Suomalaisten naisten ja miesten lihavuus ahdistaa ja järkyttää minua... : (
Ei tämmöinen hyllyvän löllyvän tursuvan hytkyvän ihrainen meininki ollut 1970-luvulla. Silloin oli tosi vähän lihavia nuoria ja nuorehkoja aikuisia. Siihen aikaan lihavia naisia näki lähinnä sirkuksessa, "Hämmästyttävä lihava leidi".
Kommentit (11)
Sipsit, suklaalevyt, burgerit, jätskit, keksit....
Kiva maksaa lihavien terveydenhuoltomenot 🤷
No tee jotain sille ahdistukselle. Varaa vaikka hyvinvointikeskukseen aika.
Onhan se jäätävä tieto kun suomalaisen naisen keskipaino on 73 kiloa ja itse miehenä painan 76 kg vaikka olen 185 cm pitkä kun taas se nainen on vain 165 cm!
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa, järkyttää...
Hae apua mt ongelmaasi.
Minä painan 103 kg, olen 62 v nainen. 70 kg ei ole paino eikä mikään.
Aina voi vähän järkyttyä, ja varsinkin asioista jotka ei asianomaiselle kuulu?
Vierailija kirjoitti:
No tee jotain sille ahdistukselle. Varaa vaikka hyvinvointikeskukseen aika.
Lihavuus aiheuttaa vuosittain Suomelle jopa 7 miljardin kulut.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus ei ole enää yksilön oma asia, vaan yhteiskunnallinen kriisi: lihavuus aiheuttaa vuosittain Suomelle jopa 7 miljardin kulut.
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000012020190.html
ap
Minua ahdistaa ja järkyttää suomalaisten tyhmyys. Ihan totta, ihan älykääpiökansaa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus ei ole enää yksilön oma asia, vaan yhteiskunnallinen kriisi: lihavuus aiheuttaa vuosittain Suomelle jopa 7 miljardin kulut.
ap
Kriisi se ei ole kenellekään muulle kuin sinulle. Minua ei muiden kilot kiinnosta, ahdista eikä järkytä. Olet sairas päästäsi, sillä olet jankuttanut tätä samaa sontaa jo vuosikausia.
Miehillä ja naisilla on samat bmi:n rajat, sille on ihan fysiologiset syyt. Se 76kg on ihan yhtä lihava/epälihava sekä mieheksi että naiseksi. Pituus ratkaisee. Kehonkoostumusta puolestaan verrataan aina samaan sukupuoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Entä säästöt? Sehän on selvää säästöä jos ei 7kymppiä näe.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ja naisilla on samat bmi:n rajat, sille on ihan fysiologiset syyt. Se 76kg on ihan yhtä lihava/epälihava sekä mieheksi että naiseksi. Pituus ratkaisee. Kehonkoostumusta puolestaan verrataan aina samaan sukupuoleen.
Miehillä on myös suurempi taipumus vyötärölihavuuteen, joka aiheuttaa lihavuuden suhteen eniten terveysongelmia.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Rinnat vaikka puuttuu miehiltä.
Minua ei toisten läskit ahdista ja yritän vain pysyä itse kuosissa.
Eikö jokainen ole itse vastuussa omasta terveydestään. Mikää pakko ei ole kitata energiajuomia ja syödä roskaruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Entä säästöt? Sehän on selvää säästöä jos ei 7kymppiä näe.
Ei tule säästöjä, koska ihralöllykät raihnaistuu ennen aikojaan, joutuvat työkyvyttömyyseläkkeelle, tarvitsevat erilaisia hoitoja sydän- ja verisuonivaivoihin ja syöpiin ja kaikkeen muuhun...
ap
Vierailija kirjoitti:
Minua ahdistaa ja järkyttää suomalaisten tyhmyys. Ihan totta, ihan älykääpiökansaa ollaan.
Ei kuitenkaan olla yhtä tyhmiä kuin jenkit, ryssykät tai... jääköön mainitsematta.
Ahdistaa, järkyttää...