Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette asuntojen stailaamisesta myyntikuviin?

Vierailija
09.09.2023 |

Välittäjäni ehdotti, että vain 160 euroa/ tuntihinnalla joku tulee stailamaan asuntoani, jotta näyttää kuvissa mahdollisimman edustavalta.

Onko mielestäsi stailauksella merkitystä myynnin kannalta? Itseäni enemmänkin ärsyttää kaikki turhat kipot ja heinät kuvissa niin kieltäydyin kohteliaasti tuosta järkyn kalliista tarjouksesta.

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittanauha / lasermitta taskuun asuntonäytöille, jos joku ei muuten hahmota paljonko parisänky tai ruokapöytä vie tilaa.

Vierailija
42/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittanauha / lasermitta taskuun asuntonäytöille, jos joku ei muuten hahmota paljonko parisänky tai ruokapöytä vie tilaa.

Moni karsii jo nettiesittelyn pohjalta ne asunnot joita menee edes katsomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mittasuhteiden kannalta muutama huonekalu on paikallaan. Ehkä joillekin ostajille stailaus on edellytys, mutta toisaalta kyseinen stailaus ei välttämättä miellytä kaikkia potenttiaalisia ostajia.

Jos ostaisin asunnon, niin se olisi omakotitalo ja hiukan kauempana asutuskeskuksista. Edellinen tarkoittaa, että myynti-ilmoitus pitää olla hyvä, että edes vaivautuu paikalle katsomaan kohdetta. Kaupunkialueella osakeasunnon myynnissä etäisyydet saattavat olla lyhyet ja kynnyt asuntoon tutustumiselle matala.

Itseäni ärsyttää asuntomyynti-ilmoitukset, joita selvästi myydään mielikuvilla. Kaikenlaisia puska ja rehukuvia. Joskus tulee mieleen, myydäänkö tässä asuntoa vai huonekaluja. Joskus itse asunnon kuvat ovat niin huonot, että miettiin, onko myyjän omaisuudesta otetuilla lähikuvilla tarkoitus myydä asunto vai esitellä murtovarkaille kohde.

Valokuvissa ärsyttää epätarkkuus. Otetaan kuvia ainostaan katosta tai lattiasta tai yhdestä seinästä, jolloin kokonaiskuvan saaminen asunnosta on vaikeaa. Näppärästi otetut kuvakulmat, joissa ei näy, että tie kulkee parin metrin päässä talon seinästä.

Puutteet myynti-ilmoituksissa: Onko tontti oma vai vuokrattu. Kuinka iso tontti on - kohtuullisen kokoinen, suuri tai muut vastaavat kuvaukset eivät kerro yhtään mitään, jollekin 700 neliömetrin tontti on suuri. Kuvataan vain yhtä tai kahta huonetta tai pihasta ei löydy ainoatakaan kuvaa, vaikka myynti-ilmoituksessa maalaillaan niiden ihanuutta. Myytävän asunnon osoite puuttuu. Myyntihinta on ilmoitettu epäselvästi...

Vierailija
44/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kauniit myyntikuvat ainakin herättää kiinnostuksen. Ei ole ajankohtaista itsellä asunnon hankkiminen nyt, mutta tykkään katsella asuntoilmoituksia ihan kiinnsotuksestakin ja kyllä kauniisti laitetut tilat ja hyvät kuvat on mukava nähdä. Ei toki tarvitse olla kuvausta varten erikseen sisustetut, jos omistajalla on hyvä sisustusmaku, niin vielä parempi, kun siinä näkyy persoonaakin.

Vierailija
45/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että asunnossa on kaunis sisustus auttaa valtavasti sen myymisessä.

Mutta se bo-kassi ja ne kaksi taittotuolia ja tekokukka on yhtä tyhjän kanssa.

Tässä tilanteessa se digistailaus olisi paras. Ja selkeä pohjakuva johon on merkitty mitat.

Ei niissä pohjakuvissa ole koskaan mittoja. Joskus välittäjältä niistä kysyin ja kuulemma ovat liian riskialttiita. Sentin väärin annettu mitta voi johtaa ostajan puolelta valituksiin, jos sattuu hankala tapaus kohdalle.

Niin totta, ihmiset valittavat kaikesta todella helposti ja vaativat hinnan hyvitystä.

Stailauksella myydään nimenomaan mielikuvaa ja se ostajan itse luoma kokonaisuus voi olla pettymys, jolloin aletaan etsimään asunnosta valittamisen kohdetta ja mahdollisuutta purkaa kaupat.

Itse näkisin asian siten, että maksullisen stailaajan käyttämättömyys poistaa ne hankalimmat ostajat, joten se on asunnon myyjän etu.

Vierailija
46/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun asunto ole jo stailattu, jos ei ole mitään ylimääräistä tavaraa siellä vaan perushuonekalut? Joku kukkapuska siellä täällä ei enää paljon auta. 

Vierailija
47/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin tyhjä kämppä on paras ja helpoin myytävä.

Jos pakko leikkiä stailausleikkejä niin onnistuu tietokoneella paremmin kuin oikeita mööpeleitä kärräämällä.

Mielestäni stailaus tarkoittaa lähinnä sitä, että roudataan tyhjänpäiväistä roinaa somistamaan asuntoa. Kaikki ei osta järjellä vaan fiiliksellä ja joillain osto tyssää epäolennaisuuksiin eli onpa ruma matto tai lamppu. Jos stailaus saa ihmisen hahmottamaan tilaa ja sen käytettävyyttä niin se voi edistää myyntiä. Ne pampaheinät ei sitä tee.

60 k asunnossa tärkein stailaus on viedä kaikki ylimääräinen ja henkilökohtainen tavara pois, jotta asunnon ilme on väljä ja siisti.

Vierailija
48/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SEhän riippuu missä sijaitsee, onko miten tehty remontteja, mitä tulossa jne

Vierailija
49/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tietyt olennaiset huonekalut pitää olla paikallaan jos vain ikinä mahdollista.

Esimerkiksi makuuhuoneissa sängyt.

Ja ankeita on ne asunnot joista selväsir on häipynyt avioeron seurauksena puolet tavaroista tai vanhus kuollut jättäen sekalaisen romukasan.

Ihmiset ostaa kotia. Siksi pitää luoda jonkinlainen illuusio kodista.

Vierailija
50/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viiteen vuoteen tehnyt viisi asuntokauppaa.

Pidän kevyttä stailausta hyvänä asiana.

Ei se ostopäätöstä saa aikaan, mutta vähän sama asia kuin autoissa. Kivempi katsoa ammattilaisen ottamissa valokuvissa pestyä ja vahattua myynti-ilmoitusta kuin rapaista.

Sen verran rationaalinen ihminen olen, että jos asunto on muuten houkutteleva, ei se saa minua olemaan ostamatta jos seassa on kuva kukkapuskasta. Mieleni ei tästä järky, jos faktat on kunnossa.

Digistailausta en ymmärrä. Vähän sama kuin myisit kolaroitua autoa ehjän auton photoshopatuilla kuvilla.

M40

Vierailija
51/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viiteen vuoteen tehnyt viisi asuntokauppaa.

Pidän kevyttä stailausta hyvänä asiana.

Ei se ostopäätöstä saa aikaan, mutta vähän sama asia kuin autoissa. Kivempi katsoa ammattilaisen ottamissa valokuvissa pestyä ja vahattua myynti-ilmoitusta kuin rapaista.

Sen verran rationaalinen ihminen olen, että jos asunto on muuten houkutteleva, ei se saa minua olemaan ostamatta jos seassa on kuva kukkapuskasta. Mieleni ei tästä järky, jos faktat on kunnossa.

Digistailausta en ymmärrä. Vähän sama kuin myisit kolaroitua autoa ehjän auton photoshopatuilla kuvilla.

M40

Digistailauksella saa kuvan miten huonekaluja voi sijoittaa asuntoon. 

Vierailija
52/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin tapauksissa olisi ihan varmasti stailauksesta hyötyä. Moni kuvaa vain omia kalusteitaan eivätkä edes iivoa turhia tavaroita pois ennen kuvia. Siitä talosta ja sen rakenteista olisin kiinnostunut enkä myyjän kalusteista.

Vierailija
53/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kyllä on sekä lasermitta että rullamitta, mutta kaikilta ihmisiltä ei niitä löydy koska eivät tarvitse niitä mihinkään elämässään. Osa ihmisistä on myös käsittämättömän tyhmiä käytännön asioissa. Heille se, mitä tilaan mahtuu täytyy vääntää rautalangasta.

Vierailija
54/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mittasuhteiden kannalta muutama huonekalu on paikallaan. Ehkä joillekin ostajille stailaus on edellytys, mutta toisaalta kyseinen stailaus ei välttämättä miellytä kaikkia potenttiaalisia ostajia.

Jos ostaisin asunnon, niin se olisi omakotitalo ja hiukan kauempana asutuskeskuksista. Edellinen tarkoittaa, että myynti-ilmoitus pitää olla hyvä, että edes vaivautuu paikalle katsomaan kohdetta. Kaupunkialueella osakeasunnon myynnissä etäisyydet saattavat olla lyhyet ja kynnyt asuntoon tutustumiselle matala.

Itseäni ärsyttää asuntomyynti-ilmoitukset, joita selvästi myydään mielikuvilla. Kaikenlaisia puska ja rehukuvia. Joskus tulee mieleen, myydäänkö tässä asuntoa vai huonekaluja. Joskus itse asunnon kuvat ovat niin huonot, että miettiin, onko myyjän omaisuudesta otetuilla lähikuvilla tarkoitus myydä asunto vai esitellä murtovarkaille kohde.

Valokuvissa ärsyttää epätarkkuus. Otetaan kuvia ainostaan katosta tai lattiasta tai yhdestä seinästä, jolloin kokonaiskuvan saaminen asunnosta on vaikeaa. Näppärästi otetut kuvakulmat, joissa ei näy, että tie kulkee parin metrin päässä talon seinästä.

Puutteet myynti-ilmoituksissa: Onko tontti oma vai vuokrattu. Kuinka iso tontti on - kohtuullisen kokoinen, suuri tai muut vastaavat kuvaukset eivät kerro yhtään mitään, jollekin 700 neliömetrin tontti on suuri. Kuvataan vain yhtä tai kahta huonetta tai pihasta ei löydy ainoatakaan kuvaa, vaikka myynti-ilmoituksessa maalaillaan niiden ihanuutta. Myytävän asunnon osoite puuttuu. Myyntihinta on ilmoitettu epäselvästi...

Hyvät kuvat, joista käy ilmi kaikki tilat ja miten ne toisiinsa liittyy taatusti edistää myyntiä, mm käki ei ole kyseessä kauhea mörskä. Vuosia sitten äitini myi välitysfirman kautta 45 neliön kaksiota ja ne oli onnistuneet ottamaan niin huonot kuvat, että kesti kauan ennenkuin asunto meni kaupaksi. Jopa asunnossa käyneelle kuvat antoi vaikutelman sokkelista kun huoneista oli kuvattu lähinnä ovia seuraavaan huoneeseen. Hyllyt ovien päällä ja kaikilla mahdollisilla seinäpinnoilla antoi vaikutelman säilytystilan puutteesta. Itse stailattiin sen verran että poistettiin hyllyt, siistittiin seinät ja laitettiin kylppäriin asiallinen peili- ja allaskaappi. Otettiin itse valoisat kuvat huoneista ja myytin itse etuovessa. Saatiin hyvä hinta ja meni nopeasti kaupaksi

Vierailija
55/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimi ainakin digistailaus. Helppoa ja halpaa.

Vierailija
56/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paljon samanlaisia asuntoja myynnissä, niin niillä hyvillä kuvilla ja stailauksella voi erottua muista.

Narkkiluola vs. kauniisti sisustettu koti, kun kaksiosta kyse. Mieti itse kumpaa lähtisit paikanpäälle katsomaan.

Vierailija
57/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä on psykologinen merkitys joillekin, koska osa ihmisistä tekee päätöksen lähteä katsomaan asuntoa mielikuvan perusteella (itse en mutta se on toinen juttu). Jos olet ladannut asuntosi täyteen värikästä roinaa, tavaraa ja huonekaluja on liikaa ja olet asetellut huonekalut oudosti niin kaunis lattiapinta ja keittiön pinnat eivät ei näy ja maallikko joka haluaa ilmavaa ja vaaleaa ei osaa kuvitella itseään sinne. Sama juttu kuin ihmisen valokuvassa eli joku voi elävässä elämässä näyttää kivalta mutta kuva lihottaa jos väärin otettu ja vaatteet näyttävät oudoikta. Kuvassa ei toimi samat lainalaisuudet kuin muuten.

Tietenkään rapistuvassa elementtikaksioissa huumelähiössä olevaa kämppää ei myydä Bon tyyliin asettamalla keskelle lattiaa kukkamaljakko ja kuvaamalla sitä:D mutta ymmärtänet mitä tarkoitan.

Itse siivosin kaiken ylimääräisen ja vielä siitäkin puolet pois näkyvistä ja vein ikeakasseissa vinttiin/sulloin kaappiin. Ammattivalokuvaaja pyysi vielä esim. siirtämään läppärin pois pöydältä kuvauksen ajaksi ja asetteli tyynyjä ja vilttejä sohvalle ja sängylle.

Vierailija
58/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin tyhjä kämppä on paras ja helpoin myytävä.

Jos pakko leikkiä stailausleikkejä niin onnistuu tietokoneella paremmin kuin oikeita mööpeleitä kärräämällä.

Osa ihmisistä ei kerta kaikkiaan osaa kuvitella huoneen sisustusta jos mallina on tyhjä huone. Tämä on fakta. Ei ole esimerkiksi tajua mittasuhteista. Moni ei osaa myöskään käyttää noita ohjelmia.

Vierailija
59/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turhaa rahan haaskausta.

Vierailija
60/105 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kauniit myyntikuvat ainakin herättää kiinnostuksen. Ei ole ajankohtaista itsellä asunnon hankkiminen nyt, mutta tykkään katsella asuntoilmoituksia ihan kiinnsotuksestakin ja kyllä kauniisti laitetut tilat ja hyvät kuvat on mukava nähdä. Ei toki tarvitse olla kuvausta varten erikseen sisustetut, jos omistajalla on hyvä sisustusmaku, niin vielä parempi, kun siinä näkyy persoonaakin.

Sillä kiinteistöfirman stailauksella ei vaan koskaan synny sitä omistajan hyvää sisustusmakua, vaan teennäinen heinä siellä kuppi täällä -viritys joka vaan haisee teeskentelyltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä