Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joker Out -fiilistelyketju

Vierailija
09.09.2023 |

Täällä voidaan fiilistellä slovenialaisen Joker Out bändiä.

Kommentit (31974)

Vierailija
13601/31974 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitös vikaa tossa yllärissä on? 😳 Mitä sen sit olis pitänyt olla? Se levy puskista, niinkö? 😀

Harmittaa, ettei itsellä ole ajankohdan puolesta mahdollista osallistua.

Ei mitään, minusta tosi kiva arvonta ja hyvä palkinto lennot, majoitus ja liput kahdelle Damin keikalle. Toki siihen nähden jos kovasti odotti Eurotour vlogia se voi olla joillekin pettymys.

Vierailija
13602/31974 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi aika 100% varmaa, että tuo K:n video on kuvattu jo aikaisemmin. Voi siis jäädä vielä kieli pitkällä odottamaan lomamatskua. Unelmien täyttymys: B & K kahdestaan lomalla! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13603/31974 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mike ja Mikke on eri nimiä. Pohdin aina kenestä puhutaan. 

Phditko myös siloin kun joku sanoo Pekka-nimisistä ihmisistä että "menen Pekan luokse" että kuka Peka?

Kuinka monta Pekaa tunnet ja tiedät? Tässä on sen verran ihmisiä joita en ihan muista kun ei Joksujen osa niin kaikkialtaan kiinnosta pohdin aina hetken oliko joku Mike. Mike on ihan nimi. Kärtsä myös itse taivuttaa veljensä nimen sanomalla kaksi k-kirjainta

Suomen kielen säännöt ei vaihdu sen mukaan kuinka monta jonkunnimistä ihmistä sinä henkilökohtaisesti tunnet! Miten itsekeskeinen voi ihminen olla? Mike ei edes ole Suomalainen nimi, jos tuolla argumentilla yrität, ja sillä logiikkalla löytyy ihan varmana miljoona Peka-nimistä jostain kulttuurista, niin kai meidän suomalaisten pitää ruveta sanomaan Pekkan ettei joku joka tunta Peka-nimisiä hämmenny, vai?

Jos aiot puhua Suomea suomenkielisellä foorumilla niin se menee Pekka - Pekan, Jukka - Jukan ja Mikke - Miken, piste.

Vierailija
13604/31974 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt miten jotkut ei osaa taivuttaa nimiä. Mikko, Mikon, Pekka, Pekan... Miten ihmeessä tulee mieleen sanoa Mikkon, Pekkan? Toki tämä ei kaikkiin nimiin sovi mutta luulisi ymmärtävän mihin sopii ja mihin ei.

Vierailija
13605/31974 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on iät ja ajat puhuttu Mikke/Mikken. Nyt ykskaks hyökännyt joku Mike peliin. No kai totun. 🤭 Olen vain ajatellut veljen tietävän miten nimi taivutetaan

Mikke taipuu Miken ja esim. Sikke Siken.

Vierailija
13606/31974 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikko taipuu Mikon. Miko taipuu Mikon. Siinäpä pohdittavaa. Molemmat nimiä.

Luulisi veljen tietävän miten nimi taivutetaan ja täällä puhuttu iloisesti Mikkestä kauan. 

Vierailija
13607/31974 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon eurovlogin kuoppaaminen on tosiaan vähän harmi, siihen on pakko olla hyvä syy. Se olisi nimittäin ollut tosi hyvää ilmaista markkinointia, ja suomenkieliselle artistille todella ainutlaatuisen tilaisuuden dokumentointia.

Tai sitten se on materiaalia isompaa kokonaisuutta varten, joka julkaistaan oikeena dokunenttina vuosien päästä.

Vierailija
13608/31974 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitös vikaa tossa yllärissä on? 😳 Mitä sen sit olis pitänyt olla? Se levy puskista, niinkö? 😀

Harmittaa, ettei itsellä ole ajankohdan puolesta mahdollista osallistua.

Ei mitään, minusta tosi kiva arvonta ja hyvä palkinto lennot, majoitus ja liput kahdelle Damin keikalle. Toki siihen nähden jos kovasti odotti Eurotour vlogia se voi olla joillekin pettymys.

Ja keikkabussissa käynti päälle!!! 

Vierailija
13609/31974 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nauti ihmisten korjailusta. Olen ottanut taivutuksen Kärtsän tyylistä. En ajatellut, että pitää leikkiä äidinkielen opettajaa. 

Oma nimikin on sellainen jonka voi taivutetaan usealla tavalla. On tapana kuunnella ihmistä itseään myös ja hänen läheisiään. Ja järkeä voi käyttää myös. 

Vierailija
13610/31974 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt miten jotkut ei osaa taivuttaa nimiä. Mikko, Mikon, Pekka, Pekan... Miten ihmeessä tulee mieleen sanoa Mikkon, Pekkan? Toki tämä ei kaikkiin nimiin sovi mutta luulisi ymmärtävän mihin sopii ja mihin ei.

Jos esimerkiksi on melkein koko elämänsä ulkomailla asunut ulkosuomalainen, ja ei koskaan puhu Suomea eikä kuuntele Suomenkielistä radiota/tv:tä, niin silloin perusasiat katoaa ja sekoittuu oman asuinmaansa kielen käytäntöihin. Myös ihminen joka periaatteessa asuu Suomessa, mutta 90% kaikesta sosiaalisesta kanssakäymisestä ja mediasta on netin kautta esim enkuksi saattaa menettää ns. normaalin kosketuksen Suomen kieleen. Muuttuu puolikieliseksi.

Vierailija
13611/31974 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt kyllä kuuntelisi  ihmisiä itseään näissä myös. Älkää nyt hel vetissä Kärtsälle vaan menkö oikomaan. 

Vierailija
13612/31974 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä haluaan taivuttaa Mikke Mikken, niin se on ihan yhtä oikein kuin muutkin taivutusmuodot, vaikka joku raivoava opettajapelle höyryää. Kieli muuttuu maailman mukana.

Vierailija
13613/31974 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt oikein toimi nuo suomalaiset taivutukset täysin kun on ulkomaisia nimiä seassa. En itse muista kaikkia JO liitännäisiä nimiä. Hyvin niissä joku voisi olla Mike.

Vierailija
13614/31974 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nyt kyllä kuuntelisi  ihmisiä itseään näissä myös. Älkää nyt hel vetissä Kärtsälle vaan menkö oikomaan. 

Siis mitä ihmettä, nyt puhutaan tän palstan keskusteluista. 😂

Vierailija
13615/31974 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mitään arvontaa. Boikkiksen kuvaa pyysin. 

Vierailija
13616/31974 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikken Mikken Mikken Mikken Mikken Mikken Mikken Mikken Mikken Mikken Mikken Mikken Mikken Mikken ootteko nyt triggeröityneet, mammat?

Vierailija
13617/31974 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku poistatti viestin jossa sanottiin, että jos bojan lähtee niin kärtsäkin lähtee, koska ei se tuonne yksin jää..?

Vierailija
13618/31974 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidanpa lähteä kävelylle. Jätän puhelimen kotiin. Sillä aikaa tulee uutta matskua, ei kestä kiittää.

Taidanpa tehdä fysiikkatreenit ja lukea tenttiin. Olkaa hyvä!

Vierailija
13619/31974 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni K, laitappa joku söpö postaus niin muistan mitä ketjua tässä olen seuraamassa...

Vierailija
13620/31974 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kyllä koskaan kuullut Kärtsän sanovan Mikken/Mikkelle. 🤔 Ja täälläkin sitä on joku yksi onneton viljellyt ja nyt joku intoutuu väittämään sen olevan täällä jotenkin yleinen tapa. 😄

Ketju on lukittu.