Finni alapäässä, miten pitkään muilla on ollut
Minulla nyt jo kuusi päivää, punoittava finni, johon ei ole ilmestynyt vieläkään vaaleaa päätä. Vain nestettä tulee. Olen pessyt intiimipesuaineella, antanut ilmakylpyjä ja muutaman kerran laittanut bacibactia tai sibicortia. Miten pitkään muilla on kestänyt tällainen finni?
Kommentit (18)
Ihan perus neuvo. Älä räpellä ja puristele sitä tai voi jäädä kolo, joka tulehtuu myöhemmin uudestaan.
Se on litoris sellainen punainen onnen nappi
Mulla oli kerran pari viikkoa :( Älä tosiaan räpellä, äläkä käytä esim. mitään siteitä, mitkä saattavat jotenkin hieroa sitä pahasti (riippuen siis missä kohti se finni on).
Itsekseen, hiljalleen katosi.
Suohkuttele kuumalla. Googlea bartholin rauhanen.
Voi olla myös sisäänkasvanut karva?
No mulla on ollut monta kuukautta. Kävin näyttämässä gynellä jo aikoja sitten, sanoi että tukkeutunut talirauhanen ja käski olemaan puristelematta.
Sit huomasin pienemmän vastaavan ilmestyneen vähän toiseen kohtaan. Se jotenkin ns. kypsyi ja sen sai lopulta todella helposti puristettua suihkun jälkeen. Sellainen pieni vaalea talipallo sieltä tuli. Nyt se on parantunut mut isompi olla möllöttää paikoillaan.
Vastenmielisiä nää on mutta kuulemma 1-3 on ihan normaalia, vasta kun alkaa tulemaan useampina tai ovat kivuliaita / hankaavat vaatteeseen, niitä voi hoitaa jollain aineella ja lääkäri ne avaa kirurgisesti ja putsaa.
Ei ole kauaa, kun huomaan finnin puhkon sen neulalla ja puristan kaikki mönjät ulos. Ei kärsivällisyys riitä noihin kuvattuihin toimenpiteisiin. Ei ole alapäähän jäänyt mitään finnikuoppia, mutta kai se on yksilöllistä.
Se on tympeä niin kauan, että sen pystyy puristamaan. Ihan turhaan käytät mitään pesuaineita. Niistä on vain haittaa. Yllä mainittiin tuo bartholinin rauhanen. Jos se on hankalampi kuin finni, väärässä paikassa finniksi ja kestää kauemmin, niin luultavasti just tuo. Kyllä se aikanaan lähtee. Saattaa tulla uusiksi joskus tai saattaa pysyä poissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kauaa, kun huomaan finnin puhkon sen neulalla ja puristan kaikki mönjät ulos. Ei kärsivällisyys riitä noihin kuvattuihin toimenpiteisiin. Ei ole alapäähän jäänyt mitään finnikuoppia, mutta kai se on yksilöllistä.
En menis pistelemään neulalla, jos ei ole sitä vaaleaa päätä. Ja jos on, niin ei neulaakaan enää tarvi, että voi puristaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En menis pistelemään neulalla, jos ei ole sitä vaaleaa päätä. Ja jos on, niin ei neulaakaan enää tarvi, että voi puristaa.
Just ne ihonalaiset finnit puhkon neulalla. Se on ollu nopein tapa päässä niistä eroon ku ne on karseen tuntusii. Ihoalue tai mikskä sitä kutsutaan on parantunut puhkaisusta normaalisti.
Olin sairaalassa työssä. Potilaalla oli häppärissä finni. Osastonhoitaja avasi sen ja sieltä tuli pari pisaraa möhnää. Kertoi raportilla, että sitä oli tullut puoli kahvikupillista.
Koeta puristaa se tyhjäksi vaikka kävisikin kipeää. Paranee nopeammin kun saat sen äkkiä tyhjäksi.
Pari viikkoa oli, kuuma kylpy kypsytti ja puristin pois.
Joku kilttimies imee sen finnin tyhjäksi.
No hyi. Et pidä huolta itsestäsi riittävästi. Alapesu pitää tehdä päivittäin ja myös ympäristö täytyy puhdistaa
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta