Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle että miksi työkkärin listoilla roikkuu porukkaa jotka eivät sinne kuuluisi?!

Vierailija
10.09.2023 |

Miksi helvatussa tähän ongelmaan ei kukaan puutu. Ketään ei kiinnosta?! Mä juttelin muutaman virkailijan kanssa jotka kertoivat että siellä "listoilla" on paljon ihmisiä joiden kuuluisi olla eläkkeellä, ovat täysin työkyvyttömiä. Osa on näistä niin huonossa kunnossa etteivät edes ilman toisen apua pääse ulos asunnostaan! Ja näille sitten soitellaan säännöllisesti ja kysellään että mitenkä hei menee?! Onko tilanteesi muuttunut, pystytkö vieläkään hakea töitä taikka lähteä johonkin tukityöpaikkaan. Ahaa, et pääse vieläkään edes keittiöön ilman pyörätuolia. Okei, mä soittelen sulle taas 2 kk kuluttua. Koitahan pärjäillä! Tämmöistä se kuulkaa on tänä päivänä.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kyllä sille on syynsä miksi jotkut ovat vuodesta toiseen "työttöminä työnhakijoina". Elämässä kroonisia sairauksia, vammoja, uupumusta. Puran mielikuvissa nämä ihmiset vain laiskottelevat ja viettävät mukavaa elämää ja pitävät hauskaa kavereiden kanssa notkuvien herkkupöytien äärellä.

Vierailija
22/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se mistä se raha tulee, 17 vuotta työttömänä eläkettä odotellessa. Ei kukaan edes palkkais enää näin pitkän työttömyyden jälkeen. N59v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta puuttuu kokonaan avustavat työt, mitä rajoittuneet ihmiset voisivat tehdä.

Vierailija
24/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama se mistä se raha tulee, 17 vuotta työttömänä eläkettä odotellessa. Ei kukaan edes palkkais enää näin pitkän työttömyyden jälkeen. N59v

Sepä siinä onkin kun se ei ole sama. Olen kuntoutustuella ja se on bruttona 1700€. Jos olisin työkkärin listoilla työkyvyttömänä niin tuloni olisi pelkkå työmarkkinatuki, paljonko se nyt onkaan, onko alle 700€?. Siitäkin lähtisi pian ne lapsivähennykset. Onko tuo sama? Sitähän minäkin. Eli meidän perheelle se ei olisi ollenkaan sama.

Vierailija
25/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikun kun en eläkkeelle pääse. Puolikkaalla työkyvyttömyyseläkkeellä olen, mutta koko eläkkeelle ei pääse. Siksipä siis työtön työnhakija, vaikka enhän minä siitä oikeasti mitään hyödy, kun työttömyyskorvaus on luokkaa 2  €/pv.

Vierailija
26/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin jo 8 vuotta oltu työkyvytön ja siltikin roikun listoilla. Valituksia ja lukuisia erikoislääkäreiden lausuntoja ja tutkimustuloksia joista voi todeta että sairas olen. Mutta ei vaan päästetä eläkkeelle. Mulle sanottiin työkkäristä (puhelimitse) kun en pääse edes paikanpäälle että vastaavia tapauksia kuin minä olen on kuulema paljon. On ihan normaalia että joutuu taistella yli kymmenenkin vuotta vakuutuslääkäreitä vastaan. Makaat vaan sängyssä päivät ja avustajat kantaa niska vääränä hylkyjä mappeihin.

Vierailija
27/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä listoilta pitäisi erotella ne sairaat ja eläkettä odottavat omaksi ryhmäkseen.

Aina, kun kuulen ihmisten iloitsevan työttömiin kohdistuvista leikkauksista tai tiukennuksista, yritän kertoa heille, että siellä on paljon iäkkäitä ja sairaita roikkumassa.

Aina joskus joku jopa kuuntelee, mutta harvoin. Niin syvälle on uponnut propaganda laiskoista työttömistä.

Vierailija
28/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sepä siinä onkin kun se ei ole sama. Olen kuntoutustuella ja se on bruttona 1700€. Jos olisin työkkärin listoilla työkyvyttömänä niin tuloni olisi pelkkå työmarkkinatuki, paljonko se nyt onkaan, onko alle 700€?. Siitäkin lähtisi pian ne lapsivähennykset. Onko tuo sama? Sitähän minäkin. Eli meidän perheelle se ei olisi ollenkaan sama.

Työmarkkinatuki 595€ kuukaudessa käteen. Jos korjaa veroprosenttia niin kenties 10-15€ enemmän. Itse saan 130€ päälle asumistukea, oman osakkeen vastikkeeseen menee 330€/kk. Enkä saa tt-tukea joten viihteet on todella vähissä.

Vierailija
29/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tuossa tilanteessa.

Olen hakenut monta kertaa eläkkeelle mut kela sen aina johonkin torppaa.

Kela ja Kelan ihmeparantajalääkärit ovatkin iso syy sille, että työkyvyttömiäkin ihmisiä on työttöminä työnhakijoina.

Vierailija
30/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei ole todennut työkyvyttömyyttä? Eihän se niiden virkailijoiden vallassa ole tehdä työkykyarviota. Eikä myöskään asiakkaiden omassa vallassa.

Ei se auta veetuakaan vaikka lääkäri toteaisi työkyvyttömyyden. Jos/kun Kelan oma lääkäri päättää, että asiakas on työkykyinen, niin sitten hän virallisesti on. Sen jälkeen hän jääkin taas pyörimään TE-toimiston rekisteriin.

Vierailija
31/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää roikkua listoilla jotta saa työttömyystuen. Eläkkeelle ei pääse ellei ole ikä täynnä, vaikka olisi neliraajahalvaantunut.

Työkyvyttömyyseläkkeelle voi päästä.

Vierailija
32/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei ole todennut työkyvyttömyyttä? Eihän se niiden virkailijoiden vallassa ole tehdä työkykyarviota. Eikä myöskään asiakkaiden omassa vallassa.

Monilla lääkäri on todennut, mutta silti eläkehakemus on tullut bumerangina takaisin. T. Työkäristä iltaa

Vierailija
33/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeat lääkärit, sellaiset, jotka on ihan nähneetkin asiakkaan ja näin, ovat todenneet työkyvyttömyyden moneen kertaan, mutta kelan vakuutuslääkäri, joka ei näin sivumennen sanoen kehtaa edes nimeään pistää päätöksen alle, toteaa ihmisen terveeksi. 

Ehdotus hallitukselle: Lähettäkää ruuhkaisten sairaaloiden jonoista asiakkaiden paperit vakuutuslääkäreille, koska he osaavat etänä ihmeparantaa kaikki.

Vierailija
34/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työkkärin listoilla ovat aivan oikeat ihmiset. Työkkäri ohjaa työkyvyttömiksi epäilemänsä lääkärin arvioon. Työkyvyttömyyseläkkeelle kuuluvat päätyvät sinne 99 %:n varmuudella, sillä asiaa arvioivat tarvittaessa vakuutusyhtiö, muutoksenhakulautakunta ja vielä vakuutusoikeus.

Vierailija
35/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se auta veetuakaan vaikka lääkäri toteaisi työkyvyttömyyden. Jos/kun Kelan oma lääkäri päättää, että asiakas on työkykyinen, niin sitten hän virallisesti on. Sen jälkeen hän jääkin taas pyörimään TE-toimiston rekisteriin.

Juu. Esim. sairaus ei haittaa työntekoa, vaikka asiakas on sairaalassa, koska hänellä ei ole palkkatyötä sillä hetkellä, joten sairauseläkehakemus evätään.

Vierailija
36/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työkkärin listoilla ovat aivan oikeat ihmiset. Työkkäri ohjaa työkyvyttömiksi epäilemänsä lääkärin arvioon. Työkyvyttömyyseläkkeelle kuuluvat päätyvät sinne 99 %:n varmuudella, sillä asiaa arvioivat tarvittaessa vakuutusyhtiö, muutoksenhakulautakunta ja vielä vakuutusoikeus.

Ai? Mä en pääse arvioon, koska olen niin huonossa kunnossa, että olen ollut vuosikausia poliklinikan asiakas. Ensin pitäisi kuulemma kuntoutua pois sieltä hoidosta, että arvio voidaan tehdä ja siihen asti olen kelalääkärin ihmeparantama. 

Vierailija
37/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijä kirjoitti:

Minut on työkkärissä julistettu työkyvyttömäksi vaikka olen täysin terve ihminen ja työkykyinen. Työkyvyttömänä saan 800 euroa enemmän rahaa kuin työkykyisenä silti. Mikäs tässä ollessa rahaa tulee. Ja tää kaikki yhden virkailijan takia jotka ei tiedä mistään mitään.

Mitenkäs se työkkärin virkailija onnistui sinulle eläkkeen hommaamaan, kun hänellä ei siihen pitäisi olla minkään maailman valtuuksia? Eikä sen paremmin työkyvyttömyyden toteamiseenkaan.

Vierailija
38/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä sairaita varten on porukkaa töissä siellä työkkärissä. Että sikäli mikäli tämäkin työllistää toisia. No vitsi vitsi. Järjestelmä on täysin susi! Eläkeikää lähestyvät ja työkyvyttömät pois sieltä. Eivät kuulu sinne.

Tätä olen just vuoden verran nauranut kun juossut kuntakokeilun tapaamisissa. Siellä on kaksi kovapalkkaista työntekijää joiden kanssa rupatellaan niitä näitä. Olen työkyvytön joka ei saa oikeita tutkimuksia eikä hoitoa että palautuisi työkykyiseksi. Viime vuonna pääsin työttömän terveystarkastukseen ja lääkärille. Ainoa apu oli yhden lääkkeen vaihto toiseen. Rahaa palanut aika monta tonnia palkkoihin ja minulla lääkäri käyntiin ja lääkkeeseen joitakin kymppejä. Mikään ei ole muuttunut, työkyvytön edelleen. Ja töihinkään tuskin kukaan ottaa kuuskymppistä raihnaista eukkoa joka päätyy pitkälle sairaslomalle ensimmäisen viikon jälkeen.

Vierailija
39/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, viesti jäi sensorin haaviin. Muotoilen lauseen uudelleen:

Nuuhkaisepa sinä maksullinen nainen haaroväliäsi. 

Vierailija
40/68 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan 90% työttömien tekemistä työkyvyttömyyseläkehakemuksista hylätään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän