Ihmiset on vähän hassuja siinä, että pukeutuvat syyskuussa toppatakkeihin, vaikka olisi yli 20 asteen lämpötila
Vain siksi koska on syyskuu. Eivät kuitenkaan viitsi katsoa ulos, että millainen ilma siellä on, eivätkä vilkuilla myöskään lämpömittarin lukemia.
Kommentit (115)
Se shortsit ja toppatakki on myös melko mielenkiintoinen yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Toisilla voi olla huono verenkierto ja siksi palelevat.
Liikunta auttaa huonoon verenkiertoon. Kun kävelee ulkona reippaasti, niin ei heti tarvitse laittaa toppatakkia päälle kun aurinko jää pilven taakse.
Mä tarkenen t-paidalla. Kun on pakkasta niin sitten käytän toppatakkia.
Minä pukeudun aina mieluummin liian lämpimästi kuin keikistelen puolipukeissa kylmällä syyssäällä. Tervejärkinen ihminen pitää luonnollisesti enemmän lämmöstä kuin palelemisesta. Mutta eihän nuoret osaa edes vaatteita pukea, kärsiköön sitten vanhana reumatismista kun menivät itsensä palelluttamaan.
Nimim. Ei lämmin luita riko
Palelen todella herkästi. Tänään oli pipo, urheilutakki (ei toppatakki) ja hanskat pyöräillessä. Ei ollut yhtään liikaa vaatteita. Vastaan tuli mummo, jolla oli shortsit ja T-paita sekä toinen mummo, jolla on pipo ja musta toppatakki.
Jos pukeutuu liian lämpimästi jo syksyllä saa varautua siihen että palelee koko talven. Jos toppatakkia käyttää jo lämpimällä, mitä sitä käyttää sitten pakkasella.kun on todella kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Minä pukeudun aina mieluummin liian lämpimästi kuin keikistelen puolipukeissa kylmällä syyssäällä. Tervejärkinen ihminen pitää luonnollisesti enemmän lämmöstä kuin palelemisesta. Mutta eihän nuoret osaa edes vaatteita pukea, kärsiköön sitten vanhana reumatismista kun menivät itsensä palelluttamaan.
Nimim. Ei lämmin luita riko
Minä taas pukeudun mieluiten sään mukaan sopivasti. Miksi syyskuussa shortsit ja t-paita +20 asteessa on typerää keikistelyä ja itsensä jäädyttämistä, mutta heinäkuussa samassa lämmössä ihan normaalia?
Aamuisin on +5 astetta ja monesti takki valitaan sen mukaan. Lisäksi aurinko ei syyskuussa lämmitä samalla tavalla kuin heinäkuussa. Palelen ulkona aina paitsi helteillä. Antakaa minun pukeutua peittävästi!
Vierailija kirjoitti:
Aamuisin on +5 astetta ja monesti takki valitaan sen mukaan. Lisäksi aurinko ei syyskuussa lämmitä samalla tavalla kuin heinäkuussa. Palelen ulkona aina paitsi helteillä. Antakaa minun pukeutua peittävästi!
No sinä saat luvan, muut ei.
Vittuako se sulle kuuluu mitä ihmiset päälleen laittaa? Kaiva se hiekka pois pilkusta ja tee jotain hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Kalenteripukeutujat eivät jostain syystä tajua, että jos on aamulla pukeutunut viiden asteen lämpötilaan, iltapäivän 20 asteessa voi ottaa pipon pois päästään, avata takin tai ottaa sen peräti pois. Siksi se näyttää niin typerältä.
En ole huomannut täällä päin tuollaista. Yksi aamu toki laitoin itsekin kevyttoppiksen, kun oli +5 ja piti bussia odottaa. Iltapäivällä olin sitten ilman takkia.
Arvatkaa ketkä tarkenee talvellakin kulkea pelkässä collage-paidassa?? Läskit!
Asun Englannissa ja meillä oli eilen 32 astetta lämmintä, vastaan tuli pari ihmistä toppatakissa. Veikkasin, että tuossa tilanteessa täytyy olla jo jokin mielenterveysongelma että ei ymmärrä pukeutua sään mukaan.
Pukeutumiseen vaikuttaa paljon muutakin kuin ulkolämpötila. Paljon suurempi merkitys on tuulen voimakkuudella ja kosteudella. Ja onko maa roudassa vai sula.
Tämä ihmettelijät eivät taida olla koskaan olleet merellä purjehtimassa, kun merellä tulee ja lämpötila yli 20 astetta.
Ei selitä viileä aamukaan tota. Ensinnäkin yötkin olleet lämpimiä ja toisekseen nää on ollut myös jotain koiranulkoiluttajia, jotka ei varmasti ole aamusta asti olleet koiransa kanssa ulkona. Kalenteripukeutuminen on mielisairaus! Näitä ollut liikkeellä jo viikkoja vaikka on ollut t-paitakelit.
Kuule minullapa oli kevytuntsikka kesäkuussa Espanjassa. Kun oli pari sateista päivää, niin aamut ja illat oli todella viileitä. Kevytuntuvatakki ei hiosta ja sitä on helppo kuljettaa mukana, kun sen saa niin pieneen tilaan.
Kerrospukeutuminen on sitä paitsi se juttu kylmällä. Jos pidän nyt toppista, vähän viileämmällä puen alle villapaidan. Jos vielä palelee, niin laitan aluskerraston. Toisen takinkin voi laittaa, sellaisen säänkestävän.
Minulla oli tänään huppari mukana tallilla, koska aamulla kun lähdin oli 15 astetta. Turhaan, t-paidalla tarkeni hyvin ja iltapäivällä oli jo 22 astetta ja todella lämmin sää. Tosin minulla on muutenkin aina kuuma, lähes koskaan en ulkona palele.
Vierailija kirjoitti:
Halvat huvit kun ei ole muuta kuin ihmetellä vaatteita.
Jää kato rahaa kalliisiin huveihin. Käytä päätäsi.
Pahimmat tapaukset ovat pipo päässä ympärivuotisesti sekä ulkona että sisällä.