Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen etten ole vauvan isä

Vierailija
10.09.2023 |

Epäilin jo raskauden aikana, koska raskauden alkamisen ajankohta oli vähän epäselvä, laskettua aikaa arvioitiin sikiön koon perusteella uudestaan ja uudestaan, koska lapsen äiti väitti ettei hän vaan huomannut olevansa raskaana. Emme asu yhdessä eikä meillä ole parisuhdetta lapsen äidin kanssa.

Vauva ei ole oikeastaan yhtään minun näköiseni. Olen sinisilmäinen ja vaalea, vauvan silmät on tummat kuten äidillään ja hiukset myös. Kasvonpiirteissäkään ei ole mitään samaa verrattuna omiin vauvakuviini.

Olen tunnustanut isyyden koska neuvolan kautta se oli mahdollista jo ennen lapsen syntymää. Ajattelin tehdä isyystestin itse. Kannattaako eilyksestäni kertoa vauvan äidille ja viranomaisille ennen isyystestin tekemistä?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko naisella ollut muita miessuhteita? Oletteko yhdessä? Nuo vauvan ulkonäkö-asiat ei kyllä isyyttäsi kumoa..

Vierailija
42/64 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin epäilin ja ex myönsi sen kun avioerosta puhuimme. Muiden kuullen kieltää myöntäneensä. Lapsi täyttää joulukuussa 18 ja tämä maksu-urakka alkaa olla ohi.

Kun ero tuli 10v sitten ja ex myönsi etten ole lapsen isä, kylmeni myös suhde lapseen. Yritin parhaani, sitä kun olen omana pitänyt, mutta kyllä tuo vaikutti. Toki teiniajan haasteet teinilläkin.

Isyydestä en ole lapselle puhunut, mutta ilmeisesti ex on sanonut jotain, mutta teini ei saa sitä kakistettua ulos. Käy edelleen luonaki kuten ennenkin, joskus tulee ilmeisesti jotain riitaa äitinsä kanssa pakoon myös ilmoittamatta. En hätistä pois, tämä on hänenkin koti, kylläpä ex soittaa jos lastaan kaipaa.

Ei sitä elämässä verisidettä tarvitse, jotta voi välittää ja huolehtia ihmisestä. Voit vaikka ajatella, että olet lapsen aikuinen ystävä ja luottoihminen, vaikka et isä olekaan. Voihan ihminen adoptoida lapsen ja rakastaa häntä kuin omaansa, vaikka ei omia geenejä olekaan. Sinulla on nyt sydämessä lukkoja asian kanssa ja ymmärrän sen, kun on petetty asiassa. Mutta niistä voi päästä yli. Teille voi kehittyä lapsen kanssa hieno ihmissuhde, joka kantaa läpi elämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se testi kai otetaan vauvalta ja isältä? Tuskin yksin testiä annat pelkästään. Miten se otetaan lapselta?

Eikö äitiä muka testata??

Jos on epäilys, ettei äiti ole vauvan äiti, niin kyllä äitikin testataan

Äidin DNA auttaa myös isyystestin tekemisessä. Testin tulos on varmempi silloin

Vierailija
44/64 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin epäilen etten ole lastemme äiti. Kaikki ovat ihan isänsä näköisiä, minun näköä ei ole lainkaan.

Vierailija
45/64 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäily voi olla oikea!!

Vierailija
46/64 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sikiön koossa on epäselvyyttä, ei se riipu äidin selityksistä. Normaali tapaus varmaan olisi, että kysytään äidin arvioima aika viimeisten kuukautisten perusteella ja sen lisäksi kommentoidaan sikiön kokoa, jos se poikkeaa arviosta, tai jossain vaiheessa kirjataan koon perusteella arvioitu.

Raskauden huomaamisaika ei vaikuta sikiön kokoon.

Tummat hiukset ja silmät periytyvät usein.

Jos siis laskettu aika muuttui, oleellista on, milloin lapsi lopulta syntyi ja oliko syntymisaika mahdollinen seksinne perusteella, ottaen huomioon mitä syntyneen lapsen raskausviikoiksi arvioitiin. Saattoi olla vaikka 36 viikkoa tai 40 viikkoa.

Kerrotun perusteella ulkonäöstä asiaa ei voi päätellä mutta tietysti se voi herättää kysymyksiä.

Siitä vaan testaamaan, jos haluaa.

Meillä on poikien ajat siirtyneet ultrassa. Toisen kohdalla tiesin itsekin, ettei ns. kuukautisten perusteella laskettu aika voi pitää paikkaansa, kun tiesin milloin aikaisintaan oli voinut saada alkunsa.

Vierailija
47/64 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tilaat dna testiin netistä ja sen mukaan et ole isä, niin vaadit isyyden kumoamista. netistä tilatulla testillä ei ole viranomaisille mitään arvoa, joten kun asioita alatte selvittämään, niin teet testit viranomaisten vaatimalla tavalla.

48/64 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun vaan vaadit isyystestiä. On se parempi varmistaa asia kuin maksaa 18 vuotta elatustukea toisen miehen lapselle.

Vierailija
49/64 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan hiukset vaihtavat usein väriä, itsellänikin oli syntyessä tummat hiukset ja siitä ne vaalenivat. Eli hiusten väri ei vielä kerro mitään.

Vierailija
50/64 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä epäilet ensimmäisenä isyyttäsi?

Olisi reilua, että jos sinä nyt olet epäillyt turhaan isyyttäsi ja osoittaudut kuitenkin lapsen isäksi, niin sinä menetät sitten myös sen isyyden ja lapsi on yksin äidin.

Ei kukaan menetä omaa lastaan ja sen tapaamisoikeuksia siksi, että haluaa varmistaa isyyden. Älytöntä pelottelua. Tottakai on oikein ja hyvä, että isyys on varmistettu, se on hyvä myös lapsen kannalta, kun silloin lapsi saa elämäänsä isän, joka kiintyy lapseen paremmin ja voi rakastaa. Tämä ei ole sukupuoliasia. En minäkään haluaisi olla etävanhempi lapselle, jonka äiti en ole, se on ihan luonnollista.

Vierailija
51/64 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas epäilen etten ole lapen äiti.

Vierailija
52/64 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnyin mustatukkaisena ja silmät tummansiniset. Parivuotiaana olin jo vihreäsilmäinen blondi.

Vauvoilla on lähes aina tummansiniset silmät.

Vierailija
53/64 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvan hiukset vaihtavat usein väriä, itsellänikin oli syntyessä tummat hiukset ja siitä ne vaalenivat. Eli hiusten väri ei vielä kerro mitään.

Niimpä. Meidän mukula syntyi sinisilmä blondina ja iän myötä värit muuttuneet lähemmäs vanhempia. Ei myöskään muistuttanut lainkaan minua , isänsä kaksoisolennolta näytti. Myöhemminkin alkoi löytyä myös minun sukupiirteitä.

Vierailija
54/64 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

80% lapsista ei ole biologisia

Vierailija
55/64 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään taida olla kuopuksen äiti kun ei näytä yhtään minulta. Kaiken lisäksi hänellä on ruskeat silmät kun minulla taas siniset.

Otit varmaan me h med ilt ä ahnaasti :D

Vierailija
56/64 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80% lapsista ei ole biologisia

No nyt on kyllä kova väite. Teknologia lisääntyy ihan vauhdilla.

Vierailija
57/64 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten menet testauttamaan sen isyytesi, eiköhän ne siellä arvaa itsekin, miksi siellä olet.

En kyllä ymmärrä, miten joku voi olla niin hölmö että tunnustaa isyytensä etukäteen vaikka on epäilyksiä eikä ole edes suhdetta lapsen äidin kanssa (!!!).

Sitten ollaan ah niin huijattuja vaikka itse on toiminut aivan pöljästi. Vaikka tämä nyt olisikin provo niin näitä oikeasti on jotka eivät kykene huolehtimaan omasta edustaan lainkaan vaan valtion pitäisi pitää kädestä kiinni ja tehdä näinkin yksinkertainen asia heidän puolestaan.

Vierailija
58/64 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaikki kolme lasta ovat aivan isänsä näköisiä, väritystä lukuunottamatta. Olemme molemmat vanhemmat tummahkoja, vähintään ristiverisiä, ja ruskeasilmäisiä, mutta kaikilla lapsilla on siniset silmät. Ja mikä kummallisinta, nuorin on aivan vaaleahiuksinen vielä 12-vuotiaanakin. Kummankaan lähisuvussa ei ole ketään toista niin vaaleapiirteistä, mutta niin vain hänestä on tullut. Itse olen äitiydestäni luonnollisesti satavarma, koska olen heidän kaikki synnyttänyt <3 Jos he kaikki olisivat sattumalta olleetkin minun näköisiä ja vaaleita, niin isyydestä olisi varmaan saattanut herätä kysymyksiä. Eli ulkonäön perusteella ei kannata vetää kovin isoja johtopäätöksiä vanhemmuudesta.

Vierailija
59/64 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein aikoinani sen virheen että annoin lapsen isän tunnustaa isyytensä ilman isyystestiä ja sen että jatkoin parisuhdettamme.

Hänkin epäili isyyttään tai sitten vain "epäili". Suivaannuin tuosta. Otin itseeni. Lapsen isä tunnusti isyytensä sen vuoksi että suhteemme jatkuisi(?)

Ja niinhän se valitettavasti jatkui. Tunnustushan ei saa heti lainvoimaa edes silloin kun lapsi on syntynyt. Meidän kohdalla määräaika on ohi.

Mikään ei estä häntä tekemästä testiä. Surkuhupaisaa häneltä se silti olisi. Itse kun petti kaikella mahdollisilla tavoilla ja tavallaan tekee sitä yhä.

Ja itsehän tuon "huvin" saa maksaa. Voi olla että on psykoottinen koska väitti että mä kiristin elareiden vuoksi. Hänhän ei niitä alunalkaenkaan ole itse maksanut, eikä tule maksamaankaan

Vierailija
60/64 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä ihmeen idi o o tin päähänpisto oli tunnustaa vauva jonka äidin kanssa ei ole edes suhteessa? Miksi kuvittelit että vauva on oletusarvoisesti sinun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä