Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen etten ole vauvan isä

Vierailija
10.09.2023 |

Epäilin jo raskauden aikana, koska raskauden alkamisen ajankohta oli vähän epäselvä, laskettua aikaa arvioitiin sikiön koon perusteella uudestaan ja uudestaan, koska lapsen äiti väitti ettei hän vaan huomannut olevansa raskaana. Emme asu yhdessä eikä meillä ole parisuhdetta lapsen äidin kanssa.

Vauva ei ole oikeastaan yhtään minun näköiseni. Olen sinisilmäinen ja vaalea, vauvan silmät on tummat kuten äidillään ja hiukset myös. Kasvonpiirteissäkään ei ole mitään samaa verrattuna omiin vauvakuviini.

Olen tunnustanut isyyden koska neuvolan kautta se oli mahdollista jo ennen lapsen syntymää. Ajattelin tehdä isyystestin itse. Kannattaako eilyksestäni kertoa vauvan äidille ja viranomaisille ennen isyystestin tekemistä?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sikiön koossa on epäselvyyttä, ei se riipu äidin selityksistä. Normaali tapaus varmaan olisi, että kysytään äidin arvioima aika viimeisten kuukautisten perusteella ja sen lisäksi kommentoidaan sikiön kokoa, jos se poikkeaa arviosta, tai jossain vaiheessa kirjataan koon perusteella arvioitu.

Raskauden huomaamisaika ei vaikuta sikiön kokoon.

Tummat hiukset ja silmät periytyvät usein.

Jos siis laskettu aika muuttui, oleellista on, milloin lapsi lopulta syntyi ja oliko syntymisaika mahdollinen seksinne perusteella, ottaen huomioon mitä syntyneen lapsen raskausviikoiksi arvioitiin. Saattoi olla vaikka 36 viikkoa tai 40 viikkoa.

Kerrotun perusteella ulkonäöstä asiaa ei voi päätellä mutta tietysti se voi herättää kysymyksiä.

Siitä vaan testaamaan, jos haluaa.

Vierailija
22/64 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se testi kai otetaan vauvalta ja isältä? Tuskin yksin testiä annat pelkästään. Miten se otetaan lapselta?

Eikö äitiä muka testata??

Jos on epäilys, ettei äiti ole vauvan äiti, niin kyllä äitikin testataan

Miksi testataan   ?????   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa FamilyFinder testit molemmille FamilyTreeDNAlta. Kenellekään ei tarvitse kertoa.

Vierailija
24/64 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä miehille: ottakaa vastuu ehkäisystä, ja käyttäkää kondomia tai vaihtoehtoisesti laitatte piuhat poikki.

Jos nainen valittaa kondomin käytöstä ("etkö luota minuun???") uusi nainen tilalle jos ei puhumalla parane. Jos itse miehenä valitat kondomin käytöstä, selibaatti on ratkaisu. Naisille on olemassa myös kondomeja, tosin ne ovat kalliimpia.

Vierailija
25/64 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dna testit ovat sitä varteen keksitty, että sais selville, onko sukulaissuhteita tai ei. Älä kerro ennen vaimollesi, hanki ennen tulokset, että sinulla on konkreetiset faktaat ja todisteet siitä tuloksesta.

Vierailija
26/64 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä mies että minä olemme ruskeahiuksisia, mutta molempien sisaruksissa on vaaleahiuksisia. Lapsella on vaaleat hiukset, mutta silmät ovat ruskeat kuten miehelläni.

Vierailija
27/64 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sikiön koossa on epäselvyyttä, ei se riipu äidin selityksistä. Normaali tapaus varmaan olisi, että kysytään äidin arvioima aika viimeisten kuukautisten perusteella ja sen lisäksi kommentoidaan sikiön kokoa, jos se poikkeaa arviosta, tai jossain vaiheessa kirjataan koon perusteella arvioitu.

Raskauden huomaamisaika ei vaikuta sikiön kokoon.

Tummat hiukset ja silmät periytyvät usein.

Jos siis laskettu aika muuttui, oleellista on, milloin lapsi lopulta syntyi ja oliko syntymisaika mahdollinen seksinne perusteella, ottaen huomioon mitä syntyneen lapsen raskausviikoiksi arvioitiin. Saattoi olla vaikka 36 viikkoa tai 40 viikkoa.

Kerrotun perusteella ulkonäöstä asiaa ei voi päätellä mutta tietysti se voi herättää kysymyksiä.

Siitä vaan testaamaan, jos haluaa.

Minulla tuli kuukautiset todennäköisesti pari kertaa raskauden alkamisen jälkeen kohdun hematooman vuoksi ja sen vuoksi raskauden keston määrittäminen oli vaikeaa. Aluksi tietty ajattelin että raskaus on aivan alussa kun tein positiivisen testin, kunnes ultrassa näkyikin että raskaus onkin pidemmällä. Lopulta arvioitiin viikot suunnilleen sikiön koon perusteella ja siitä määriteltiin laskettu aika. Lapsi syntyi viikkoa ennen laskettua aikaa ja oli n. 3 kg.

Vierailija
28/64 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauvan alulle laittaminen olisi tapahtunut sikiön koon perusteella viikko aikaisemmin kuin se oikeasti tapahtui. Se ei vaan yksinkertaisesti olisi voinut olla mahdollista, koska emme harrastaneet seksiä koko sillä viikolla. Eli kyllä ne kokoarviot voivat ultrassa heittää ja laskettu aika muuttua. Meilläkin siis oli eri laskettu aika alussa ja sitten sitä muutettiin. Olen lapsemme äiti niin tiedän kyllä tasan tarkkaan milloin olen harrastanut seksiä.

Vierailija
29/64 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testit, olet muuten epätietoisuudessa koko elämäsi ajan. Aloita prosessi virallisia teitä pitkin ja samalla voit tietysti ostaa itse myös kaupalliselta yrittäjältä testin. Viralliset ovat luotettavmpia, mutta kaupallisia teitä pitkin saat ainakin suuntaa antavan vastauksen nopeammin.

Vierailija
30/64 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ukonäkö periytyy sukupolvien takaa. Esimerkiksi mun tumma- ja suorahiuksisille vanhemmille syntyi mun kaltainen lapsi, jolla on umpikiharainen punainen tukka. Sellainen oli ollut eräällä mun kaukaisella esivanhemmalla.

Vierailija
31/64 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit kertoa lapsen äidillekin, että haluat tehdä testin varmuuden vuoksi.

Osalta vqstaajista meni ohi tieto, ettei ap ole edes parisuhteessa vauvan äidin kanssa. On täysin normaalia haluta tehdä testi, olisi epänormaalia vastustaa sitä.

Harmi että menit jo tunnustamaan isyyden. Ottaisin varmaan yhteyden juristiin, jos äiti ei suostu muuten, mutta kannattaa ottaa ensin.puheeksi suoraan, jos kaikki sujuukin helposti.

Vierailija
32/64 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmöittymisajankohta on hankala sanoa, siittiöt voi elää jopa 5 päivää, munasolu elää pari päivää. Ovulaatio testin kauttakaan ei näytä sitä juuri oikeaa hetkeä ovulaatiolle vaan sekin voi heittää jopa päiviä.

Joten testi on ainoa mahdollisuutesi.

Vierailija
33/64 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan ulkonäöstä ei toki voi ihan hirveästi päätellä, geenit kun hyppäävät sukupolvien ylikin. Oma lapseni on vaaleahiuksinen ja sinisilmäinen, vaikka sekä isänsä että minä olemme ruskeasilmäisiä ja tummahiuksisia. Vähän samankaltainen tarinakin kuin ap:lla eli yhden yön suhteesta sai alkunsa ja isä halusi dna-testit, jotka tietysti hänelle soin.

Ainakin virallisia isyystestejä varten testataan myös äiti. Ilmeisesti se takaa pienimmän mahdollisen virhemarginaalin, kun lapsen geeneistä saa eroteltua äidiltä saadut sekä isältä saadut geenit. (Termit on varmaan ihan vääriä, älkää välittäkö) Mutta ehkä ensin kannattaa laittaa prosessi alulle ja sitten vasta kertoa äidille, että nyt pitäisi käydä verikokeessa. Eikä äidille tarvitse sanoa, että epäilet todellisuudessa vaan, että haluat olla 100% varma, jotta voit kiintyä lapseen kunnolla.

Vierailija
34/64 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et edes ole ollut parisuhteessa vauvan äidin kanssa, niin todellakin pitää tehdä testi.

Vierailija
35/64 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää jos lapsellakin rahastetaan epärehellisesti.

Vierailija
36/64 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testiin mars äkkiä.

Vierailija
37/64 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli, ei kukaan satunnaispanon lasta tunnusta, saati kukaan järkevä parisuhteessakaan ennen isyystestiä.

Vierailija
38/64 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin epäilin ja ex myönsi sen kun avioerosta puhuimme. Muiden kuullen kieltää myöntäneensä. Lapsi täyttää joulukuussa 18 ja tämä maksu-urakka alkaa olla ohi.

Kun ero tuli 10v sitten ja ex myönsi etten ole lapsen isä, kylmeni myös suhde lapseen. Yritin parhaani, sitä kun olen omana pitänyt, mutta kyllä tuo vaikutti. Toki teiniajan haasteet teinilläkin.

Isyydestä en ole lapselle puhunut, mutta ilmeisesti ex on sanonut jotain, mutta teini ei saa sitä kakistettua ulos. Käy edelleen luonaki kuten ennenkin, joskus tulee ilmeisesti jotain riitaa äitinsä kanssa pakoon myös ilmoittamatta. En hätistä pois, tämä on hänenkin koti, kylläpä ex soittaa jos lastaan kaipaa.

Vierailija
39/64 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä epäilet ensimmäisenä isyyttäsi?

Olisi reilua, että jos sinä nyt olet epäillyt turhaan isyyttäsi ja osoittaudut kuitenkin lapsen isäksi, niin sinä menetät sitten myös sen isyyden ja lapsi on yksin äidin.

Vierailija
40/64 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin epäilin ja ex myönsi sen kun avioerosta puhuimme. Muiden kuullen kieltää myöntäneensä. Lapsi täyttää joulukuussa 18 ja tämä maksu-urakka alkaa olla ohi.

Kun ero tuli 10v sitten ja ex myönsi etten ole lapsen isä, kylmeni myös suhde lapseen. Yritin parhaani, sitä kun olen omana pitänyt, mutta kyllä tuo vaikutti. Toki teiniajan haasteet teinilläkin.

Isyydestä en ole lapselle puhunut, mutta ilmeisesti ex on sanonut jotain, mutta teini ei saa sitä kakistettua ulos. Käy edelleen luonaki kuten ennenkin, joskus tulee ilmeisesti jotain riitaa äitinsä kanssa pakoon myös ilmoittamatta. En hätistä pois, tämä on hänenkin koti, kylläpä ex soittaa jos lastaan kaipaa.

Tällainen on tosi kurjaa ja tuhoaa pahimmillaan kaksi elämää. Kuulostat hienolta ihmiseltä, kun olet yrittänyt ja pystynytkin pysymään isähahmona kaikesta huolimatta. Lapsi selvästi luottaa sinuun ja turvautuu vaikeina hetkinä. Nosta asia vain esille lapsen kanssa, jos olet jokseenkin varma lapsen kuulleen aiheesta. Suhteenne voi syventyä siitä entisestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan