Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle että miksi työkkärin listoilla roikkuu porukkaa jotka eivät sinne kuuluisi?!

Vierailija
10.09.2023 |

Miksi helvatussa tähän ongelmaan ei kukaan puutu. Ketään ei kiinnosta?! Mä juttelin muutaman virkailijan kanssa jotka kertoivat että siellä "listoilla" on paljon ihmisiä joiden kuuluisi olla eläkkeellä, ovat täysin työkyvyttömiä. Osa on näistä niin huonossa kunnossa etteivät edes ilman toisen apua pääse ulos asunnostaan! Ja näille sitten soitellaan säännöllisesti ja kysellään että mitenkä hei menee?! Onko tilanteesi muuttunut, pystytkö vieläkään hakea töitä taikka lähteä johonkin tukityöpaikkaan. Ahaa, et pääse vieläkään edes keittiöön ilman pyörätuolia. Okei, mä soittelen sulle taas 2 kk kuluttua. Koitahan pärjäillä! Tämmöistä se kuulkaa on tänä päivänä.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki pitkäaikaistyöttömät tarvitsisivat jonkinlaista kuntoutusta. Tämä maksaa, esim. fysioterapia, psykoterapia, Kelan järjestämät kuntoutusjaksot.

Jätetäänkö siis tahallaan tutkimatta ja maksetaan heille vain työmarkkinatuki vanhuuseläkkeen saantiin saakka ?

Sinä se tässä terapiaa tarvitset.

Vierailija
62/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Kelan lääkäri voi väittää että raaja voi kasvaa takaisin. Taikka jo syntymästään lähtien näkövammainen voi saada näkönsä takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin työttömyyskorvauksilla käytetyn auton, nimittäin Kia Carenssin.

Vierailija
64/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki pitkäaikaistyöttömät tarvitsisivat jonkinlaista kuntoutusta. Tämä maksaa, esim. fysioterapia, psykoterapia, Kelan järjestämät kuntoutusjaksot.

Jätetäänkö siis tahallaan tutkimatta ja maksetaan heille vain työmarkkinatuki vanhuuseläkkeen saantiin saakka ?

Siihen pitää olla lääkärin lausunto että on. Kuntoutuksen tarpeessa eli noin vain ei ole pakko suostua. Sitä pitää osata vaatia jos yrittävät kuntoutukseen. Omat oikeudet pitää tietää. Mua yrittivät kerran. Valitin ja työkkäri sai huomautuksen.

Vierailija
65/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain Kelan lääkäri voi väittää että raaja voi kasvaa takaisin. Taikka jo syntymästään lähtien näkövammainen voi saada näkönsä takaisin.

Veit sanat näppikseltäni. Nämä ihmeparantaja-"lääkärit" vaan eivät uskalla laittaa omaa nimeään papereihin. (Siksi "lääkäri", koska jotenkin en usko että b-lausunnot päätyvät edes oikean lääkärin arvioitavaksi).

Vammaisten kanssa työskennellyt 

Vierailija
66/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama se mistä se raha tulee, 17 vuotta työttömänä eläkettä odotellessa. Ei kukaan edes palkkais enää näin pitkän työttömyyden jälkeen. N59v

Sepä siinä onkin kun se ei ole sama. Olen kuntoutustuella ja se on bruttona 1700€. Jos olisin työkkärin listoilla työkyvyttömänä niin tuloni olisi pelkkå työmarkkinatuki, paljonko se nyt onkaan, onko alle 700€?. Siitäkin lähtisi pian ne lapsivähennykset. Onko tuo sama? Sitähän minäkin. Eli meidän perheelle se ei olisi ollenkaan sama.

Työmarkkinatuki 595€ kuukaudessa käteen. Jos korjaa veroprosenttia niin kenties 10-15€ enemmän. Itse saan 130€ päälle asumistukea, oman osakkeen vastikkeeseen menee 330€/kk. Enkä saa tt-tukea joten viihteet on todella vähissä.

Ja kohta saa kynsiä syödä kun omistusasuntoihin ei tipu enää asumistukea. Jää ~260€/kk ruokaan ja muuhun sulla. Viihteet jää kokonaan pois jos ei tttukea saa.

Vierailija
67/68 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuslääkäreillä ei ole minkäänlaisia ns. normaaleja inhimillisiä kykyjä. Omatunto on näille sana jota eivät edes tiedä taikka tunnista mitä se tarkoittaa. Ei muuten pystyisi niin törkeästi toisia kohdella. Osa näistä lääkäreistä muuten työskentelee esim. yksityiselläkin. Sama lääkäri voi todeta sinut vastaanotolla työkyvyttömäksi ja sitten kun saa sinun paperit eteensä Kelan kautta niin toteaakin täysin terveeksi!!!

Vierailija
68/68 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listoilla on myös omaehtoisia opintoja suorittavia. Eli olen kokopäiväinen opiskelija uuteen ammattiin, ja tilastoissa olen työtön työnhakija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi