Antakaa lista työpaikoista joihin voin kävelle sisään ja alkaa tienamaan?
Tällä palstalla aina joku hokemassa että menkää töihin.
Nyt olisikin hyvä mahdollisuus ehdottaa hyviä työpaikkoja 55v varatomiehelle Lahden alueelle, tähän mennessä ei ole tullut yhtään vastausta vaikka olen laittanut 4kpl hakemuksia joka viikko, mutta nyt alkaa loppumaan paikat johon voisi hakea.
Nyt siis laittakapaa listaa paikoista mihin vain marssitaan töihin.
Kommentit (302)
Vierailija kirjoitti:
Tuo juuri este, kun pitää olla tietty alue. Tässä maassa on paljon ihmisiä, joiden on pitänyt lähteä töihin muualle.
Kävele johonkin ravintolaan. Soita pohjoisen sesonkiravintoloihin. Hätää kärsimässä ovat, kun ei ole työntekijöitä.
Ap:hän on 55-vuotias varastomies! Häntä ei todellakaan kelpuuteta yhteenkään ravintolaan - niihin kelpaa vain joko nuoret opiskelijatytöt tai sellaiset konkarit, joilla on ravintola-alalta vuosien kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitset listan? Eikö yksi riittäisi?
Vapaita paikkojahan on kuulemma niin paljon että voi vain valita mihin menee töihin. Olisi kiva olla listaa josta valita itselle mieluisin ja sopivin.
En ole ap.Aiempi oli vastannut: Puhelinmyynti, siivous, muuttohommat, posti.
Jos noissa kaikissa otetaan vastaan niin kyllähän sinä saat valita mihin niistä menet. Ei se välttämättä tarkoita että juuri sinulle räätälöity ja haluamasi paikka on valmiina ja palkkaa heti kunhan kerrot tulevasi töihin.
Kaverini (vastavalmistunut maisteri) ei päässyt postille aikoinaan edes joululajittelijaksi.
Miksi aikuinen mies heittäytyy vauvaksi? Etsi omat työpaikkasi äläkä täällä kysele tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintosta ettei ole tullut yhtään vastausta missä kerrotaan sellaisen firman nimi mihin voin kävellä ensi maanantaina ja alkaa töihin? Luulisi että nimiä satelisi kun sellaisia firmoja on kuulemma vaikka kuinka paljon... nyt kuitenkin saa lukea epämääräisiä kirjoituksia koulutuksesta ja työpaikkojen hakemisesta.
Et saa listaa, koska et sinä oikeasti halua mihinkään töihin. Haluat riidellä, uhriutua ja syyttää muita omasta saamattomuudestasi.
Esimerkiksi linja-auton kuljettajista on Lahdessa on pula, kuten koko Suomessa. Yritykset järjestävät rekry-koulutuksia, joissa voi ajaa sen ajokortin. Voit myös hakeutua kurssille.
Lähihoitajista on pulaa ympäri Suomen koulutukseen pitkäaikaistyötön varmasti pääsee helposti, ja jo opiskelijat työllistyvät hyvin.
Myös kiinteistöhuoltoon pääsee töihin hyvin, kesällä se on nurmikon leikkuuta, talvisin lumitöitä. Tällaiseen tuskin vaaditaan kokemusta, sitähän sinulla ei ole. Asenteessasi kyllä on niin pahasti vikaa, ettei sinua välttämättä kukaan ilkeä palkata.
Mutta et sinä oikeasti töitä etsi.
Se, että sinä olet vain maannut sohvalla lipittämässä kaljaa, ei ole yhteiskunnan vika. Se on sinun oma syysi. Jos sinulla ei ole koulutusta alalle, jolla on töitä, sinun velvollisuutesi on kouluttautua. se että kiukuttelee asiasta vauva-palstalla, saa vain ihmiset enemmän vihaamaan kaltaistasi. Koska sinä olet pummi. Sinun asenteesi todistaa sen.
Jauhat samaa "mihin vain mennään töihin" joka hemmetin päivä.
Asenteesi on vastenmielinen.
Mikä asenne? Hän kysyi listaa yrityksistä. Hanki apua mt-ongelmiisi.
Niinpä niin. Kovasti mediassa urputetaan työvoimapulasta, mutta kun elämiseen riittävää palkkaa pitäisi maksaa, niin urputtajat katoavat kuin pieru Saharaan.
Vierailija kirjoitti:
Tehdas, satama, saha, sinne vaan hattu kourassa johtajan luo ja valmiina aloittamaan pohjalta. Hyvä työntekijä kyllä nopeasti sitten ylennetään.
60-luku soitti ja käski sanoa että häpeää sinua.
AP:llä täällä niitä mielenterveysongelmia on, ei minulla. Mikään työ ei kelpaa, kaikkeen on selitys, miksi ei voi tehdä juuri sitä. No, jos mikään työ ei kelpaa ja mitään herralle sopivaa ei löydy, sitten on vain masttava kotona. Hyväksyttävä ne "pienet tuet" jotka on sen verran suuret, ettei "mitä tahansa" työtä kannata ottaa vastaan.
Rengastyöt ei AP.lle käy, eikä edes oman alan työt, eli ne varastomiehen hommat. Niitäkin on tarjolla ympäri Suomea.
Oikeasti se varastomiehen palkka on aika pieni, ja sehän se syy AP n työllistymättömyyteen on, ei huvita. Saman rahan saa kotiakin.
Ehkä AP n ei vain kannata tehdä näitä orovoaloituksia tämän enempää.
Vierailija kirjoitti:
Ei mihinkään työpaikkaan enää nykyään vain kävellä sisään. Pitää tosiaan vähintään laittaa hakemus, käydä haastattelussa ja tulla palkatuksi.
Mutta nuo jutut, että kouluttamattoman ihmisen "pitäisi" tienata jotain kolme tonnia netto, jotta työllistyminen "kannattaisi" on kyllä absurdeja. Minun mielestäni tuollaisessa tilanteessa ei pitäisi edes olla vaihtoehtona elellä sosiaalituilla, jos työkykyä kuitenkin löytyy. Jos asuu muuttotappiopaikkakunnalla, missä ei ole töitä niin sitten pitää vaan muuttaa ja myydä se talo siellä vaikka kymmenellä eurolla. Ei ole yhteiskunnan eikä veronmaksajien vastulla järjestää kenenkään elämää sellaiseksi, että tarjolla olisi vain hyviä vaihtoehtoja.
On ihan normaalia joutua tekemään isojakin sopeutuksia ja muutoksia elämäänsä, jotta pystyy elättämään itsensä ja löytämään töitä/opiskelupaikan. Olen itsekin viisikymppisenä joutunut muuttamaan useita kertoja työn perässä, enkä todellakaan olisi nähnyt vaihtoehdoksi jäädä kitisemään kuinka hankalaa sellainen on.
Ja jos haluaa tienata hyvin/kohtuullisesti ja saada vakaan, hyvän aseman työmarkkinoilla, silloin pitää lähteä opiskelemaan alaa, joka mahdollistaa tuon. Kouluttamattoman ihmisen on aivan turha itkeä isojen palkkojen perään, eikä siinä ole sinänsä mitään erityisen epäoikeudenmukaista, koska tilanne on sama kaikille (ellet ole sattunut syntymään kultalusikka suussa, ja se taas on äärimmäisen harvojen etuoikeus).
On omien valintojen seuraus jäädä pitkäaikaistyöttömäksi muuttotappiopaikkakunnalle. Samoin on omien valintojen seuraus kiukutella netissä ja vaatia jotain listaa työpaikoista, joihin "vaan kävellään sisään".
Ja ei, en ole kokoomuksen tai persujen äänestäjä vaan tällainen kirottu vihervasemmistolainen. Mutta on totaalista järjen köyhyyttä väittää tässä maassa, etteikö muka kuka tahansa työkykyinen ihminen kykenisi vähintään parantamaan mahdollisuuksiaan työllistyä merkittävästi omilla valinnoillaan. Ja sitten kun on muuttanut, opiskellut, parantanut työnhakutaitojaan, hakenut hoitoa ja apua mahdollisiin työllistymistä estäviin sosiaalisiin ongelmiin ym. niin kyllä, väitän että työpaikka löytyy.
Eli jos Ap:lla on kämppä jossa korkea vastike muuttotappiopaikkakunnalla ja tähän ei saa vuokralaista eikä hän saa vaikkapa opintorahaa enää niin kerropa myykö hän p...että rahoittaakseen kaiken tuon? Ai niin mutta eihän etuoikeutettu tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi linja-auton kuljettajista on Lahdessa on pula, kuten koko Suomessa. Yritykset järjestävät rekry-koulutuksia, joissa voi ajaa sen ajokortin. Voit myös hakeutua kurssille.
En saa lääkäriltä lupaa moiseen, veivät jo C-kortinkin.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajista on pulaa ympäri Suomen koulutukseen pitkäaikaistyötön varmasti pääsee helposti, ja jo opiskelijat työllistyvät hyvin.
Haluaisitko itsetuhoisesta masennuksesta kärsivän hoitamaan itseäsi tai läheisiäsi?
Vierailija kirjoitti:
Myös kiinteistöhuoltoon pääsee töihin hyvin, kesällä se on nurmikon leikkuuta, talvisin lumitöitä.
Nurmikkoa en voi leikata astman ja allergian vuoksi. Lumitöitä voin tehdä ja teinkin niitä viime talvena.
Vierailija kirjoitti:
Etsom
Ja ne rengasasentajan, vartijan tai vaikka oman alasi, varastomiehen työt ei käy? Onneksi talvi on Suomessa pidempi kuin kesä, ja siellä Lahden seudulla tulee paljon lunta, joten eiköhän sinulle töitä riitä. Teet talven lumihommia, rengassesonkina rengastöitä ja kesän lomailet. Sittenhän kiinteistöhuolto olla on kyllä ihan siivoustyötä, eli sitä roskisten tyhjennystä kauppojen edustoilta ym. Miksikäs sekään työ ei käy?
Vierailija kirjoitti:
En itse ole ikinä päässyt esim postiin tai sol, kiinteistöfirmoihin siivoojaksi, vaikka olen mielenkiinnosta hakenut jopa paristi vuodessa ja olen ollut jo työpaikassa noihin hakiessani. En tiedä millaiset vaatimukset noihin on, itsellä pari ihan tavallista ammattikoulupohjaista koulutusta alla, erilaisia niitä tukevia lupia ja kursseja ja ennen kaikkea cb ei huuda tyhjyyttä, silti en ole päässyt noihin mitä ehdotetaan helpoiksi työpaikoiksi jonne pääsee kuka vain.
Minä olen hakenut myös pari kertaa Solille ja moniin muihin siivousfirmoihin, enkä saanut mitään vastausta, joten ihmettelen missä se siivousalan työvoimapula oikein on. Yhdestä hotellisiivousfirmasta sain nollatuntisopimuksen. Olen nyt muutaman kuukauden aikana käynyt siellä töissä kokonaista kolme kertaa, 6 tuntia per kerta. Huikeeta työllistymistä.
Isoon liutaan ravintoloita olen myös hakenut. Ei mitään vastauksia enimmäkseen. Yhdestä ravintolasta sain lopulta määräaikaisen nollatuntisopimuksen, senkin todennäköisesti vain siksi että ravintola on syrjässä (sinne on tietysti vähemmän hakijoita) ja näytin haastattelussa esimerkkejä ruuanlaittoharrastuksestani. Minut laitettiin suoraan valmistamaan ruokia, ei tosin millään kokin tuntipalkalla vaan alle 9 e/h :D
Useimmissa ravintola-alan ilmoituksissa toivotaan suoraan kokemusta ravintola-alalta, ja melkein kaikissa siivousalan ilmoituksissa mitä näen, toivotaan sekä kokemusta että omaa autoa. Postin työpaikkailmoituksia olen tässä kaupungissa nähnyt viimeisen puolen vuoden aikana kaksi. Ne ovat olleet yötyötä, eikä täällä kulje bussi öisin.
Mitäs muita työvoimapula-aloja niitä olisi? Kun useimmat on jo tultu kokeiltua ilman tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Perintä, jatkuva haku.
Harva kestää olla asiakkaiden vihan kohde pienellä palkalla.
Ei todellakaan pääse ilman koulutusta, alalla työskentelevät usein esim. tradenomeja.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan miettinyt asioita siitä näkökulmasta, että kannattaako se töissä käyminen. Koen, että minulla on velvollisuus tehdä töitä, kun kerran haluan syödä ruokaa ja nukkua lämpimässä. Ehkä kyse on siitä, etten ole vasemmistolainen vaan sitoutumaton.
Ketä kiinnostaa
Vierailija kirjoitti:
Teen töitä niin että käteen jää suunnilleen sama kuin työttömänä. Kyse on periaatteesta, ei siitä mikä on kannattavaa. Mieluummin maksan laskuni ja vuokrani itse kuin yhteiskunta sen tekisi
Höynäytettävä pölhö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintosta ettei ole tullut yhtään vastausta missä kerrotaan sellaisen firman nimi mihin voin kävellä ensi maanantaina ja alkaa töihin? Luulisi että nimiä satelisi kun sellaisia firmoja on kuulemma vaikka kuinka paljon... nyt kuitenkin saa lukea epämääräisiä kirjoituksia koulutuksesta ja työpaikkojen hakemisesta.
Et saa listaa, koska et sinä oikeasti halua mihinkään töihin. Haluat riidellä, uhriutua ja syyttää muita omasta saamattomuudestasi.
Myös kiinteistöhuoltoon pääsee töihin hyvin, kesällä se on nurmikon leikkuuta, talvisin lumitöitä. Tällaiseen tuskin vaaditaan kokemusta, sitähän sinulla ei ole. Asenteessasi kyllä on niin pahasti vikaa, ettei sinua välttämättä kukaan ilkeä palkata.
Se, että sinä olet vain maannut sohvalla lipittämässä kaljaa, ei ole yhteiskunnan vika. Se on sinun oma syysi. Jos sinulla ei ole koulutusta alalle, jolla on töitä, sinun velvollisuutesi on kouluttautua. se että kiukuttelee asiasta vauva-palstalla, saa vain ihmiset enemmän vihaamaan kaltaistasi. Koska sinä olet pummi. Sinun asenteesi todistaa sen.
Jauhat samaa "mihin vain mennään töihin" joka hemmetin päivä.
Asenteesi on vastenmielinen.Omasta vuodatuksestasi tuli huono olo saman tien.
Olet ilkeä.
Joo, oli todella törkeä viesti. Kehtasi ehdottaa useampaakin täysin potentiaalista työpaikkaa, noissa on suuri vaara että oikeasti joutuu töihin.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen töitä niin että käteen jää suunnilleen sama kuin työttömänä. Kyse on periaatteesta, ei siitä mikä on kannattavaa. Mieluummin maksan laskuni ja vuokrani itse kuin yhteiskunta sen tekisi
Höynäytettävä pölhö.
Itse tein opiskeluaikoinani hanttihommia koska en halunnut olla yhteiskunnan tukien varassa. En pelkästään periaatteesta, vaan siitä että en koskaan kokenut tukia varmaksi tulonlähteeksi. Kelan täti saattoi keksiä milloin mitäkin tekosyytä jolla tuet evättiin(tämä siis tapahtui 90-luvun lama-aikaan).
Nythän on tapahtumassa samaa. Valtiolta alkaa rahat loppua ja ensimmäisenä se tulee näkymään taas tuissa.
H&m oli kerran laatikko johon sai täyttää työ hakemuksia, laatikko pursuili täytenä. Täytimme noin 6 eri ihmisen hakemukset, kukaan ei saanut edes kutsua haastatteluun asti, vaikka yhdellä oli jo myyjä kokemusta.. Työvoimapulaa ei taida oikeasti olla, haluavat vain tietyt tutut töihin. Muut ei kelpaa. Ja kelassa oli muutama työntekijä jotka ei osanneet mitään esim. Avata kone ja liitteet, hankala tulostaa, kaikkea joita 13v lapsikin osaa ja opetetaan koulussa.. Vaikea työllistyä kun nämä työpaikat menee suoraan jonkun sukulaisille/tutuille, eikä tarvitse osata mitään. Vieläkö myyjille vaaditaan venäjän osaamista, se oli viimeksi este en voinut hakea myyjä työhön Suomessa. Osaamisella ei väliä vaatimuksia on muita. Nyt moni vaatii myös videon tekemistä, palkaton video jonka kuvaukseen pitäisi käyttää tunteja että onnistuu ilman varmuutta saako edes paikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse ole ikinä päässyt esim postiin tai sol, kiinteistöfirmoihin siivoojaksi, vaikka olen mielenkiinnosta hakenut jopa paristi vuodessa ja olen ollut jo työpaikassa noihin hakiessani. En tiedä millaiset vaatimukset noihin on, itsellä pari ihan tavallista ammattikoulupohjaista koulutusta alla, erilaisia niitä tukevia lupia ja kursseja ja ennen kaikkea cb ei huuda tyhjyyttä, silti en ole päässyt noihin mitä ehdotetaan helpoiksi työpaikoiksi jonne pääsee kuka vain.
Minä olen hakenut myös pari kertaa Solille ja moniin muihin siivousfirmoihin, enkä saanut mitään vastausta, joten ihmettelen missä se siivousalan työvoimapula oikein on. Yhdestä hotellisiivousfirmasta sain nollatuntisopimuksen. Olen nyt muutaman kuukauden aikana käynyt siellä töissä kokonaista kolme kertaa, 6 tuntia per kerta. Huikeeta työllistymistä.
Isoon liutaan ravintoloita olen myös hakenut. Ei mitään vastauksia enimmäkseen. Yhdestä ravintolasta sain lopulta määräaikaisen nollatuntisopimuksen, senkin todennäköisesti vain siksi että ravintola on syrjässä (sinne on tietysti vähemmän hakijoita) ja näytin haastattelussa esimerkkejä ruuanlaittoharrastuksestani. Minut laitettiin suoraan valmistamaan ruokia, ei tosin millään kokin tuntipalkalla vaan alle 9 e/h :D
Useimmissa ravintola-alan ilmoituksissa toivotaan suoraan kokemusta ravintola-alalta, ja melkein kaikissa siivousalan ilmoituksissa mitä näen, toivotaan sekä kokemusta että omaa autoa. Postin työpaikkailmoituksia olen tässä kaupungissa nähnyt viimeisen puolen vuoden aikana kaksi. Ne ovat olleet yötyötä, eikä täällä kulje bussi öisin.
Mitäs muita työvoimapula-aloja niitä olisi? Kun useimmat on jo tultu kokeiltua ilman tuloksia.
En tunne siivous- tai ravitola-alaa tarkemmin, mutta voisin kuvitella että kokemattomia otetaan ensin listoille nollatuntisoppareilla ja kun kokemusta kertyy ja pääsee näyttämään kyntensä niin pääsee paremmille soppareille. Näin se homma toimii ihan kaikessa, tyvestä puuhun jne.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höynäytettävä pölhö.
Itse tein opiskeluaikoinani hanttihommia koska en halunnut olla yhteiskunnan tukien varassa. En pelkästään periaatteesta, vaan siitä että en koskaan kokenut tukia varmaksi tulonlähteeksi. Kelan täti saattoi keksiä milloin mitäkin tekosyytä jolla tuet evättiin(tämä siis tapahtui 90-luvun lama-aikaan).
Nythän on tapahtumassa samaa. Valtiolta alkaa rahat loppua ja ensimmäisenä se tulee näkymään taas tuissa.
Itse tein siivoojan työtä opiskelujen aikana että ennen opiskelemaan pääsyä, koska ennen vanhaan ei saanut yhtään mitään tukia alle 24v. jos ei ollut ammattikoulututkintoa tai yliopistotutkintoa eikä myöskään opiskelijana olisi riittäneet rahat ruokaan. Mutta koko elämää en tee siivoustöitä! Sitäpaitsi huijasivat ja jättivät osan palkasta maksamatta.
Kuusi vuotta tässä töitä haettu, tuloksetta