Mikä teitä sitten kannustaa töihin, jos tukileikkuri ei?
Aina vaan kommentoidaan että tukien leikkaaminen ei kyllä kannusta ketään töihin. Mikä sitten?
Kommentit (245)
Olen itse työelämässä, en tienaa kovinkaan hyvin vaan kuulun alempaan keskiluokkaan 3200e/kk bruttopalkallani.
Väitän että palkka on se tärkein asia joka kannustaa ihmisiä töihin, minäkin vaihtaisin vaikka heti työpaikkaa jos joku toinen maksaisi minulle parempaa palkkaa. Jos en olisi töissä niin silloin myisin autoni pois, tarvitsen autoa työmatkoihin joten jos autoilu on olisi edullisempaa niin se kannustaisi myös työntekoon.
Palkat on liian pieniä suomessa, autoilu on liian kallista suomessa ja palkkaverotus on liian kova suomessa joten siksi työnteko ei ole kannustavaa suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kun Grahn-Laasonen lässyttää Maikkarilla, että "hallitus on pakkoraossa". No ei kyllä ole mikään pakko nimenomaan tukia leikata. Voisi leikata alkuun vaikka omia etuuksiaan. Niistä tulisi aika iso siivu.
Mieti nyt kuinka monta ihmistä on hallituksessa ja kuinka monta saa tukia. Vaikka olen samaa mieltä että ei hallituksessa istumisesta niin paljoa tarvitse kuin nyt saavat, niin ei se tämän maan taloutta pelasta vaikka ne kaikki olisivat siellä ihan puhtaasti hyväntekeväisyystyönä.
Kansanedustaja saa alimmillaan palkkiota 7137 euroa kuukaudessa. Kansaedustajat saavat siis yhteensä 7137 x 200 = 1 427 400 euroa kuukaudessa. Edelleen, 7137 on heidän minimipalkkionsa. Siihen kun lisätään kaikenlaisia muita palkkioita ja etuja, niin summa kasvaa kuukausitasolla jo todella suureksi.
Kaikki mahdolliset työttömyystuet saava työtön saa keskimäärin 1100 euroa kuussa tukia (luku on minun oma arvioni). Kasanedustajien palkkioilla maksettaisiin siis vähintään noin 1300:en työttömän tuet.
Jos kansanedustajat eivät saisi mitään palkkioita, niin kyllähän sillä jonkinlainen vaikutus kuitenkin olisi talouteen.
Ihmisten pitäisi ihan oikeasti ymmärtää, että työttömille ei tungeta rahaa ovista ja ikkunoista. Nykyään kaikki on järjettömän kallista. Tuilla ei juhlita.
Pitäisikö suomeen saada laki joka kieltää maksamasta alle 3000e tai alle 4000e kuukausipalkkoja?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö suomeen saada laki joka kieltää maksamasta alle 3000e tai alle 4000e kuukausipalkkoja?
Ei nyt sentään. 2000€/kk olisi hyvä minimipalkka. Ja verotus pienemmäksi niin 3-4 tonnistakin jäisi hyvin rahaa käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt sentään. 2000€/kk olisi hyvä minimipalkka. Ja verotus pienemmäksi niin 3-4 tonnistakin jäisi hyvin rahaa käteen.
2000e/kk on liian surkea palkka, ei ole järkeä tuollaisella palkalla tehdä töitä ellei ton rahan saa ku tekee pari päivää viikossa töitä.
Ei mikään, työelämä 30 vuoden jälkeen pilasi minut. Kymmenen vuoden kuluttua pääsen eläkkeelle ja sen ajan loisin sumeilematta puolison hyvillä tuloilla. En nosta tukia, joten asia ei kuulu kenellekään. Ihmettelen kuitenkin että ihmisen saa työelämässä kiusata haudan partaalle ja se on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kun Grahn-Laasonen lässyttää Maikkarilla, että "hallitus on pakkoraossa". No ei kyllä ole mikään pakko nimenomaan tukia leikata. Voisi leikata alkuun vaikka omia etuuksiaan. Niistä tulisi aika iso siivu.
Mieti nyt kuinka monta ihmistä on hallituksessa ja kuinka monta saa tukia. Vaikka olen samaa mieltä että ei hallituksessa istumisesta niin paljoa tarvitse kuin nyt saavat, niin ei se tämän maan taloutta pelasta vaikka ne kaikki olisivat siellä ihan puhtaasti hyväntekeväisyystyönä.
Kansanedustaja saa alimmillaan palkkiota 7137 euroa kuukaudessa. Kansaedustajat saavat siis yhteensä 7137 x 200 = 1 427 400 euroa kuukaudessa. Edelleen, 7137 on heidän minimipalkkionsa. Siihen kun lisätään kaikenlaisia muita palkkioita ja etuja, niin summa kasvaa kuukausitasolla jo todella suureksi.
Kaikki mahdolliset työttömyystuet saava työtön saa keskimäärin 1100 euroa kuussa tukia (luku on minun oma arvioni). Kasanedustajien palkkioilla maksettaisiin siis vähintään noin 1300:en työttömän tuet.
Jos kansanedustajat eivät saisi mitään palkkioita, niin kyllähän sillä jonkinlainen vaikutus kuitenkin olisi talouteen.
Ihmisten pitäisi ihan oikeasti ymmärtää, että työttömille ei tungeta rahaa ovista ja ikkunoista. Nykyään kaikki on järjettömän kallista. Tuilla ei juhlita.
Kansaedustajat saavat siis yhteensä 7137 x 200 = 1 427 400 euroa kuukaudessa
Ei kai nyt sentään 1.4 miljoonaa euroa kuukaudessa. Ajattelitko kenties koko vaalikautta?
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ollaan taas hoomoilasena kuinka kaikki on niin kallista.
Ai niin, se johtuukin siitä että myös ihmisten palkkakulut näkyy loppuhinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt sentään 1.4 miljoonaa euroa kuukaudessa. Ajattelitko kenties koko vaalikautta?
Meinaatko, että kansandeustaja saisi 7137€/neljä vuotta eli 148€/kk? :D:D:D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varma, että KUKAAN edes yhdellä aivosolulla varustettu ei halua KAIKKIA työttömiä töihin. Otetaan nyt huomioon, että jokaisen ostarin vakiospurgutkin ovat työttömiä. Haluaisitko jonkun heistä työkaveriksesi?
Kokkareet haluaa. Kohta tulossa myös teidän työpaikalle. Terv Orpo
Arska sanoi, että se tulee mieluusti sun työpaikalle työkokeiluun. Ripa tahtoo Purran toimistoon.
t. Reiska
Ripa on ihan jees, jos se on valkoinen ja tykkää mun härskeistä jutuista (ja miksei tykkäis?).
T: Blondi Söpöliini
No jos nyt aluksi pääsis töihin. Sw kyllä kannustaisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse työelämässä, en tienaa kovinkaan hyvin vaan kuulun alempaan keskiluokkaan 3200e/kk bruttopalkallani.
Väitän että palkka on se tärkein asia joka kannustaa ihmisiä töihin, minäkin vaihtaisin vaikka heti työpaikkaa jos joku toinen maksaisi minulle parempaa palkkaa. Jos en olisi töissä niin silloin myisin autoni pois, tarvitsen autoa työmatkoihin joten jos autoilu on olisi edullisempaa niin se kannustaisi myös työntekoon.
Palkat on liian pieniä suomessa, autoilu on liian kallista suomessa ja palkkaverotus on liian kova suomessa joten siksi työnteko ei ole kannustavaa suomessa.
Toisaalta jos vaikka ruoka ja muut kulutustarvikkeet olisivat edullisempia, palkat (ja tuet) riittäisivät. Ihmiset kuluttaisivat enemmän, jos kaikki ei olisi niin kallista.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään, työelämä 30 vuoden jälkeen pilasi minut. Kymmenen vuoden kuluttua pääsen eläkkeelle ja sen ajan loisin sumeilematta puolison hyvillä tuloilla. En nosta tukia, joten asia ei kuulu kenellekään. Ihmettelen kuitenkin että ihmisen saa työelämässä kiusata haudan partaalle ja se on ihan ok.
Teit oikean päätöksen. Sinun ei tarvitse sitä hävetä.
Palkka. Se, että työstä maksettaisiin elinkelpoinen palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos reipastuisitte, laittaisitte nimenne 100km säteellä kaikkien vuokratyöfirmojen listalle ja soittaisitte sinne puhelinmyyntifirmaan, että voisitte tulla kokeilemaan?
Mikäs tässä nyt on liian vaikeaa?
Täällä kulkee julkinen liikenne kaksi kertaa päivässä ja minulla ei ole autoa, tai ajokorttia. Ja lisäksi epilepsia, niin en saa ajaa.
Seliseli on kova, mutta:
Mitäs jos kuitenkin reipastuisit laittaisit nimen jokaisen vuokrafirman listoille 100km säteellä ja soittaisit sinne puhelinmyyntifirmaan, että saako tulla kokeilemaan.
Mitähän se siellä kokeilisi? Kuinka pitkään voi tehdä "työtä" palkatta ennen kuin kupsahtaa? Kuka muka ostaa jotain puhelinmyyntifirmasta? Vain vanhukset, jotka luulee että joku tuttu soittaa. Ja heillä ei ole rahaa, edunvalvoja peruu kaupat.
Reipastu nyt edes hiukan noissa, sulla alkaa olla kulunutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi töihin pitäisi ylipäätään kannustaa`?
Entisaikaan oli itsestäänselvää, miksi töihin piti kannustaa maksamalla kunnollista palkkaa. Ei se sen vaikeampaa nykyisinkään ole kuin "yhteiskunta ei pyöri, jos kukaan ei tee töitä". Mutta ei se toki silläkään pyöri, että työstä ei makseta asianmukaista korvausta.
Ei kukaan työtä tekemällä yhteiskuntaan voi vaikuttaa, varsinkaan sellaiseen johon ei koe kuuluvansa. Ainoastaan työttömänä voi vaikuttaa.
Mitä helvettiä? Taikaseinästäkö luulet verorahojen tulevan? Ja meinaatko, että sairaalat jne. toimivat ilman työntekijöitä? Vai etkö vain tajunnut, että nekin ovat osa yhteiskuntaa?
Kaikki maksaa veroja, jopa työttömät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli laskenut, että paljonko kaksisataa kansanedustajaa saa palkkaa kuukausittain. Yksi saa tuon reilu seitsemän tonnia , se kertaa 200 on kuukausittainen könttä. Paitsi että tietyistä tehtävistä maksetaan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi töihin pitäisi ylipäätään kannustaa`?
Entisaikaan oli itsestäänselvää, miksi töihin piti kannustaa maksamalla kunnollista palkkaa. Ei se sen vaikeampaa nykyisinkään ole kuin "yhteiskunta ei pyöri, jos kukaan ei tee töitä". Mutta ei se toki silläkään pyöri, että työstä ei makseta asianmukaista korvausta.
Ei ne firmat huvikseen konkkaan mene.
Firman kassa tyhjenee, kun työntekijät ei saa kulujensa verran tulosta aikaiseksi.
Näin se vaan ikävä kyllä menee.
Toisia on helppo syyttää. Voihan työnantaja itse näyttää mallia miten työt pitäisi tehdä jos homma ei hänen mielestään suju hänen haluamallaan tavalla. Yleensä työnantajat/esimiehet kuitenkin vain istuskelevat toimistossa anustappi peräaukossa eivätkä takuulla auta, vaikka työpaikalla olisi liian vähän tuottavan työn tekijöitä.
Parempi palkka. Lisäksi Kilometrikorvausten korottaminen, tarvitsen työssäni autoa päivittäin. Bensaan menee enemmän rahaa,kuin saan takaisin. Asumistukea joudun hakemaan ja tulevaisuudessa todennäköisesti myös toimeentulotukea, jos asumistukea lasketaan. En sitten tiedä ketä tämä palvelee. Ilmeisesti kelalla ei ole vielä tarpeeksi töitä.
Oletko ihan kunnossa? Jotenkin vaikuttaa, että lapsuutesi traumat kaipaisivat pientä terapiaa, on sen verran häiriintynyttä settiä jaossa nyt.