Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäri ei suositellut kolesterolilääkitystä

Vierailija
16.09.2023 |

Kokonaiskolesteroli 6.8. Ennemmin elintavoilla alentaa. Olin ihan ihmeissäni kun ainahan nykyään tuputetaan lääkettä.

Kommentit (162)

Vierailija
141/162 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa mulle miksi voi olisi hyvä juttu ja margariini paha juttu? Tunsin henkilön, joka söi ihan terveellisesti, paitsi sitä voita, hoikka, liikkui. Suonet tukkeutuivat 100% alle 70v.

No vaikka siksi, että siemenöljyihin vaihtaminen ei pidennä elämää, vaikka alentaisikin kolesterolia. Voi maistuu paremmalta, eikä aiheuta tulehdusta elimistössä, kuten liialliset omega6-rasvahapot..

Conclusions Available evidence from randomized controlled trials shows that replacement of saturated fat in the diet with linoleic acid effectively lowers serum cholesterol but does not support the hypothesis that this translates to a lower risk of death from coronary heart disease or all causes. Findings from the Minnesota Coronary Experiment add to growing evidence that incomplete publication has contributed to overestimation of the benefits of replacing saturated fat with vegetable oils rich in linoleic acid.

https://www.bmj.com/content/353/bmj.i1246

Nii mikä se vastaus oli? Elämä oli lyhyt, kun söi voita eikä margariinia. Suonet tukkeutui.

Mitenkäs oli voin syönnin lisäksi:

-verensokerit?

-verenpaine?

-matala-asteinen tulehdus?

-transrasvat?

-kalkki?

Ei voi yksinään ole minkään selittäjä. Todennäköisesti se oli yksi hyvisten joukossa, mutta koska propaganda..

Vierailija
142/162 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa fiksu lääkäri.

Niinpä. Kardiologi jopa, olin ihan ihmeissäni tuosta lausunnossta, joka ihan kirjattiin omakantaan. Ap. Toki hän tutki yleisriskiäni noin muuten.

Noin minullekin aina sanottiin. Olin hoikka, en tupakoi, ei sukurasitusta noiden sairauksien suhteen, ei liiallista alkoholin käyttöä, liikunnallinen jne. Kolesteroli oli lähellä 8, mutta koska muita riskejä ei ollut, asiaan eipuututtu. Sain sitten aivoverenkierto häiriön.  Ja rosuvastatinin. Myt on arvo joku 1,6 se riittää.

Sisarellani oli korkea kolesteroli myös ja hänelle joku sairaanhoitaja sanonut, että ei kannata aloittaa lääkitystä ja niinpä sisareni sai sydänkohtauksen. Monta suonta jouduttiin ohittamaan, kun kohtaus iski (varmaan 6) Sisareni on sitä mieltä, että jos hän olisi aloittanut lääkityksen, olisi ehkä tuolta säästynyt.

Ystävä sai myös sydänkohtauksen. Ei ollut korkeaa kolesterolia, vaan piikkihaitta. Lääkäri oli sitä mieltä, että ilman rokotetta olisi tuolta säästynyt. Tuttu sai saman jutun ja ehti pöydälle, jolla menehtyi. Oli saanut tehosteen 2 ov aiemmin. Ei tarkoissa tutkimuksissa ja verikokeissa muutama kk ennen ollut todettu mitään sairauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/162 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain alennettua kolesterolua Alentaja- margariinilla. Löytyy mm ässän kaupoista.

Margariinit on pahinta rasvaa.

Kuinka niin, nehän tehdään öljystä, kuten rypsi-ja oliviiöljystä.

Jokaisen pakkauksen takana on tuoteseloste.

Se on ELÄINRASVA kuten voi, ja lihan rasva, joka sitä koleletrolia veriasuoniin aiheuttaa.

Verisuoniin muodostuu eläinrasvoista plakkia, joka lopulta tukkii tukkii suonen > sydäninfrakti > aivoinfarkti, ym.

Siksi sitä kolesterolia pyritään poistamaan, myös lääkkeillä, ellei ruokavalion muutos auta.

Väitetään, että eläinrasva tukkii verisuonia ja nostaa kolesterolia, mutta tässäkin ketjussa on jo ilmoittautunut vegaaneja, joilla on korkea kolesteroli.

Haloo, nyt niitä valoja päälle!

Vierailija
144/162 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Muita mahdollisia haittavaikutuksia ovat seksuaalielämän häiriöt. Statiinien käyttö 16-kertaistaa myös riskin sairastua perifeeriseen neuropatiaan eli ääreishermoston rappeumaan."

Huhhuh! En kyllä alkaisi tuollaisia syömään. Suuret riskit.

Jos ääreishermostoneuropatian riski on luokkaa 0.0001%, 16-kertainen riski on 0.0016% eli edelleen häviävän peni. Mutta sepä ei ketään yllätä, että sinä elämänkoululainen et ymmärrä absoluuttisia ja suhteellisia eroja.

Samaa luokkaa on raportoidut svt-riskit eläinperäistä ravintoa syövillä, mutta se taas on jotenkin ihan eri asia :D Niistä revitään hurjia otsikoita, että lihansyöntipä tappaa, tässä on tutkimus, katoppa ite, niih.

Vierailija
145/162 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikin oikea lääkäri minullekkin ehdoteltu jo 10v vaikka arvo 3,4. HYS HYS A STDIOSSA OLI OHJELKA JOSKUS 8V SITTEN. MIKSEI UUSINTANA. LÄÄKÄRIT SAAVAT RABATIT MÄÄRÄÄMISTÄÄN RESEPTEISTÄ APTEEKIT SAMASSA KIMPASSA. TODELLISTA KUPPAUSTA KELA MAKSAA ELI ME. EN TODELLA OTA. kun otin jäi sormet koukkuun ja jalkoihin lihas kramppeja totta kai kun ei rasvaa ollut kävivät lihasten kimppuun

Vierailija
146/162 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Ostin kokeeksi Betavivo purutabletteja, joiden pitäisi laskea kolesterolia. Valtavan kokoisia. En tiedä auttavatko, koska en ole käynyt verikokeissa.

Betavivo kaurasyndänvalmiste ei ole purutabletti. Yksi mitallinen sekoitetaan esimerkiksi veteen ja syödään lusikalla. Kaura on todella hyvä alentamaan kolesterolia ja muutenkin terveellistä. Betavivo on kallis tuote, ehkä kaurapuuro ja kaurahiutaleet raakana veteen tai jogurttiin sekoitettuna ajaa saman asian.

Vierailija
147/162 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelkäisin enemmänkin sokeria, kuin rasvaa.

Sokeri aiheuttaa verisuonten tulehdustilaa (hapettaja), samoin kuin suurin osa noista hiivatin kasviöljyistä.

Tietääköhän monikaan, että muualla maailmassa rypsi on aivan nou-nou ihmisravintona, ja kelpaa ainoastaan teollisuusöljyksi? Niiden rasvahappokoostumus aiheuttaa tulehdusta elimistössä, ja kalkkeutumat syntyy rikkinäisiin verisuoniin - ei niihin, joissa vaurioita ei ole.

Vierailija
148/162 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni määrättiin kolestrolilääkkeitten lisäksi Primaspan 50mg. Nyt ilmestyy mustelmia useammin.

Ei mulla mustelmia. Primaspan 100 mg ja kolesteroli lääkkeet. Ei mitään ongelmia. Hyvä HUS kardiologi. Hyvin pyyhkii. Ihana elämä.!!!!!!!

Ennen olisin kuollut jo 50 vuotiaana. Nyt rosuvastatin ja primaspan antavat "mummoiässä" lisäaikaa. Miksi muuten alapeukutatte kokemusasiantuntijaa?

Ei ole kiva olla sairas!

Vierailija
149/162 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön mieluummin kolesterolilääkkeitä kuin muutan elintapojani.

Näin tekee myös moni korkean verenpaineen omaava suomalainen. "Koska minulla on oikeus olla sellainen kuin olen".. 🙄

Veroeuroilla sitten kaikki maksamme näiden idioottien sairaala- yms. kulut. Kun en vaan viitsinyt ottaa itse vastuuta elämästäni, huah. Olisipa vero, jonka saisi sitä pienemmäksi, mitä terveellisemmin elää. Kun me kerran säästämme yhteiskunnan varoja.

Vierailija
150/162 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sairaus Ra sis to nen ketju.

Selvää syrjintää perussairaille.

Ilmeisesti täällä on jenkki surfaajia liikkeellä.

Toki he eivät hyödy statiineista.

Vierailija
151/162 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin tekee myös moni korkean verenpaineen omaava suomalainen. "Koska minulla on oikeus olla sellainen kuin olen".. 🙄

Veroeuroilla sitten kaikki maksamme näiden idioottien sairaala- yms. kulut. Kun en vaan viitsinyt ottaa itse vastuuta elämästäni, huah. Olisipa vero, jonka saisi sitä pienemmäksi, mitä terveellisemmin elää. Kun me kerran säästämme yhteiskunnan varoja.

Minä ainakin ostan omat lääkkeeni aina ilman kela korvauksia,

Todella Ra sis tis tai ja säälittävää haukkua ja syyllistää täällä sairaita ihmisiä. Toivottavasti itse sairastut joskus vakavasti niin saat ymmärtämystä muita kohtaan.

Vierailija
152/162 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan muuten veroja varmaan 5 kertaa sen määrän mitä sinä maksat.

Me sairaat siis olemme työkykyisiä, eikä nykyisin kansanperustaudeista eläkkeelle pääse. Niin että enemmän on tuloja valtiolle vaikka söisin kela korvattavia lääkkeitä.

Vierailija
153/162 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin yritin itsekin pitkään elintavoilla ja urheilulla, mutta ei laskenut.

Nyt syöty lääkkeitä 4v. ja luvut huippuja, ei sivuoireita lääkityksestä.

Kävin kyllä lääkkeistä ja kolesterolista tunnin konsultaation huippukardiologilla yksityisellä. Kannatti, vaikka maksoikin hieman.

-m44

Vierailija
154/162 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni määrättiin kolestrolilääkkeitten lisäksi Primaspan 50mg. Nyt ilmestyy mustelmia useammin.

Ei mulla mustelmia. Primaspan 100 mg ja kolesteroli lääkkeet. Ei mitään ongelmia. Hyvä HUS kardiologi. Hyvin pyyhkii. Ihana elämä.!!!!!!!

Ennen olisin kuollut jo 50 vuotiaana. Nyt rosuvastatin ja primaspan antavat "mummoiässä" lisäaikaa. Miksi muuten alapeukutatte kokemusasiantuntijaa?

Ei ole kiva olla sairas!

Anteeksi, mutta mistä sä tiedät että olisit kuollut 5-kymppisenä? Kristallipallolla?

Minkäs ikäinen nyt olet, ja minkä koet sut ns. pelastaneen?

Vierailija
155/162 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintötekijät lisäävät riskiä, siksi pitäisi syödä vähemmän huonoa rasvaa jota juustossa on.

Vierailija
156/162 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain alennettua kolesterolua Alentaja- margariinilla. Löytyy mm ässän kaupoista.

Se on ELÄINRASVA kuten voi, ja lihan rasva, joka sitä koleletrolia veriasuoniin aiheuttaa.

Verisuoniin muodostuu eläinrasvoista plakkia, joka lopulta tukkii tukkii suonen > sydäninfrakti > aivoinfarkti, ym.

Siksi sitä kolesterolia pyritään poistamaan, myös lääkkeillä, ellei ruokavalion muutos auta.

Väitetään, että eläinrasva tukkii verisuonia ja nostaa kolesterolia, mutta tässäkin ketjussa on jo ilmoittautunut vegaaneja, joilla on korkea kolesteroli.

Tällä vegaanilla oli lääke joka aiheuttaa korkeaa kolesterolia. Ennen lääkettä korkeaa kolesterolia ei ollut.

Vierailija
157/162 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Margariineissa on aivan yhtä kovaa rasvaa kuin eläinrasvoissa, koska öljyt on prosessoitu kiinteään muotoon. Kummallista, kun hyvin harva tämän havaitsee.

Vierailija
158/162 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kirjan Reino Savukoskesta, siitä ruumiiden etsijästä. Hänelle oli käynyt huonosti, kun oli aloittanut kolesterolilääkityksen, siis nimenomaan sivuvaikutuksista.

Käsittääkseni perinnölliseen kolesteroliin on vaikea vaikuttaa lääkkeillä.

Vierailija
159/162 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintötekijät lisäävät riskiä, siksi pitäisi syödä vähemmän huonoa rasvaa jota juustossa on.

Juustossa ei ole huonoa rasvaa.

Vierailija
160/162 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaniruokakin voi olla epäterveellistä