Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiina karsii elämästään kaiken tarpeettoman...

Vierailija
13.09.2023 |

Myös ihmisen, jos se on tarpeen...

Mielipiteitä ja huomioita juttuun liittyen?

Kommentit (143)

Vierailija
141/143 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minimalisti: ahdistuu jos näkee kodissaan esineen jota ei ole käyttänyt kolmeen viikkoon.

Vierailija
142/143 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minimalisti: ahdistuu jos näkee kodissaan esineen jota ei ole käyttänyt kolmeen viikkoon.

No miksi sellaisen esineen pitäisi olla näkyvillä, jota ei käytetä viikkokausiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/143 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se vaihtelee, mikä itselle on tärkeää."

Yhtä lailla tuo on luonnon tuhlausta. Jos heitetään pois tavarat joita et nyt tarvitse, mutta puolen vuoden, vuoden kuluttua huomaatkin taas tarvitsevasi ja pitää ostaa uutta.

En tuntisi oloani kodikkaaksi noin kliinisessä kodissa, ja tuolla on vielä lapsiakin?

Onneksi sun ei tarvitse muuttaa sinne, vaan voit asua omassa kodissasi!

Huomaa, että täällä ei kellään ole mitään hajua minimalismista, jos luullaan, että tavaroita heitellään pois hetken mielijohteesta ja sitten taas ostellaan uutta - ideana on nimenomaan tunnistaa omat mieltymykset, tarpeet ym. niin hyvin, että muusta voi luopua, jolloin sasa enemmän aikaa ja tilaa niille todellisille mielenkiinnon kohteille.

No sittenhän mä voin sanoa olevani minimalistinen, vaikka mulla on hirveästi harrastustavaraa, kirjahylly tursuaa kirjoja ja värimaailmanikin sisältää  niitä värejä eikä vaan valkoista ja harmaata. Mulla on adhd ja innostun aina säännöllisesti jostain randomista harrastuksesta tai kirjasta, joka minun on tietenkin välttämätöntä saada heti. Kiinnostuksen kohteeni kuitenkin yleensä kiertävät ja ne nousevat taas tietoisuuteni, kun en ole niihin sitä ennen koskenutkaan moneen vuoteen. Näin olen voin sanoa tuntevani omat mieltymykseni ja on ihan fiksua, etten laita kierrätykseen viuluani, joka on ollut koskemattomana kaapissa vähintään kolme vuotta. Hmm... Pitäisiköhän soittaa vähän viulua...?

Joo, kuulostat todella minimalistiselta persoonalta. Haloo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan