Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikkien kodit ovat nykyään pelkkää Marimekkoa?

Vierailija
16.08.2022 |

Miksi ihmeessä nykyään suurimmalla osalla ihmisistä koti on pelkkää Marimekkoa? Mukeja on joka ikisessä värissä ja kuosissa. Jokainen tyynynpäällinen on Marimerkon. Unohtamatta tietenkään urna maljakkoa, Marimekon pyyhkeitä, purkkeja ja purnukoita, sekä nykyään mielellään myös tapetteja. Unohtumatta mustaa Marimerkon grathalaukkua, joka roikkuu joka toisen olalla.

Sama ihmiset haluavat muumimukeistaan eroon, koska ovat niin vanhanaikaisia ja itse hamstraavat joka ikisen Marimekon kupin, koska ihq söpö uutuus Marimekolta.

Kommentit (165)

Vierailija
1/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omaa makua eikä mielikuvitusta.

Sisustussilmä uupuu niin inspis haetaan instagram kavereilta.

Matkivat toisiaan koska haluavat kuulua laumaan.

Ei uskalleta poiketa valtavirrasta. Itsetunto Ei riitä siihen.

Ei ole varaa Marimekkoa laadukkaampiin tuotteisiin. Rima jämähtää siihen.

Vierailija
2/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä laukussa muuten on niin hienoa? Onko se oikeasti jokin status symboli? Ylihintainen "kotimainen" laukku 😄 en oikeasti käsitä.. ja niitä näkee myös keski-ikäisten käytössä niin ei se voi olla teinien juttukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkosuomalainen ja kodissani on paljon suomalaisia tuotteita. Marimekkoa, Pentikiä, Finlaysonia, Sinin siivousvälineitä, Orthexia, suomalaisia vaatteita (mm. North Outdoor), Suomessa painettuja kirjoja. Sen lisäksi paljon muuta ulkomailta, kalusteita Belgiasta, Ranskasta, Ruotsista, Unkarista, Saksasta. Näistä osa on antiikkia.

Mitä pahaa on Marimekossa tuossa kokonaisuudessa? Eikö niitä saisi ostaa koska muutkin ostavat? Samalla logiikalla kaljaa kittaavan miehen pitäisi jättää Karhu-tölkit kauppaan koska herranen aika, eihän niitä nyt voi ostaa koska muutkin ostavat. Voi miten noloa.

Minusta nuo Marimekon mukit ovat pieni juttu jos kodin sisustaa muuten monipuolisesti ja persoonallisesti. Ne tuovat kivan lisän kokonaisuuteen ja muistuttavat ainakin minua synnyinmaastani. Voisin kuvitella, että muutkin suomalaiset ostavat niitä tukeakseen suomalaisia yrityksiä, tietysti sen lisäksi että ne kuosit ovat usein tosi kivoja.

Vierailija
4/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2005 oli, kun tulin tälle palstalle.

Vierailija
5/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko on ihanaa!

Vierailija
6/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat sivistymättömiä somelampaita ilman tyylitajua.

Vierailija
7/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ulkosuomalainen ja kodissani on paljon suomalaisia tuotteita. Marimekkoa, Pentikiä, Finlaysonia, Sinin siivousvälineitä, Orthexia, suomalaisia vaatteita (mm. North Outdoor), Suomessa painettuja kirjoja. Sen lisäksi paljon muuta ulkomailta, kalusteita Belgiasta, Ranskasta, Ruotsista, Unkarista, Saksasta. Näistä osa on antiikkia.

Mitä pahaa on Marimekossa tuossa kokonaisuudessa? Eikö niitä saisi ostaa koska muutkin ostavat? Samalla logiikalla kaljaa kittaavan miehen pitäisi jättää Karhu-tölkit kauppaan koska herranen aika, eihän niitä nyt voi ostaa koska muutkin ostavat. Voi miten noloa.

Minusta nuo Marimekon mukit ovat pieni juttu jos kodin sisustaa muuten monipuolisesti ja persoonallisesti. Ne tuovat kivan lisän kokonaisuuteen ja muistuttavat ainakin minua synnyinmaastani. Voisin kuvitella, että muutkin suomalaiset ostavat niitä tukeakseen suomalaisia yrityksiä, tietysti sen lisäksi että ne kuosit ovat usein tosi kivoja.

Voisit kenties itse hankkia lukutaidon? Ei aloittaja tässä nyt sanonut missään vaiheessa, että jokainen Marimekon kuosi/asia/esine olisi hirveä, vaan että Suomessa etenkin 20-45v naisilla on joka ikinen sisustusasia Marimekon. Suomesta tuskin löytyy kotia, jossa ei olisi mitään Marimekkoa. Satunnainen tyynynpäällinen on varmasti kaunis ja sopii monen sisustukseen, tai jos aidosti vaikkapa tykkää unikkokuosista tai jostain satunnaisesta astiasarjasta, niin mikäs siinä.

Luulen että aloittaja tarkoitti tässä sitä, että kaikki vuorataan Marimekolla ihan vain siksi, että se on Marimekkoa. Mullakin on tullut aivan ähky, kun kodit tosiaan tursuaa Marimekkoa joka puolelta. Enkä oikeasti usko, että kovin monen esteettistä silmää hivelee sarja eri värisiä ja eri kuosisia mukeja, mutta ne vain pitää saada, koska Marimekko.

Tuo Marimekon Gratha ei edes ole mikään kallis laukku. 275e, eli halvempi/samaa hintaa kuin vaikkapa Michael Kors.

Vierailija
8/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas haluttiin tarkoituksella ymmärtää väärin?

Vierailija
9/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on, koska niitä saa aina lahjaksi. Lahjanostajalle varma ja helppo valinta.

Vierailija
10/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole moista huomannut. Anopilla nyt on keittiössä Marimekon verhot, ja aikanaan saatiin häälahjaksi Unikko-pyyhkeet, mutta nekin on jo kierrätetty paikalliseen eläinsyuojaan. Itse en tykkää yhtään mistään Marimekon kuoseista, joten niitä ei meillä ole eikä tule.

Vierailija
11/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omaa makua, halutaan kuulua joukkoon yms. Mä ostin itsekin juuri marimekolta torkkupeiton ja pari tyynynpäällistä. Mielestäni ne sopivat tämän hetkiseen tyyliin kivasti ja lisäksi marimekko on kohtuullisen hintaista. En malta ostaa mitään kallista lapsiperheeseen, jossa on lisäksi vielä kaksi koiraa.

Olen myös pistänyt merkille, että nyt on kyllä joku outo buumi hankkia kaikki Marimekosta.

Vierailija
12/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei omaa makua eikä mielikuvitusta.

Sisustussilmä uupuu niin inspis haetaan instagram kavereilta.

Matkivat toisiaan koska haluavat kuulua laumaan.

Ei uskalleta poiketa valtavirrasta. Itsetunto Ei riitä siihen.

Ei ole varaa Marimekkoa laadukkaampiin tuotteisiin. Rima jämähtää siihen.[/quote

Itse olen kasvanut Marimekolla. Olen syntynyt 60-luvulla ja jo lapsena asunut Marimekkosisustuksen keskellä. Se sopii minun makumaailmaam ja olen iloinen, että se on elpynyt. Meillä on edelleen Marimekon huonekaluja. Ehkä ne on joku muu firma tehnyt , Marimekon kuoseilla.

Vierailija
13/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit kenties itse hankkia lukutaidon? Ei aloittaja tässä nyt sanonut missään vaiheessa, että jokainen Marimekon kuosi/asia/esine olisi hirveä, vaan että Suomessa etenkin 20-45v naisilla on joka ikinen sisustusasia Marimekon. Suomesta tuskin löytyy kotia, jossa ei olisi mitään Marimekkoa. Satunnainen tyynynpäällinen on varmasti kaunis ja sopii monen sisustukseen, tai jos aidosti vaikkapa tykkää unikkokuosista tai jostain satunnaisesta astiasarjasta, niin mikäs siinä.

Luulen että aloittaja tarkoitti tässä sitä, että kaikki vuorataan Marimekolla ihan vain siksi, että se on Marimekkoa. Mullakin on tullut aivan ähky, kun kodit tosiaan tursuaa Marimekkoa joka puolelta. Enkä oikeasti usko, että kovin monen esteettistä silmää hivelee sarja eri värisiä ja eri kuosisia mukeja, mutta ne vain pitää saada, koska Marimekko.

Tuo Marimekon Gratha ei edes ole mikään kallis laukku. 275e, eli halvempi/samaa hintaa kuin vaikkapa Michael Kors.

Tuskin löytyy kotia jossa ei ole Marimekkoa? Täh? Meidän kodissa ei ole yhtään Marimekon tuotetta tai vaatetta eikä tule 😄 eikä varmana ole ainut tällainen koti.

Vierailija
14/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne on kauniita ja kivoja. Ja sopivia.

Vierailija
15/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin löytyy kotia jossa ei ole Marimekkoa? Täh? Meidän kodissa ei ole yhtään Marimekon tuotetta tai vaatetta eikä tule 😄 eikä varmana ole ainut tällainen koti.

Miten tämä fanaattisuus eroaa marimekkofanaattisuudesta?

Vierailija
16/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin monet hehkuttaa kun on koti täynnä suomalaisia Marimekon kamoja 🤭 juu kotimaisiahan ne...

Vierailija
17/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatko tosiaan?

Vierailija
18/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka huoneessa on marimekon verhot, sängyssä on marimekon lakanat ja kylppärissä roikkuu marimerkon käsipyyhkeet. Jokainen sisustustyyny on marimekolta, paitsi yksi on ehkä Artekin. Olohuoneen pöytää koristaa urnamaljakko ja vitriiniin aseteltu kivasti marimekon mukeja, kippoja, maljakot yms.

Kotoa löytyy myös pari Artekin julistetta kehystettynä. Linie designin Asko-matto mustavalkoisena on vähintään yhdessä huoneessa. Ruokapöydässä on mustat tuolit ja keittiön tasolla moccamaster. Eteisessä roikkuu musta Marimekon laukku näkyvällä paikalla.

Siinä se aikalailla sitten olikin kuvailtuna hyvin keskinkertaisen alempaa keskiluokkaa olevan suomalaisen koti.

Vierailija
19/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro minulle miksi amerikkalaisissa elokuvissa näkyy usein marimekkoa? Se ihmetyttää. Lähinnä kankaita monissa muodoissa.

Vierailija
20/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä omistanut yhtäkään Marimekko-tuotetta.

Hirveän ruma brändi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan