Miksi jollakin ei ole MobilePay asennettuna?
Ostetaan fb kirpparilta tavaraa mutta halutaan maksaa tilille.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut huijarit väittää, ettei heillä ole MobilePayta, että voisivat huijata kuitin kanssa. Todellisuudessa eivät siis maksa jotain ostamaansa juttua vaikka nettikirppiksellä, mutta esittävät tekaistun verkkopankkikuitin myyjälle, kun ollaan sovittu, että kuitti riittää todisteeksi, kun tilisiirrossa kestää joitain päiviä. En lähetä pelkkään tilisiirtoon suostuville ostajillle koskaan mitään ennen kuin rahat näkyvät tilillä juuri tuon kuittikikkailun takia.
MobilePay myös tosi kätevä, kun pitää jakaa summia kavereiden kesken esim. ulkona syömässä, kun oman osuutensa voi siirtää kaverille heti. Siivellä elävät eivät jännästi tahdo ladata MobilePayta.Kun jokainen maksaa omat ruokansa, niin mitä ihmeen jakamista siinä on?
Jos seurueessa kymmenen henkeä, niin eipä jaksa alkaa maksaa kaikkia erikseen. Varsinkin, jos ollaan ulkomailla porukalla reissussa, niin aika tavallista ottaa kaikki samalle laskulle.
Vierailija kirjoitti:
Olen ehkä hiukan vanhakantainen tai hidas näissä IT-villityksissä? Joskus vaan varominen osoittautuu jälkeen päin viisaudeksi.
Kaikkien tilinkäyttövälineiden pakkaaminen kännykkään hiukan arveluttaa. Kaiken maailman juliuskivimäkeä roikkuu tuolla ostareilla, valla mitään järkevää tekemistä. "Devil labours idle hands" niinkuin sanotaan. Yhtenä hetkenä huomaat, että tilisi saldo on pyöreä nolla. Jossain monesta eri appisovellussoftasta oli tietoturva-aukko. Softan jakelija ei kuitenkaan vastaa mistään. Mitään et pysty osoittamaan. Kaikki on seurausta omasta varomattomuudestasi.
Pankin järjestelmissä ei ole vikaa. Pankki ei vastaa mistään. Mitään et pysty osoittamaan. Kaikki on seurausta omasta varomattomuudestasi. Eli jos tileilläsi ei ole sähköisesti enempää sataa euroa menetettävänä, mobilepay yes.
Aika paljon mutua. Mobiiliapit tapaavat olla se kaikkein turvallisin tapa liikutella rahaa ja kaikesta jää jälki jota voidaan jäljittää. Taatusti turvallisempaa kuin että menee sinne ostarille pankkikortin kanssa😀 Vastaamon heppukin jäi kiinni mutta ostarin pipomiehien kiinnisaaminen onkin kinkkisempää
Olen hoitanut kaiken maksamisen kännykällä jo vuosikausia. Lompakkoa en usein muista edes ulkomaille ottaa mukaan. Ja joo, tililläni on enemmän kuin 100eur heh. Suurin yksittäinen kännykkämaksu taisi olla liki kymppitonnin. Mutta pointtihan onkin että appi veloittaa luottokorttia jolloin ostos on vakuutettu. Toisin kuin fyysisellä kortilla maksettaessa kännykkämaksussa (esim Google pay) kauppias ei koskaan saa tietää korttinumeroasi sillä maksussa käytetään virtuaalista numeroa. Fyysisen kortin kanssa kun kekkuloit niin oikea korttinumerosi ei paljastu pelkästään kauppiaalle vaan kenelle tahansa kuka sen kortin näkee.
Koska oravannahat ovat pehmeämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi Rustassa ei toiminut kuin käteismaksu. Sitä ennen Prismassa ja Alkossa.
Sepitettyä. En ole vuosikausiin kantanut lompakkoa mukana. Ehkä kerran tai kaksi on kännykkämaksu epäonnistunut ja sekin taisi olla R-kioskilla
Vain id*ootti maksaa kortilla ja näpyttelee pin koodeja koko kansa nähden. Toisaalta, niin kauan kuin hölmöjä riittää muut saavat olla rauhassa
Miksi kaikilla ei ole mahdollista asentaa MobilePayta itselleen?
Vierailija kirjoitti:
Vain id*ootti maksaa kortilla ja näpyttelee pin koodeja koko kansa nähden. Toisaalta, niin kauan kuin hölmöjä riittää muut saavat olla rauhassa
Oletko kuullut lähimaksusta?
Vierailija kirjoitti:
Ei toimeentulotukiloiset voi sitä käyttää, ettei vaan saadut tulot vaikuttaisi tukiin.
Öööhh... taitaa olla kyllä käteisporukka joka välttelee rahaliikenteen näkymistä tileillään eikä se porukka joka ei käteistä käytä.
En tarvitse sellaista mihinkään. Tuskin tiedän mikä se on.
Vierailija kirjoitti:
Liian riskialtis käytössä.
#harhaluuloisuushäiriö
#hysteria
#muutosvastarinta
Vierailija kirjoitti:
Älypuhelimet eivät ole niin luotettavia, että uskaltaisin mitään rahaliikennettä hoitaa niiden kautta. Kortti tai tilisiirto toimii, kirpparikaupoissa hoidan maksun yleensä käteisellä.
Täti ei sitten tiedä että tietokoneissa on varmaan tuhat kertaa enemmän viruksia ja vakoilua kuin puhelimissa.
Eipä ole ollut tarvetta asentaa. En minä tosin edes tiedä mihin sitä voi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Onko se käteisen käyttö oikeasti niin vaikeaa?
On.
Ostat vaikka Haukiputaalla huutonetin kautta 60- luvun amerikkalaisen radion osaa. Todennäköisesti osaa ei löydy noutomatkan päästä, vaan esim. Helsingistä, Lahdesta, Jyväskylästä tai Tampereelta.
Itse pyydän myyjältä tilinumeron, maksan verkkopankissa tuotteen ja toimituskulut, myyjä lähettää tuotteen minulle. Tavallinen käytäntö huutonetissä.
T: nimim. Assburger
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut lähimaksusta?
Saattaa silti joutua näpyttelemään koodin.
Koska mua ketuttaa, että suomalaiset eivät laita Siirtoa päälle, vaikka ovat OPn asiakkaita.
Minulla ei ole edes älypuhelinta : D
Niin varmaan joo. Ihan just viimeksi vuonna 1997.