SYYSKUUN SALAISUUDET SYYSKUUHUN
Kommentit (98)
Eli onnittelut ja ihanaa että kaikki meni teillä hyvin!
Ilon kyyneleet tuli täälläkin silmiin kun viestiäsi luin, hauskasti mainitsit uudesta perheenjäsenestä " manio pötkäle " ;)
Kyllä tämä aika poikavoittoinen kuukausi tulee olemaan kun meillekkin Pertti tulossa, ehkä lokakuiset on sit tyttöjä!
Tylsäksi alkaa aika käydä kotona, oon kehitellyt kaikenlaista projektia päivien kuluksi, tänään vielä illalla poraillaan parit hyllyt ja taulut miehen kanssa seinille, mitähän sit huomiselle keksisi, ulos tekisi mieli mutta YLLÄRI vaan taas sataa ( eikö tämä ikinä lopu ?????????). Oma olo on ihaan jees, eilen illalla taas sohvalla makoillessa tuntui useita "puukon vihlaisuja" tuolla alapäässä, jtoakin siellä kait tapahtuu! Muuten ei mitään uutta, meillä kans jätkä on ihan aktiivisimillaan iltaisin 8-11 ja koko maha heiluu joka suuntaan, yöksi sitten rauhoittuu myös nukkumaan, se on näin kai ihan yleistä...sellaista kokonaisvaltaista "mahan kovettumista" ei ole tuntunut piiitkään aikaan...laskettuun aikaan n 2,5 vkoa ja toivon todellakin ettei ainakaan yli menisi, tylsistyn varmaan ihan lopullisesti....nooh mutta tämmöstä turhaa taas, onneks kohta on viikonloppu ja on edes mies seurana!
Luluzu ja Pertti 37+4
Neuvolasta tulossa, kaikki ihan normaalisti. Verenpaine 106/61, hb 122, ja painoa oli tullut 600gr viime viikosta. Yhteensä nyt sitten n.14 kg, mitä olen joka raskaudessa lihonut. Terkkari sanoi että papereissa lukee että lääkäri on mukana synnytyksessä. (meidän vauvallahan on ollut epäsäännölliset sydämensykkeet nyt monta viikkoa) Mikä on mielestäni ihan ok, mutta ärsyttää kun lääkäri ei itse voinut asiasta informoida kun polilla kävin maanantaina. Kai minulla nyt jonkunnäköinen oikeus on saada tietää minua ja vauvaa koskevista päätöksistä. Vai meinasiko lääkäri olla jossain kaapissa piilossa synnytyssalissa? No joo, hormonit hyrrää, on ollut vähän huono aamu muutenkin, itkettää ja masentaa vaan. Olisin minäkin jo NIIIIIN valmis synnyttämään.
Mutta nyt kuopus päikkäreille niin voi itsekin nukkua huonoa tuultaan pois...
Nyla & Peanut 38+3
sydämelliset onnittelut poikavauvojen johdosta! Ihanaa, että kaikilla kaikki on hyvin!
Meillä pikkumies pääsi kotiin sunnuntaina ja nyt ollaan harjoiteltu vauvaperheen arkea. (Lupailivat vauvaa kotiin jo keskiviikkona, mutta bilirubiiniarvot alkoivat kohota ja tilannetta tarkkailtiin. Arvot pysyivät kuitenkin onneksi alhaalla ja valohoitoa ei tarvittu.) Tiistaina kävin vauvan kanssa verikokeessa ja arvo oli jo kunnolla laskenut. Maitoa tulee ihan hyvin. Terkkari kävi kotikäynnillä tiistaina ja vauva oli saanut 40g painoa, ihan vielä ei oltu saavutettu syntymäpainoa.
Jaksamista vielä odottaville! Pian kaikilla on nyytit kainalossa =)
M@MIx2 + pikkumies 12 vrk
Mitäs syyskuulaisille kuuluu? Onko muita hepuliäitejä kuin minä? Alkaa nimittäin olla pinna hyvin, hyvin kireällä IHAN JOKA ASIASTA.
Donna 37+0 *megabitch*
Oikein paljon Onnea!!!
Ihanaa kuulla, että kaikki mennyt hyvin :)
Kyl täälläkin nousi kyyneleet silmiin, kun luin kirjoituksenne.
Kyllä minäkin voisin nyytin jo hakea kotiin, toivottovasti ei mene enää pitkään..!
Niin, ja meillehän pitäis kans olla tulossa poika, joten ei syyskuulta pojat lopu varmaan kesken.. ;-)
Pömppänä 38+6
Luluzu kyseli mun sektiopäivää, sehän on siis ensi viikon keskiviikkona 10.9. Eli täällä sitkotellaan vielä! Meillä nimittäin kone sippasi totaalisesti ja oon ollu ihan uutispimennossa täällä kotosalla...
Onnea Arkikselle ja poitsulle, kauniistipa kirjoitit, ihan kylmät väreet meni ja kyynel silmäkulmassa lueskelin...! Ihanaa!
Yöt on todella kummallisia täälläkin, lonkat alkaa olla TODELLA puutuneet varsinkin aamuyöstä, onneksi enää muutama hassu päivä jäljellä... Ryhävalas on aika osuva määritelmä olotilaan!
Vauva hepuloi kovasti aina iltaisin. Yhdeksän maissa aloittaa ja jatkaa siihen asti kun menen nukkumaan, eli voi venähtää yhteenkin asti...
Yöllä tuntuu onneksi nukkuvan, en ainakaan ole juuri mitään huomannut öiseen aikaan koko raskauden aikana, toimisipa sitten myös kun vauva on syntynyt.
Eilen oli viimeinen äitiysneuvola ja seuraavaksi nähdään terkkarin kanssa sitten kun ollaan murusen kanssa kotona. JEE!
Kaikki oli hyvin, normaalit löpinät käytiin läpi ja kuunneltiin vauvan sydämen syke, hienosti on treenannut sydäntään koko raskauden ajan, syke on vaihdellut 120-160. Pisu oli puhdas, hemppaa ei otettu. Paino oli pysynyt tasan samana kuin viikko sitten, mikä oli kohtalainen yllätys koska olen syönyt korvapuusteja pitkin viikkoa kun innostuin lauantaina leipomaan... Hirvitti mennä vaa'alle mutta kerrankin sai yllättyä iloisesti!
Sf-mitta oli laskenut 0,5cm, ja oli nyt 34,5cm. Hienosti ollaan kuitenkin käyrällä!
Voi miten teillä on tullut noinkin vähän kiloja?!? Meikäläisellä nimittäin on tullut komeat 19kg! En kyllä tiedä millä hitolla sitä sais ittensä taas kondikseen, luotankin vahvasti imetyksen voimaan ;D
On kyllä miehelläkin tullut raskauskiloja joten yhdessä sitten tsempataan toisiamme.
Kauheasti omaa napaa.. Sen siitä saa kun on päivän poissa kuvioista... :D
Vähän jännittää että jaksaako vauva olla tuolla ensi viikkoon asti kun on aika kovasti suppaillu varsinkin iltaisin, vaikka oon lepäilly ja ottanu tosi rauhassa kaikki päivät. Nyt on jo kolmena iltana tullu muutama aika tiukka supistus, ja eilen ajattelinkin jo että pitääköhän sitä pirauttaa miehelle että tulee töistä kotiin.. Selkeästi on erilaisia suppareita kuin aiemmin. Hui...
Nyt aivot narikkaan ja lukemaan uutta Seiskaa!
Nasu_ rv38+1 (ohhoh...)
Ja hienoa että M@MIx2:n vauva on päässyt jo kotiin. Niinköhän muidenkin ajoissa synnyttäneiden vauvat alkavat jo kotiutua?!
Täällä toivutaan flunssasta antibioottien voimalla. Olikin sitten angiina ja keuhkoputkentulehdus samaan aikaan!
Äitiyspolilla olin tänään mahan pienuuden takia ja jotenkin jäi paha maku koko reissusta. Lääkäri lähinnä mutisi itsekseen ja totesi lopuksi että vauvalla vaikuttaisi olevan kaikki hyvin, paitsi että on pieni. Koneen mittausten mukaan painoarvio oli 2400g, mutta käteen kuulemma sekä kohtu, että vauva tuntuvat kuitenkin pienemmältä. Kahden viikon kuluttua sitten uudestaan tsekkaillaan
tilanne.
Kirjoitin äsken pitkät pötköt juttua, mutta se katosi!
No, siinähän sitä taas, omaa napaa,
t. Sanelma 36+4
Perästä tullaan... aikanaan.
Täällä ollaan vielä yhdessä läjässä. Viikon on jo pitänyt tosi kipeänä näiden supistusten kanssa. Ei vain päästä tositoimiin, ihme touhua.
t. massumamma ja poju 39+1.
Voi, onnea kaikille pienen saaneille. Olin tänään käymässä sairaalassa ja siellä odotti joku äiti käärön kanssa kotiinpääsyä. Oli se vaan sydäntä murskaavan pieni. Omituista ajatella, että oman nahan alla möyrii samaa kaliperia oleva pakkaus.
Mulla oli se pelkopoli tänään aamupäivästä. Suunnitelmat hieman muuttuivat kun vauva ei liikkunut kunnolla illan aikana eikä yöllä ollenkaan. Herätin miehen viiden jälkeen ja sanoin, että nyt en kestä enää, nyt pitää päästä sairaalaan!!! Herättyään mies kimpoili hetken aikaa kuin jänis autonvaloissa ennenkuin osasi toimia mitenkään päin. Tunnin matka sairaalaan oli toosiii pitkä, mutta matka kannatti. Vauva voi hyvin, mutta osoitti olevansa vaan harvinaisen rauhallinen yksilö. Onneksi saatiin pelkopoliaikaa aikaistettua ettei tarvinnut olla koko päivää lasaretissa. Siellä sitten repesin ihan täysin. Sektiota aikaistettiin sitten viikolla koska äidin hermot ovat riekaleina ja vauva näyttäisi olevan jo ihan hyvän kokoinen (nyt 3600g) Helpottava päätös!
Köllöttelen sitten nasun kanssa samana päivänä kirurgin veitsen alla.
Jaksellaan naiset!
Aamusta satoi kuin saavista ja sitten tulikin näin kuuma ilma..... PUUH!
Käväisin täällä eilen aika myöhään, mutta katsoin parhaaksi poistua takavasemmalle poraamaan eli Älyttömän isot onnittelut Arkamammalle poikavauvasta! Oli kyllä koskettava kertomus..
Aamusta kävin labrassa otattamassa äippäpolin haluaman paastosokerin ja kyllä oli vaikee yö kun kurkkuun koski ja teki NIIN tajuttomasti mieli mehua. Ihan outoa, mutta mä olen alkanut hikoilemaan yöllä kun pien porsas - tuntuu että jos vähänkin havahtuu niin pitää tyynyä kääntää ja aika pian se on kauttaaltaan nihkeä. En kyllä tämmöstä muista edellisestä raskaudesta. Eikä meillä ole edes kuuma.
Tänään tuli shoppailtua sitten sitteri, mutta vauvan amme jäi kauppaan kun ammejalat oli loppu.. Tolkun paljon tuota tavaraa taas tarvii vaikka muka oli ennestäänkin vaikka mitä.
Ai niin....... tervetuloa Susannap! ......... Toiv. nimi meni oikein :)
Selidora 37+1
........... ja poikaahan mekin tässä ainakin alustavasti odotellaan..........
Ja lämpimät onnentoivotukset!!!
Kirjotit synnytyksestä mukavasti, taisi jäädä siitä ihan hyvä maku? Itsekin toivoisin pääseväni jo tositoimiin, pari päivää on nyt supistellut vähän napakammin (myös nyt tällä hetkellä). Olisikohan meille sitten tulossa tyttö kovin poikavoittoiseen syyskuu-jengiin, meillä kun ei ole tiedossa sukupuolta. Jännää!!!
Tänään kävin äippäpolilla kohonneiden maksa-arvojen takia, sappihappoarvovastaus tulee vasta huomenna ja sitten keskustelen lääkärin kanssa, onko tarvetta käynnistykseen tai tarkempaan kontrolliin. Vauvalla oli kuitenkin kaikki hyvin joten kotiin lähettivät, ei akuuttia hätää.
Odottavalla mielin,
Miisu1 38+6
Hei!
Kovasti olen kirjoituksianne seurannut, mutta itse en ole saanut tänne aikaiseksi kirjoittaa. Mulla on tänään 5.9. laskettu aika, mutta vauva tahtoo kaikella todennäköisyydellä viihtyä masussa pidempään.
Halusin tulla erityisesti arkamammalle ja wallerille osoittamaan kiitokseni rohkeasta kirjoittelustanne epävarman ja pelokkaan odotusajan ja synnytyksen suhteen. Niin ja arkamammalle tietysti suuren suuret onnittelut Jaakon syntymästä! Ihanaa, että synnytys sujui hyvin ja sinulla on nyt se "mahtava pötkäle" siellä kainalossa tuhisemassa :) Ja wallerillakaan ei ole enää pitkä aika oman vauvansa syntymään, tsemppiä viimeisiin odotuspäiviin bd
Oma taustani on sellainen, että odotan toista vauvaa syntyväksi, esikoinen on nyt 1v9kk. Odotus on ollut henkisesti tosi raskas ja itse asiassa päivä päivältä vain raskaammaksi käy, kun on jatkuva huoli vauvan hyvinvoinnista ja pelko ja stressi synnytyksestä. Ihanan esikoiseni synnytys sujui huonosti ja alku vauvan kanssa oli traumaattinen. Tällä hetkellä lapsellani on selkeää kehityksen viivästymää ja laaja-alaisia neurologisia vaikeuksia ja ne ovat voineet aiheutua loppuraskauden tai synnytyksen aikaisesta hapenpuutteesta. Viimeksi synnytys ei käynnistynyt itsestään, vaan jouduttiin käynnistämään ja saman pelkään toistuvan tälläkin kertaa :( Alateitse olen kuitenkin tätä lastani tähän tietoon synnyttämässä ja tänään onkin äitipolilla arviointikäynti, miten pitkään tätä lasta mahdollisesti varrotaan. Vauva onneksi voinut tähän asti hyvin ja ollut kovin liikkuvainen ja ultrien mukaan terve. Tosin esikoinenkin oli kaikkien mahdollisten ultrien mukaan ihan "mallikappale" ja omalla ihanalla tavallaan hän on kyllä sitä edelleenkin ;)
Pakko oli nyt purkautua tänne, kun jännittää niin kovin se äitipolilla käyntikin. Kaikella todennäköisyydellä lääkäreillä ei ole mitään halua lähteä minua auttamaan synnytyksen käynnistymisessä, kun vauva voi niin hyvin. Äidin hermot ja jaksaminen tässä vaan alkaa revetä :(
Oikein hyvää loppuodotusta ja synnytystä teille kaikille syyskuisille!
Mörötin rv40+0
Heräsin viime yönä kl.2.30 supistuskiin, jotka olivat napakoita mutta vielä siedettäviä, ne tulivat säännöllisesti 10 min. välein ja olin jo varma että nyt lähdetään. Kl. 4.25 tuli viimeinen ja sitten olen nukahtanut taas. Kyllä ärsytti nyt aamulla herätessä. Eihän tämä vauva minnekään täältä tule :(
Kiukkuinen Nyla ja Peanut 38+4
Ensin ARKIKSELLE suuren suuret halaukset, nyt teillä on ikioma vauva!!! Liikuttuneena ja tottakai hiukka kateellisena luin viestisi ;)
Ja Kmk:llekkin Paaaaaljon onnea pojasta!!! ihana m@mix:ki saanut vaavin kotiin!!
Ite olin 2päivää käynnistyksessä.. ja blääh ei mitään vauvaa...tuntuu se niin kaukaiselta ajatukselta koko vauva, kun ei kunnon suppareita edes saatu aikaseksi. cytotekkiä suun kautta...kanava ei vaan hävinny minnekkään vaikka vähän paikat aukesivat -kahdelle sormelle. eilen illalla laittoivat kotiin...kun vauva jakseli hyvin veden vähyydestä huolimatta!! Sitten saunan jälkeen kotona tuli mieletön klöntti limatulppaa..niin... nyt vaan oootan niitä suppareita....ja .että tulisin kipeäksi....;)
vauvaa arvelivat 2850g eli ei haittais vaikka vähän vielä kasvaisi. (vai oisko se nelikilosen jälkeen helppo synnyttää ;) huomenna la pitää mennä kuitenkin taas sydänkäyrään (jos ei synny ennen sitä!!!) ja muutenkin tarkistetaan tilannetta!
Niistä kestoista californiagirl: muut...voitte hypätä tämän osion yli....;)) otin kaavat kestovaippayhdistyksen sivuilta netistä. hiukkasen itsekkin niitä soveltaen. juu on ne taskuvaippoja. imuiksi laitan sisään vanhoista froteepyyhkeistä lekatuita suikkuja joita oon ommellut monta yhteen. Ja muutama mulla olikin jo ennestään bum-genius vaippojen mukana tulleita. ja paksusta flanellistakin tein sellasia imuja. Niitä kosteussulku kankaita hain paikallisesta pikkuputikista, jossa ei ollut kuviollisia... mut myllymuksuilta ostin tuota elefanttkuvioista ja en tiä mikä kauppias seoli siellä vaippahulinoilla joilla oli nuita marimekon pallo ja raitakuoseja kosteussulku kankaina :) Katsotaan kun vauvat syntyy että jaksanko laitaa nitä tuonne myyntiin:)
ny tulikiva suppari...LISÄÄ LISÄÄ ;))
onnen potkuja kaikille matkaan!!! JA kärsi-v-ä-l-l-i-s-y-y-t-t-ä!!
Tuutski 38+4
Pilviä näkyy taivalla ja tuulee, nukuin yön todella huonosti ja aamulla huomasinkin että kyllä vaan syysflussa meinaa painaa päälle, EIIII ! OOn yrittänyt välttää tätä flunssaa ihan viimeseen asti syömällä paljon marjoja, vihanneksia ja hedelmiä mutta ilmeisesti vastustuskykyni jää silti alakynteen. Hemmetti vieköön kun pahin mahdollinen skenaario lienee se että lähdetään sit hirveessä flunssassa synnyttämään, miten sen muka jaksaisi...? Antakaapa nyt kaikki mammat paljon ohjeita et saan tän taudin selätettyä hetimiten (!) Lisäks Pertti mellasti tuolla yöllä ihan kunnolla, valvoin siinä sit ja kuuntelin kellon raksetta ja miehen tuhinaa ja podin paskaa oloa.
Eilen illalla aloitin lukemaan Rosa Meriläisen & Simo Frangenin kirjaa "Nollasta ykköseksi", tosi hyvältä vaikutti, huumoria ei ainakaan puutu! Onneks tänään tulee taas uusi vauva-lehti ja illalla aion nauttia ranta-saunan löylyistä, jospa olo vähän paranisi.
Mörötin; jaksamista ja positiivisia ajatuksia sinulle lähestyvään koitokseen!
ja Nasu; Ensi keskiviikkona me ainakin Pertsan kans ollaan hengessä mukana, oltiinhan aika pitkään "kohtalotovereita"kun meidänkin jamppa vaan istuksi tuolla ihan muina miehinä ja sektiota meilläkin kovasti mietittiin! Laitahan sitten fiiliksiä ennen H-hetkeä ja tietty sen jälkeenkin!
Nyt kaupungille törsäämään ja viikonlopun viettoon!
Haleja kaikille mammoille ja toivotaan aurinkoa viikonlopuksi!
Luluzu ja Pertti 37+5
vaikka päivähän onkin jo pitkällä... mulla on alkanut vaivaamaan täysi unettomuus iltaisin/öisin ja sitten aamulla vasta saa nukuttua, hitto että osaa ollakin hölmö olo kun on rytmi ihan sekaisin.
Vielä reilu viikko ja meillä laskettu aika... jännää. Toivottaisi tosin että pikkuinen tulisi hieman aikaisemmin kun mulla alkaa olo olla niin tukala... 160cm pätkänä ei tuolla masussa ihan hirveästi ole tilaa ja astma senkun pahenee kun painaa niin ikävästi keuhkoja.
Joku puhui painosta... mulla on tullut nyt 18kg ja sen kyllä huomaa ja tuntee... onneksi isukillakin on tullut ihan kiitettävään tahtiin "raskauskiloja" niin voidaan yhdessä aloittaa kunnostautuminen. Minun kohdallani suurin syy painon nousuun on ollut täysi liikkumattomuus kun alussa oli niin kova väsymys päällä ettei yksinkertaisesti jaksanut töiden jälkeen enää lähteä ahertamaan ja sitten puolesta välistä olen kärsinyt niin kipeistä nivus tulehduksista ja nivus suonikohjuista etten ole kunnolla kyennyt edes kävelemään... hieman selityksen makua mutta lohduttaa kummasti kun voi mukamas selitellä liikkumattomuutta...
Voi että on ihana että moni on jo saanut tutustua salaisuuteensa... tulee kyynel silmään kun edes ajattelee asiaa....
nyt ruuan laittoon kun mies tulee kohta kotiin ja illalla Helsinkiin ihailemaan ilotulituksia
skap1983 38+4
Heippa kaikille!
Luluzu, oon hengessä mukana. Meillä on melkein samat viikot, ja mullakin iski karmee flunssa vaikka kaikki temput oon koittanu tehdä! On pesty lasten kans ahkerasti käsiä ja oon yrittänyt terveellisesti syödä. Mies aina irvailee mun hygieniainnostusta, kun ruiskin käsidesiä kaikkien perheenjäsenten päälle...;).
Pakkohan siitäkin on jotain hyötyä olla. Juuri pääsin leuhkimasta siskolleni, että olen koko raskauden ajan ollu ihme fakiiri, mitkään taudit ei ole iskeneet minuun. Lapsiin ja mieheen kylläkin. Nyt sitten tää kauhee tukkoinen ja särkevä olo :(. Tosiaan kauhuskenaario, että nyt tulis lähtö synnyttämään.
Tuutskille toivotellaan täältä kahmalokaupalla kunnon suppareita, että pääsist tositoimiin.
Painosta... Mulle on nyt tullut n. 12 kiloa tähän mennessä. Esikoisesta ja topusta tuli molemmista yli 20, kolmannesta saman verran kuin nyt. Asia ei selity mun rautaisella itsekurilla vaan sillä, että lähtöpaino oli edellisellä ja tällä kerralla 10 kg enemmän :D. Mutta nyt lähtöpaino oli normaali, silloin 11 vuotta sitten esikkoa odottaessani olin varsinainen ruikkukukko :).
Skap, mullakin alkaa jo olla aika juhlalliset suonikohjut kun neljättä ootan, enkä oo mikään himoliikuja. Onneksi tukisukat on keksitty. Tosin,eihän ne enää olemassaoleviin paljon auta.. Mullakin kohjut on polven yläpuolella, alaraajoissa ei niinkään. Varmaan joku leikkaus edessä tulevaisuudessa, sitten kun kaikki lapset on koossa.
Mukavaa viikonloppua kaikille, jotain mukavaa ajateltavaa niille, joilla jo köysi kiristyy :). itse toivon rauhaisaa oleilua, kun on tää himputin flunssa.
Terveisin,
Trikoo ja Helvi, 37+4
Onpas mukavaa kun on vihdoin saanut nauttia auringosta. Koira on tosin vielä päivälenkittämättä, kun intouduin pesemään ikkunoita ja nyt masu vaatii lepoa hetkisen...
Hui, jännää kun täällä alkaa jo mammoilla kunnolla supistella ja limatulpat irtoilla.. :D Olen hengessä mukana, luulenpa että meillä menee vielä jonkin aikaa - vaikka eihän sitä koskaan tiedä.
Painosta: Mulla on neuvolan eka punnituksesta (rv7) tullut painoa yhteensä 13,5 kg. Juuri tänään oli neuvola ja terkkari kehui että oikein hyvin paino noussut, ei liikaa eikä liian vähän. Luulenpa, että jos tässä vielä pitkään pitää odotella niin kiloja ehtii kyllä vielä kertyä. Mulla on nimittäin tullut kauhee suklaanhimo, nytkin fanipala-pussi polttelee sormien lähettyvillä. :)
Wilhelmiina ja joku muukin kyseli vauvan vuorokausirytmistä. Olipa helpottavaa lukea, että muillakin vauva tuntuu nukkuvan öisin. Muutaman yön ehdin valvoa ja huolestuneena tökkiä vatsaani, mutta sitten luovutin. Iltariehunnat loppuvat siinä puolenyön hujakoilla, ja sitten onkin suht hiljaista aamuun asti. Herään itse 7-7.30 maissa, ja odottelen yleensä noin 15min sängyssä vauvan heräämistä. Elämöinti vatsassa alkaa viimeistään silloin kun mieskin herää ja alkaa jutella, ja koira hyppää sänkyyn möhkimään masuni viereen. :)
Mulla on kanssa ollut vähän tuota flunssan tuntua, voi tosin johtua siitäkin että pyyhin jatkuvasti pölyjä sellaisella strutsisulkahuiskulla (uusi harrastus, ei tarvitse kumarrella!) ja täällä kotona varmaan pölisee aika paljon.
Trikoo, minäkin kuljetan käsidesiä mukanani joka paikkaan. Aina kun tulen esim. ratikasta ulos niin desinfioin kädet. Tiedän, kuulostaa tosi fanaattiselta.. :D Lääkäriystävä kyllä sanoi, että käsihygienia on kaiken a ja o. Ja jos on flunssainen olo niin kannattaa juoda tosi paljon nestettä.
Kivaa perjantaita!
caligirl + ekavekara, 38. viikko tänään!!
Elikkäs meille syntyi maailman suloisin poika 3.9.08 klo. 04.27 pikku miehen mitat olivat 3720g 50cm py 36cm eli ihan sopivan kokoinen kaveri.Rv oli 40+3
Olen niin onnellinen ja synnytys meni hyvin.Tiistai iltana kahdeksan jälkeen tuli ensimmäiset supistukset mutta ajattelin että ei tästä mitään tule ja lähdin vielä koiran kanssa pikku lenkille.No sitten yhdeksän aikaan supistukset rupesivat tulemaan 2-6min välein ja kovenivat koko ajan mutta olivat vielä aika lyhyt kestoisia.Soitin sairaalaan yhdentoista aikaan ja sieltä kätilö sanoi että ala tulla vaan kun on jo toinen synnytys.
Ensin otettiin käyrää ja se oli hyvä ja kunnon supistuksia tuli koko ajan.Sisätukimuksen jälkeen menin suihkuun olin siis auki 5cm eli tosi hyvin. Olin suihkussa vähän aikaa ja sen jälkeen menin synnytys saliin ja otin heti ilokaasun käyttöön.Se on sitten mukava aine.Suosittelen kaikkia ainakin kokeilemaan vaikka ei se kyllä kipua vie kokonaan pois.No ilokaasu ei enää auttanut joten pyysin epiduraalia.Olin jo kuitenkin siinä vaiheessa 8cm auki ja kätilö sanoi että puhkaistaan kalvot ja katsotaan sitten uudestaan että laitetaanko epiduraali vai spinaali.Kalvojen puhkaisun jälkeen kätilö sanoi että nyt paikat tuntuu enemmän 7cm ja pyysi anestesia lääkärin paikalle.Sain epiduraalin.Se auttoi hyvin.No sitten vain odotettiin että tulee ponnistus tarve.No se tuli ja kokeilin olla ensin jakkaralla mutta vauva sydänäänet vähän laski aina kun ponnisti joten menin sängylle puoli istuvaan asentoon.Ja 17 min ponnistusvaiheen jälkeen meille syntyi 9-9-9 pisteen poika käsi poskella. jonka sain ihanasti heti paidan alle iholle.Tytön kanssa tämä jäi kokematta.
Mies pesi ja leikkasi napanuoran.Synnytyksestä jäi tosi hyvä mieli vaikka siinä tilanteessa sitä ajattelee että ei enää ikinä!
Sain 5 tikkiä mutta pystyn istumaan ja liikkumaan oikeen hyvin.
Maitokin tuntuu olevan nousussa vaikka vielä lisämaitoa olen välillä antanutkin.
Isosisko on innoissaan pikkuveljestään ja itsekin olen ihan rakastunut!
Mutta kirjoittelen lisää myöhemmin ja laitan jossain vaiheessa kuvan vauvasta.
Ja onnea arkamammalle ja kmk:lle poika vauvoista!Tosiaan poika voittoista tämä on vielä!
Ja loppu tsempit teille muille.Pysyn odotuksessa mukana teidän kanssa!
Terv:Sweety ja poika 2 vrk
Ajattelin astua esiin vihdoinkin. Alusta asti olen seuraillut aktiivisesti syyskuisten menoa.
Taidan olla ensimmäinen lasketun ajan ylittäjä. La oli 1.9 =/. Viikolta 25 olen ollut seurannassa kipeiden suppareiden vuoksi ja levossa, mutta ei vuode levossa. (Tosi helppoa kun esikoinen on 2.5v vilkas mammanpoika...) No sitten sain lopettaa lepäilyn 36 viikolta ja siitä asti vointi mainio... Sanoivat äitiyspolilla, että monesti kun alussa ollaan jalatristissä, ettei syntyisi niin lopusta sitten käynnistellään..., mutta en mä kyllä sitä ois uskonu...
Käytiin su-ma välisenä yönä synnärillä yökylässä kun su iltana alkoi supistelemaan tosi kovasti (3 kertaa), soitin sitten isäni ammaksi ja kuitenkin ajateltiin käydä näyttäytymässä kun terkka sanoi, että tämä syntyy sitten nopeasti. Ottivat käyrää ja kaikki ok ja sormelle auki ja piti jäädä yöksi... (tosi turhaa)
Nyt on sitten joka ilta 22.30-23.30 kamalat supistelut, mutta loppuvat kun ottaa särkylääkkeen ja suihkuttelee.
LUULISI, että kohta pääsisi synnyttämään!!!!
Terv. Susanna 40+3
p.s. Sekavaa tekstiä, sorry