Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies, joka huomioi kaikkia muita, muttei vaimoaan?

Vierailija
09.09.2023 |

Onko kellään muulla tämmöistä miestä ja miten oikein pitäisi toimia?

Mies on vaimon seurassa tylsistyneen oloinen, ei kiinnitä huomiota tai ole kiinnostunut. Jos paikalle saapuu kuka tahansa, (tarjoilija, myyjä, hyvänpäiväntuttu, lentoemäntä, you name it) mies innostuu ottamaan kontaktia ja höpöttää.
Jos kävellään vaikka kaupungilla, mies painelee edellä, ei odota, ei huomioi avaamalla ovia tai ns luotsaamalla vaimoa. Ei tule tunnetta, että tässä nyt viihdytään yhdessä ja ollaan onnellisia.

Olenko pikkumainen tai vainoharhainen, kun tällaiseen kiinnistän huomiota? Onko kellään muulla samanlaista? Onko kyse vain miehen huomiontarpeesta vai voiko tämän tulkita ettei häntä vaan enää kiinnosta vaimon seura?

T. Hämmentynyt

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin on aapeen mies. Ja juu, olen kertonut miten koen asian.

Vierailija
22/154 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, on meillä lapsia, ovat aikuisia. Eli kyseessä pitkä avioliitto. Ei hän ole väkivaltainen, mutta ei tämä ole helppo liitto ollut. Mies on itsekäs, omaehtoinen ja tekee niinkuin tykkää. Olen vain alkanut kärsiä tästä tilanteesta enkä pidä tunteesta että minulla ei ole väliä.

Ap

Ehkä se ei ole vain tunne, ehkä sinulla ei ole hänelle enää väliä. Olette olleet niin kauan yhdessä että ehkä hänen kiinnostus sinuun on sammunut. Hänestä on vain helpompi olla kanssasi kuin erota. Vai toimiiko kodinhoitopalvelu niin hyvin että haluaa säilyttää sen. On helpompi asua täysipalvelussa kuin yksinään, jolloin joutuisi tekemään kaiken itse. Jotkut jäävät myös roikkumaan tunteettomaan liittoon kun kokevat että menettäisivät erossa liikaa omaisuutta jos avioehtoa ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ei ole alkanut vasta nyt, mutta on se varmaan jotenkin pahentunut, tai ainakin minusta se on alkanut tuntumaan pahalta. Koen, että ansaitsen tulla nähdyksi. Lisäksi hänellä on jotenkin tullut flirttailevampi sävy siihen miten innoissaan ottaa kontaktia muihin naisiin.

Itse ei hän ei koe mitenkään muuttuneensa.

Ap

Vierailija
24/154 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että täällä pelataan narsistikortti, kun paljon yksinkertaisempi selitys on yksinkertaisesti kiinnostuksen loppuminen.

Ei ole outoa, narsisti käyttäytyy usein juuri noin silloin, kun ajattelee toisen olevan ns. nalkissa, eli esim. kun vaimo on raskaana.

Tässä nyt ilmenikin, että todella pitkä liitto takana, lapset aikuisia, mutta ei ihan selvinnyt, onko siis nyt vasta alkanut tuo miehen käytös.

Kyllä se on outoa, kun kiinnostuksensa menettäneitä miehiä on kirjaimellisesti sata kertaa enemmän kuin narsisteja. Miksi ihmeessä takertua epätodennäköisempään vaihtoehtoon?

Vierailija
25/154 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yli 40 vuotta kestänyt parisuhde, juuri nyt ei mitään seksielämää. Mutta mies huomioi pienissä asioissa: kun istuttiin äsken ulkona, haki viltin ja peitteli, kävi täyttämässä viinilasin, vaikka itse juo olutta. Miehesi käytös ei ole rakkaudellista. Parisuhde on paljon enemmän kuin kiinnostusta.

Vierailija
26/154 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siedät tuollaista käytöstä?

Vierailija
27/154 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enhän mä siedäkään tollasta käytöstä, olen ottanut asian puheeksi. Aion selvittää asian, ja kuten sanoin, koen ansaitsevani parempaa kohtelua. Mies vain on sitä mieltä, että kokemukseni ei totta. Hän ei näe omassa toiminnassaan mitään väärää.

Halusin kuulla mitä te muut tästä ajattelette.

Ap

Vierailija
28/154 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että täällä pelataan narsistikortti, kun paljon yksinkertaisempi selitys on yksinkertaisesti kiinnostuksen loppuminen.

Veikkaan että ihan vaan typerä ja itsekeskeinen mies, jolle tekee hyvää kun vaimo eräänä aamuna ilmoittaa, että tämä oli nyt tässä ja hauskaa loppuelämää.

Vierailija
29/154 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle narsistihullulle voisi laittaa bannit.

Pilaa kaikki keskustelut.

Vierailija
30/154 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rakentaa uutta elämää. Mennä enemmän kavereiden kanssa jne. Osoittaa, että sinulla on arvoa sinulle ja miehen on paras alkaa arvostaa sinua, jos haluaa seurastasi nauttia. Varaudu siihen, että ei halua, mutta arvosta itseäsi ja laita itsesi oman elämäsi ykköspaikalle riippumatta siitä, mitä mies tekee tai ei tee. 

Vierailija
31/154 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät reagoi puheisiin, vaan tekoihin. 

Miten osoitat teoillasi, että sua ei kohdella noin. Eroamalla. 

Vierailija
32/154 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en tarkoita mitään ylenpalttista pokkuroimista ja ovien availua, mutta sellaista välittävää toisen huomioimista, kun yhdessä liikutaan.

Mies itse väittää minun olevan väärässä tunteineni, kun olen kertonut että tuntuu pahalta hänen käytös. Olen pyytänyt häntä olemaan rehellinen ja miettimään itsekseen, miltä tuntuu.

Ap

Miten itse huomioit miestä?

Vierailija
33/154 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä yli 40 vuotta kestänyt parisuhde, juuri nyt ei mitään seksielämää. Mutta mies huomioi pienissä asioissa: kun istuttiin äsken ulkona, haki viltin ja peitteli, kävi täyttämässä viinilasin, vaikka itse juo olutta. Miehesi käytös ei ole rakkaudellista. Parisuhde on paljon enemmän kuin kiinnostusta.

Sulla on sen verran vanha mies, että on kasvanut "herrasmiesmäisyyteen", kun sai ehkä itsekin perinteisestä roolijaosta jotain.

Nykymiehet kasvatetaan "tasa-arvoon", jossa miehiä haukutaan ja arvostellaan ja silti pitäis palvoa maata naisen alla. Jokainen nainenhan tottakai ansaitsee naisia kunniottavan, oikein kuningattaren kohtelun, entä mies..? Kukaan ei IKINÄ enää puhu mistään miehiä kunniottamisesta mitään

En yhtään ihmettele, ettei nappaa sellainen kaksinaismoralismi.

N38

Vierailija
34/154 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä menee kun muita ei ole paikalla? Huomioiko silloin, jutteletteko, onko intiimielämää?

Mua häiritsee puolisossani kun kotona mököttää, mutta aina kun joku soittaa, on hyväntuulinen ja naureskelee. Ihmettelen miksi mun kanssani ei juttele tai naureskele. Asiasta on juteltu, tiedän, että hänellä on paljon huolia ja stressiä. Sitä ei kuulemma kenellekään muulle voi kuulemma näyttää, joten esitys alkaa kun on muiden seurassa.

Toisaalta taas hän ei kyllä flirttaile muille. Oma huomioni on, että suhteessa kun kumppani, joka ei ole ennen katsellut muita naisia seurassasi alkaa sitä tekemään, on ero ihan kulman takana.

Vierailija
35/154 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, on meillä lapsia, ovat aikuisia. Eli kyseessä pitkä avioliitto. Ei hän ole väkivaltainen, mutta ei tämä ole helppo liitto ollut. Mies on itsekäs, omaehtoinen ja tekee niinkuin tykkää. Olen vain alkanut kärsiä tästä tilanteesta enkä pidä tunteesta että minulla ei ole väliä.

Ap

jos suinkin mahdollista, niin lähde, lapsetkin jo isoja, niin ehdit keskittyä vain itseesi eikä tarvitse sietää huonoa käytöstä.

Vierailija
36/154 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kohtalotoverisi. Pitkä liitto takana. Jotain pientä huomiointia on edelleen mutta esim syntymäpäiviä ei muista vaikka itse muistan häntä joka vuosi. Ennen osti hyviä, toivomiania lahjoja. Kavereiden, sisarustensa syntymäpäivät kyllä muistaa. Ei halua viettää ystävänpäivää, joulun vietto on lähinnä hyvää ruokaa ja rentoutumista, jonkun verran alkoholin käyttöä. Eikä muutenkaan ole romanttinen, seksikin hiipunut.

Olen alkanut jo tottua tähän, ostan itse omat lahjani ja sen mitä tarvitsen. Erota en halua koska en enää jaksa järjestää elämääni uudelleen enkä usko että löytäisin enää uutta miestä. Totta puhuen en edes haluaisi enää alkaa tutustumaan kehenkään uuteen.

Talon, autot ja asumiseen liittyvät asiat mies hoitaa hyvin, minun ei tarvitse perehtyä teknisiin vempaimiin kun se ei itseäni kiinnosta. Jonkun verran matkaillaan yhdessä ja tavataan ystäviä, kotona on sitten ihan eri mielenkiinnon kohteet.

Vierailija
37/154 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"ei huomioi avaamalla ovia tai ns luotsaamalla vaimoa"

Eh? Puhutko miehestä vai palvelijasta? Tule jo nyt v i t t u tälle vuosituhannelle ja avaa ihan ite ne oves.

Tätähän se on se tasa-arvo. Naisen ei pidä joutua tekemään mitä enempää, mutta mies on edelleen palvelija.

Sitte ihmetellään kun tuollasten seura ei niin kiinnosta.

Kumpia ei kiinnosta, naisia vai miehiä? Naisia,koska parisuhde ottaa naisilta enemmän kuin antaa, vai miehiä,joille parisuhde antaa enemmän,kuin ottaa?

Mitähän se antaa enemmän miehille? On tutkittu, että miehille riittää vähempi kuin naisille suhteessa.

Naiset on suhteessa vaativampia ja tyytymättömämpiä (eikä se ole varmaan kenellekään normaalilla havaintokyvyllä varustetulle uutinen) Miehiltä vaaditaan, mitäs itse ollaan valmiita antamaan

Naisparot eroaa useimmiten. Miksi ihmeessä, jos on vain kaksi antajaa?? Kaksi täydellistä antajaa, eikö sen pitäisi olla kestävin mahdollinen suhde? Mutta ei toimi sekään.

Ehkä vois välillä peiliinkin vilkaista. Tekis monelle naiselle hyvää.

Vierailija
38/154 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolle narsistihullulle voisi laittaa bannit.

Pilaa kaikki keskustelut.

Kalikka kalahti, narsisti älähti.

Vierailija
39/154 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan miehelläkin paljon mihin ap:ssa pettynyt ja kyllästynyt. Harvoin nää on yksipuolisia

Vierailija
40/154 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies ei ole enää rakastunut, eikä viehättynyt ja kiinnostunut sinusta. On vaan jämähtänyt pitkään suhteeseen käytännön syistä, kun se on helpompaa kuin eroaminen.