Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen maksaa tietyistä tuotteista ja palveluista enemmän kuin mies vastaavista "pinkki vero" kurittaa lompakkoa

Vierailija
16.09.2023 |

Onko termi pink tax eli pinkki vero sinulle tuttu? Jos ei ole, nyt on aika oppia, sillä se vaikuttaa merkittävästi talouteesi: jos olet naisoletettu.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nainen-saattaa-maksaa-tietyista-tuo…

Kommentit (509)

Vierailija
501/509 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on mainittu vakuutukset? Olin haljeta kiukusta kun kuulin, että maksan auton vakuutuksista enemmän ihan vain siksi, että olen nainen. Yhtään kolaria en ole ajanut enkä yhtään sakkoa saanut! (puuta koputellen)

Vierailija
502/509 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko on mainittu vakuutukset? Olin haljeta kiukusta kun kuulin, että maksan auton vakuutuksista enemmän ihan vain siksi, että olen nainen. Yhtään kolaria en ole ajanut enkä yhtään sakkoa saanut! (puuta koputellen)

Sääli ettet haljennut kiukusta. Mikä esti sen?

Mutta muuten tuo on ihan viihdyttvää. Paskapuhetta, mutta viihdyttävää,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/509 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa missä näin tehdään, niin että todistetusti hinta määräytyi pelkästään sukupuolen mukaan. 

Vierailija
504/509 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten vaatteet ovat kalliimpia kuin miesten vaatteet, vaikka vaate olisi täysin verrannollinen. 

Katsoin kerran HalpaHallissa ensin naisten puolelta itselleni t-paitaa, mutta niissä kankaat vaikutti huonolaatuisilta. Kävin katsomassa miesten puolelta ja sieltä löytyi samanlainen paita, mitä olin katsonut naisten puolelta. Erona vaan oli, että miesten puolella kangas oli laadukkaampaa ja hinta 5 euroa vähemmän. Ostin paidan miesten puolelta. 

Minä olen käynyt miesten puolelta ostamassa hupparin. Samanlainen kuin naisten puolella, mutta halvempi.

Vierailija
505/509 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset voittavat jokatapauksessa sillä valtio siirtää tuloja naisille. Arvioiden mukaan joka vuosi pelkästään terveydenhullon menoissa miesten tappio on n. 2-3 miljardia joka vuosi, jonka naiset saavat tulonsiirtoina miehiltä. Kertoo Stakesin erikoistutkija Timo Karjalainen.

Eläkkeistä, koulutuksesta, maanpuolustuksesta jne. puhumattakaan.

Vaikka naisalojen palkkoja pidetään tahallaan alhaalla maksamme 55% ansioveroista. Lisäksi teemme kaikki ihmiset. Miesten panos yhteoskunnalle on nolon mitätön.

Palstanainen taas keksimässä "faktoja" omasta pienestä päänupistaan.

"Vuonna 2019 miehet maksoivat veroja 17,4 miljardia ansiotuloista ja 2,1 miljardia pääomatuloista. Naiset puolestaan maksoivat ansiotuloista veroja 11,2 miljardia ja pääomatuloista 0,9 miljardia."

https://www.vero.fi/tietoa-verohallinnosta/uutishuone/lehdist%C3%B6tied…

Naisille maksetaan pienempää palkkaa, ja pienemmästä liksasta verotetaan luonnollisesti vähemmän.

Naisille ei makseta pienempää palkkaa vaan he hakeutuvat töihin joissa maksetaan vähemmän.

Ja tuo "luonnollisesti vähemmän veroja" ei pidä paikkaansa. Kaikilla voisi olla sama veroprosentti tai mikä parempaa, sama euromäärä veroja maksettavaksi.

Totta kai pitää paikkansa, että pienemmistä tuloista maksetaan pienempää veroa. 

Miehet ovat aikoinaan luoneet palkkaluokat ja kaikki naisten työt/naisia kiinnostavat työt on laitettu listan loppupäähän. Eihän naisen tarvinnut elättää kuin itsensä ja naiselle muutenkaan tarvitse maksaa, mutta koska mies elättää perheensä täytyy sille maksaa kunnon palkka vaikka vain siitä lapioon nojaamisesta.

Ennenhän ei ollut sopivaa, että nainen vielä naimisiin mentyään olisi käyt töissä, vaan hänen piti jäädä kotiin. olisi ollut miehelle häpeäksi, jos vaimo olisi käynyt töissä.

Naiset hakeutuvat töihin jotka heitä kiinnostaa ja niin hakeutuvat miehetkin. Siellä kynnet rasvassa rassataan autoja jne. Miehet vasta hakeutuvatkin ammateihin joissa viihtyvät ja koska ovat aikoinaan itse saaneet palkkansa määrätä, niin totta kai kaikki ukkojen työt on arvokasta, naisten ei.

Ei asia korjaannu sillä, että kaikki naiset lähtee "miestentöihin" vaan sillä, että naisten alojen palkat nostetaan vastaavien miesten alan palkkojen tasalle. 

Esim AMK:sta valmistunut sairaanhoitja ja insinööri samalle palkalle jne.

Vierailija
506/509 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten vaatteet ovat kalliimpia kuin miesten vaatteet, vaikka vaate olisi täysin verrannollinen. 

Katsoin kerran HalpaHallissa ensin naisten puolelta itselleni t-paitaa, mutta niissä kankaat vaikutti huonolaatuisilta. Kävin katsomassa miesten puolelta ja sieltä löytyi samanlainen paita, mitä olin katsonut naisten puolelta. Erona vaan oli, että miesten puolella kangas oli laadukkaampaa ja hinta 5 euroa vähemmän. Ostin paidan miesten puolelta. 

Minä olen käynyt miesten puolelta ostamassa hupparin. Samanlainen kuin naisten puolella, mutta halvempi.

Minä taas kävin naisten puolella ostamassa hupparin. Samanlainen kuin miesten puolella, mutta halvempi.

Vierailija
507/509 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöä. Ihan vapaasti ne tuotteet voi nainenkin valita hinnan mukaan. Kertakäyttöisille kuukautissuojille taasen pitäisi määrätä haittavero, ne tuottavat hirveät määrät muovijätettä. Ei missään nimessä veron kevennystä, se vain kannustaa roskaamaan.

Mielipiteesi on mielestäni myötätunnoton ja mielestäni siitä paistaa kokemattomuus.

Ehdotatko kaikille kuukautisia kokeville sitä hirmuisen mukavaa ja ihan parasta kuukuppia? Jos toivoo kertakäyttöisille suojille haittaveroa, pitäisi mielestäni olla edes kerran kokenut kuukautiset kuukupin kanssa, silloin kun mikään tähänastisista malleista ei itselle sovi. Roskaaminen, vai kova kipu kuppia pois ottaessa ja vessa kuin teurastamisen jäljiltä..? Roskaaminen; hirveä määrä muovijätettä. Se on aivan sama siinä vaiheessa.

Mielipiteeni on, että jos miehillä olis menkat, sais jokainen heistä mitä tahansa helpotusta kipulääkkeistä lähtien verottomana. Papakokeet tehtäis höyhenillä ja kaikki synnytykset todellakin keisarinleikkauksella nukutuksessa, jonka jälkeen vähintään vuoden pituinen lapsivuodeaika olis todennäköisesti luksushotellissa Personal trainerin ja 3:n palvelijan kera. Vauva vaimolle, ja viikonloppuisin isin kanssa leikkimään. Ei kuitenkaan yöksi, jotta isi saa riittävästi unta rankan rupeaman jälkeen. Tämän jälkeen pääsisi halutessaan kaikkiin mahdollisiin komeusleikkauksiin, jotka työpaikka- joka jo kovasti kädet ojossa odottaa sankarimiestä takaisin palvelukseensa- kustantaa. Tämä nyt oli sellainen paljon hyberbolaa sisältävä ajatusleikki ja tosiaan oma mielipiteeni.

Tämä viesti sai aika paljon peukkuja. Voisiko joku nainen selittää mistä syntyy mielikuva, että miehet järjestäisivät verottomat lääkkeet ja kaikki mahdolliset helpotukset olisivat käytössä vaivojen hoidossa?

Vierailija
508/509 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä se nainen maksaa enemmän kuin mies? Tamponit? No varmasti maksaisi muutenkin vaikka vero olisi alempi koska en tiedä miestä joka käyttäisi tamponeja. Höylät? Varmaan löytyy halvempia tuotteita sekä miehille ja naisille eikä niiden hinnassa ole eroa...

No esimerkiksi hiustenleikkaus on kampaajalla kalliimpaa kuin parturissa.

Miksi et käy parturissa

Parturillakin on eri hinnat naisille ja miehille, vaikka muuta väittävät.

Meepä mroomiin niin ihan varmasti saat saman hinnan kuin mieskin. Äänestä lompakolla

Vierailija
509/509 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääli ettet haljennut kiukusta. Mikä esti sen?

Mutta muuten tuo on ihan viihdyttvää. Paskapuhetta, mutta viihdyttävää,

No mutta ei kai nainen voi ainakaan maksimibonuksia saada?