Tiina karsii elämästään kaiken tarpeettoman...
Myös ihmisen, jos se on tarpeen...
Mielipiteitä ja huomioita juttuun liittyen?
Kommentit (143)
En tajua tuota, että housut ja toppi olisi jotenkin käytännöllisempi kuin mekko, kun niitä voi käyttää sekä arjessa että juhlassa. Kyllähän mekkojakin on kaikenlaisia, ja ihan hyvin sama mekkokin voi eri tavoin asustettuna toimia palaverissa, illallisilla, arjessa tai juhlissa. Tulisi vähän vaihteluakin vaatekaappiin. Ei sillä, ei ole minulta pois mitä joku muu laittaa päälleen, mutta särähti vain korvaan, kun niin usein muutenkin näkee tuota näkemystä, että mekot olisivat jotenkin epäkäytännöllisiä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen karsinut paljon tavaraa, mutta pääasiassa varastosta ja kaapeista. Sisustus sinällänsä ei ole paljon muuttunut. Tykkään väreistä ja tummasta puusta. Näissä minimalismiin keskittyvissä sometileissä on jotenkin ristiriitaista se, että vähennetään ja karsitaan tavaraa, mutta tehdään paljon kaupallista yhteistyötä eli koitetaan saada muut ostamaan lisää sitä tavaraa. Jännä juttu.
Kaupallista yhteistyötä? Tuossa jutussa? Meni ainakin minulla ohi....
Yleensä minimalismiin keskittyneissä sometileissä. Tässä lehtijutussa en muista oliko, mutta hänen bloginsa on täynnä kaupallista yhteistyötä.
Vierailija kirjoitti:
En tajua tuota, että housut ja toppi olisi jotenkin käytännöllisempi kuin mekko, kun niitä voi käyttää sekä arjessa että juhlassa. Kyllähän mekkojakin on kaikenlaisia, ja ihan hyvin sama mekkokin voi eri tavoin asustettuna toimia palaverissa, illallisilla, arjessa tai juhlissa. Tulisi vähän vaihteluakin vaatekaappiin. Ei sillä, ei ole minulta pois mitä joku muu laittaa päälleen, mutta särähti vain korvaan, kun niin usein muutenkin näkee tuota näkemystä, että mekot olisivat jotenkin epäkäytännöllisiä vaatteita.
Se on se genre. Minimalistin "kuuluu" pukeutua noin.
Näytä minulle minimalisti niin näytän sinulle kontrollifriikin jolla on ahdistusneuroosi.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa myös värikäs minimalismi. Usein minimalismi käsitetään valkoisen-hiekanruskean-harmaan yhdistelmäksi, hieman kolkoksi ja jopa masentavaksi. Sen ei tarvitse olla mikään ankea beige maailma, vaan voi olla värikäs.
Olipa "värittynyt" kommentti.... Toki on hyvä, että on vaihtohtoja myös minimalismin sisällä, mutta kannattaa myös huomioida, että kaikki eivät käsitä valkoisen-hiekanruskean-harmaan yhdistelmää kolkoksi, masentavaksi tai ankeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa myös värikäs minimalismi. Usein minimalismi käsitetään valkoisen-hiekanruskean-harmaan yhdistelmäksi, hieman kolkoksi ja jopa masentavaksi. Sen ei tarvitse olla mikään ankea beige maailma, vaan voi olla värikäs.
Olipa "värittynyt" kommentti.... Toki on hyvä, että on vaihtohtoja myös minimalismin sisällä, mutta kannattaa myös huomioida, että kaikki eivät käsitä valkoisen-hiekanruskean-harmaan yhdistelmää kolkoksi, masentavaksi tai ankeaksi.
Ei varmaan käsitä ei. Kaupat on täynnä valkoisia, beigeitä, harmaita ja mustia vaatteita, päiväpeittoja, tyynyjä, mattoja jne. Tosi masentavaa. Vaatteissa nämä "värit" näyttää tosi konservatiivisiltä. Kaikki sulautuu samaan massaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan käsitä ei. Kaupat on täynnä valkoisia, beigeitä, harmaita ja mustia vaatteita, päiväpeittoja, tyynyjä, mattoja jne. Tosi masentavaa. Vaatteissa nämä "värit" näyttää tosi konservatiivisiltä. Kaikki sulautuu samaan massaan.
Sinun mielestäsi masentavaa ja konservatiivista, mikä tässä on niin vaikeaa, että joillakin on erilainen maku?
Jos tässä jotain ankeaa on, ovat ne tämän ketjun ennakkoluuloiset ja kapeakatseiset kommentit.
Mihin muuten hävisi ap, oliko hänen tarkoituksensa vain saada ihmiset kiistelemään keskenään ja häipyä itse paikalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi masentavaa ja konservatiivista, mikä tässä on niin vaikeaa, että joillakin on erilainen maku?
Minun mielestäni tietenkin. Jokainen kirjottelee omia mielipiteitään. Enhän mää voi muitten puolesta puhua. Pitääkö jokainen kirjoitus aloittaa "Minun mielestäni..."? Minusta se on itsestään selvää, että tässä kirjoitellaan omalla suulla.
Kyllä se on vaan vaivatonta kun ylimäärästä sälää ei pyöri kodissa.siivoaminen on helppoa ja nopeaa. Teinien huoneisiin en puutu.
Vierailija kirjoitti:
Jos tässä jotain ankeaa on, ovat ne tämän ketjun ennakkoluuloiset ja kapeakatseiset kommentit.
Mihin muuten hävisi ap, oliko hänen tarkoituksensa vain saada ihmiset kiistelemään keskenään ja häipyä itse paikalta?
Ei täällä mitään kiistellä vaan vaihdetaan mielipiteitä. Tylsäähän se olisi, jos kaikki olisi samaa mieltä kaikista asioista.
Vai lämpöä. Kaikkea muuta on tuo koti tulvillaan. Ja pitääkö tunkea julkisuuteen jos ei lopputulosta ja kritiikkiä kestä. Pakkomielteinen hän on, ja kaikesta huomaa että lapset ei ole korkealla prioriteeteissä. Ei ihme, että mies lähtenyt menemään, kun käskystä kävin blogiaan lukemassa. :D
Vierailija kirjoitti:
Minä itse olen aikalailla kuin tuo Tiina. Rahaa käytän mahdollisimman vähän mihinkään ja uusia tuotteita ostan vasta sitten kun vanha hajoaa. Auto on asia mikä mulla on pakko olla jotta pääsen töihin.
Saan nettona palkkaa kuukaudessa noin 2200e/kk ja säästöön menee joka kuukausi 800e-1000e mulla.
Se miksi elän näin johtuu siitä että haluan maksaa asuntolainani äkkiä pois koska mitä pidempään sitä maksaa takaisin niin sitä enemmän korkoja siitä tulee maksettavaksi.
En ole vuosiin käynnyt baareissa,ravintoloissa tai yleisötapahtumissa.
M32
Surulliselta kuulostaa, ihan niinkuin olisit myynyt elämäsi joten se jää elämättä.
Oma sisustus menee kyllä minimalistiseen suuntaan. On meillä silti tauluja seinillä ja tyynyjä sohvalla ja jopa torkkupeitto. Enemmän on kysymys siitä että luovutaan sellaisesta mitä ei käytetä.
Keskitytään sellaisiin asioihin jotka on tärkeitä esim juurikin ihmissuhteet. Kun ei osteta turhaa sälää voi rakkaiden kanssa köydä vaikka kahvilassa tai matkustaa toiselle paikkakunnalle tapaamaan siellä opiskelevaa esikoista.
Vierailija kirjoitti:
Oma sisustus menee kyllä minimalistiseen suuntaan. On meillä silti tauluja seinillä ja tyynyjä sohvalla ja jopa torkkupeitto. Enemmän on kysymys siitä että luovutaan sellaisesta mitä ei käytetä.
Keskitytään sellaisiin asioihin jotka on tärkeitä esim juurikin ihmissuhteet. Kun ei osteta turhaa sälää voi rakkaiden kanssa köydä vaikka kahvilassa tai matkustaa toiselle paikkakunnalle tapaamaan siellä opiskelevaa esikoista.
En oikein hahmota miten sälän ostaminen ja ihmisten näkeminen on toisensa poissulkevia asioita.
Koti on kamalan virastomaisen näköinen, samoin tyyli. Itselle olisi vaikea rentoutua, kun kokoajan olisi tunne kuin jossain toimistolla.
Mutta jokainen tyylillään ja mikä tekee onnelliseksi, itse pidän väreistä ja vanhoista tavaroista.
Tuon ihmissuhde jutun allekirjoitan täysin. Itselläkin ollut elämässä henkilöitä, jotka ovat vain vanhan tavan tai yhteisten kavereiden takia jääneet elämään.
Kun olen huomannut, että tuohan puhuu kokoajan pahaa muista, juoruilee piikittelee ja on kateellinen. Olen vain lopettanut yhteydenpidon, kun olen huomannut ettei ole mitään yhteistä ja jää vain ikävä olo. Joillekin olen sanonut, että kaikkea hyvää jatkoon mutta en koe, että meillä on yhteistä.
Vapautuu paljon energiaa, kun ei joudu olemaan missään turhissa draamailuissa.
siivouspäivänä tuollainen asunto on käytännöllinen .. ei tarvi paljon tavaroita siirrellä kun ei ole mitään mitä siirtää. on aika ankean näköinen mutta toimiva ja helppo. sopii Tiinalle en tiijä pysyisinkö ite elämään noin.
Vierailija kirjoitti:
Hmm no mäpä ehdotan pomolle että vaihdan työhaalarit työmekkoon 🤔 Saattaa olla että kiipeillessä pikkarit vilahtaa työkavereille mutta tuskinpa se niitä haittaa, mutta saattaa myös helma jäädä laitteisiin/trukkiin kiinni ja se olis vähän ikävämpää... Teille joilla sormet jo syyhyää että pääsee kirjoittamaan tähän jotain takasin, niin ei, ei tietenkään mekkoja just töihin, mutta tuo olikin esimerkki miten erilaisia asioita tehdessä mekko ei ole käytännöllinen. Tietty jos koko elämänsä vaan nätisti seisoskelee ja istuskelee nilkat ristissä, ajaa autolla ovelta ovelle eikä tarvitse tuulessa pidellä helmoista kiinni samalla kun raahaa kauppakasseja, eikä liiku kauheasti erilaisissa ympäristöissä, niin sitten mitä väliä onko mekko vai housut. Mutta ei niitä voi laittaa käytännöllisyydellään samalle viivalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se vaihtelee, mikä itselle on tärkeää."
Yhtä lailla tuo on luonnon tuhlausta. Jos heitetään pois tavarat joita et nyt tarvitse, mutta puolen vuoden, vuoden kuluttua huomaatkin taas tarvitsevasi ja pitää ostaa uutta.
En tuntisi oloani kodikkaaksi noin kliinisessä kodissa, ja tuolla on vielä lapsiakin?Onneksi sun ei tarvitse muuttaa sinne, vaan voit asua omassa kodissasi!
Huomaa, että täällä ei kellään ole mitään hajua minimalismista, jos luullaan, että tavaroita heitellään pois hetken mielijohteesta ja sitten taas ostellaan uutta - ideana on nimenomaan tunnistaa omat mieltymykset, tarpeet ym. niin hyvin, että muusta voi luopua, jolloin sasa enemmän aikaa ja tilaa niille todellisille mielenkiinnon kohteille.
No sittenhän mä voin sanoa olevani minimalistinen, vaikka mulla on hirveästi harrastustavaraa, kirjahylly tursuaa kirjoja ja värimaailmanikin sisältää niitä värejä eikä vaan valkoista ja harmaata. Mulla on adhd ja innostun aina säännöllisesti jostain randomista harrastuksesta tai kirjasta, joka minun on tietenkin välttämätöntä saada heti. Kiinnostuksen kohteeni kuitenkin yleensä kiertävät ja ne nousevat taas tietoisuuteni, kun en ole niihin sitä ennen koskenutkaan moneen vuoteen. Näin olen voin sanoa tuntevani omat mieltymykseni ja on ihan fiksua, etten laita kierrätykseen viuluani, joka on ollut koskemattomana kaapissa vähintään kolme vuotta. Hmm... Pitäisiköhän soittaa vähän viulua...?
Kaupallista yhteistyötä? Tuossa jutussa? Meni ainakin minulla ohi....