Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSKUUN SALAISUUDET SYYSKUUHUN

01.09.2008 |

Aloitan pinon.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla näitä vauvauutisia, snif!

Perässä tullaan...:)

Trikoo ja Helvi 37+4

Vierailija
82/98 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...onnentoivotukset Sweety20:lle pienen pojan johdosta! Hienoa, että kaikki meni noin hyvin.

Nyt mennään koko perhe saunomaan! Jos vaikka jotain muutosta saisi aikaan tuolla mahassakin....:-)

Wilhelmiina, 39+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ovat y kromosomit olleet vauhdissa syyskuulaisilla. Hienoa Sweety, että sinullakin positiivinen synnytyskokemus. Täytyy sanoa, että täällä ollaan suorastaan kateellisia jo synnyttäneillä. Sellainen olo, että olen ainut kokonainen niistä syyskuulaisista, jolla la kuun alussa. Ceciliahkin taitaa olla jo lähtenyt, kun ei ole mitään kuulunut. Voi kun pääsisi jo tositoimiin. Eilen oli vatsa sekaisin ja löysällä, joten kuvittelin, että viime yönä olisi tullut jo lähtö. Mutta eipä mitään. Nyt olisin jopa valmis lähtemään TYKS:iin viikonloppuna, kun tähän aluesairaalaan eivät lääkäripulan takia ota viikonloppuna synnyttäjiä. Kun vaan pääsisi mahasta eroon....

Elohelmi ja Pirkko rv 39+5

Vierailija
84/98 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Sweety myös poikavauvan johdosta! Ehkä meidän pienokainen syntyy vasta lokakuussa, koska pitäisi olla tyttö :D

Täällä myös yksi kärsimätön mama...pesin tänään ikkunoita ja eilisen ompelin. Äsken istuskelin saunassa ja kohta pitäisi jotain iltapalaa väsätä. Nyt alkaa turhautuneisuus turmella mieltä, mutta yritetään jaksaa kaikki vielä!

Huomenna pitäisi vielä autotalli-varasto-projektia edistää, mutta katsotaan pääsenkö sängystä ylös...

Eilen illalla oli supistuksia sekä vatsan että selän puolella ja ehdin jo elätellä toiveita. Toivottavasti edes vähän olisi edistystä synnytystä kohti...

Vauva intoutuu aina näihin aikoihin riehumaan ja lopettaa sitten joskus myöhään. Luulen, että nukkuu öisin.

Toivotan kaikille kärsivällisyyttä, sillä sitä tarvitsemme nyt!!!

Miaea ja masukki 37+4

Vierailija
85/98 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkamammalle, kmk:lle,sweetylle ja m@mix:ille!!!

Päästiin viime torstaina vihdoinkin kotiin, mutta sitten kun pe käytiin bilirubiinien kanssa labroissa oli arvo taas noussut ja poika jouduttiin viemään sinivaloon pe-la.Voitte uskoa,että kyllä pääsi iso itku,vaikka kyse ei ole mistään sen isommasta asiasta.....noh la iltapäivänä sitten soittivat osastolta että arvot laskeneet niin paljon että saatte pojan kotiin..... maanantaina ja tiistaina käytiin vielä labroissa,mutta arvot ok. Pikkumies on kyllä edelleen aika keltainen/ruskea, mutta lastenlääkärin mukaan sitä saattaa jatkua pitkäänkin. Kunhan jaksaa syödä kunnolla etc on virkeä,niin ei syytä huoleen.

Vauva-arkea opetellaan....yöt on valvottu ja päivät nukuttu...krooh...käytiin tänään ekassa neuvolassa ja viikossa painoa tullut 200 g. Sairaalasta lähtöpaino oli 2710 ja nyt siis 2910, omalla maidolla. Tuntuu vaan,että poitsu on tissillä jatkuvasti ja jaksaa just hotkia sen suihkumaidon jota mullakin tulee ja sitten mielenkiinto loppuu. Ja tosta suihkumaidosta johtuen ilmeisesti vähän vatsanpuruja :( . Muuten aika rauhallinen pikkumies,katselee jo kovasti ja seurailee.

Synnytyksestä en tainnut pahemmin kertoilla silloin sairaalassa ollessa....mutta meidän pojulle se oli juuri oikea aika syntyä; lapsivesi oli jo vihreää ja napaverinäyte hapanta. Lisäksi napanuora oli 2x kaulan ympäri ja kerran kainalon....eli onneksi vaadin lääkäriltä sektiota, kun rupesin vuotamaan verta sairaalassa. Toisena vaihtoehtona olisi ollut kalvojen puhkaisu ja nopea käynnistys tipan avulla,mutta en edes halua ajatella mitä olisi tapahtunut. Lapsi sai synnytyksessä pisteet 0-6-8, eli vatsasta otettaessa oli veltto....mutta virkosi samantien kun hierottiin. Eikä tarvinut lisähappea yms,jota keskoset yleensä tarvivat. Eli voi sanoa,että meillä oli tosiaankin suojelusenkeli matkassa ja sitä olen jälkikäteen itkenyt monet kerrat....

Mutta nyt menen pikkumiestä imettämään...kirjottelen lisää kuulumisia...

Meillä on ristiäiset jo 4.10, kun pikkumies on jo huomenna 3 vkoa vanha :)

Mami

p.s pitäisiköhän perustaa syyskuulaisille oma pino tuonne vauvat puolelle, siis jossa syntymätiedot yms....

Vierailija
86/98 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on selvästi kaamosmasennukseen taipumusta, kun valo tuo heti paremmalle tuulelle ja tuntuu että jaksaa paremmin tehdä kaikkea!

Flunssasta tuntui kärsivän moni muukin kuin minä. Olen ollut antibioottikuurilla nyt maanantaista alkaen ja hieman onkin olo helpottanut, mutta edelleen saa yskiä niin että tuntuu keuhkotkin repeävän! Yöt on ihan risaisia kun jatkuvasti herää yskimään. Outoa tässä on se, että minä en yleensä tällaisia tauteja saa, viimeksi ollut lähes 5 vuotta sitten! Tänä vuonna kyllä tuntuu jytäävän tavallista voimakkaammat pöpöt muutenkin!

Painoa on tullut yhteensä n. 12kg, mikä tuntuu itsestä aika paljolta kun maha ja vauvaa epäillään pieneksi, eli silloinhan tuosta kilomäärästä suurinosa taitaa olla vaan sitä elintasorasvaa.... No, kai se siitä jonnekin katoaa kuten edellisilläkin kerroilla!

Tuuteliluulle toivotaan kunnon synnytyssuppareita!

Nyla: Mulla oli kakkosta odottaessa useana yönä ihan kunnon supistuksia ja tulivat säännöllisesti, mutta loppuivat sitten kuitenkin parin kolmen tunnin kuluttua. Lääkäri neuvoi menemään lämpimään suihkuun tai ammeeseen, jolloin feikkisupparit loppuvat ja vaan aidot jatkuvat. No, oli nekin supparit jotain saaneet aikaan, koska kun synnytys sitten todella käynnistyi, oli nopea ja hyvä että sairaalaan ehdittiin!

Vauvalla ei tunnu olevan minkäänlaista vuorokausirytmiä. Välillä hilluu aamuisin, välillä päivällä. Öisin nukun niin sikeästi (silloin kun nukun) etten havahdu mihinkään liikkeisiin. Iltaisin kyllä oikoo jäseniään jonkin verran. Tosi paljon on päivästä kiinni, kuinka liikkuu, välillä on tois vilkas ja välillä ei meinaa liikkua lainkaan!

Hyvää lauantaita kaikille!

t. Sanelma 36+6

Vierailija
87/98 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kadehtivat" Onnittelut vauvansa saaneille ja mukavan synnytyksen kokeneille

Siivosin koko torstai päivän kun esikoinen oli mummulassa. Illalla kahdeksan maissa olin tosi kipeä lantion alueelta, kävelyki oli vaikeaa. Jätettiin sitte esikoinen vielä mummulaan, että jos nyt.. Puoli neljältä alko sitte supistukset (suht kovat, sai ihan puhaltaa) TASAN kuuden minuutin välein. Miestä en herättänyt kun ajattelin, että toista kertaa ei turhaan lähetä ja miehen piti seitsemäx töihin. Otin sitte aika pian pari panadolia, että sais tietää onko synnytyssuppareita, eivät auttaneet mitään. Vajaa kaks tuntia niitä sitten tuli ja loppu kuin seinään :(

Seuraavana aamuna oli sitten neuvola, ja eiköhän joku harjottelija tuuraamassa joten ihan perusjutut vaan katottiin ja vartti meni. Jos olis ollu oma täti niin olisi varmaan kattonut kohdunsuun tilanteen, ehkä kovakouraisestikin...

Elohelmi valitteli, että on ainoa alkukuukauden jakautumaton, mutta ehei, täällä vielä ollaan :|

Terv. Susanna 40+5

Niin muuten meilläkin poika tulossa kolmen ultraajan mukaan, vaikka itsellä alusta asti tyttö tuntemukset :8}

Vierailija
88/98 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susannap: Lohduttavaa että täällä tosiaan on vielä joku muukin alkukuulainen kuin minä. Ja sinulla tuntuu noita päiviä olevan vielä lähes viikko enemmän kuin mulla. Koitetaan jaksaa odotella.

Esikoinen on ollut viime yön mummin ja papan kanssa. Olisi ollut hyvä tilaisuus lähteä, mutta eipä mitään. Tehtiinkin tuossa 1,5 tunnin kävelylenkki miehen kanssa ja nyt olen totaalisen poikki. Suppareita ei ilmaantunut mutta muuten kyllä voimat vei.

Elohelmi ja Pirkko rv 39+6

Vierailija
89/98 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, onnea paljon!

Täälläkin herättelin toissailtapäivänä toiveita, että synnärille päästäis.. Tuli kipakoita supistuksia 6-10 min välein, selkäkin oli kuin tulessa. No lepäilin sitten sängyllä tunnin, sen jälkeen ei enää minkäänlaisia supistustuntemuksia :-(

Pyh.

Viikonlopun jatkoja! Toivottavasti joku meistä jakaantuu vkonlopun aikana!

Pömppänä 39+1

Vierailija
90/98 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...elohelmi ja susannap, älkää murehtiko, minäkin vielä täällä odottelen. Torstaina oli jo LA, mutta eipä tässä vielä kiire ole :)

Torstaina oli myös viimeinen tarkastus, kaikki ok ja paikat edelleen kiinni.

Viime lauantaina luulin jo, että lähtö tulee, kun supisteli yöllä oikein kunnolla. Pari tuntia sängyssä kipristeltyäni ne supparit vaan taas lopahti. Toissayö oli myös rikkonainen. Jouduin jopa ottamaan yhden särkylääkkeen, kun nivusia ja koko alapäätä särki niin julmetusti... mutta ei taaskaan mitään ihmeempää. Lämpimällä jyväpussilla ja särkylääkkeellä varustettuna nukahdin 2 tunnin supistelujen jälkeen ja aamulla oli kaikki taas "normaalisti".

Onneksi huomenna tulee äitini Suomesta tänne kuukaudeksi ja saan ainakin esikoiselle ulkoiluttajan. Saanpahan ite sitte nukkua päivisin :)

Jaksamista kaikillen!

Imppi rv 40+2

Vierailija
91/98 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

....ja tietysti onnitteluhalauksia jo vauvan saaneille!

Vierailija
92/98 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niitä vaan satelee vauva uutisiakin...ja toiset täällä vaan hermoilee ;)

Kävin tänään sydänkäyrässä että tiedettiin taas vauvan jakselevan hyvin!! edelleenkään ei tuu suppareita.....maanantaina taas kontrolliin jos ei mitään tapahdu...sitte saatetaan käynnistellä uudelleen...koska tuo vesi on tosi vähissä.

mamille ihanaa vauva-arkea kotiin!!

yritetään tulla perässä... tuutski 38+4

Vierailija
93/98 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea Sweety! Poikalinjalla siis jatketaan... :D

Mulla supistellut koko viikon, eilen vähän vähemmän... Taidankin olla ainoa tästä porukasta joka odottaa enemmänkin kauhulla niitä suppareita, kun eipä oikein oo halua lähteä synnyttämään perätilavauvaa. Sektiopäivään kuitenkin enää 4 yötä, eli keskiviikkoon asti pitäisi sitkotella.

Kaiken kukkuraksi nää supparit on olleet selkeästi tiukempia kuin aiemiin joten... jänskäksi menee! Tänään onneksi ollut vähemmän, tosin jostain kumman syystä alkaa supistelemaan illalla eniten. Joten mielenkiinnolla odotan taas tätäkin iltaa.

Vatsa on edelleen ollut vähän sekaisin, toivottavasti oon vaan syöny jotain hassua eikä ennkoisi synnytystä...

En tiedä yhtään onko lähdetty aukeamaan kun oli viimeinen lääkäri reilut kaksi viikkoa sitten, silloin ei kyllä ollut mitään merkkejä mistään toiminnasta. Mulla kun on matkaa puolisen tuntia KOKS:iin niin lääkäri sanoi ettei "turhaan" pistä meikäläistä ajelemaan sinne ja takaisin kun sektiopäivä päätettiin jo silloin. Joten, peukut pystyyn että sisällä pysyy keskiviikkoon asti!

Muuten muksu tuntuu olevan yhtä virkeä kuin ennenkin, kovasti hepuloi iltaisin niinkuin ennenkin.

Kiitos Luluzu, taidan olla hiukan herkkänä täällä kun luin että ootte hengessä mukana keskiviikkona niin ihan tuli tippa linssiin.. :D

Muutenkin oon ollu kohtalaisen itkuherkkänä muutamana päivänä. Kai se tästä...

Tietenkin kirjoittelen kuulumisia, ennen ja jälkeen!

Täällä nukutaan enää vain vasemmalla kyljellä, vauva tuntuu kaivaneen itsensä oikein tiukasti istumaan tuohon oikeaan kylkeen niin etten oikein pysty sillä kyljellä nukkumaan, heti alkaa melskaaminen ja ihan sattuu tuonne kylkeen. Eli aamuisin ollaan kohtalaisen puuduksissa!

Nyt taidan kipaista juomaan teetä, vähän paleltaa ja lueskelemaan viikonlopun iltapäivälehtiä...

Nasu_ 38+3

Vierailija
94/98 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mamille, kiva kuulla, että poika on päässyt kotiin viettämään vauva-arkea :-)

Tänään saimme vihdoin autotalli-projektin päätökseen! Kertyihän sitä roskaa puolikas peräkärryllinen. Nyt vauvan vaunut mahtuu hyvin ja muutenkin tietää mitä kaikkea siellä on!

Sauna on taas lämpimänä, pitänee lähteä lauteille :-) mukavaa lauantai-iltaa ja lisää vauvauutisia! Niitä saisi kohta tulla jo tännekin suuntaan...

Miaea ja masukki 37+5

Vierailija
95/98 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tuossa itseeni tyytyväisenä pitkät pätkät, mutta sitten viesti hävisi johonkin bittiavaruuteen.. mrrr...

Tuhannesti kuitenkin onnea Sweetylle ja muille jo synnyttäneille!

Lainasin tähän kauniin runon joka ainakin koskettaa itseäni:

Oman lapsen, pienen linnun

kannoit alla sydämen.

Nyt on onni täydellinen,

syliisi saat ottaa sen.

Tunnet käden, pienen, hennon,

tunnet posken pehmeän.

Voisko olla kauniimpaa

kuin alku uuden elämän.

Itselleni kuuluu flunssaa.. Korva on tosi kipeä, ja panadoli auttaa minkä auttaa..

Lisäksi riesaksi pullahtivat pari päivää sitten, älkää naurako, peräpukamat.. Sain ne vaivakseni ekassa synnytyksessä, tokassa eivät vaivanneet, ennen kuin nyt taas..

Tänään saatiin kunnialla vedettyä tytön 3-vee synttärit läpi, ja oli se hyvä että pikku uhmatar sai vielä jakamattoman huomion mummuilta ja muilta.

Ukkokin innostui naapurien samanlaisten kanssa kupittamaan, mutta asia joka sai mussa esikoista odottaessa aikaan järisyttävän itsesääli reaktion, ei nyt juurikaan hetkauta.. Asioita kun ei ihan viimeiseen asti voi suunnitella ja jotenkin en usko, että vauva ensi yönä aikoo syntyä, vaikka mistäpä sen tietää : )

Itseasiassa en yhtään ihmettele että mies viihtyy paremmin naapureiden kanssa, kun kotona on tälläinen flunssan, peräpukamien yms. takia itsensä antiseksipommiksi tunteva ärtyisä huuhkaja ; )

No tämä huuhkaja nappaa nyt pari panadolia ja lähtee nukkumaan.

Hyvää yötä, pitkää pinnaa ja ärhäköitä supistuksia

toivottavat

Ellaeveliina ja Simo ( joka voi kyllä olla Saimakin) 37+5

Vierailija
96/98 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se sitten on rv 40 tasan! Ja odottelu jatkuu. Paljon helpompaa olisi, kun ei koko ajan odottaisi. Mutta kun ei juuri muuhunkaan pysty. Ajatukset pyörii vaan tulevassa. Nukkumaan mennessä aina ajattelee, että joko nyt ensi yönä. Ja samalla sitten myöskin tuleva pelottaa. Miten synnytys menee ja kuinka kovat kivut on. No, nämä kaikki selvinnee viimeistään parin viikon kuluessa.

Turhautunut Elohelmi rv 40 tasan!

Vierailija
97/98 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uskomaton energiapiikki päällä, olen pessyt pyykkiä ja leiponut ja tiskannut. Nyt jos malttaisi rauhoittua sohvalle, tällainen formulafani kun olen... Pitäisi ottaa rauhassa mutta kun ei malttaisi olla paikallaan! :D

Onneksi enää muutama hassu päivä jäljellä, kaikki on onneksi valmista ja viimeinen koneellinen vauvan lakanoita pyörii menemään.

Tänään ollaan menossa anoppilaan syömään, luksusta kun ei tarvi ite värkkäillä mitään pöperöitä pöytään!

Muuten kuuluu sitä yhtä ja samaa, illalla taas supisteli jonkun verran muttei hälyttävästi. Kaksi tiukempaa supistusta tuli ja sai vähän puhallella mutta menivät sillä onneksi ohi. Vauva puskee tuossa kyljessä samalla lailla kuin ennenkin, onneksi tuntuu edelleen istuvan tiukasti. Ollaan miehen kanssa niin vahvasti latautuneita tuohon sektioon että olisi se pettymys jos joutuisikin odottamaan synnytystä... Kaikki sympatiat teille jotka odottelette supistuksia, yritän lähettää niitä teille täältä telepaattisesti! Multa saatte mieluusti. :D

Tiistaina olisi vielä viimeinen synnytysvalmennus, aiheena lapsen hoito, imetys,tarvikkeet yms. Aiotaan kyllä sinne hipsiä jos vain vointi on hyvä, ja miksei olisi, ainakin tähän asti on energiaa aika hienosti riittänyt. Mieskin odottaa tiistain valmennusta juuri tuon lapsenhoito-osion takia, kiva kun on niin innoissaan... Eilen illalla hän yhtäkkiä tuli makuuhuoneeseen ja totesi että hei, kohtahan meidän täytyy alkaa ostamaan leluja! Oli jotenkin liikuttava hetki, ilmeisesti hänkin alkaa todella sisäistämään että h-hetki lähenee... Totesin siihen sitten vain että jos nyt muutamalla helistimellä aloiteltaisiin :D

Toivottavasti ei ole paljon kirjoitusvirheitä, en jaksa lukea läpi...

Supistuksia kaikille! (paitsi me sektiolaiset :D)

Nasu_ 38+4

Vierailija
98/98 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Myötätunnosta täällä puhisen ja toivon teille kaikille oikein paljon voimia näihin päiviin. Olen tosi kiitollinen, että Jaakko tuli ajoissa eikä tarvinnut lähteä käynnistykseen. Eikä kärvistellä sellaisten suppareitten kanssa, jotka ois vaan loppunu. Tsemppiä kaikille! Koettakaa jaksaa!

Se on nimittäin sen arvoista.

Ette tiedä miten painavasti tuon sanon.

Kaikki vaivat ja huolet, ja vastoinkäymisetkin. Miusta tuntuu että nyt ne on takanapäin. Olen niin onnellinen!! Jaakko on ihana, pehmeä, tuhiseva ihme, joka on ihan täydellinen.

Vuorokauteen on alkanut löytyä rytmiä: yöllä nukutaan kapaloon käärittynä noin 22-02(-04), sitten syödään (ihmeellinen taikahetki vain me kahdestaan ja ulkopuolella nukkuva maailma! Syönnin jälkeen oikea suunpieli vääntäytyy hymyyn ja sitten tulee röyhtäys... rakas lapsi) ja jatketaan unia (jos jatketaan, välillä pitää inistä ilmeisesti pikkaisia mahavaivoja).

Aamu alkaa 6-7 maissa syötöllä ja ekoilla "päivä"unilla joiden aikana oon ehtinyt syödä aamupalaa yms. Sitten 9 maissa syöttö ja päivän paras hetki: yhteiset päikkärit Jaakko minun rinnan päällä. Miehen kanssa vuorotellaan että kumpikin saa tästä nauttia... :)

Sitten 12 maissa syöttö ja päiväunet joiden aikana oon vähän ehtinyt tehdä kotihommia, lounasta yms. Tänään käytiin tuossa välissä ekaa kertaa ulkona! Huisia. Sitten 15 maissa syöttö ja päikkärit joiden aikana ehtii suihkuun tai esim. koneelle lukemaan keskustelupalstaa... :) usein on ollut myös vieraita, eikä se Jaakko aina koko syöttöväliä nuku, välillä ährätään ihan kunnolla.

Illalla tosiaan ährää pikkasen enemmän. 18 syötön jälkeen ilmeisesti on seurusteluaika. Ainakin se mahassa potki noihin aikoihin eniten. Ja nukkui 13 maissa parhaiten. Sama ulkopuolella! 21 viimeinen syöttö ja kapaloon nukkumaan.

Nyt taitaa mies taas heräillä.

Laitan viestiä jahka kerkiän! Olen hengessä mukana! Joka päivä yritän kuitenkin käydä lukemassa miten teillä sujuu. Siirrytäänkö jossakin vaiheessa synnyttäneiden puolelle jatkamaan keskusteluja? Sitten kun kaikki on nyytti sylissä?

T. Ei ehkä enää niin arka, mutta aivan varmasti mamma. :)