Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jollakin ei ole MobilePay asennettuna?

Vierailija
16.09.2023 |

Ostetaan fb kirpparilta tavaraa mutta halutaan maksaa tilille.

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ei tarvi kun saa sirun käteen!!

Vierailija
42/128 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanhanaikaista jengiä täällä on? Itsellä ei ole käteistä ikinä ja mobilepaylla saa kätevästi maksettua. Esim useasti ulkomailla kun ollaan porukalla tulee vain yksi lasku jolloin yksi maksaa ja muut maksaa sen mp:lla. Ja kyllä, monessa maassa on hiton vaikeaa saada lasku erikseen jokaiselle. Mitä ihmettä te pelkäätte? Ja kenellä ei ole älypuhelinta tänä päivänä ????

Ei ole käteistä ikinä?

Miten meinaat selvitä, kun tietoliikenneyhteydet katkeaa? Maksat luonnossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vain on niin, että jokainen sovellus ja portaali, johon kirjaudut lisää yksilön tietoturvariskiä. Siinä on aina oma riskinsä, jos käytät välissä muita ohjelmia ja sovelluksia, kun siirrät rahaa. Varminta olisi pitää rahat pankkitilillä ja olla käyttämättä verkkopankkia. Kävisi aina nostamassa käteisen pankista ja maksaisi myös laskut siellä, eikä käyttäisi edes korttia, mutta tuollainen ei kyllä ole enää yhtään nykyaikaa.

Vierailija
44/128 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ongelma taitaa olla että kela vähentää toimeentulotukea tilille tulevista rahoista? Vai mikä ongelma on kun s-pankkia lukuunottamatta siirto tapahtuu lähes välittömästi?

Vierailija
45/128 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanhanaikaista jengiä täällä on? Itsellä ei ole käteistä ikinä ja mobilepaylla saa kätevästi maksettua. Esim useasti ulkomailla kun ollaan porukalla tulee vain yksi lasku jolloin yksi maksaa ja muut maksaa sen mp:lla. Ja kyllä, monessa maassa on hiton vaikeaa saada lasku erikseen jokaiselle. Mitä ihmettä te pelkäätte? Ja kenellä ei ole älypuhelinta tänä päivänä ????

Kaikki ei matkaile teinityyliin "porukalla".

Ja missä maassa on ihan vaikeaa saada jokaiselle oma lasku? Ei yhdessäkään, jossa itse olen käynyt, ja veikkaan että olen käynyt useammassa kuin sinä.

Vierailija
46/128 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vain on niin, että jokainen sovellus ja portaali, johon kirjaudut lisää yksilön tietoturvariskiä. Siinä on aina oma riskinsä, jos käytät välissä muita ohjelmia ja sovelluksia, kun siirrät rahaa. Varminta olisi pitää rahat pankkitilillä ja olla käyttämättä verkkopankkia. Kävisi aina nostamassa käteisen pankista ja maksaisi myös laskut siellä, eikä käyttäisi edes korttia, mutta tuollainen ei kyllä ole enää yhtään nykyaikaa.

Ne sinun rahat on siellä verkossa huolimatta siitä käytätkö verkkopankkia vai et. Myös nostaessa pankista rahaa tapahtumat tililläsi tapahtuu verkossa. Maksat aina laskusi verkossa vaikka maksaisit ne tiskillä. Ei sellaista olekaan nykyaikana etteikö tapahtumasi kirjautuisi aina ja kaikkialla verkkoon. Myös kaikki tulosi liikkuu verkossa ja näkyy nykyisin reaaliajassa verottajalle. Olet niiden rahojesi kanssa ollut verkossa jo yli 20 vuotta. 

Vierailija
47/128 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää käyttää puhelinta ja annan itsestäni mahdollisimman vähän tietoa yhtään mihinkään. Niin ja olen 29v mutta silti erittäin "oldschool"

Vierailija
48/128 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Miksi ihmiset eivät pidä aina käteistä mukanaan? Jos netti pätkii, kuten usein kassalla käy, niin homma hoituu kortin sijaan käteisellä. Minulla on aina käteistä mukana. Myös säästöni ovat käteisenä. Pankille tai muillekaan ei kuulu, miten paljon minulla on rahaa.

Vierailija
49/128 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parissa tapauksessa olen kokenut MP:n erittäin käteväksi. 1) kun vaikka työporukalla kerätään rahaa jonkun muistamiseen 2) livekirppistapahtumissa korvaa käteisen 3) kun maksan kaverille hänen ostamansa liput tms

Vierailija
50/128 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin tai myöhemmin Mobilepay vaihtuu johonkin toiseen. Tai kaatuu. Eikä tuolle ole tarvetta.

Vierailija
51/128 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemmin tai myöhemmin Mobilepay vaihtuu johonkin toiseen. Tai kaatuu. Eikä tuolle ole tarvetta.

On on. Maireana tädit makselee kännyköillään, kelloillaan tai sormuksillaan.

Vierailija
52/128 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut Mobilepay siitä asti, kun se tuli Suomeen. Ei ole kertaakaan ollut mitään ongelmia sen kanssa. Maksan sillä Tori- ja Huutonet-ostokset sekä ResQ-ostokset ja mitä milloinkin verkkokaupoissa, joissa MobilePay käy, vaikka käytän kyllä PayPaliakin, koska siinä on maksuturva, jos ostosta ei saakaan. Lapsillenikin siirrän rahaa Mobilepayllä. Kaupoissa maksan pankkikortilla. Ikää mulla on päälle 60.

Vierailija
53/128 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne sinun rahat on siellä verkossa huolimatta siitä käytätkö verkkopankkia vai et. Myös nostaessa pankista rahaa tapahtumat tililläsi tapahtuu verkossa. Maksat aina laskusi verkossa vaikka maksaisit ne tiskillä. Ei sellaista olekaan nykyaikana etteikö tapahtumasi kirjautuisi aina ja kaikkialla verkkoon. Myös kaikki tulosi liikkuu verkossa ja näkyy nykyisin reaaliajassa verottajalle. Olet niiden rahojesi kanssa ollut verkossa jo

Jostain syystä nämä käteisen nimeen vannovat esiintyvät tietäjinä, mutta eivät kuitenkaan tiedä miten raha nykyisin liikkuu, ehkäpä sen takia kannattavatkin käteistä koska eivät oikeasti tiedä asioista yhtään mitään. 

Vierailija
54/128 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Miksi ihmiset eivät pidä aina käteistä mukanaan? Jos netti pätkii, kuten usein kassalla käy, niin homma hoituu kortin sijaan käteisellä. Minulla on aina käteistä mukana. Myös säästöni ovat käteisenä. Pankille tai muillekaan ei kuulu, miten paljon minulla on rahaa.

Netti pätkii kassoilla useinkin? Missä päin jos saan luvan kysyä? Olen maksanut pelkästään kortilla jo liki 10 vuotta eikä kertaakaan ole jäänyt ostokset kassalle tai kaupat tekemättä. 

Vierailija
55/128 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä Mobilepayta tai Paypallia ja mitä niitä onkaan. En ymmärrä niistä mitään. 

Maksan muutenkin mielummin käteisellä kuin kortilla. Kortilla maksan lähinnä vain niissä joissa ei käy käteinen. 

Hahmotan rahankäyttöä paremmin näin. 

Vierailija
56/128 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska käteinen on keksitty

Vierailija
57/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sitä tarvinnut. Itse asiassa se on asennettuna, mutta en ole käyttänyt ensimmäistäkään kertaa.

Vierailija
58/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten kehittämä/omistama eli p askaa. Mercadopagoa käyttäisin mutta ei (vielä) toimi Euroopassa.

Sitä odotellessa käytetään tilisiirtoa tahi käteistä.

Höpsis! Mobilepay on kehitetty Tanskassa (Rasmus Korsgaard) jo 2013 ja 2022 se yhdistyi norjalaisen Vipps:in kanssa. Äärettömän kätevä sovellus. En ole aikoihin käyttänyt käteistä tai edes fyysisiä kortteja. Kaikki hoituu joko Mobilepaylla tai Applepaylla. 

Mobilepaylla on myös helppo siirtää rahaa käyttäjältä toiselle, sillä voi lähettää maksupyynnön ja vaikkapa ravintolassa jakaa lasku automaattisesti jopa 15 henkilön kesken, jolloin se lähettää maksupyynnön muille.

Vierailija
59/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobilepay on muutumassa maksulliseksi. 

Vierailija
60/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei matkaile teinityyliin "porukalla".

Ja missä maassa on ihan vaikeaa saada jokaiselle oma lasku? Ei yhdessäkään, jossa itse olen käynyt, ja veikkaan että olen käynyt useammassa kuin sinä.

Kyllä sen varmaan saa, kun vaatimalla vaatii, mutta ravintolat ei tee sitä mielellään ja joissakin maissa se on jopa osoitus huonosta käytöksestä, kun alkaa laskua ja rahoja jakamaan pöydässä. Ja minä olen matkustellut todennäköisesti vielä enemmän kuin sinä ja asunutkin useammassa maassa. Suomessa en asu nytkään.

t: eri