Mikä teitä sitten kannustaa töihin, jos tukileikkuri ei?
Aina vaan kommentoidaan että tukien leikkaaminen ei kyllä kannusta ketään töihin. Mikä sitten?
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi töihin pitäisi ylipäätään kannustaa`?
Entisaikaan oli itsestäänselvää, miksi töihin piti kannustaa maksamalla kunnollista palkkaa. Ei se sen vaikeampaa nykyisinkään ole kuin "yhteiskunta ei pyöri, jos kukaan ei tee töitä". Mutta ei se toki silläkään pyöri, että työstä ei makseta asianmukaista korvausta.
Ei ne firmat huvikseen konkkaan mene.
Firman kassa tyhjenee, kun työntekijät ei saa kulujensa verran tulosta aikaiseksi.
Näin se vaan ikävä kyllä menee.
Ja vielä ikävämmin kun ostovoima hupenee kovaa vauhtia.
Meinasit siis että verottamalla riistetty ja loisille lahjoitettu raha tuo loisten kautta enemmän myyntivoittoja kuin verokustannuksia firmoille.
EI TUO vaikka kommunistit kyllä niin lupaavatkin.
Oletko ihan kunnossa? Jotenkin vaikuttaa, että lapsuutesi traumat kaipaisivat pientä terapiaa, on sen verran häiriintynyttä settiä jaossa nyt.
Ou nou työttömän pskan ad hominem.
Väännän sulle rautalangasta.
Suomi on vapaassa pudotuksessa. Täällä ei kannata juuri mikään ja viimeinenkin kannattavuus katosi, kun itäraja laitettiin kiinni.
Sinä elämäntapatyötön tulet näkemään nälkää tai ottamaan vastaan ihan mitä vaan saat. Todennäköisesti kuitenkin sairastut ja kuolet "ruoka-aavikolle".
Minun hyväosaisen koulutetun ja kansainvälisen ihmisen keinot sinun auttamiseksi on käytetty.
Sinusta ei saa selvää oletko täällä pro put in agendalla vai muuten vain jauhamassa paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö suomeen saada laki joka kieltää maksamasta alle 3000e tai alle 4000e kuukausipalkkoja?
Ja sitten ollaan taas hoomoilasena kuinka kaikki on niin kallista.
Ai niin, se johtuukin siitä että myös ihmisten palkkakulut näkyy loppuhinnoissa.
Johto ja osakkaat kyllä saa aina bonuksensa kun riistohintamyynnillä tehdään voittoa, mutta tavallisen työläisen palkassa se ei näy mitenkään. Nykyään tekevät samalla palkalla jopa useamman ihmisen duunit, eikä lisäkäsiä palkata. Esim. K- ja S-kaupat.
Katos jos sille johdolle ja niille osakkaille ei riitä "boonuksia" kannattaa myydä varastot tyhjiksi ja hyllyt romuksi.
Parempi palkka, hyvät työsuhde-edut kuten liikuntaedut, hieronta jne., mutta ennen kaikkea ihmisarvoinen työ, jossa saa tehdä jotain, mistä itse tykkää tai ainakin näkee sen hyödyn yhteiskunnalle ja muille ihmisille, ja jossa ei ole kyykytettävänä. Hyvät lomat ja joustavuus ylipäänsä. Mukava työyhteisö. Ja itse olen siis kyllä työelämässä, mutta onhan nämä ihan itsestään selviä juttuja...
Miten tukien leikkaaminen kannustaa töihin? olen nytkin töissä eikä rahat riitä. Kohta oon taas työtön ja jos en saa tukia joudun asunnottomaksi ja lapsi huostaan. Jos kukaan ei huoli töihin minkäs teet s-t-n
Jos huonosti käy aloitan viranomaisten leikkaukset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisaikaan oli itsestäänselvää, miksi töihin piti kannustaa maksamalla kunnollista palkkaa. Ei se sen vaikeampaa nykyisinkään ole kuin "yhteiskunta ei pyöri, jos kukaan ei tee töitä". Mutta ei se toki silläkään pyöri, että työstä ei makseta asianmukaista korvausta.
Firman kassa tyhjenee, kun työntekijät ei saa kulujensa verran tulosta aikaiseksi.
Mene nyt saunan taakse ihan vapaa-ehtoisesti.
Olette te yrittäjät sairasta sakkia. Höpötätte yrittäjän vastuustanne jne. Silti lopuksi mikään ei ole teidän syytänne/vikaanne vaan syy on aina huonoissa työntekijöissä!
Jos menette konkkaan, niin kannattaisi kurkistaa sinne peiliin ja miettiä tosiaankiin sitä OMAA OSAAMISTANNE. Konkursiiin menette, jos ette osaa hoitaa edes sitä ainoaa omaa hommaanne!
Hyvä hatsi, sienet ja punaviini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette te yrittäjät sairasta sakkia. Höpötätte yrittäjän vastuustanne jne. Silti lopuksi mikään ei ole teidän syytänne/vikaanne vaan syy on aina huonoissa työntekijöissä!
Jos menette konkkaan, niin kannattaisi kurkistaa sinne peiliin ja miettiä tosiaankiin sitä OMAA OSAAMISTANNE. Konkursiiin menette, jos ette osaa hoitaa edes sitä ainoaa omaa hommaanne!
Sulla ei ole hajuakaan yrittämisestä.
Kannattamaton firma laitetaan siististi konkurssiin ja sitten jatketaan toisella/toisilla firmoilla jotain muuta.
Ei siihen mitään sen kummosempaa draamaa liity.
Jossei töihin pysty niin mitä se rahan leikkaus auttaa jatkossa ei ole rahaa ostaa lääkkeitä ja invalisoituu. Missä on hallituksen suunnitelma sairaille työttömille? Sitä ei ole eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattamaton firma laitetaan siististi konkurssiin ja sitten jatketaan toisella/toisilla firmoilla jotain muuta.
Jos firmasi on kannattamaton, niin syy on vain ja ainoastaan sinussa. Olet huono yrittäjä ja vielä huonompo työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut opuhelinmyyntifirmassa, olin 2 viikkoa jonka jälkeen minut ja useimmat muut pistettiin ulos kun kukaan ei halunnut ostaa huijaussähkösopimuksia. En saanut edes palkkaa.
Entäs sitten?
Nyt seuraavaan puhelinmyyntifirmaan, sullahan on jo kokemustakin.
Ps. mulla on kaveri, joka opetteli myös puhelinmyynnillä. Nykysin sen myynnit on b2b puolella 500k€/kk.
No miksi ihmeessa et ole itse mennyt jos kerta tuolla kokemuksella paasee kiinni noin hurjiin ansioihin? Miksi se on vaan se "kaveri" joka tienaa? Ei muuta kuin luuriin kiinni ja suu vaahdossa myymaan dementikoille turhia lehtia ja kalliita remontteja niin kylla lahtee.
Minä olisin valmis tekemään työtä jopa ilmaiseksi jos se olisi yhteiskunnan/yhteisön hyväksi ja peruselämisen tarpeet (asunto, ruoka, vesi, sähkö, terveydenhuolto jne.) eivät maksaisi mitään. Se vaatisi kuitenkin aikamoista yhteiskunnan uudelleenjärjestämistä.
Olen tällä hetkellä loukussa jossa osaan vaikka ja mitä, mutta mistään ei haluta maksaa palkkaa eli työtä ei ole. Jos taas haluaisin tehdä jotain hyvää yhteiskunnan eteen ja esim. opettaa pienimuotoista ruoan viljelyä kiinnostuneille ilmaiseksi, minulta vietäisiin tuet rangaistuksena. Joten vaihtoehtojen puuttuessa on parempi olla tekemättä mitään itsenäisestikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos firmasi on kannattamaton, niin syy on vain ja ainoastaan sinussa. Olet huono yrittäjä ja vielä huonompo työntekijä.
Ei aina tarvi onnistua. Riittää että onnistuu enemmän kuin epäonnistuu.
Työttömyyspositiivisuus. Vähän sama kuin kehopositiivisuus, eli että kaikki saa olla sellaisia kuin on. Jos sattuu sitten saamaan töitä, niin sekin on vain positiivista.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin valmis tekemään työtä jopa ilmaiseksi jos se olisi yhteiskunnan/yhteisön hyväksi ja peruselämisen tarpeet (asunto, ruoka, vesi, sähkö, terveydenhuolto jne.) eivät maksaisi mitään. Se vaatisi kuitenkin aikamoista yhteiskunnan uudelleenjärjestämistä.
Olen tällä hetkellä loukussa jossa osaan vaikka ja mitä, mutta mistään ei haluta maksaa palkkaa eli työtä ei ole. Jos taas haluaisin tehdä jotain hyvää yhteiskunnan eteen ja esim. opettaa pienimuotoista ruoan viljelyä kiinnostuneille ilmaiseksi, minulta vietäisiin tuet rangaistuksena. Joten vaihtoehtojen puuttuessa on parempi olla tekemättä mitään itsenäisestikään.
Olet siis loukussa, koska osaamisesi on pudonnut tuottavuusvaatimusten kärryiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut opuhelinmyyntifirmassa, olin 2 viikkoa jonka jälkeen minut ja useimmat muut pistettiin ulos kun kukaan ei halunnut ostaa huijaussähkösopimuksia. En saanut edes palkkaa.
Entäs sitten?
Nyt seuraavaan puhelinmyyntifirmaan, sullahan on jo kokemustakin.
Ps. mulla on kaveri, joka opetteli myös puhelinmyynnillä. Nykysin sen myynnit on b2b puolella 500k€/kk.
No miksi ihmeessa et ole itse mennyt jos kerta tuolla kokemuksella paasee kiinni noin hurjiin ansioihin? Miksi se on vaan se "kaveri" joka tienaa? Ei muuta kuin luuriin kiinni ja suu vaahdossa myymaan dementikoille turhia lehtia ja kalliita remontteja niin kylla lahtee.
Myynnit ja ansiot on teille näemmä sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aina tarvi onnistua. Riittää että onnistuu enemmän kuin epäonnistuu.
Ei se noin mene. Jos yrityksesi on kannattamaton, niin syy on sinussa. Et ole tarpeeksi pätevä yrittäjäksi. Ethän oikeasti ole yrittäjä, ethän? Jos olet niin ei ole ihmekään, että Suomen talous sakkaa kerta kaltaisesi tolvanat perustavat omia yrityksiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tällä hetkellä loukussa jossa osaan vaikka ja mitä, mutta mistään ei haluta maksaa palkkaa eli työtä ei ole. Jos taas haluaisin tehdä jotain hyvää yhteiskunnan eteen ja esim. opettaa pienimuotoista ruoan viljelyä kiinnostuneille ilmaiseksi, minulta vietäisiin tuet rangaistuksena. Joten vaihtoehtojen puuttuessa on parempi olla tekemättä mitään itsenäisestikään.Olet siis loukussa, koska osaamisesi on pudonnut tuottavuusvaatimusten kärryiltä.
Kaikki eivät voi olla uraohjuksia. Henkilökohtaisesti minulle riittää että työni olisi merkityksellistä ja loisi yhteiskunnalle/yhteisölle hyvinvointia ja siten olisi arvokasta. Suomihan pyörii tälläkin hetkellä ilmaistyön voimin. Mutta nykyisessä systeemissä yhteiskunnalta jää se minun panokseni kokonaan hyödyntämättä, koska olen työttömän statuksella ja työttömiä kuritetaan ihan vain periaatteesta. Joko siitä työstä pitäisi maksaa palkkaa kuten muillekin tai sitten pitäisi antaa tehdä sitä vapaaehtoisluontoisesti ilman taloudellista rangaistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tällä hetkellä loukussa jossa osaan vaikka ja mitä, mutta mistään ei haluta maksaa palkkaa eli työtä ei ole. Jos taas haluaisin tehdä jotain hyvää yhteiskunnan eteen ja esim. opettaa pienimuotoista ruoan viljelyä kiinnostuneille ilmaiseksi, minulta vietäisiin tuet rangaistuksena. Joten vaihtoehtojen puuttuessa on parempi olla tekemättä mitään itsenäisestikään.Olet siis loukussa, koska osaamisesi on pudonnut tuottavuusvaatimusten kärryiltä.
Ei, vaan te työnantajat asetatte täysin epärealistisia vaatimuksia ettekä missään tapauksessa auta työntekijöitänne, koska olette laiskoja ja osaamattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se melkoinen häpeä pitäisi olla, kun ette hikistä firmaanne saa pystyssä pidettyä.
Täällä höpötätte miten työttömien pitäisi hävetä, kun elävät verorahoilla, itsellänne ei se kuuluisa omatunto soimaa yhtään, kun maksatatte surkeasta osaamistasostanne aiheutuneet kulut myös niillä veronmaksajilla, joihin työttömätkin siis kuuluu. Puhumattakaan siitä, miten paljon lypsätte erilaisina yritystukina veronmaksajien rahoja silloin, kun surkea puljunne on vielä pystyssä!
Lisäksi, heti kun suhdanteet hiukankin muuttuvat, niin ketkä ovat ensimmäisinä vinkumassa valtiota apuun? Niin, te yrittäjät!
Turha tässä maassa tai av-palsatalla on puhua työttömistä "loisina" pahimpia loisia tässä maassa olette te yrittäjät!
Lopetahan jo se hiivasta sakean kiljun juominen. Alat olemaan harhainen ja väkivaltainen. Kohta saat taas turpaasi naapurin papparaiselta.a