Ihmiset on vähän hassuja siinä, että pukeutuvat syyskuussa toppatakkeihin, vaikka olisi yli 20 asteen lämpötila
Vain siksi koska on syyskuu. Eivät kuitenkaan viitsi katsoa ulos, että millainen ilma siellä on, eivätkä vilkuilla myöskään lämpömittarin lukemia.
Kommentit (115)
Joo, tänäänkin Hgissä tuli vastaan ihmisiä toppatakeissa, pipoissa ja kaulahuiveissa (lämpötila oli yli 17). No, tuli vastaan myös kesävaatteissa olevia - itsekin kuulun heihin. Että kaikkea löytyy laidasta laitaan! 😂
Vierailija kirjoitti:
Aamulla oli lenkillä t-paidassa ja edessä käveli töihin rouva karvaisissa talvisaapikkaissa ja karvakauluksisessa villakangastakissa. Miten nämä pärjää talvella jos nyt jo noin kylmä? Vai ihanko vaan kalenterin mukaan pukeutuvat.
Huhhuh, ei hitto. 😂
Minä ihmettelin jo sitä kauppareissulla kun mun edessä kulki joku nainen jossain kahisevamateriaalisessa ulkoilupuvussa ja takki oli selvästi vedetty ylös asti kiinni ja kaulukset pystyssä, reppu selässä. Olikohan hanskatkin. Minä t-paitasillaan ja, silti pää märkänä.
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä aamuna oli niin kylmä että piti olla toppatakki.
Vai niin. Missähän etelänavalla tämä oli. Vai oliko pohjoisnavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vähän kyllä ihmettelin, kun kirkossa oli aamulla lapsi, jolla oli Kuomat kenkinä. En tiedä, olivatko olleet ennen messua ulkoilemassa vai mitä, mutta jotenkin tuntui ylivarustellulta näin Etelä-Suomessa.
Itse pihassa ihmettelin ppvähoitajaa lapsineen, hoitajalla pooloneule ja paksu takki naamaan asti kiinni, lapset haalareissa ja pipoissa ja iltapäivällä tosiaan 20 astetta lämmintä...
Monesti tuohon vielä kurikset päälle vaikka korkeintaan 9 tuntia aiemmin aamulla ollut kosteaa sumusta johtuen.
Pienet reppanat sitten naama punaisena kitisevät hikisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän kyllä ihmettelin, kun kirkossa oli aamulla lapsi, jolla oli Kuomat kenkinä. En tiedä, olivatko olleet ennen messua ulkoilemassa vai mitä, mutta jotenkin tuntui ylivarustellulta näin Etelä-Suomessa.
Itse pihassa ihmettelin ppvähoitajaa lapsineen, hoitajalla pooloneule ja paksu takki naamaan asti kiinni, lapset haalareissa ja pipoissa ja iltapäivällä tosiaan 20 astetta lämmintä...
Monesti tuohon vielä kurikset päälle vaikka korkeintaan 9 tuntia aiemmin aamulla ollut kosteaa sumusta johtuen.
Ihmisiltä on kadonnut kaikki järjenkäyttö. Tuolla tavalla pukeudutaan sitten, kun syksy todella alkaa ja lämpöasteita on vähän. Senkin aika (valitettavasti) tulee vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi olkoon, mahtaa lapsilla olla inhottavan hikinen olo...
Vierailija kirjoitti:
Toppatakki päällä kun painelee jo loppukesästä niin voi olla varma että talvella pääsee valittamaan kuinka kylmää ja kurjaa on, kun ei enää löydy paksumpaa palttoota päälle. Siinä tehokkaasti estää elimistöään sopeutumaan lämpötilan laskuun.
Höpö höpö
Edelleen ihmettelen tätä ilmiötä. 😀 Esim. tänään meidän mittarimme näyttää +21. Sä et silloin tarvitse pipoa, hanskoja ja kaulaliinaa, tai toppatakkia. Vai?
Eivätkö ihmiset katso sää-sovelluksia, omista mittareita, tai ihan vain pistä nokkaa ulkoilmaan ja tee päätelmiä.
Minä ihmettelin samaa kun lämmintä oli 20astetta,aurinko paistoi ja pärjäsin hyvin t-paidassa sekä neuletakissa mutta vastaan tuli ihmisiä toppatakeissa pipot silmillä.
Saako tänään laittaa toppatakin, kun lämpötila siinä 10 asteen korvilla tai allekin illemmalla? Mulla ei ole oikein mitään välikausitakkia.
Yksi aamu oli täällä pääkaupunkiseudulla oikeasti "kylmä". Auton mittari näytti +2 astetta, kun lähdin töihin. Ei tuo lukema silti kylmältä tuntunut, kun tarkenin helposti collegetakissa, ja sen alla ainoastaan t-paita.
Vierailija kirjoitti:
Yksi aamu oli täällä pääkaupunkiseudulla oikeasti "kylmä". Auton mittari näytti +2 astetta, kun lähdin töihin. Ei tuo lukema silti kylmältä tuntunut, kun tarkenin helposti collegetakissa, ja sen alla ainoastaan t-paita.
Kyllähän auton sisällä tarkenee. Toista on esim. pyöräillessä.
Vierailija kirjoitti:
Saako tänään laittaa toppatakin, kun lämpötila siinä 10 asteen korvilla tai allekin illemmalla? Mulla ei ole oikein mitään välikausitakkia.
Hanki irtovuorellinen nahkatakki, jota voi periaatteessa pitää syksystä kevääseen ja keskellä talvea kovimpien pakkasten aikaan sen alla voi pitää lämmintä korkeakauluksellista paitaa. Alkusyksystä ja loppukeväästä sama nahkatakki on käyttökelpoinen, kun ottaa pois ne vetoketjulla kiinnitetty irtovuoret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet reppanat sitten naama punaisena kitisevät hikisenä.Ihmisiltä on kadonnut kaikki järjenkäyttö. Tuolla tavalla pukeudutaan sitten, kun syksy todella alkaa ja lämpöasteita on vähän. Senkin aika (valitettavasti) tulee vielä.
Minua ihmettyttää myös että jotkut ihmiset eivät lainkaan vähennä vaatetusta käydessään Prisman ja Citymarketin kaltaisissa varmasti lämpöisissä sisätiloissa. Tarkoitin siis sitä että avaisi ainakin takin ja ottaisi mahdollisen pipon pois päästä, sillä muutenhan sitä hikoilisi kuin valehteleva sika kaupassa ollessa.
Yhtenä aamuna oli niin kylmä että piti olla toppatakki.