Kertokaa mulle että miksi työkkärin listoilla roikkuu porukkaa jotka eivät sinne kuuluisi?!
Miksi helvatussa tähän ongelmaan ei kukaan puutu. Ketään ei kiinnosta?! Mä juttelin muutaman virkailijan kanssa jotka kertoivat että siellä "listoilla" on paljon ihmisiä joiden kuuluisi olla eläkkeellä, ovat täysin työkyvyttömiä. Osa on näistä niin huonossa kunnossa etteivät edes ilman toisen apua pääse ulos asunnostaan! Ja näille sitten soitellaan säännöllisesti ja kysellään että mitenkä hei menee?! Onko tilanteesi muuttunut, pystytkö vieläkään hakea töitä taikka lähteä johonkin tukityöpaikkaan. Ahaa, et pääse vieläkään edes keittiöön ilman pyörätuolia. Okei, mä soittelen sulle taas 2 kk kuluttua. Koitahan pärjäillä! Tämmöistä se kuulkaa on tänä päivänä.
Kommentit (68)
JOHTUU SIITÄ ETTÄ HALLITUS EI HOIDA HOMMIAAN KOSKA VIROISSA ON TÄYSIN VÄÄRÄT TODELLISUUDESTA IRRALLAAN LIIHOTTELEVAT ÄLYPUHELIMIA RÄPLÄÄVÄT TYPERYKSET
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama se mistä se raha tulee, 17 vuotta työttömänä eläkettä odotellessa. Ei kukaan edes palkkais enää näin pitkän työttömyyden jälkeen. N59v
Sepä siinä onkin kun se ei ole sama. Olen kuntoutustuella ja se on bruttona 1700€. Jos olisin työkkärin listoilla työkyvyttömänä niin tuloni olisi pelkkå työmarkkinatuki, paljonko se nyt onkaan, onko alle 700€?. Siitäkin lähtisi pian ne lapsivähennykset. Onko tuo sama? Sitähän minäkin. Eli meidän perheelle se ei olisi ollenkaan sama.
Työmarkkinatuki 595€ kuukaudessa käteen. Jos korjaa veroprosenttia niin kenties 10-15€ enemmän. Itse saan 130€ päälle asumistukea, oman osakkeen vastikkeeseen menee 330€/kk. Enkä saa tt-tukea joten viihteet on todella vähissä.
Sama tilanne minulla. Miten pärjäät kun asumistuki poistetaan? Minulle jää 300€/kk laskujen, ruokien ja lääkkeiden maksuun. Jotain täytyy jättää ostamatta.
No esimerkiksi minä en sinne kuuluisi, vaan olen täysin kykenevä ja koulutettukin tekemään töitä, mutta kun ei kukaan palkkaa! Jonkinlainen pakko ja velvoite olisi tultava yrityksille palkata myös sellaisia, joilla ei nyt mikään häävi CV ole, mutta ovat silti ihan kykeneväisiä työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työkkärin listoilla ovat aivan oikeat ihmiset. Työkkäri ohjaa työkyvyttömiksi epäilemänsä lääkärin arvioon. Työkyvyttömyyseläkkeelle kuuluvat päätyvät sinne 99 %:n varmuudella, sillä asiaa arvioivat tarvittaessa vakuutusyhtiö, muutoksenhakulautakunta ja vielä vakuutusoikeus.
Siinä taas tyypillinen työttömille kateellisen Pentti Perusduunarin totuttaa vailla oleva aivopieru. Työkyvyttömyyseläkkeelle ei todellakaan pääse vaikka aihetta olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työkkärin listoilla ovat aivan oikeat ihmiset. Työkkäri ohjaa työkyvyttömiksi epäilemänsä lääkärin arvioon. Työkyvyttömyyseläkkeelle kuuluvat päätyvät sinne 99 %:n varmuudella, sillä asiaa arvioivat tarvittaessa vakuutusyhtiö, muutoksenhakulautakunta ja vielä vakuutusoikeus.
Ai? Mä en pääse arvioon, koska olen niin huonossa kunnossa, että olen ollut vuosikausia poliklinikan asiakas. Ensin pitäisi kuulemma kuntoutua pois sieltä hoidosta, että arvio voidaan tehdä ja siihen asti olen kelalääkärin ihmeparantama.
Täällä vähän sama juttu. Olen liian huonossa kunnossa mihinkään kuntoutuksiin tmv. Eli kodin ulkopuolella tapahtuviin juttuihin. Eli olen työtön työnhakija.
Vierailija kirjoitti:
Pääasia on, että nämä työkyvyttömät ovat valmiita hakemaan ja vastaanottamaan työkykyään VASTAAVAA kokoaikatyötä. He eivät saa sanoa etteivät ota mitään työtä vastaan, tai muutoin menee etuudet!
Siitä ei virkailijaa voi syyttää. Syy on sen joka vastaa ei!
Lainsäätäjä on säätänyt, että noin tulee toimia ja jos työkykyä on jälkellä 5%, niin ei tarvitse ottaa vastaan kuin sellaista työtä, jossa tuo työkyky riittää.
On siellä listoilla myös kokoaikatyössä olevia. Muuta syytä ei ole kuin se et haluavat pitää työnhakunsa voimassa. Toki myös toinen syy voi olla se että jos on ulosotossa niin voi tarvita tukia ainakin jos lapsia ja tukia ei saa ellei ole työnhakijana.
Työttömyyden keston pitäisi olla yksi eläkekriteereistä. Tyyliin 20 vuotta työtön ja eläkkeelle.
Ei 20 vuotta työttömänä ollut pääse enää minnekään töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääasia on, että nämä työkyvyttömät ovat valmiita hakemaan ja vastaanottamaan työkykyään VASTAAVAA kokoaikatyötä. He eivät saa sanoa etteivät ota mitään työtä vastaan, tai muutoin menee etuudet!
Siitä ei virkailijaa voi syyttää. Syy on sen joka vastaa ei!Työkyvyttömällä ei ole työkykyä
Pääasia on, että työkkärin asiakkaana vastaa kyllä. Eri asia löytyykö sellaista työtä ikinä.
Vastatte kyllä, eikä tule ongelmia. Vastaat ei, et saa etuutta, jos oot käyttänyt kaikki sairaslomat.
Tässä olisi hallitukselle homma! Sairaat pois työkkäristä! Jäisikö sinne enää asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri ei ole todennut työkyvyttömyyttä? Eihän se niiden virkailijoiden vallassa ole tehdä työkykyarviota. Eikä myöskään asiakkaiden omassa vallassa.
Kelan vakuutuslääkäri ei ole todennut. Eri asia kuin hoitava lääkäri. Vaikka hoitohenkilökunta, kaikki työnantajat, työkkärivirkailija ja talitintit oksilla pystyisivät kaikki toteamaan että ihminen ei terveytensä vuoksi töihin pysty niin kelan lääkäri näkemättä koskaan potilasta voi aina löytää jonkun lillukanvarren jolla roikotetaan ihmistä silti systeemissä.
Kriteerit on tosi tiukat ja hylkyjä voi tulla ihan ihmeellisistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8
Vierailija kirjoitti:
Sama se mistä se raha tulee, 17 vuotta työttömänä eläkettä odotellessa. Ei kukaan edes palkkais enää näin pitkän työttömyyden jälkeen. N59v
Sepä siinä onkin kun se ei ole sama. Olen kuntoutustuella ja se on bruttona 1700€. Jos olisin työkkärin listoilla työkyvyttömänä niin tuloni olisi pelkkå työmarkkinatuki, paljonko se nyt onkaan, onko alle 700€?. Siitäkin lähtisi pian ne lapsivähennykset. Onko tuo sama? Sitähän minäkin. Eli meidän perheelle se ei olisi ollenkaan sama.
Työmarkkinatuen lisäksi saan ttt-tukea, asumistukea, sähkö ja terveyskulut maksetaan. Ja harkinnanvaraisena vaikkapa pesukoneen......
Ttt-tuella tarkoittanet työmarkkinatukea. Uskotko kun kerron, että läheskään kaikki työttömät eivät ole oikeutettuja siihen. Sähkölaskussa ja terveyskuluissakin on ylärajansa minkä Kela hyväksyy. Usko jo, ei työttömille makseta kaikkea vaikka kuinka unelmoisit. Harkinnanvarainen toimeentulotukikaan ei ole mikään itsestäänselvyys.
Paljastuisi miten pielessä järjestelmä on. Ihmisten ongelmia hoidetaan aivan väärästä päästä. Rahan syytäminen pidennettyyn oppivelvollisuuteen ei esimerkkiksi auta tippaakaan, jos ihminen ei ole opiskelukykyinen ja tarvitsisi terveydenhoitoa. Työnhakukurssi ei myöskään paranna terveysongelmia.
Jos ei haluta hoitaa ihmisten ensisijaisia ja suurimpia ongelmia, muiden ongelmien hoito on aika vaikeaa ja niiden hoitoon syydetty raha menee suoraan sanottuna hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyden keston pitäisi olla yksi eläkekriteereistä. Tyyliin 20 vuotta työtön ja eläkkeelle.
Ei 20 vuotta työttömänä ollut pääse enää minnekään töihin.
Tuossa olet täysin oikeassa.
Ap ei meidän tarvtise sulle mitään kertoa ja tämä on ihan väärä paikka edes kysyä tuota koska ei täällä ole muuta kuin mielipiteitä
Korruptio on rakennettu sisään systeemiin kun maksajan edustaja päättää että maksetaanko eläkettä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
On siellä listoilla myös kokoaikatyössä olevia. Muuta syytä ei ole kuin se et haluavat pitää työnhakunsa voimassa. Toki myös toinen syy voi olla se että jos on ulosotossa niin voi tarvita tukia ainakin jos lapsia ja tukia ei saa ellei ole työnhakijana.
Tuskin on montaa kokoaikaista työntekijää TE-toimiston asiakkaana.
Jos on kokoaikatyössä, niin ulosottoa ei lasketa menoksi asumis- tai työmarkkinatuessa, vaan toimeentulotuessa. Toimeentulotukea saadakseen ei tarvitse olla TE-toimiston asiakas, mutta karenssi siitä tulee jos on työtön.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei meidän tarvtise sulle mitään kertoa ja tämä on ihan väärä paikka edes kysyä tuota koska ei täällä ole muuta kuin mielipiteitä
Täällä on ihan faktaakin, mutta se on sinulle ilmeisesti niin ahdistavaa ettet halua uskoa sitä.
Lähes kaikki pitkäaikaistyöttömät tarvitsisivat jonkinlaista kuntoutusta. Tämä maksaa, esim. fysioterapia, psykoterapia, Kelan järjestämät kuntoutusjaksot.
Jätetäänkö siis tahallaan tutkimatta ja maksetaan heille vain työmarkkinatuki vanhuuseläkkeen saantiin saakka ?
Mun eläkehylyssä luki mm. että tehdyt tutkimukset ja niistä saadut tulokset eivät ole totuudenmukaisia?! Siinä vähän yksi arvostetuimmista lääkäreistä/tutkijoista Suomessa/Euroopassa meinasi saada kohtauksen kun luki mun papereita. Ettäkö hänen tekemät tutkimukset eivät ole totuudenmukaisia??? Sairastan siis harvinaista tautia.
Työmarkkinatuen lisäksi saan ttt-tukea, asumistukea, sähkö ja terveyskulut maksetaan. Ja harkinnanvaraisena vaikkapa pesukoneen......