Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jollakin ei ole MobilePay asennettuna?

Vierailija
16.09.2023 |

Ostetaan fb kirpparilta tavaraa mutta halutaan maksaa tilille.

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aikuinen. Siksi. Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän inhoan puhelintani ja sen 50 erillaista appia.

Kuinka vanhaksi pitää tulla? Minä olen 62-v ja tykkään kovasti älypuhelimestani ja käytän sujuvasti sen erilaisia sovelluksia. Itselleni turhia sovelluksia siinä ei ole, ne saa salamannopeasti poistettua.

Vierailija
62/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä hiukan vanhakantainen tai hidas näissä IT-villityksissä? Joskus vaan varominen osoittautuu jälkeen päin viisaudeksi.

Kaikkien tilinkäyttövälineiden pakkaaminen kännykkään hiukan arveluttaa. Kaiken maailman juliuskivimäkeä roikkuu tuolla ostareilla, valla mitään järkevää tekemistä. "Devil labours idle hands" niinkuin sanotaan. Yhtenä hetkenä huomaat, että tilisi saldo on pyöreä nolla. Jossain monesta eri appisovellussoftasta oli tietoturva-aukko. Softan jakelija ei kuitenkaan vastaa mistään. Mitään et pysty osoittamaan. Kaikki on seurausta omasta varomattomuudestasi.

Pankin järjestelmissä ei ole vikaa. Pankki ei vastaa mistään. Mitään et pysty osoittamaan. Kaikki on seurausta omasta varomattomuudestasi. Eli jos tileilläsi ei ole sähköisesti enempää sataa euroa menetettävänä, mobilepay yes. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelimet eivät ole niin luotettavia, että uskaltaisin mitään rahaliikennettä hoitaa niiden kautta. Kortti tai tilisiirto toimii, kirpparikaupoissa hoidan maksun yleensä käteisellä.

Vierailija
64/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut huijarit väittää, ettei heillä ole MobilePayta, että voisivat huijata kuitin kanssa. Todellisuudessa eivät siis maksa jotain ostamaansa juttua vaikka nettikirppiksellä, mutta esittävät tekaistun verkkopankkikuitin myyjälle, kun ollaan sovittu, että kuitti riittää todisteeksi, kun tilisiirrossa kestää joitain päiviä. En lähetä pelkkään tilisiirtoon suostuville ostajillle koskaan mitään ennen kuin rahat näkyvät tilillä juuri tuon kuittikikkailun takia.

MobilePay myös tosi kätevä, kun pitää jakaa summia kavereiden kesken esim. ulkona syömässä, kun oman osuutensa voi siirtää kaverille heti. Siivellä elävät eivät jännästi tahdo ladata MobilePayta.

Vierailija
65/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tulee olemaan kauheeta, kun nykyihmisten älypuhelimet sovelluksineen eräänä päivänä kaatuvat ja kaikki, mitä on niihin talletettu, on menetetty ja ihmiset joutuvat opettelemaan vanhanajan konstit pakolla. Olisi ehkä hyvä jo nyt harjoitella sitä old school-metodia, koska tänä kyberhyökkäysten ym. epävakauden aikakautena tämä skenaario on hyvin varteenotettava.

Onko teknologia noin pelottavaa sinulle? Sääliksi käy kyllä. 

Vierailija
66/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ongelma taitaa olla että kela vähentää toimeentulotukea tilille tulevista rahoista? Vai mikä ongelma on kun s-pankkia lukuunottamatta siirto tapahtuu lähes välittömästi?

Mihin sinä kuvittelet että Mobilepayn kautta siirretyt rahat menevät? Kyllä ne siirtyvät sinne pankkitilille ja maksu näkyy välittömästi myös viikonloppuisin, toisin kuin tilisiirroissa.

Vierailija
67/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimeentulotukiloiset voi sitä käyttää, ettei vaan saadut tulot vaikuttaisi tukiin. 

Vierailija
68/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aikuinen. Siksi. Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän inhoan puhelintani ja sen 50 erillaista appia.

Sanot olevasi aikuinen mutta käyttäydyt kuin uhmaikäinen lapsi. 

Vierailija
69/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on? 

Vierailija
70/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Miksi ihmiset eivät pidä aina käteistä mukanaan? Jos netti pätkii, kuten usein kassalla käy, niin homma hoituu kortin sijaan käteisellä. Minulla on aina käteistä mukana. Myös säästöni ovat käteisenä. Pankille tai muillekaan ei kuulu, miten paljon minulla on rahaa.

Toivottavasti kotonasi ei koskaan syty tulipaloa ja käteispiilo tuhoudu. Tai nyt tietenkin sanot että rahasi ovat talletettuna pankkilokeroon tai haudattuna maahan :D

Vierailija
71/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ei ole älypuhelinta, esimerkiksi minulla.

En kyllä myöskään maksa tilille, vaan maksan käteisellä samalla kun noudan tuotteen.

En suostuisi ottamaan käteismaksua, koska joutuisin käymään pankissa tallettamassa rahat tililleni.

Vierailija
72/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimen saa auki vartissa ja sen jälkeen kaiken mitä puhelimella on.

No kerro miten avaat tämän puhelimeni vartissa, ole hyvä. 

Vierailija
73/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on mobilepay enkä miksi semmoinen pitäisi olla asennettuna. Tietääkseeni minulla ei sitä ole

Vierailija
74/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanhanaikaista jengiä täällä on? Itsellä ei ole käteistä ikinä ja mobilepaylla saa kätevästi maksettua. Esim useasti ulkomailla kun ollaan porukalla tulee vain yksi lasku jolloin yksi maksaa ja muut maksaa sen mp:lla. Ja kyllä, monessa maassa on hiton vaikeaa saada lasku erikseen jokaiselle. Mitä ihmettä te pelkäätte? Ja kenellä ei ole älypuhelinta tänä päivänä ????

Ei ole käteistä ikinä?

Miten meinaat selvitä, kun tietoliikenneyhteydet katkeaa? Maksat luonnossa?

En ajatellut katkoa niitä. 

Vierailija
75/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Miksi ihmiset eivät pidä aina käteistä mukanaan? Jos netti pätkii, kuten usein kassalla käy, niin homma hoituu kortin sijaan käteisellä. Minulla on aina käteistä mukana. Myös säästöni ovat käteisenä. Pankille tai muillekaan ei kuulu, miten paljon minulla on rahaa.

Missä perä-Mongoliassa asut? Suomessa ei onneksi tuollaisia ongelmia ole. 

Vierailija
76/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat nykyajan luddiitteja. Tunnen yhden jolla ei ole edes whatsappia. Eräs toinen naputtelee laskujen pankkitilit ja viitenumerotkin käsin koska ei luota viivakoodiin. Paperilaskusta tietenkin😀

Vierailija
77/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut huijarit väittää, ettei heillä ole MobilePayta, että voisivat huijata kuitin kanssa. Todellisuudessa eivät siis maksa jotain ostamaansa juttua vaikka nettikirppiksellä, mutta esittävät tekaistun verkkopankkikuitin myyjälle, kun ollaan sovittu, että kuitti riittää todisteeksi, kun tilisiirrossa kestää joitain päiviä. En lähetä pelkkään tilisiirtoon suostuville ostajillle koskaan mitään ennen kuin rahat näkyvät tilillä juuri tuon kuittikikkailun takia.

MobilePay myös tosi kätevä, kun pitää jakaa summia kavereiden kesken esim. ulkona syömässä, kun oman osuutensa voi siirtää kaverille heti. Siivellä elävät eivät jännästi tahdo ladata MobilePayta.

Kun jokainen maksaa omat ruokansa, niin mitä ihmeen jakamista siinä on? 

Vierailija
78/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä hiukan vanhakantainen tai hidas näissä IT-villityksissä? Joskus vaan varominen osoittautuu jälkeen päin viisaudeksi.

Kaikkien tilinkäyttövälineiden pakkaaminen kännykkään hiukan arveluttaa. Kaiken maailman juliuskivimäkeä roikkuu tuolla ostareilla, valla mitään järkevää tekemistä. "Devil labours idle hands" niinkuin sanotaan. Yhtenä hetkenä huomaat, että tilisi saldo on pyöreä nolla. Jossain monesta eri appisovellussoftasta oli tietoturva-aukko. Softan jakelija ei kuitenkaan vastaa mistään. Mitään et pysty osoittamaan. Kaikki on seurausta omasta varomattomuudestasi.

Pankin järjestelmissä ei ole vikaa. Pankki ei vastaa mistään. Mitään et pysty osoittamaan. Kaikki on seurausta omasta varomattomuudestasi. Eli jos tileilläsi ei ole sähköisesti enempää sataa euroa menetettävänä, mobilepay yes. 

Miksi keksit omasta päästäsi tällaista paskaa?

Vierailija
79/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi Rustassa ei toiminut kuin käteismaksu. Sitä ennen Prismassa ja Alkossa. 

Vierailija
80/128 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kaiken maailman appeja puhelimeeni. Montako eri maksuppia on oltava ihmisellä, että tarpeeksi nopeasti pääsee rahoistaan eroon? Minä maksan just niin kuin itse haluan, netissä, kortilla tai käteisellä. Keskieuroopassa käytetään käteistä tosi paljon muiden maksuvälineiden rinnalla. Digi on aika haavoittuvainen, enkä todellakaan halua että jokapäiväinen elämäni on netin ja älykännykän varassa tämän enempää.