Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jollakin ei ole MobilePay asennettuna?

Vierailija
16.09.2023 |

Ostetaan fb kirpparilta tavaraa mutta halutaan maksaa tilille.

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoan äppejä puhelimeen enkä laita jos ei ole pakko (esim. pankkitoiminta)

Vierailija
102/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungin kahvilassa ei viime sunnuntaina pystynyt maksamaan kuin vaan käteisellä. Joku onkelma oli niillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä tarvitsee?

Vierailija
104/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut huijarit väittää, ettei heillä ole MobilePayta, että voisivat huijata kuitin kanssa. Todellisuudessa eivät siis maksa jotain ostamaansa juttua vaikka nettikirppiksellä, mutta esittävät tekaistun verkkopankkikuitin myyjälle, kun ollaan sovittu, että kuitti riittää todisteeksi, kun tilisiirrossa kestää joitain päiviä. En lähetä pelkkään tilisiirtoon suostuville ostajillle koskaan mitään ennen kuin rahat näkyvät tilillä juuri tuon kuittikikkailun takia.

MobilePay myös tosi kätevä, kun pitää jakaa summia kavereiden kesken esim. ulkona syömässä, kun oman osuutensa voi siirtää kaverille heti. Siivellä elävät eivät jännästi tahdo ladata MobilePayta.

Kun jokainen maksaa omat ruokansa, niin mitä ihmeen jakamista siinä on? 

Jos seurueessa kymmenen henkeä, niin eipä jaks

Olin just ulkomailla ja ei ollut mikään ongelma jakaa laskua. Tarjoilija sanoi vaan, että no problem. 

Vierailija
105/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mua ketuttaa, että suomalaiset eivät laita Siirtoa päälle, vaikka ovat OPn asiakkaita.

OP laittoi postia ja haluaa tietää verotusmaani. En lähetä postia takaisin tietoineen. 

Vierailija
106/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua. Tilisiirrot tai käteinen saa luvan kelvata.

Vierailija
107/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kesämökilläni, joten en saa Mobile payta. Tällainen on Suomi. Olen vakavarainen ja velaton, luottotiedoissa ei ole koskaan ollut eikä tule olemaan mitään häikkää.

Vierailija
108/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vain työluuri - eikä siihen voi ladata kaikkia appeja.

Vierailija
109/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mobilepayta käyttää muutaman kerran, huomaa miten älyttömän kätevä maksutapa se on. Ei tilinumeron ja nimen näpyttelyä, puhelinnumero riittää ja maksu siirtyy samantien vastaanottajalle ja näkyy hänen tilillään. Minullakin meni pitkään muutosvastarintaisena ja epäluuloisena ennen kuin vaivauduin lataamaan sovelluksen ja otin käyttöön mutta kyllä kannatti.

Vierailija
110/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mobilepayta käyttää muutaman kerran, huomaa miten älyttömän kätevä maksutapa se on. Ei tilinumeron ja nimen näpyttelyä, puhelinnumero riittää ja maksu siirtyy samantien vastaanottajalle ja näkyy hänen tilillään. Minullakin meni pitkään muutosvastarintaisena ja epäluuloisena ennen kuin vaivauduin lataamaan sovelluksen ja otin käyttöön mutta kyllä kannatti.

Mitä maksat tuolla? Mulle riittää ihan pankkikortilla maksu. 

Vierailija
111/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuota oikeasti tarvitsee? 

Vierailija
112/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruudut hallitsee joidenkin elämää jo muutenkin tarpeeksi. Pankkikortti ja käteinen riittää. 

Vierailija
113/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on asennettu vain siksi että saan sähkölaskun maksettua sillä koska Helen ei lähetä laskuja sähköpostilla. En ole keksinyt muuta käyttöä Mobilepaylle.

Vierailija
114/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kaksi kertaa, ensimmäisellä kerralla tuli virheilmoitus, toisella kerralla sovellus kaatui. Ihan sama, en jaksa tuollaista. Alan käyttää sitä sitten, kun se toimii.

Vierailija
115/128 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä maksat tuolla? Mulle riittää ihan pankkikortilla maksu. 

Mobilepay on itselläni käytössä livekirppareilla, myyjäisissä, jos ostan Torista jotain, kun maksan mun siskolle oman osuuteni suvun kimppalahjoista jotka hän yleensä hoitaa, parissa verkkokaupassa joista ostan silloin tällöin.

Samoin jos laitan itse tavaraa Toriin myyntiin, suosin Mobilepayta, koska inhoan sitä että joku tulee kolikkokasan tai ryppyisten likaisten setelien kanssa maksamaan. En ole täysin käteisvastainen, minullakin on suositeltu käteisvara lompakossa ja kotona, mutta Mobilepay on vertaiskaupoissa paljon mukavampi, minusta.

Vierailija
116/128 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobile Pay nimenomaan on pankkikortilla maksamista. Tarvitsee vain vetää sormella ruutua niin se maksu lähtee luottokortilta. Helppoa ja nopeaa. Tosi raskasta aina näpytellä korttien numeroita tai laskujen tietoja.

Vierailija
117/128 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

K- ja S-ryhmän kaupoissa ei voi pian enää maksaa MobilePaylla

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mobilepay-maksutapa-poistuu-k-ja-s-…

Vierailija
118/128 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mua ketuttaa, että suomalaiset eivät laita Siirtoa päälle, vaikka ovat OPn asiakkaita.

Joo, jos kaikki 3,2 miljoona OP:n asiakasta kävisivät vaan laittamassa Siirron päälle, onnistuisivat nuo kirppismaksutkin puhelinnumerolla heti, ihan ilman mitään Mobile Payn lataamista. Kirppismyyjä voisi vaikka pyytää sitä maksua Siirrolla.

Lyön vaikka vetoa, että ap:kin on OP:n asiakas, muttei käytä Siirtoa?

Vierailija
119/128 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanhanaikaista jengiä täällä on? Itsellä ei ole käteistä ikinä ja mobilepaylla saa kätevästi maksettua. Esim useasti ulkomailla kun ollaan porukalla tulee vain yksi lasku jolloin yksi maksaa ja muut maksaa sen mp:lla. Ja kyllä, monessa maassa on hiton vaikeaa saada lasku erikseen jokaiselle. Mitä ihmettä te pelkäätte? Ja kenellä ei ole älypuhelinta tänä päivänä ????

Ei ole käteistä ikinä?

Miten meinaat selvitä, kun tietoliikenneyhteydet katkeaa? Maksat luonnossa?

Miten sitä käteistä saa jos tietoliikenneyhteydet katkeaa? 

Vierailija
120/128 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en saa sitä jostain syystä puhelimessani toimimaan, vaikka olen poistanut ja ladannut sovelluksen uudelleen jne. Antaa olla, olen dinosaurus ja maksan tilisiirrolla.