Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSKUUN SALAISUUDET SYYSKUUHUN

01.09.2008 |

Aloitan pinon.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onnea josuliinille pojasta!

Ja Norahillakin on varmasti kaksoset maailmassa,Hienoa!

Jaahas ja mitäs sitten....no odottelua vaan.

Viime yönä valvoin puolitoista tuntia kun tuli yhtäkkiö huoli vauvasta kun ei liikkunut vaikka kuinka mahaa tökin ja tönin.Itkua melkeen väänsin mutta onneksi pikku kaveri sitten vähän liikkui niin sain taas unen päästä kiinni.

Ja sitten mua särki sillai menkkamaisesti jonkun aikaan sitäkin jännitin että nytkö vohdoin se synnytys alkaa ja lapsivedet menee.Mutta ei niin ei.Tuntemukset meni ohi ihan yhtänopeasti kuin alkoivatkin.

Olen kyllä jo varautunut siihen että käynnistykseen mennään tais sitten vauva syntyy iteäksiään reilusti yli lasketun ajan.Torstaina olisi neuvola jos siellä vähän valittaisi sitten.Varmaan saan lähetteen yliaikaiskontrolliin se tehdään muistaakseni 41+3 viikoilla täällä.Siihen on enää 8 päivää.

Sitten sekin ärsyttää että jos vauva nyt sattuu syntymään tämän viikon keskiviikko-torstai välinen yö tai torstai-perjantai välinen yö niin meillä lapsenvahti ongelma.Eli jos yöllä tulee lähtö niin joudunko sitten yksin lähtemään sairaalaan??Toivottavasti menee sitten viikonlopulle jos ei tänä yönä tule.Jotenkin sitä vaan ajattelee että yöllähän se lähtö tulee...no sen näkee sitten.

Rintapumpuista olette kirjoitelleet.Mulla on sellainen ainun käsikäyttöinen minkä ostin jo tytön syntymän jälkeen.Itse pärjäsin sillä ihan hyvin ja sain lypsettyä maitoa jos oli tarve.Mulla ei tota maitoakaan tullut mitenkään paljon ja imetyskin loppui tytön ollessa 3-4kk.Olin muutenkin omasta mielestäni huono imettäjä ja en oikeen osannut nauttia koko jutusta.Muutenkin tässä mun lähipiirissä on sellaisia jotka ei imetystä arvosta joten he eivät voineet käsittää milt musta tuntui.Ja mieskään ei oikeen osannut mua kannustaa vaan oli pullon kannalla koko ajan ja on nytkin välillä sanonut että eikö ole helpompi pullosta.Mutta olen kyllä sanonut painavan sanani että minähän imetän just niin kauan kuin halua ja hänellä ei ole siihen nokan koputtamista.Nyt haluaisin imettää pitempään mutta jos se ei jostain syystä onnistu niin ei voi mitään. Jos sitä olisi tällä kertaa vähän enemmän itseluottamusta ja enkä hermoilisi joka asiasta niin paljon.

No mutta tämä mamma jatkaa odottelua...ilmoittelen taas kuulumisia:)

Terv:Sweety rv 40+2

Vierailija
22/98 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei mitään uutta auringon alla täälläkään. Neuvolan tädin kanssa höpistiin samat jorinat kuin viikko sitten. Ohoteltiin taas, kuinka osaakin olla vauveli tiukasti kiinni alhaalla lähtökuopissa. Varattiin kuitenkin aika vielä ensi viikolle, vaikka th uskoikin etten sitä enää tarvitse. Sf-mittakin oli lähtenyt laskuun, kertoo pojun olevan oikeasti aika liki sitä, että kohta muuten mennään eikä meinata.

Sitä odotellessa ja toivoessa: massumamma 38+6.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärikäynti tällä kertaa. Kohdunkaula lyhentynyt ja pehmentynyt, ulkosuu vähän auki. Tässä siis seuraus niistä muutamista kipeistä supistuksista ja öisistä menkkakivuista. Veikkaili, ettei mene laskettuun aikaan, joten josko vaikka viikon verran ottaisin vähän rauhallisemmin. Parempi olisi kuitenkin viikot olla 38+. Vauva ei ole kiinnittynyt, mutta on alhaalla. Kokoarvioon ei ottanut kantaa, mutta totesi, että vauvan koko ja lantion mitat ovat sopusuhdassa eli normaalia alatiesynnytystä odotellaan vaikka vähän esikoista isompi jässikkä olisikin tulossa. Verenpaineet ym. kunnossa.

Kai tässä sitten on alettava tosissaan laittaa vauvalle kaikkea valmiiksi =) Sänkykin saatiin vihdoin tilattua, tulee loppuviikosta. Tänään Kättärille tutustumaan ja verestämään vanhoja muistoja ;D

Rintapumpuista: mulla oli käsikäyttöinen (surkea sellainen) ja sitä tuli alkuun jonkin verran käytettyä. Aika äkkiä mulla kuitenkin tuotanto tasaantui vastaamaan kysyntää. Nyt hommasin uuden käsikäyttöisen varalta.

Enpä taas muista mistä kaikesta ketjussa on ollut keskustelua, joten päätän omanapaisen raporttini tähän ;D

Donna 36+5

Vierailija
24/98 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä imetin ekaa 3 kk, toista 5kk, ja naikkarilla sanoivat kun toisen sain että ne ekat 3kk on kaikkein tärkeimmät ravinnon puolesta, 5-6kk jälkeen maidon ravintoarvo on jo tosi olematonta.

Ekaa odottaessa käytiin perhevalmennuksessa ja siellä pyöri joku norjalainen propagandavideo jossa käskettiin imettämään vähintään 2vuotiaaksi :D

Mä en ole kauheesti mitään "himo-imettäjätyyppiä" ja mua ärsyttää suunnattomasti ihmiset jotka on tyylillä "jos et imetä niin ja noin kauan, olet huono äiti".

Se on mielestäni joka-ikisen oma asia miten kauan imettää vai imettääkö ollenkaan. Ja aina vaan ei pysty imettämään vaikka päällään seisoisi...

Tuli vaan mieleen tosta sweetyn kirjoituksesta tää imetyshomma, ja meidän entinen naapuri kuka joka välissä hoki että pitää imettää ainakin vuosi, ainakin, muuten hukka perii.

Siivoushommiin pitäs lähteä, ja verhot vaihtaa keittiöön.

Perjantaina olis taas neuvola..

Uusia vauva-uutisia odotellessa... ;)

Marili ja "Onni" 38+0

Vierailija
25/98 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli niin mageen näkösiä ja iso läjä että vaik myydä asti ;)

Mitenkähän Norahilla on mennyt...!? toivotaan että siellä kaikki voi hyvin!! Ja heitänpäs onnitteluja sinne!!!

Imetyksestä...oon imettäny kolmea ekaa n.8-9kk ja suihkusi niiltä maito...mutta neljännen kanssa piti alkaa jo 2kk ikäisenä antaan lisämaitoa (neljännen kans en pumpannut ollenkaan,kun oli se pumppu hajalla) eli luulen että se maidon tuleminen tasaantui ja väheni nopeampaa kun en yhtenään ollut ylimääräisiä pumppaamassa pois....mutta poju reppana..itki nälkäänsä ja ite ihmettelin mikä sitä vaivaa! Nyt aion taas pumpata (ainakin olen hankkinut sen uuden sähköpumpun jo) Että jospa se auttais tuohon imetys hommaan...tiedä sittten...

Totta! että jokainen imettää niin kuin parhaaks kokee, ja minkäs teet jos maitoa vain ei tule tarpeeksi!

Minipandalle kovasti halauksia tulevaan koitokseen!!! Muista että meitä on muitakin!!

iiks huomista taas saa jännätä...käynnistetäänkö vaiko ei!

kokeilenpa kuvan liittää ;)

Voidaanpa paksusti sisaret!!!

Tuutski +tasan38!
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=ce791549-78dd-11dd-a3af-…!

Vierailija
26/98 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aikaa vierähtäny edellisestä käynnistä. Sairaalasta kirjoittelen.. pieni poika tuhisee sängyssään tuossa vieressä <3

Ja tarina menee näin:

Perjantaina alkoi toksemia oireet ja jouduin lähtemään KYS:lle tarkistukseen ja sinnehän sitä sitten majoituttiin.Launtain ja sunnuntain käynnistelivättuloksetta cytoteceillä. Maanantaina sitten ennen yhtä puhkaistiin kalvot ja ooteltiin. Ei supistuksia, tuntui etteä ei tosiaan oo vauva haluka s tulemaan vielä tähän maailmaan. Kolmen jälkeen laitettiin oksitosiini tippa ja kahden annos lisäyksen jälkeen alkoi puoli neljältä supistelemaan ja ihan topakasti heti alkuun.

Kivunlievityksenä oli ilokaasu niin kauan kuin se auttoi, jonnekin kuuden nurkille ja sen jälkeen lääkäri laittoi kohdunkaulan puudutteen, josta ei ollut apua kun ei ollut pistokset menny oikeeseen kohtaan. Epätoivo meinasi iskeä, kun oli olo tosi kipeä, kätilö sai ylipuhuttua spinaaliin jonka laittoa pelkäsin enemmän kuin mitään.. kaikki selkään kohdistuvat pistokset on vaan sellaisia mitä kammoan. Kun siinä ekassa synnytyksessä kokeilivat 8 kertaa epiä, tuloksetta ja sain vaivan palkaksi välilevynpullistuman. Ja spinaali satiin laitettua, kolmannella yrityksellä, sanoi lääkäri että on tosi ahtaat välilevyt, sinne ei kuulemma epiä sais hänkään laitettua. Mutta spinaalista tuli synnytksen pelastaja!! Kivut katosivat välittömästi laiton jälkeen, ja vajaa tunti siitä oli lupa ponnistaa. Oli vaan hurjan tuntuinen ponnistaa kun ei tuntenut mitään supistuksia. Mutta vauvan sydänäänistä tiesin milloin supistaa ja niillä menttin, 6min. tehokasta työtä, jossaa huilattiin pari min.välissä, sitten rääkäisi pieni suloinen miesjoukon vahvistus <3 itkuhan siinä pääsi, joka kerta yhtä liikuttava hetki kun kuulee pienen rääkäisevän. Siinä tutustuttiin ja metys onnistui ensi yrittämällä ja hyvällä ruokahalulla on jatkettu. Pituutta vauvalla on 52cm ja 3870g. Siro poitsu, ohuine kinttuineen vaikka painosta voisi luulla muuta. Tyytyväinen kaveri, nukkuu 5-6h unia ja syö herättyään, vähän aikaa seurustelee kunnes taas nukkumatti alkaa olla mukavampi kaveri.. :)

kmk-83 ja poitsu 1vrk

Vierailija
27/98 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirheitä näytti tulevan mukavasti.. antakaa anteeks :)

Jäi laittamatta että synnytyksen kesto oli ekoista oikeista supistuksista 5h ja 21min ja muuten synntys oli oikein positiivinen näin jälkeenpäin mietittynä. Ommeltavaa ei tullut, onneksi, pääsee suht nopeesti normaaliin elämään kiinni.

Vierailija
28/98 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Josuliinille meiltäkin!

Oma olo vastaa säätä.. synkkää.. Olo on tukala ja päätä särkee ja mari mari, kyllähän te tiedätte.

Eilen oli neuvola ja muuten kaikki ok, mutta virtsassa oli verta ja proteiinia, joten tänään kävin jättämässä labraan uuden näytteen, huomenna selviää onko tulehdus. SF mitta oli vaan 31, mutta mulle ihan tavallinen, jonnekin se vauva häviää koska ilmeisesti kuitenkin ihan normaali kokoinen. paino oli laskenut viime kerrasta, mutta johtunee siitä ettei mulle ole makea eikä rasvainen ruoka maistunut kuten yleensä.Nimim. imetysaikana lihonut..

Imetys on kyllä asia joka herättää suuria tunteita. Itse olen sen verran laiska, että koen imetyksen paljon helpompana mm. öiseen aikaan, eikä meidän kaksi edellistäkään ole pulloa huolineet, joten pelkällä tissllä on aika pitkään menty.

Sitä ravintoarvo asiaa en kyllä allekirjoita, rintamaito on kyllä tosi ravitsevaa ainakin siihen yhteen vuoteen asti. Meillä kakkonen ei alkuun huolinut kiinteitä juuri ollenkaan, mutta kasvoi käyrillä ja pysyi terveenä. Mutta kuten sanottu, jokainen tekee oman olon mukaan mitä imetykseen tulee.

Pitäisi lähteä mun vanhempien luokse yökylään, kun huomenna tarvitsen hoitoapua, mutta jo etukäteen ottaa päähän, kun tiedän että heidän huonolla laverillaan, esikoisen kantapäät suussa tai selässä tai mahassa, ei nukkumisesta tule senkään vertaa kuin omassa sängyssä..

Kaikille pitkää pinnaa ja kärsivällisyyttä

T: Ellae ja Simo 37 tasan

Vierailija
29/98 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea taas uudelleen äidille! poikia tuntuu tulevan meille syyskuulaisille, ,kukakohan on se seuraava... Ja tulisko sitten tyttö...?

Itsestäni tuntuu että meille on tulossa pieni, itsepäinen ja vilkas mustatukkainen tytöntyllerö, tuleva isä arvelee häntä pojaksi... Saapa nähdä.

Tiistaissa jo mennään, meillä enää viikko ja päivä jäljellä... Joka päivä hämmästellään miehen kanssa että kuinka nopeasti tää aika juoksee, varsinkin tää viimeinen viikko!

(.): Selkeästi supistellut enemmän nyt parin päivän aikana, eilen illalla tuli yksi jo vähän reilumpi, samoin tänään kun patsastelin kirpputorilla. Olis nyt vaan vielä viikon tuolla, ei paljon nappaisi lähteä mihinkään hätäsektioon tuon perätilassa istuvan naperon takia... Kovasti hän kyllä edelleen touhuilee, on tullut kyllä isäänsä (AD/HD)... Tietääpä ainakin mitä odottaa! :D Muutenkin vähän jänskättää kun on ollut maha sekaisin, ja terkkari sanoi synnytysvalmennuksessa että sekin voi olla oire käynnistyvästä synnytyksestä...? Mites te joilla on jo ennestään lapsia, oireilitteko sekaisin menneellä vatsalla?

Tänään muuten jo paremmalla mielellä vaikka mies onkin töissä illan ja tulee vasta yhdentoista maissa, menee vuoristorataa nää tuntemukset... Joka toinen päivä iloa ja joka toinen päivä väsymystä ja itkua. Flunssakin vähän helpottanut, ehkä sekin auttaa tähän mielentilaan.

Onneni kukkuloilla tänään olin tosiaan kun löysin edullisesti kestovaippojen imuja ja yöimuja kirpparilta! Kannattaa näköjään pitää silmät auki... Täytynee vielä loppuviikosta kipaista sinne katsomaan josko niitä olis tullut lisää myyntiin... Ja niin siistejä ne oli että ihanku ei olis kukaan koskaan käyttänytkään. Pienistä asioista nuo onnenaiheetkin tulee... :D

Meilläsiis aiotaan käyttää ainakin kotioloissa kestoja, kyläillessä sitten kertisvaippoja... Katsotaa nyt miten lähtee sujumaan...

Kovasti on ollut kirjoittelua noista rintapumpuista, mulla ei sellaista ole kun en oikein tiedä siitä mitään... Jotenkin mennyt ihan ohi koko pumppailuasia. Josko sitten joku sen toisi lahjaksi (lähinnä ajattelen omaa isääni kun eivät ole juurikaan osallistuneet mitenkään tulokkaan tulevaan elämään, ainakaan vielä...) Appivanhemmat osti vaunut ja oma äitini on ostanut lähes koko vaatevaraston mikä meillä naperolle on joten... Noh, toivossa on hyvä elää...

Jaksamisia ja voimahaleja niille joita jännittää synnytys!

Huomenna viimeinen äitiysneuvola, sitten seuraavaksi tavataan jo syntyneen vauvan kanssa! Jännää!

Nasu_ 37+6

Vierailija
30/98 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kmk-83: Oikein kovasti onnea pienen pojanpalleroisen johdosta!!! Mukava lukea, että synnytyksestä jäi positiivinen kuva!

Nasu: Mulla meni ekassa maha juu sekaisin ennen, kun synnytys käynnistyi. Ja samaten selkä jymähti edellisenä päivänä. Toinen alkoi heti jumalattomilla supistuksilla.

Meillä huomenna tayssissa kasvukontrolli, tulen sitten kertoileen enempi kuulumisia!

Kimaro ja Helmi 37+3

Vierailija
31/98 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikavauvan johdosta!!!!

Marili ja "Onni" 38+0

Vierailija
32/98 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun onnittelut kmk:lle nyytistä :-) Täältä tullaan perässä jossain vaiheessa...

Omaa... Eilen oli Taysissa aika ja kääntöyritys jäi tekemättä lapsiveden vähyyden vuoksi. Tästä (lapsiveden vähyydestä) kontrolli maanantaina.

Perjantaina ottavat magneettikuvat ja maanantaina selviää myös alatiesynnytyksen mahdollisuus. Jos kaikki kohdillaan, synnytys käynnistellään lasketun ajan tietämillä, ettei kovin isoksi kasva. Ja jos lantio todetaan pieneksi, maanantaina päätetään sektioaika. Prkl. Mä niin mieluusti välttäisin sen leikkauksen ja nyt menee koko viikko murehtiessa niitä lantion mittoja.

Niin joo, ja Pähkinä on nyt 2600g, joten lääkärin sanoin, kasvaa sirokokoisena.

Olo on tukala. Ruoka ei putoa kunnolla ja tuntuu, että oksennus tulisi, jos ruoan jälkeen kumartelisi. Helpottaa parin tunnin kuluessa syömisestä.

Kaivinkone teki pohjatyöt (ja tuhoja, katkoi 2 kaapelia...) eilen ja kuistin rakennus pääsee alkamaan viimein. Riittää ukolle puhdetta töiden jälkeen...

Tänne ei siis maata mullistavaa. Olen asennoitunut perhe-elämään syyskuun lopulla, joten en jaksa toivoa, että pääsisin aiemmin masusta eroon.

Odottelen vauvauutisia muilta kuitenkin :-)

-Mirrel ja Pähkinä-

Vierailija
33/98 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei tuuteliluu, mistä sait kaavat kestovaippojen ompeluun? ja nuo ihanat kankaat? kiinnostais itekin nimittäin ommella niitä... näytti tosi kivoilta nuo sun tekemät!

Nasu_

Vierailija
34/98 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täydellinen päivä siis surffailla koneella! :) Onnea kaikille synnyttäneille, ihanaa lukea positiivisista synnytyskokemuksista etenkin kun itse on tässä vaiheessa että edessä oleva suuri tuntematon alkaa todella hermostuttaa..

Tuutski, minähän niitä vaippoja kaipailin. Harmi, kun en saanut tuota sinun kuvaa auki. Olen yrittänyt lukea kestoista ja ne taskuvaipat ainakin kuulostavat helppokäyttöisiltä. Kai näilläkin sivuilla on jokin kestoilijoiden palsta, täytyy mennä kalastelemaan lisätietoa sieltä. Mulla kun tuo koko vaippa-asia on muutenkin kovin vieras, viimeksi vaihtanut vaipan pikkusiskolle 22 vuotta sitten! :D

MInutkin on tämä harmaa sää vetänyt ihan sipiksi. Nukuin 2 tunnin päikkärit ja suunniteltu ikkunanpesu jäi ihan puolitiehen. Yöllä oli niin kova suonenveto pohkeessa, että koko jalkaa särkee vieläkin - hui!

Masukki on ollut tänään kovin hiljainen :/ Olen kuitenkin päättänyt olla huolestumatta ja odottaa ainakin huomisaamuun (ja huolestua sitten :/ ). Kokemus on opettanut, että välillä näitä huilipäiviä on ollut hänelläkin, keräilee voimia taas kunnon riehuntaan...toivottavasti. Liikkeitä on kuitenkin tuntunut ja näkynyt säännöllisesti päivän mittaan, vaikka kovin pieniä ovatkin.

Huomenna lääkäri, kertoilen täälläkin sitten kuulumiset. Mukavaa iltaa ja varokaahan syysflunssaa (ja paranemisia niille jotka sen ovat jo saaneet).

caligirl + ekavekara 36+4

Vierailija
35/98 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuipa ihanalta lukea vauvauutisia. Voi kun pääsis jo itsekin tositoimiin. Kunnon supistuksia ei edelleenkään, menkkamaista jomotusta kylläkin. Voisiko se yhtään pehmitää paikkoja? Huomenna neuvola, joten palailen sitten.

Elohelmi ja pirkko 39+2

Vierailija
36/98 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerron teille syynkin miksi tätä toivon. Minä olen nimittäin itselleni aivan vieras ihminen nykyään. Olen innostunut ompelusta! Huolestunut olen siksi, että olen se tyttö, joka koulussa valitsi tekstiilityön sijasta teknisen työn, eli rakentelin poikien kanssa puusta ja metallista kaikenlaista hyödyllistä. En osaa edes kutoa, napin saan ommeltua jos irtoaa....ja nyt olen ihan tosissani ostanut kankaita ja suunnittelen ompelevani niistä mitä milloinkin...raskaus tosiaan sekoittaa pään!

Meillä oli tokavika perhevalmennus tänään, aiheena synnytyksen jälkeinen aika, eli imetys (josta käy täälläkin keskustelu kuumana), ehkäisy ja seksuaalisuus. Paljon tuli hyödyllistä infoa ja onhan tuo imetys niin henk.koht.asia, että ei siitä passaa kenenkään toista arvostella. Minua ei ole koskaan imetetty, mutta silti äitini kannustaa kovasti minua imettämään. Sen näkee sitten tuleeko siitä mitään, mutta en ainakaan lähipiiriltä halua minkäänlaisia kommentteja, päätös on loppujen lopuksi minun. Toivon tietysti täysillä, että imetys onnistuisi ja ainakin sen 6 kk pystyisin imettämään.

KMK:lle onnittelut poikavaavelin johdosta! Selkeästi on miesvoittoista tämä syyskuisten otos!

Huomenna nlaan ja varmasti on painoa taas tullut mukavasti. Minulle maistuu ruoka (niin ja herkut) oikein hyvin. Onneksi huomenna pääsen pitkästä aikaa jumppaan, kun on taas taukoa tullut. Valitettavasti perhevalmennus on aina samaan aikaan ja sitä en ole viitsinyt jättää väliin, kun mieskin on niin innostunut siellä käymään.

Omaan napaan ei kuulu mitään poikkeavaa, masukki riehuu taas tyypillisesti näin ilta-aikaan. Jotain jomotusta on taas tuolla alhaalla, mutta en usko, että lähtö tulee vielä moneen viikkoon. Ehdin siis ommella ja sisustaa kukkaroni tyhjäksi....

Ä-pakkauksen pahvilaatikon reunus on valmis ja siitä tuli oikein hieno! Toivottavasti vauva viihtyy kopassaan.

Ei muuta kuin voimia kaikille, niitähän tarvitaan! Ja hyviä hermoja tähän loppukoitokseen....

Miaea ja masukki 37+1

Vierailija
37/98 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja piiitkää pinnaa joilla vielä murut masussa köllii. Hengessä mukana vielä oottelen teijän kanssa ja käyn lukemassa fiiliksiä.. :)

Tosissaan on kyllä poikavaltaista ainakin alku, tytötköhän valloittaa sitten loppukuun.. ?

HYVIÄ VOINTEJA KAIKILLE!

Vierailija
38/98 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän täältä malta olla kauaa pois... :)

Uh, mikä yö. Kyljen kääntäminen on kauhea projekti, tuntuu aina että vauva pullottaa sillä kyljellä jolla on maannut ja aloittaa kauhean protestin, kun tämä virtahepo yrittää kääntyä niiden kaikkien tyynyjensä kanssa (ja pitää vielä potkia kuorsaavaa miestä kauemmas, kun se tulee vanhasta tottumuksesta niin liki nukkumaan..) No, kyllä te tiedätte nämä yölliset ähkimiset! :D

Tuuteliluu: nyt sain kuvasi näkyviin. Tyhmä kysymys: ovatko nuo nyt niitä taskuvaippoja? Mitä imua aiot niissä käyttää? Ihan oikeasti, jos päätät laittaa tuonne osto-ja myyntipalstalle ilmoituksen, niin kyllä mä ainakin olisin kiinnostunut ostamaan!

Mulla on tänään lääkäri vasta 17.30...pitkä päivä edessä. Energistä päivää kaikille!

Vierailija
39/98 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, alkaa jo ihan tottumuksesta tulla tuohon otsikkoon jonkinmoinen maininta sateesta, ilmeisesti täällä sataa aina ! :OD

Eilen oli taas neuvola, ei mitään uutta, samat jutut käytiin vaan läpi ja viikon päästä taas sit uudet treffit. Käsikopelolla arvioi babyn painoksi nyt noin 2,8 kg joka lienee ihan ok tässä vaiheessa (?) Välillä kyllä alkaa tuntua jo aika puuduttavilta nuo käynnit ( tietty olen super-onnellinen että kaikki on tähän asti ollut kunnossa ) mutta ei kait se auta kun vaan ravata sielä loppuun asti.

Californiagirl; samoja fiiliksiä meilläkin noiden yöiden suhteen, samanmoista ähkimistä se on meilläkin ja välillä mua oikein naurattaa keskellä yötä kun se tuntuu NIIIIN vaivalloiselta ja sänky natisee liitoksissaan ;)

Mitä mieltä muuten muiden miehet ovat tästä " muodonmuutoksesta"minkä vartalomme on kokenut? Minulla on ainakin niin "epäseksuaalinen"olo kun vaan mahdollista mutta mies vaan jaksaa kehua kuinka ihanan pyöreä ja muhkea olen ja että maha on hänen mielestään yli-seksikäs ( kait sitä näkee itsensä peilistä niin eri lailla....) ja haluukkuutta ei kammarin puolella kyllä puutu ;=)

Muistaako kukaab milloin Nasulla oli sektioaika? Liekö hänellä jo oma muru kainalossa?? Uutisia odotellaan! Mitähän seuraavaksi siivoaisi kun joka paikka on puunattu ja ulos ei mieli tee....blääh!

Kirjoitelkaahan ahkerasti kuulumisia mammat!

Luluzu ja Pertti 37+3

Vierailija
40/98 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa olin tänään ja sainpahan taas uutta jännitettävää. Paikallisessa aluesairaalassa ei ole viikonloppuna naistentautien takapäivystäjää, joten synnytyksiä ei perjantai aamusta sunnuntai iltaan voida hoitaa lainkaan siellä. Eli jos synnytys tänä aikana käynnistyy, joudun lähtemään TYKS:iin noin tunnin ajomatkan päähän. Ja paikalliseen sairaalaan olisi ehkä noin 3 minuuttia matkaa. Ikävää. Lisäksi jänittää se, että TYKS:ssä en ole käynyt tutustumassa, en tiedä sieltä käytännössä katsoen mitään. Eikä heillä tietysti vastaavasti ole tietoa minusta, eikä minun ensimmäisestä kiireelliseen sektioon päättyneestä synnytyksestä. Ketä syyskuisita oli menossa TYKS:iin? Muistanko oikein, olitko sinä Miaea menosssa synnyttämään TYKS:iin? Jos niin, niin varmaan olet käynyt tutustumassa, kerroppa vähän kokemuksia paikasta, niin josko se rauhoittaisi mieltä.

Painoa oli tullut hurjat 800g viikossa. Kaikkiaan nyt vajaa 12kg. Ruoka ja herkut on tainnut maittaa. Toivottavasti jää tähän. SF- mitta oli laskenut 33:sta 31cm:iin eli vauva on laskeutunut. Liikkeet on selvästi rauhoittuneet, joka terkkarin mukaan liitttyy synnytyksen lähestymiseen. RR hyvä ja pissa puhdas. Siinä kai ne tärkeimmät. Viikon päästä sitten seuraava neuvola mikäli nyytti ei ole kainalossa siihen mennessä.

Nyt sitten jaketaan odottelua

Jännittynyt Elohelmi ja Pirkko 39 + 3