Mikä teitä sitten kannustaa töihin, jos tukileikkuri ei?
Aina vaan kommentoidaan että tukien leikkaaminen ei kyllä kannusta ketään töihin. Mikä sitten?
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut puhelinmyyntifirmassa, olin 2 viikkoa jonka jälkeen minut ja useimmat muut pistettiin ulos kun kukaan ei halunnut ostaa huijaussähkösopimuksia. En saanut edes palkkaa.
Entäs sitten?
Nyt seuraavaan puhelinmyyntifirmaan, sullahan on jo kokemustakin.
Ps. mulla on kaveri, joka opetteli myös puhelinmyynnillä. Nykysin sen myynnit on b2b puolella 500k€/kk.
Ai tää kommentoija oli joku samanlainen puhelinmyyntihuijari kuin langan eka kertoi. Yrittää huijata työntekijöitä "töihin".
Jotenkin surkuhupaisaa, että näissä vastataan aina että "kunnon palkka". Mikä tällä hetkellä sitten syö palkkaa? Sen verotus. Millä sitä sitten olisi mahdollista laskea? No sillä, että kaikki jotka pystyvät kävisivät töissä eivätkä nostaisi tukia, jotka työssä käyvät joutuvat kustantamaan julkisten palveluiden lisäksi.
Suunta on nyt oikea. Tietenkään ihan kaikki eivät voi työllistyä ja se on tietysti valitettavaa, mutta hyvin moni nyt työtön kyllä pystyisi, vapaita työpaikkoja on tälläkin hetkellä vaikka kuinka ja kouluttautumisella, muuttamisella ja omalla aktiivisuudella voi myös vaikuttaa siihen, mitä kaikkia työpaikkoja voi hakea. Ja tietysti tämäkin edellyttää välitilaa, jossa palkan verotus on korkea ja tuet matalia, mutta eteen päin ei päästä palkkojen suhteenkaan ennen kuin ne ihmiset saadaan tuilta töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENKÄÄ TÖIHIN
Mikä on osoite ja paljonko maksat palkkaa? Olen valmis lähtemään 15 minuutin varoitusajalla.
Osoite: Onlyfans.
Palkka: riippuu rohkeudestasi
Keskari.
- Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin surkuhupaisaa, että näissä vastataan aina että "kunnon palkka". Mikä tällä hetkellä sitten syö palkkaa? Sen verotus. Millä sitä sitten olisi mahdollista laskea? No sillä, että kaikki jotka pystyvät kävisivät töissä eivätkä nostaisi tukia, jotka työssä käyvät joutuvat kustantamaan julkisten palveluiden lisäksi.
Suunta on nyt oikea. Tietenkään ihan kaikki eivät voi työllistyä ja se on tietysti valitettavaa, mutta hyvin moni nyt työtön kyllä pystyisi, vapaita työpaikkoja on tälläkin hetkellä vaikka kuinka ja kouluttautumisella, muuttamisella ja omalla aktiivisuudella voi myös vaikuttaa siihen, mitä kaikkia työpaikkoja voi hakea. Ja tietysti tämäkin edellyttää välitilaa, jossa palkan verotus on korkea ja tuet matalia, mutta eteen päin ei päästä palkkojen suhteenkaan ennen kuin ne ihmiset saadaan tuilta töihin.
Työpaikkoja on tällä hetkellä reilun 25000 ja kaikki työttömät (tempputyöllistetyt mukaan lukien) liki 300 000. Missä ne sinun työpaikat on? Tiedätkö sinä edes mistä puhut, vai jankutatko mantraa joka sinulle on opetettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö suomeen saada laki joka kieltää maksamasta alle 3000e tai alle 4000e kuukausipalkkoja?
Ei nyt sentään. 2000€/kk olisi hyvä minimipalkka. Ja verotus pienemmäksi niin 3-4 tonnistakin jäisi hyvin rahaa käteen.
2000e/kk on liian surkea palkka, ei ole järkeä tuollaisella palkalla tehdä töitä ellei ton rahan saa ku tekee pari päivää viikossa töitä.
Minulle kelpaisi 2000€/kk, ma-pe 8h/päivä työstä jossa ei vaadita mitään sitkustemppuja vaan ihan perus reipasta työn tekemistä.
Mutta sellaisia töitä ei ole tarjolla. On vain max 800-1300€/kk epämääräisillä työajoilla ja tunneilla, epämääräisillä työehdoilla ja vaarallisissa työoloissa, ja vaatimuksina tietysti joku hyllyttäjä asiantuntijan tutkinto, 10 vuotta työkokemusta alalta sekä oma auto työkäyttöön koska työnantaja haluaa maksattaa nekin kulut työntekijällä. Nämä siis näitä ns. paskaduuneja joihin jokaisen pitäisi päästä kun vaan hakee.
Vierailija kirjoitti:
Tulonsiirrot ovat promilleluokan ilmiö. Suurin osa valtion ja kuntien budjetista menee eläkeläisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkoja on tällä hetkellä reilun 25000 ja kaikki työttömät (tempputyöllistetyt mukaan lukien) liki 300 000. Missä ne sinun työpaikat on? Tiedätkö sinä edes mistä puhut, vai jankutatko mantraa joka sinulle on opetettu.
Itse asiassa työttömiä taitaa olla tällä hetkellä jo yli puoli miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannusta. Voi helevetti. Olis niitä työpaikkoja mutta kun kaikki mahdollinen teetetään työmarkkinatukiorjalla. Olen hakenut yli 20 työpaikkaa tänä vuonna enkä ole päässyt edes haastatteluun. Kas kun en ole oikeutettu mihinkään palkkatukiin, harjoittelemaan en lähde alaa josta on lähes 25 vuoden työkokemus. Vuokralla-asujana olisin valmis muuttamaan työn perässä mutta jostain pitäisi löytyä se palkanmaksaja.
Jos et ole ollut päivääkään töissä tänä vuonna, sinulle kuuluisi palkkatukipuolto. Pyydä sitä seuraavassa työnhakukeskustelussasi.
Työkokeilijoista ei kannata olla katkera tai kateellinen, he ovat nimenomaan niitä harjoittelijoita jollainen et itse halua olla. Jos sinulla todella on 25 vuotta työkokemusta, niin siinä on ennättänyt muodostua sen sortin asiantuntijuus ettei sitä aloitteleva työkokeilija korvaa. Lain mukaan ei edes saisikaan, sillä palkallista työntekijää ei saa korvata työkokeilijalla.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa herra/rouva kaikkitietävä, että miksi työnantajat eivät nykyään palkkaa työttömiä? Se nimittäin on ihan puhdasta faktaa, että työantajat syrjivät työttömiä rekrytointiprosessissa.
Miten joku jaksaa näitä? Kaikki työttömät eivät ole työkykyisiä, mutta ovat noilla tuilla, kun Kela ja eläkelaitos päättävät temppuilla. Itse tipuin työttömyysetuuksille määräaikaiselta työkyvyttömyyseläkkeeltä, koska muka kuuluin eläkelaitoksen mielestä ammatilliseen kuntoutukseen siihen lääkärien tai Kelankaan mielestä lopulta kuulumatta. Minut siirrettiin vuosia sitten siitä työttömyysetuudelle, kuntoutustuen jatkon valitus hylättiin, ja vuosia olen tällä työttömyysetuudella mennyt, kun Kelasta vielä valehdeltiin vuosi sitten, etten saisi sairauspäivärahaa enää tähän sairauteen. Tänä vuonna kun eläkelaitoksesta sanottiin minun voivan hakea kuntoutustukea kyllä uudelleen, Kelan virkailija tämän kuullessaan sanoi heti, että heiltä voisinkin saada sairauspäivärahaa muka taas, kun edellisestä kerrasta on niin pitkä aika, vaikka samaa sairautta tämä on edelleen. Eli haluavat vain hyppyyttää ja kiusata sairasta, valehtevat joka puhelussa, minä tässä menetän rahaa, olen menettänyt jo monta vuotta. Nauhoittakaa te muut ne puhelut tai käyttäkää viestitoimintoa, että on näyttää käteen jotain todistetta.
Ja en ole ainoa tässä jamassa. Haepa töitä sitten työkyvyttömänä. Nuo kaikki asumistukileikkurit vielä osuvat minuunkin, mutta kai tuo hallitus vain haluaa, että me monivuotiset tukiloiset tapetaan sitten itsemme pois rasittamasta tätä järjestelmää. Hakisin vaikka etätöitä, jos tällä kunnolla voisin niitäkään tehdä tai niitä edes saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö suomeen saada laki joka kieltää maksamasta alle 3000e tai alle 4000e kuukausipalkkoja?
Ja sitten ollaan taas hoomoilasena kuinka kaikki on niin kallista.
Ai niin, se johtuukin siitä että myös ihmisten palkkakulut näkyy loppuhinnoissa.
Johto ja osakkaat kyllä saa aina bonuksensa kun riistohintamyynnillä tehdään voittoa, mutta tavallisen työläisen palkassa se ei näy mitenkään. Nykyään tekevät samalla palkalla jopa useamman ihmisen duunit, eikä lisäkäsiä palkata. Esim. K- ja S-kaupat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi töihin pitäisi ylipäätään kannustaa`?
Entisaikaan oli itsestäänselvää, miksi töihin piti kannustaa maksamalla kunnollista palkkaa. Ei se sen vaikeampaa nykyisinkään ole kuin "yhteiskunta ei pyöri, jos kukaan ei tee töitä". Mutta ei se toki silläkään pyöri, että työstä ei makseta asianmukaista korvausta.
Ei kukaan työtä tekemällä yhteiskuntaan voi vaikuttaa, varsinkaan sellaiseen johon ei koe kuuluvansa. Ainoastaan työttömänä voi vaikuttaa.
Mitä helvettiä? Taikaseinästäkö luulet verorahojen tulevan? Ja meinaatko, että sairaalat jne. toimivat ilman työntekijöitä? Vai etkö vain tajunnut, että nekin ovat osa yhteiskuntaa?
Kaikki maksaa veroja, jopa työttömät.
Kyllä. Viimeksi maksoin kiinteistöverosta osuuteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän käsipareja työpaikalle. Nyt on aivan liikaa töitä työntekijöillä.
On työnantajalle halvempaa että sinä teet 2-3 ihmisen työt 1 ihmisen palkalla. Hän voi kääriä ne ylimääräiset 1-2 työpanoksen hedelmät omiin taskuihin. Tää on kato sitä tehostamista!
Sama koskee eläkkeelle siirtyviä työntekijöitä, joiden tilalle ei välttämättä palkata ketään uutta työntekijää vaan esimerkiksi se 5 hengen ryhmän kutistuu 4 hengen ryhmäksi, mutta työmäärä pysyy samana. Valtion ja kaupungin hommissa koko virka saatetaan lakkauttaa eläkkeelle siirtyjän mukana eikä sitä siis laitetaan sitten lainkaan uudelleen hakuun.
Ainakin Kajaanin kaupunki on tehnyt tätä jo jonkin aikaa. Joidenkin työnimikkeiden lakkauttamisen vuoksi sitten joudutaan käyttämään ulkopuolisia ostopalveluja, jotka ovat kalliimpia ja heikkolaatuisempia, ja mahdollisesti vielä sijaitsevat satojen kilometrien päässä (esim. tietyt painatukset).
Kaikki "säästöjen" nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisaikaan oli itsestäänselvää, miksi töihin piti kannustaa maksamalla kunnollista palkkaa. Ei se sen vaikeampaa nykyisinkään ole kuin "yhteiskunta ei pyöri, jos kukaan ei tee töitä". Mutta ei se toki silläkään pyöri, että työstä ei makseta asianmukaista korvausta.
Ei kukaan työtä tekemällä yhteiskuntaan voi vaikuttaa, varsinkaan sellaiseen johon ei koe kuuluvansa. Ainoastaan työttömänä voi vaikuttaa.
Mitä helvettiä? Taikaseinästäkö luulet verorahojen tulevan? Ja meinaatko, että sairaalat jne. toimivat ilman työntekijöitä? Vai etkö vain tajunnut, että nekin ovat osa yhteiskuntaa?
Kaikki maksaa veroja, jopa työttömät.
Kyllä. Viimeksi maksoin kiinteistöverosta osuuteni.
Minä ostin tänään ruokaa ja maksoin siitä veroa, työttömyysetuudella josta on maksettu 15% veroa.
Vierailija kirjoitti:
Höpöti höps. Mun palkka on bruttona 2300 euroa, ja mun veroprosenttini on vain 13. Siis 13 %. Työttömänä, työmarkkinatuella mun veroprosenttini oli 20.
Hirveästi ininää "liian korkeista veroista", mutta mitkään tosiasiat eivät niitä vinkumisia tue.
Naurattaa ja naamapalmuttaa kaikki ne "keskituloiset", jotka tienaavat kuussa 5000-8000 euroa, ja sitten kehtaavat valittaa mukamas korkeista veroista ja siitä, miten "tällä palkalla ei elä nyyyyyyh". Mä maksan omasta liksastani (1900 euroa/netto) kahden asunnon, yhden kesämökin ja yhden auton kulut yksinäni. Ja selviän loistavasti. Opetelkaa tekemään budjetti, älkääkä itkekö verotuksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöti höps. Mun palkka on bruttona 2300 euroa, ja mun veroprosenttini on vain 13. Siis 13 %. Työttömänä, työmarkkinatuella mun veroprosenttini oli 20.
Hirveästi ininää "liian korkeista veroista", mutta mitkään tosiasiat eivät niitä vinkumisia tue.
Naurattaa ja naamapalmuttaa kaikki ne "keskituloiset", jotka tienaavat kuussa 5000-8000 euroa, ja sitten kehtaavat valittaa mukamas korkeista veroista ja siitä, miten "tällä palkalla ei elä nyyyyyyh". Mä maksan omasta liksastani (1900 euroa/netto) kahden asunnon, yhden kesämökin ja yhden auton kulut yksinäni. Ja selviän loistavasti. Opetelkaa tekemään budjetti, älkääkä itkekö verotuksen vuoksi.
Budjetin tekeminen ja avokadovoileipien sekä take out -kahvien lopettaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne firmat huvikseen konkkaan mene.
Firman kassa tyhjenee, kun työntekijät ei saa kulujensa verran tulosta aikaiseksi.
Näin se vaan ikävä kyllä menee.
Ja vielä ikävämmin kun ostovoima hupenee kovaa vauhtia.
Meinasit siis että verottamalla riistetty ja loisille lahjoitettu raha tuo loisten kautta enemmän myyntivoittoja kuin verokustannuksia firmoille.
EI TUO vaikka kommunistit kyllä niin lupaavatkin.
Oletko ihan kunnossa? Jotenkin vaikuttaa, että lapsuutesi traumat kaipaisivat pientä terapiaa, on sen verran häiriintynyttä settiä jaossa nyt.
Ou nou työttömän pskan ad hominem.
Väännän sulle rautalangasta.
Suomi on vapaassa pudotuksessa. Täällä ei kannata juuri mikään ja viimeinenkin kannattavuus katosi, kun itäraja laitettiin kiinni.
Sinä elämäntapatyötön tulet näkemään nälkää tai ottamaan vastaan ihan mitä vaan saat. Todennäköisesti kuitenkin sairastut ja kuolet "ruoka-aavikolle".
Minun hyväosaisen koulutetun ja kansainvälisen ihmisen keinot sinun auttamiseksi on käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Parempi palkka. Lisäksi Kilometrikorvausten korottaminen, tarvitsen työssäni autoa päivittäin. Bensaan menee enemmän rahaa,kuin saan takaisin. Asumistukea joudun hakemaan ja tulevaisuudessa todennäköisesti myös toimeentulotukea, jos asumistukea lasketaan. En sitten tiedä ketä tämä palvelee. Ilmeisesti kelalla ei ole vielä tarpeeksi töitä.
Nehän palkkaa sinne nyt. Osa merkonomeista päässee töihin. Makselemaan kavereillensa toimeentulotukia.
Vierailija kirjoitti:
Palkat sellaisiksi, että sillä pärjää ilman tukia, nyt ihan alkajaisiksi.
No tämä. Samoin kaikki 0-15 tuntia vko työsuhteet niille jo lisäksi, joita jo työpaikoilla pidetään näillä minimitunneilla, eikä lisää uusia minimituntisia sinne.
Ei pidä palkata työvoimaa jos ei pysty maksamaan niille palkkaa. Silloin voi pyörittää yritystään yksin kunnes saa siitä niin kannattavan että voi kasvaa.