Nainen maksaa tietyistä tuotteista ja palveluista enemmän kuin mies vastaavista "pinkki vero" kurittaa lompakkoa
Onko termi pink tax eli pinkki vero sinulle tuttu? Jos ei ole, nyt on aika oppia, sillä se vaikuttaa merkittävästi talouteesi: jos olet naisoletettu.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nainen-saattaa-maksaa-tietyista-tuo…
Kommentit (509)
Mitäs merkitystä tuolla on lopulta mies joutuu maksamaan kaiken
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei nainen voi ostaa "miesten" versiota, esimerkiksi sitä sinistä höylää, jos ei halua maksaa turhasta? Problem solved.
Ai terveyssiteitä ja tamponeita?
Luitko juttua edes. Noissa tuotteissa vero on 24%, kun se muissa terveystuotteissa on 10%. Kai nyt ymmärrät, että ilmankaan ei voi olla, ja nainen maksaa noista tuotteista elämänsä aikana TODELLA ISON MÄÄRÄN VEROA VS MUUT TERVEYSTUOTTEET.
Mun terveyssiteet maksaa kuukaudessa 0,69 e.
Vuodessa 8,28 ja jos sama hinta olisi ollut aina, niin koko elämäni siteen maksaa huimat 289,80 e. Ei aja minua konkurssiin. Ei tunnu vero noissa juurikaan. Mutta kun joillekin ei nämä halvimmat käy, vaan pitää olla anatomisesti oikea, sopivan pehmeä ja täyteläinen imukyky, tuoksua kukilta ja mansikoilta.Turhaan vttuilet ja alentuvasti selität, miten hienosti sinä hoidat homman. Itsellä esimerkiksi menee siteisiin tosi iso summa, koska vuodan runsaasti , ja joudun käyttämään kahta, imukykyistä sidettä kerralla, yöllä jopa kolmea. Tietyt siteet vaan eivät ime, ja kiinnitys on sellainen, että tulee ohivuotoja.
Miten voi käyttää kahta tai kolmea sidettä yhtä aikaa? Isompi soppa ja isompia ohivuotoja sellaisesta tulisi. Pitkiä jätti-imukykyisiä yösiteitä myydään myös ja ne maksaa about 2 e paketti. Runsaat menkat on helposti hoidettavissa lääkkeillä tai kierrukalla/pillereillä, tai kohdun polttohoidolla (jos ei halua lapsia). Miksi asioista pitää tehdä niin vaikeita, kun ne on oikeasti tosi helppoja ja kaikkeen löytyy ratkaisu jos vain haluaa. Mutta kun ei, pääasia, että saa uhriutua.
Pääasia on se, että saa elää rauhassa oman pillunsa kanssa muiden sitä ronkkimatta :)
Kaikella rakkaudella kaikkia kohtaan, mutta tällä palstalla olen oppinut elämästä tämän. On hirmuisen paljon naisia, joilla on todella kamalan kuuloiset kuukautiset : runsaat, kivuliaat, pitkään kestävät. Tätä myös pidetään jotenkin normaalitilana eikä asialle tehdä mitään, vaikka usein ollaan suunnilleen invalidina. En lakkaa ihmettelemästä tätä.
Olen itse ollut teini Ysärillä, ja silloin ihan oikeasti suhtauduttiin todella negatiivisesti särkylääkkeiden käyttöön kuukautiskipuihin (no ylipäätään myös särkylääkkeiden käyttöön mutta se on eri juttu). Peloteltiin että Buranan syönti voi olla se ensimmäinen askel tiellä lääkekoukkuun ja kipulääkekierteeseen.
Ihan hirveätä menoa siis oli. Nyt ei kuitenkaan ole enää onneksi 90-luku, ja kivuliaita kuukautisia saa ja kannattaa hoitaa. Apteekista saa Ibumaxia 30 tablettia muutamalla eurolla, ja niitä voi syödä kolmesti päivässä päivän, kaksi tai kolme kierrosta ihan tarpeen mukaan. Samalla myös vuoden määrä vähenee jonkin verran.
Ei enää 2020-luvulla tarvitse kärsiä asiasta ja hävetä sitä. Jos ei halua lääkäriinkään mennä, niin särkylääkkeitä saa ihan apteekista.
Heh heh. Luuletko todella, että joku burana 800 mg tai miranax 550 mg auttaa kivuliaisiin kuukautisiin? Et ole kipua kokenutkaan jos tuollaiset karkit tehoavat.
Kyllähän burana ja kaikki muutkin tulehduskipulääkkeet auttavat niin kuukautiskipuihin kuin kaikkiin muihinkin viskeraalisiin kipuihin. Sen verran myös olen terveydenhuollossa työskennellyt, että mielessäni luokittelen mielessäni väärinkäyttäjäksi jokaisen, joka kutsuu ei-väärinkäytettäviä särkylääkkeitä karkeiksi. 🤩
Toki kivuliaisiin ja runsaisiin kuukautisiin on tarjolla monenlaisia hoitoja, ja Terveyskirjastosta löytyy niistä hyvät artikkelit. Nimenomaan kannustan hakemaan apua kuukautisongelmiin - ja jättämään ne väkevämmät karkit narkeille. 😁 Mutta jos nimenomaan sinne lääkäriin ei haluttu mennä niin apteekista saa ihan käsikauppalääkkeenä Ibumaxia.
Näinhän te tuppaatte määrittelemään. Näkisitpä vielä pupillieni koon, niin johan luokittelisit minut narkiksi.
En kuitenkaan käytä lääkkeitä ilman reseptiä, enkä reseptin kanssa. En myöskään mitään päihteitä. Voit siis työntää luokittelusi omaan pehvaasi ja hävetä ammattitaidottomuuttasi. Hyi mikä ihminen olet ja vielä terveydenhuollossa, olet suuri kävelevä häpeä.
Vierailija kirjoitti:
No mistä se nainen maksaa enemmän kuin mies? Tamponit? No varmasti maksaisi muutenkin vaikka vero olisi alempi koska en tiedä miestä joka käyttäisi tamponeja. Höylät? Varmaan löytyy halvempia tuotteita sekä miehille ja naisille eikä niiden hinnassa ole eroa...
Esim. hiustenleikkaus. Voisit käyttää järkeäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ai minkä? Mä maksan vuokran ja suurimman osan ruoasta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka mies? Olen tähän asti itse maksanut kaikki. En tiennytkään, että on olemassa mies, joka avokätisesti maksaa naisten menot. Hänen yhteystiedot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei nainen voi ostaa "miesten" versiota, esimerkiksi sitä sinistä höylää, jos ei halua maksaa turhasta? Problem solved.
Luitko juttua edes. Noissa tuotteissa vero on 24%, kun se muissa terveystuotteissa on 10%. Kai nyt ymmärrät, että ilmankaan ei voi olla, ja nainen maksaa noista tuotteista elämänsä aikana TODELLA ISON MÄÄRÄN VEROA VS MUUT TERVEYSTUOTTEET.
Vuodessa 8,28 ja jos sama hinta olisi ollut aina, niin koko elämäni siteen maksaa huimat 289,80 e. Ei aja minua konkurssiin. Ei tunnu vero noissa juurikaan. Mutta kun joillekin ei nämä halvimmat käy, vaan pitää olla anatomisesti oikea, sopivan pehmeä ja täyteläinen imukyky, tuoksua kukilta ja mansikoilta.Turhaan vttuilet ja alentuvasti selität, miten hienosti sinä hoidat homman. Itsellä esimerkiksi menee siteisiin tosi iso summa, koska vuodan runsaasti , ja joudun käyttämään kahta, imukykyistä sidettä kerralla, yöllä jopa kolmea. Tietyt siteet vaan eivät ime, ja kiinnitys on sellainen, että tulee ohivuotoja.
Miten voi käyttää kahta tai kolmea sidettä yhtä aikaa? Isompi soppa ja isompia ohivuotoja sellaisesta tulisi. Pitkiä jätti-imukykyisiä yösiteitä myydään myös ja ne maksaa about 2 e paketti. Runsaat menkat on helposti hoidettavissa lääkkeillä tai kierrukalla/pillereillä, tai kohdun polttohoidolla (jos ei halua lapsia). Miksi asioista pitää tehdä niin vaikeita, kun ne on oikeasti tosi helppoja ja kaikkeen löytyy ratkaisu jos vain haluaa. Mutta kun ei, pääasia, että saa uhriutua.
Pääasia on se, että saa elää rauhassa oman pillunsa kanssa muiden sitä ronkkimatta :)
Kaikella rakkaudella kaikkia kohtaan, mutta tällä palstalla olen oppinut elämästä tämän. On hirmuisen paljon naisia, joilla on todella kamalan kuuloiset kuukautiset : runsaat, kivuliaat, pitkään kestävät. Tätä myös pidetään jotenkin normaalitilana eikä asialle tehdä mitään, vaikka usein ollaan suunnilleen invalidina. En lakkaa ihmettelemästä tätä.
Olen itse ollut teini Ysärillä, ja silloin ihan oikeasti suhtauduttiin todella negatiivisesti särkylääkkeiden käyttöön kuukautiskipuihin (no ylipäätään myös särkylääkkeiden käyttöön mutta se on eri juttu). Peloteltiin että Buranan syönti voi olla se ensimmäinen askel tiellä lääkekoukkuun ja kipulääkekierteeseen.
Ihan hirveätä menoa siis oli. Nyt ei kuitenkaan ole enää onneksi 90-luku, ja kivuliaita kuukautisia saa ja kannattaa hoitaa. Apteekista saa Ibumaxia 30 tablettia muutamalla eurolla, ja niitä voi syödä kolmesti päivässä päivän, kaksi tai kolme kierrosta ihan tarpeen mukaan. Samalla myös vuoden määrä vähenee jonkin verran.
Ei enää 2020-luvulla tarvitse kärsiä asiasta ja hävetä sitä. Jos ei halua lääkäriinkään mennä, niin särkylääkkeitä saa ihan apteekista.
Ei minun kuukautiskipuihin ainakaan aikoinaan mitkään käsikauppalääkkeet auttaneet. Jouduin hakemaan lääkäristä jotakin tosi vahvoja kipulääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mistä se nainen maksaa enemmän kuin mies? Tamponit? No varmasti maksaisi muutenkin vaikka vero olisi alempi koska en tiedä miestä joka käyttäisi tamponeja. Höylät? Varmaan löytyy halvempia tuotteita sekä miehille ja naisille eikä niiden hinnassa ole eroa...
Esim. hiustenleikkaus. Voisit käyttää järkeäsi.
Kuka niitä hiuksia leikkaa, toiset naiset. Eli syrjivätkö naiset naisia, voisit käyttää järkeäsi. Ja kyllä, yleistin koska yleensä nainen on noissa ammateissa ylivoimainen enemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuodessa 8,28 ja jos sama hinta olisi ollut aina, niin koko elämäni siteen maksaa huimat 289,80 e. Ei aja minua konkurssiin. Ei tunnu vero noissa juurikaan. Mutta kun joillekin ei nämä halvimmat käy, vaan pitää olla anatomisesti oikea, sopivan pehmeä ja täyteläinen imukyky, tuoksua kukilta ja mansikoilta.Pointti kai tässä ei ollut se riittääkö rahat vaan että onko syrjivää?
Kukaan ei pakota naista käyttämään menkkarättejä sen enempää kuin miehiä pakotetaan ajamaan partaansa. Molempien perustelut asialle ovat hygienia ja mieltymykset.
Mitä epähygieenistä parrassa muka on? :D Mitä jos pesisit sen? Ajattelet myös varmaan, että kainalokarvat ovat epähygieeniset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi hiustenleikkaus on kampaajalla kalliimpaa kuin parturissa.
Totta. Mulla on tällä hetkellä "poikatukka". Miehen vastaava käynti on 10e halvempi, vaikka tukkaa leikataan saman verran. Pitää vissiin kasvattaa parta, niin hinta tippuu...
Vierailija kirjoitti:
Kerro ihmeessä, että missä tämmöinen mies on, niin vien jatkossa laskuni hänen maksettavakseen.
Vierailija kirjoitti:
Käyn parturi/kampaajalla. Miehen hiusten lyhetäminen maksaa 22 e, minun 28 e.
Täällä miesten 20e ja naisten n. 50-60e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kapitalistisissa yhteiskunnissa markkinoidaan ja myydään ylihintaisia tuotteita. Eli joku tuote brändätään laatutuotteeksi muihin verrattuna ja siinä on korkeampi hinta. Kuulostaa tutulta, samaa tehdään esimerkiksi miesten partakoneenterien kohdalla, joskus tuote on ihan oikeasti laadukkaampi. Voisin myös kuvitella, että näin on myös terveyssiteiden ja tamponien kohdalla, kaikki eivät ole laadultaan yhtä hyviä.
Kyllä siteissä on tosi paljon eroja laadussa. Mutta jopa kaikista halvimmat on nykyään laadultaan tosi hyviä ja toimivia jos vertaa vaikka siihen mitä ne oli silloin, kun olin teini. Joten ainakin minulle halvimmat on todella hyvät ja ne kelpuutan.
X-tran siivelliset ohutsiteet on kyllä todella hyviä ja paketti maksaa vain jotain 75 senttiä. Lidlin siteet ei paljon enempää maksa. Ja yhtä hyviä.
Itse leikkaan omat hiukseni, ei tarvitse maksaa mitään tukan leikkuusta. Hintaan luultavasti vaikuttaa myös se, että kuinka moni mies noita palveluja edes käyttää, kun ei ole minkäänlaista tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, kun ei käy nuo hoidot. Jos et ole itse kokenut runsaita kuukautisia, niin et tiedä mistä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh heh. Luuletko todella, että joku burana 800 mg tai miranax 550 mg auttaa kivuliaisiin kuukautisiin? Et ole kipua kokenutkaan jos tuollaiset karkit tehoavat.
Kyllähän burana ja kaikki muutkin tulehduskipulääkkeet auttavat niin kuukautiskipuihin kuin kaikkiin muihinkin viskeraalisiin kipuihin. Sen verran myös olen terveydenhuollossa työskennellyt, että mielessäni luokittelen mielessäni väärinkäyttäjäksi jokaisen, joka kutsuu ei-väärinkäytettäviä särkylääkkeitä karkeiksi. 🤩
Toki kivuliaisiin ja runsaisiin kuukautisiin on tarjolla monenlaisia hoitoja, ja Terveyskirjastosta löytyy niistä hyvät artikkelit. Nimenomaan kannustan hakemaan apua kuukautisongelmiin - ja jättämään ne väkevämmät karkit narkeille. 😁 Mutta jos nimenomaan sinne lääkäriin ei haluttu mennä niin apteekista saa ihan käsikauppalääkkeenä Ibumaxia.
Näinhän te tuppaatte määrittelemään. Näkisitpä vielä pupillieni koon, niin johan luokittelisit minut narkiksi.
En kuitenkaan käytä lääkkeitä ilman reseptiä, enkä reseptin kanssa. En myöskään mitään päihteitä. Voit siis työntää luokittelusi omaan pehvaasi ja hävetä ammattitaidottomuuttasi. Hyi mikä ihminen olet ja vielä terveydenhuollossa, olet suuri kävelevä häpeä.
Tämä nimenomaan kokemukseni mukaan liittyy tuohon samaan kuukautisista kärsimiseen. Sairaudesta ei edes haluta parantua vaan tavallaan tykätään siitä sairastamisesta ja asian valittamisesta. Näin se nyt vaan on ja piste minulle aiheeseen kommentoitiin.
Olen myös kuullut hyvin paljon samoilta ihmisiltä siitä, että juuri heille ei ole mitään apua saatavilla. Ja piste! Jos kivun kanssa ei buranalla pärjää, terveydenhuollossa hyvin rutiinisti aloitetaan e-pillerit. Tähän yleensä kerrotaan että ei käy koska jollakulla tutulla on joku sellainen sairaus että voi kuolla jos syö e-pillereitä. Siihen sitten kerron, että minullakin on migreeni ja sen vuoksi yhdistelmäpillerit eivät minulle sovi (ehkä hieman draamaa tuo voi kuolla). Vaikka yhdistelmäpillerit eivät sovi niin silti voi käyttää minipillereitä. Tässä kohdin yleensä olen hoo ja viimeksi kehotettiin tunkemaan tiiliskivi vaginaan. 🤣 Ratkaisuja kun ei ole ja piste.
Ihmiset, hakekaa apua kuukautisongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verolta säästyy ostamalla miesten tuotteita, ne on parempilaatuisiakin kuin naisten tuotteet.
Naisten höylän vaihtoterässä kolme terää. Miesten vastaavassa viisi ja oli vielä naisten versiota halvempi. Minulle höylän väri ei ole niin tärkeä asia, että häpeäisin miesten höylää suihkussani. Moni kyläilijä on toki kysynyt, että olenko alkanut seurustella jonkun miehen kanssa kun on miesten höyläkin suihkunurkassa?
Naisia siis luokitellaan herkästi heidän ostamiensa kosmetiikkatuotteiden perusteella. Minä en kestä hajusteita astman vuoksi ja ostan hajustamatonta LV:n partavaahtoa ja LV:n men-deodoranttistickiä. Niissäkin tökkää se tuotteen suuntaaminen miehille silmiin. Voihan purkkiin kirjoittaa karvanajovaahto ja yksinkertaisesti LV hajustamaton stickdeodorantti.
Koska joka asiaa varten ei ole hajustamattomia tuotteita niin teen syväpuhdistavan shampoon sekoittamalla 2 rkl leivinsoodaa hajustamattoman shampoon kanssa ja pesen sillä.
Kokeilisin mielelläni Curly Girl-metodia, mutta ikävä kyllä sitä varten hankittavat tuotteet ovat hajustettuja. Siispä sitten tukka hamppuisen näköisenä leijaillen jatkossakin jos nyt ei alalla jotain ihmettä tapahdu.
villikihara.fi löytyy hajusteettomia. Kirjoita hakuun "hajusteeton"
Ja Normalilla on sellainen Curl Girl Nordic - sarja, josta ainakin se kiharavoide ja hiusnaamio on hajusteettomia
Vierailija kirjoitti:
Minkä kaiken?? ja kuka mies?
Meillä ei ainakaan mies maksa kaikkea(kaikki maksetaan puoliksi tai minä vhän enemmänkin) ja eikä missään muuallakaan. Kaikki naiset jotka tiedän (ja tiedän paljon)maksaa ihan oman elämänsä ja vielä lastensakin elämän ainakin puoliksi miehen miehen kanssa.
Miehet kyllä maksaa (ehkä) omat harrastusvälineesä . Ja sehän on ihan oikein. Ei mies maksa minunkaan harrastuksia.
Ps voisitko nyt ihan rehellisesti kertoa tänne meille kaikille, kenen naisen koko elämän olet rahoittanut? (ja miksi?)
Eikö äitisi käynyt töissä? maksoiko isäsi hänen koko elämänsä? Kenellä miehellä (mahdollinen) siskosi elätyttää itseään??
Miten koko sukusi naiset ovat löytäneet itselleen miehen, joka rahoittaa heidän elämänsä ja miksi sukusi naiset ovat niin outoja, etteivät ole käyneet kouluja, hankkineet ammattia ja elätä itse itseään?
Vai oletko niitä Afganistanin ukkoja, joiden mielestä naisen kuuluu pukeutua säkkiin ja olla koko elämänsä hellan ääressä??
Silloinhan on ihan selvää, että miehen pitää se nainen sinne elättää. Se on miehen oma valinta ja miehen kunnia jopa vaatii sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan huuhaata jälleen kerran. Markkinatalouden laki tuossa vain vaikuttaa. Naisten shampoo voi olla kalliimpaa, koska kysynnän hintajousto on niissä pienempi kuin miesten vastaavassa. Jokainen taloustiedettä lukunenut tämän ymmärtää, feministi mitä ilmeisemmin ei. Jos miesten shampoo maksaisi 15€ pullo, jättäisi mies sen hyllyyn ja pesisi tukkansa vaikka käsisaippualla. Naisille kun myydään heleyttävää, pehmentävää, sävyttävää ja hiuksia korvaavaa shampoota 20€ pullo, niin se tekee riittävän hyvin kauppansa. Eli ihan vain markkinataloudesta on kyse, ei epätasa-arvosta.
Artikkeli kertoo myös vanhan vitsin kuukautissuojien hinnoittelusta ja vaatii, että niiden pitäisi olla ilmaisia. Perusteena ohut argumentti siitä, miten kyseiset tuotteet ovat naisille pakollisia. Ensinnäkään ilmaisia tuotteita ei ole olemassakaan, on vain käyttäjälleen maksuttomia. Se tarkoittaa, että muut maksavat kyseiset tuotteet. Argumentti on siksi kovin ohut. Tuotteet ovat käyttäjälleen pakollisia, mutta pakote ei tule niiden toimesta keitä ollaan maksajaksi laittamassa. Ei se heidän vikansa tai syynsä ole, joten ei heitä siitä pidä rangaista. Gluteiiniton leipäkin on keliaakikolle pakollista, mutta ei sitä ei-keliaakikot sen takia ala maksamaan keliaakikoille.
Ja koska tämän palstan älykkyystaso on tunnetusti heikko, niin joku vastannee ettei leipää ole pakko syödä. Leipää rakastava keliaakikko keksikööt sille jonkun toisen vaihtoehdon. No. Sama arguntti pätee tähän myös kuukautissuojien kohdalla. Valuva veri ei ketään tapa, joten terveydellistä vaaraa siinä ei ole. Epämukavampia tapojakin löytyy, kuin että käyttää oikeita kuukautissuojia.
Palstan älykkö on nyt keksinyt erikseen miesten ja naisten shampoot. Onko niitä jo jossain myynnissä? 😆
Meillä kyllä käytetään eri suihkushampoita, kun mies ei tykkää tuoksua niityn kukkasilla, ja minä en metsälle ja myskille. Ja jotain arjen luksusta on kiva olla, niin edes tuoksuva suihkushampoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi hiustenleikkaus on kampaajalla kalliimpaa kuin parturissa.
Ja tämähän ei liity siihen, että naisten hiustyylit ovat työläämpiä ja vievät enemmän aikaa?
Kyllä sen sivusiilin koneella ja päältä puolet pois-tyylin nainenkin saa samalla hinnalla minkä mieskin, jos kelpaa.
Itse asiassa ei saa, ei ainakaan kaikissa partureissa. Äidilläni oli jossain vaiheessa lyhyt siilitukka ja olisi mennyt miesten parturiin kun siellä mainostettiin ovessa halpaa hintaa ja että pääsee ilman ajanvarausta. Ei päässyt. Kerrottiin että liike on vain miehille.
Tästä on nyt muutama vuosi. Nykyään voisi tietysti vetää "mistä tiedät identifioidunko mieheksi" -kortin ja nostaa äläkän.
Tuolla on baareja joihin pääsee happy hour aikaan vain naiset sisään. Juomien hinnoittelu tietysti edullisemmalla tasolle. Miehet pääsee vasta myöhemmin.
No mutta, jos ei olisi noin, niin naiset jäisivät tulematta. Ja kun ei ole naisia baareissa, niin eipä silloin miehetkään tule. Gaybaarit poislukien.
Aivan, miehen tukan leikkuuseen menee aikaa noin 30 minuuttia. Kun itse käyn leikkuuttamassa tukkani, aikaa menee noin 10-15 minuuttia ja olen jo liikeestä ulos ja silti maksan enemmän. Ja takuulla on yksinkertaisempi "operaatio" kuin mieheni hiukset.
Toki sitten pärjään puolivuotta tai vaikka vuodenkin, koska hiuksia ei ole leikattu muotoon.
Jokainen ymmärtää, että jos puhutaan siitä, että miehen hiukset leikataan edullisemmin, kuin naisen hiukset, silloin ei puhuta hiusten pesemisestä tai värjäämisestä jne vaan vain pelkästä leikaamisesta.
Totta kai mieskin maksaa enemmän, jos mies värjäyttää hiukset tai ottaa niihin kiharaa tms , mutta nyt on puhe vain leikkauksesta.
Nainen maksaa pelkästä leikkauksesta enemmän, vaikk aikaa menisi puolet vähemmän, kuin miehen tukan leikaamisessa.