Joker Out -fiilistelyketju
Täällä voidaan fiilistellä slovenialaisen Joker Out bändiä.
Kommentit (31974)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä esivalmistelut Härtsä on hoitanut?
Vihjevideot
Huoh! ne. ei. liittyneet. tähän. lomaan.
Moneen kertaan jo todettu, että liittyy ihan omaan juttuunsa ja siihen saadaan vastaus ehkä jo tänään tai sitten myöhemmin. Mitä järkeä Härtsän olis vihjailla poikien lomasta?
No sitähän te odotitte ja jännititte ja toivoitte. Tottakai se oli shippifaneille suunnattu. Mitä muutakaan ?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole kyllä koskaan kuullut Kärtsän sanovan Mikken/Mikkelle. 🤔 Ja täälläkin sitä on joku yksi onneton viljellyt ja nyt joku intoutuu väittämään sen olevan täällä jotenkin yleinen tapa. 😄
Ollut täällä kyllä ihan yleisessä käytössä Mikke/Mikken ja Kärtsä myös näin sanonut
Tässä Kielitoimiston ohje. Kaikki ovat oikeassa, eikä asiasta tarvitse enää puhua.
"Suurin osa etunimistä taipuu niin kuin äänneasultaan samantapaiset yleissanat:
Pentti : Pentin : Penttejä : Penteille
Vrt. sentti : sentin : senttejä : senteille"
"Nimenkantajalla on oikeus taivuttaa yksityiselämässään etunimeään haluamallaan tavalla. Julkisessa viestinnässä voidaan kuitenkin aina noudattaa alla esitettyjä yleisiä taivutusperiaatteita."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt miten jotkut ei osaa taivuttaa nimiä. Mikko, Mikon, Pekka, Pekan... Miten ihmeessä tulee mieleen sanoa Mikkon, Pekkan? Toki tämä ei kaikkiin nimiin sovi mutta luulisi ymmärtävän mihin sopii ja mihin ei.
Jos esimerkiksi on melkein koko elämänsä ulkomailla asunut ulkosuomalainen, ja ei koskaan puhu Suomea eikä kuuntele Suomenkielistä radiota/tv:tä, niin silloin perusasiat katoaa ja sekoittuu oman asuinmaansa kielen käytäntöihin. Myös ihminen joka periaatteessa asuu Suomessa, mutta 90% kaikesta sosiaalisesta kanssakäymisestä ja mediasta on netin kautta esim enkuksi saattaa menettää ns. normaalin kosketuksen Suomen kieleen. Muuttuu puolikieliseksi.
En ole koskaan tavannut ulkosuomalaista joka ei olisi osannut kielen perusjuttuja, samoin netissä enimmäkseen enkkua käyttävillä. Kyllä niillä tuommoiset perusasiat on aina hallussa.
Loppu tää tää lemmenloma kuin kanan kotkotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole kyllä koskaan kuullut Kärtsän sanovan Mikken/Mikkelle. 🤔 Ja täälläkin sitä on joku yksi onneton viljellyt ja nyt joku intoutuu väittämään sen olevan täällä jotenkin yleinen tapa. 😄
Ollut täällä kyllä ihan yleisessä käytössä Mikke/Mikken ja Kärtsä myös näin sanonut
Ai sun viesteissä?
Vierailija kirjoitti:
Minä nyt kyllä kuuntelisi ihmisiä itseään näissä myös. Älkää nyt hel vetissä Kärtsälle vaan menkö oikomaan.
Siis jos oma veli sanoo "Mikken" niin luultavasti hän on sanonut niin aina ja heillä perheessä tapana tämä muoto. Ei sitä ulkopuoliset tuu neuvomaan ja päättämään. Hyvä luoja taas.
Minua ei haittaa se miten muut taivuttaa. Joskus voi olla vahinkokin. Ärsyttää lähinnä opettaminen ja turha korjailu ja ivaaminen ja haukkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Et ole vain kiinnittänyt huomiota. Kyllä hän niin sanoo itseasiassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä nyt kyllä kuuntelisi ihmisiä itseään näissä myös. Älkää nyt hel vetissä Kärtsälle vaan menkö oikomaan.
Siis jos oma veli sanoo "Mikken" niin luultavasti hän on sanonut niin aina ja heillä perheessä tapana tämä muoto. Ei sitä ulkopuoliset tuu neuvomaan ja päättämään. Hyvä luoja taas.
Täällä huudettiin itsekeskeiseksi jos tekee niin ja minuakin korjattiin ilkeästi. Miksei sitten muitakin
Voitteko lopettaa tän s*tanan jankkauksen jostain nimien taivutuksesta.
Kysymys: Onko tuo kaksoiskonsonantin käyttö oikein?
Vastaus: Kysy asianomaiselta: se on ainoa ohje ja neuvo. Ihmisellä on oikeus omaan nimeensä kaikista kielenhuoltajista ja muista byrokraateista riippumatta.
Miten ihanaa, että nämä kaksi söpöläistä on lomalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sitä tarkoita että se oikein olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole vain kiinnittänyt huomiota. Kyllä hän niin sanoo itseasiassa
Nyt kun sulle opetettiin nimien oikea taivutusmuoto, niin seuraavaksi voisit perehtyä tuohon tuleeko itse asiassa yhteen vai erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitös vikaa tossa yllärissä on? 😳 Mitä sen sit olis pitänyt olla? Se levy puskista, niinkö? 😀
Harmittaa, ettei itsellä ole ajankohdan puolesta mahdollista osallistua.
Ei mitään, minusta tosi kiva arvonta ja hyvä palkinto lennot, majoitus ja liput kahdelle Damin keikalle. Toki siihen nähden jos kovasti odotti Eurotour vlogia se voi olla joillekin pettymys.
Ja keikkabussissa käynti päälle!!!
Apua, en mä tuollaiseen uskalla osallistua. Jos sattuisi voittamaan, mitä mä sitten tekisin, sekoisin varmaan kokonaan. Jee, mummo pääsee keikkabussiin!
Mä en kans ymmärrä tätä aggressiivisuutta siitä, että kirjoitetaanko se Miken vai Mikken? Mitä väliä? Muistan kerran kirjoittaneeni täällä että Mikken, koska olin sen jostain kommentista lukenut, ja olettanut ei-mitenkään-K-fanina, että joku hc K-fani käyttää erilaista muotoa jostain syystä.
Niin siihen tuli heti korjausta ja alapeukkua, naureskelua, ettei ole Mikken. Mitä väliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitös vikaa tossa yllärissä on? 😳 Mitä sen sit olis pitänyt olla? Se levy puskista, niinkö? 😀
Harmittaa, ettei itsellä ole ajankohdan puolesta mahdollista osallistua.
Ei mitään, minusta tosi kiva arvonta ja hyvä palkinto lennot, majoitus ja liput kahdelle Damin keikalle. Toki siihen nähden jos kovasti odotti Eurotour vlogia se voi olla joillekin pettymys.
Ja keikkabussissa käynti päälle!!!
Apua, en mä tuollaiseen uskalla osallistua. Jos sattuisi voittamaan, mitä mä sitten tekisin, sekoisin varmaan kokonaan. Jee, mummo pääsee keikkabussiin!
Joo kieltämättä tuo keikkabussissa käynti tuli yllätyksenä, jäätyisin varmaan täysin. 😱 No onneksi ei ole kovin suuret mahdollisuudet voittaa, osallistujia on varmaan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kans ymmärrä tätä aggressiivisuutta siitä, että kirjoitetaanko se Miken vai Mikken? Mitä väliä? Muistan kerran kirjoittaneeni täällä että Mikken, koska olin sen jostain kommentista lukenut, ja olettanut ei-mitenkään-K-fanina, että joku hc K-fani käyttää erilaista muotoa jostain syystä.
Niin siihen tuli heti korjausta ja alapeukkua, naureskelua, ettei ole Mikken. Mitä väliä?
Anna nyt hyvä ihminen jo olla.
No. Ihan koska piti tulla korjaamaan pelkällä nimellä tuolla aiemmin vaikka ymmärsi kenestä.puhutaan ja piti tulla haukkumaan jatkan jatkossakin taivuttamista tavalla jonka haluan. Saa korjaaja töitä.
Kiva tuo Mikken arvonta