Sinkut tarvitsisi pienempiä pakkauskokoja
Sinkkuja asuu Suomessa jo kolmisen miljoonaa mutta joutuvat ostamaan usein perhepakkauksia. Ei kaikki jaksa syödä samaa ruokaa kolme päivää vain sen takia että ei saa pienempiä pakkauksia. Jauheliha on hyvä esimerkki ja 100 gramman pakkaukset olisi ihan yes.
Kommentit (42)
Ehdottomasti. Mutta ne olisivat kalliimpia kuin normaalit tai jättipakkaukset.
Itse en koe ongelmaksi. Enpä jaksaisi sinkkunakaan joka päivä kokkailla itselleni vain yhtä annosta. Teen kerralla enemmän ja tarvittaessa pakastan osan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en koe ongelmaksi. Enpä jaksaisi sinkkunakaan joka päivä kokkailla itselleni vain yhtä annosta. Teen kerralla enemmän ja tarvittaessa pakastan osan.
Osan voi valmistaa osittain ja pakastaa.
Näin esimerkiksi juuri jauhelihan osalta, että ruskistaa jauhelihan ja halutessaan maustaa ennen pakastamista laittaen useampaan rasiaan, jolloin jauhelihaa on mukava määrä kerralla ottaa pakkasesta eri ruokiin useita kertoja.
Useimmat perhepakkaukset ovat edullisempia kuin teollisesti erikoiserä pienempiä rasioita, ja pesuaineet ei vanhene edes samalla tavoin kuin elintarvikkeet. Hedelmiä voi onneksi ostaa irtonaisina ja helposti pilaantuvia muitakin, kuten jogurtti niin yhden purkin kerrallaan. Myös pienempiä kokoja löytyy maitotuotteita kaupan hyllystä. En ole nähnyt tässä asiassa omalla kohdallani mitään ongelmaa. Ehkä jokin tietty raaka-aine tai tarve on ongelmallinen, joka itselleni ei ole tullut eteen niin semmoinen esimerkki varmasti avaa tilannetta meille muillekin sinkuille ;)
Sinkut tarvisi myös verovähennyksiä ja vuokranalennusta. Helppohan se on kahden maksaa 1000 vuokraa, mutta maksapa yksin.
Jauhelihaa saat vaikka 70g lihatiskiltä.
No en todellakaan ostaisi 100 g;n pakkauksia. Osta sinä yksinääs vaan.
Sinkku olen ja viimeksi ostin jauhelihaa 1,8kg, lihapullia annospakkauksissa pakasteeseen.
Tiedätkö miksi noita ei ole? Koska niillä ei ole menekkiä.
Olen sinkku, enkä nyt keksi yhtäkään tuotetta, josta kaipaisin pienempää pakettia.
Sinkuille pitää olla enemmän ja isompia lihatiskejä
Pakastaminen ei ole ekologista. Pakastin vie virtaa ja sitten kun lämmittää sen pakasteen niin menee taas virtaa. Ekologisempaa on tehdä ruokaa vain sen verran kuin sillä hetkellä aikoo syödä.
Lihatiskejä ei ole kuin isommissa kaupoissa.
Suositellaan että saa syödä viikossa 350 grammaa lihaa ja silti myydään jauhelihaa 400 gramman paketeissa?
Vierailija kirjoitti:
Suositellaan että saa syödä viikossa 350 grammaa lihaa ja silti myydään jauhelihaa 400 gramman paketeissa?
No ei sitä tartte kerralla syödä viikossa, jos yksin asuu.
Isolle perheelle tuo ei ole yhtikästä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sinkku olen ja viimeksi ostin jauhelihaa 1,8kg, lihapullia annospakkauksissa pakasteeseen.
Aika moni sinkku asuu pienessä vuokrakodissa, jossa pakastin on lokero jääkaapin sisällä. Sinne kun laitat pari kiloa lihapullia, puolikkaan leivän ja pari herne-maissi-paprika-pussia, niin tila on täynnä ja joudut kuitenkin syömään samaa ruokaa joka päivä.
ps. Kaikkien vuokranantajat eivät salli tunkea pakastinta eteiseen tai vessan lavuaarin yläpuolelle (muualla ei ole tilaa).
Miksi kaupassa ei voisi olla robottia joka annostelee juuri sen verran kuin tarvitsee? Tuotteet olisi isommissa pakkauksissa kaupassa mistä sitten robotti ottaisi tarvittavan määrän kun pyytäisi. Kotona ei tarvitsisi olla koskaan enempää kuin sillä hetkellä tarvitsee. Kaupat on kumminkin auki joka päivä ja isommat vuorokauden ympäri.
Lihatiskiltä saa tuoretta ja hyvää jauhelihaa ihan haluamansa painon verran.