Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko elämä rankkaa jos on kovin itkuherkkä?

Vierailija
17.12.2025 |

Kuten Sara Sieppi. 

Tuntuisi rankalta pillittää kolme kertaa päivässä. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se on sietämätöntä lähipiirille. Yhdenlaista toksista vallankäyttöä tuollainen jatkuva parkuminenkin.

Vierailija
2/17 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Se on temperamentti eli yksilöllinen taipumus reagoida. Nuorena häpesin itkuherkkyyttä ja se oli ihan kamalaa. Ikä on siinäkin helpottanut ja se tulee onneksi aika harvoin enää kuuskymppisenä mutta voi tulla itkun pirahdus tai kyyneleet silmiin kuitenkin ihan mitättömästä harmituksesta tai pienestäkin pettymyksestä. 😅

Vierailija
4/17 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyissä tilanteissa itkuherkkyys on rankkaa. Minulla tämä ominaisuus on ollut lapsesta asti. Kyyneleet tulevat herkästi pintaan, eikä siihen liity vallankäyttöä yms. Yksityiselämässä pärjään sen kanssa, mutta työelämässä koen itkuherkkyydestä haittaa. 

Vierailija
5/17 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkitys kuntoon.

tyhmä- mee pois.  asia kuin asia pidetään hokemana- lääkitys ......- nipistää sormee- säää vedät lääkkeitä ja ott pöhnässä aina.  sää on sateinen, vedät pilleriiiii, kaikki  masentaa- alakulo on normaali olotila, surut ja vastoinkäymisetr sekä ihmisen pitää sietää jossain määrin fyysistäkin kipua.

anna itkee sen jora itkettää- jokin vaihe,että tunneherkkyys korostuu- mm raskaus, muut hormonaaliset tekijät, elämänvaihe, koetut olosuhteet joka poikkeaa arjesta,pelko, jännitys- menee sitten ohi.    mutta joku on muutenkin tunneherkempi, ei sitä tarvitse  lääkitä muumioksi. tunteiden tappaminen lääkkeillä- kasvot kuin puuta ja käydään hidastuksella.

sinä- haepa ei lääkkeellistä hoitoa jo tänään.

Vierailija
6/17 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei niitä itkettäviä asioita nyt ihan päivittäin tule. Itken tosi herkästi leffassa,konsertissa, jos joku laulaa, jos lapsi oppii jotain uutta jne. Pääosin itken iloisista asioista. 

Vierailija
7/17 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se sen verran rankkaa työelämässä ollut, että hankin lopulta pillerit, jotka estää ovulaation. Ei tule itku- eikä kiukkukohtauksiakaan enää. Mulla ne johtui siis PMDD:stä.

Vierailija
8/17 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ei se itkuherkkä tiedä muusta. Se on aina ollut herkkä ja hänelle se on normaalia eikä ollenkaan raskasta. Onko ap:lle raskasta ihmetellä itsestäänselvyyksiä?

Vierailija
9/17 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne henkilöt joilla elämä on ollut rankkaa,kovaa, puutetta, hätää, väkivaltaa jne---ovat herkistyneet myöhemmällä iällä- myötätunto kasvanut mm.

ja erikseenkö kysyt- onko sitten tuollainen kehittynyt herkkyys henkilölle rankkaa, no sen voi koearaskaaksi ja voi viedä voimia kun mm myötäelää- nytkin lasten joululahjatoiveet---saisi edes alushousuja- rukkasia... eli toiveet tuota tasoa ,ai niin olihan viime vuonna- sais sukkia.  moni herkistyyyyyy. sä et- 

Vierailija
10/17 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsistani on samanlainen, ollut ihan pienestä asti. Muilla lapsilla en ole huomannut. Samanlaisessa kasvuympäristössä eläneet ja samojen vanhempien kanssa.

Vierailija kirjoitti:

Tietyissä tilanteissa itkuherkkyys on rankkaa. Minulla tämä ominaisuus on ollut lapsesta asti. Kyyneleet tulevat herkästi pintaan, eikä siihen liity vallankäyttöä yms. Yksityiselämässä pärjään sen kanssa, mutta työelämässä koen itkuherkkyydestä haittaa. 

Vierailija
11/17 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämässä se ei ole hyväksyttävää. Se on raskasta työkavereille, eikä sinulla ole oikeutta kuormittaa heitä sillä. Olen pahoillani jos kuulostan epäempaattiselta. Työpaikalla täytyy kuitenkin käyttäytyä ammattimaisesti.

Vierailija
12/17 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus hetken suhteeessa tommosen kanssa. Ei enää ikinä.

Vierailija
13/17 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessa opittu mekanismi, kun ei ole ollut muuta keinoa reagoida.

Vierailija
14/17 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi lapsistani on samanlainen, ollut ihan pienestä asti. Muilla lapsilla en ole huomannut. Samanlaisessa kasvuympäristössä eläneet ja samojen vanhempien kanssa.

Vierailija kirjoitti:

Samanlainen kasvuympäristö ei tarkoita sitä, että lapsuus, kasvatus ja tunnekokemukset ovat olleet samat. Samassa perheessä kasvaneilla voi olla hyvinkin erilaiset näkemykset siitä onko lapsuus ollut onnellinen vai ei.

Vierailija
15/17 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudessa opittu mekanismi, kun ei ole ollut muuta keinoa reagoida.

Temperamenttieroja myös 

Vierailija
16/17 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, ja siksi joudun tekemään todella paljon työtä itkun välttämiseksi. Tuskin itkuherkät tietoisesti haluavat itkeä töissä. Itse en ainakaan yritä edistää mitään asioita itkun avulla. 

Vierailija
17/17 |
17.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, ja siksi joudun tekemään todella paljon työtä itkun välttämiseksi. Tuskin itkuherkät tietoisesti haluavat itkeä töissä. Itse en ainakaan yritä edistää mitään asioita itkun avulla. 

Kannattaa tehdä töitä sen juurisyyn hoitamiseksi eikä vaan yrittää pidätellä kyyneleitä. On ihan ok tuntea mielipahaa, mutta aikuisella pitäisi olla sen purkamiseen muitakin keinoja kuin itku. Ja tämä ei ole mitään ilkeilyä vaan oma kokemus vastaavasta ongelmasta. Elämäsi helpottuu kun saat työkaluja tuohon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän