Antakaa lista työpaikoista joihin voin kävelle sisään ja alkaa tienamaan?
Tällä palstalla aina joku hokemassa että menkää töihin.
Nyt olisikin hyvä mahdollisuus ehdottaa hyviä työpaikkoja 55v varatomiehelle Lahden alueelle, tähän mennessä ei ole tullut yhtään vastausta vaikka olen laittanut 4kpl hakemuksia joka viikko, mutta nyt alkaa loppumaan paikat johon voisi hakea.
Nyt siis laittakapaa listaa paikoista mihin vain marssitaan töihin.
Kommentit (302)
Teen töitä niin että käteen jää suunnilleen sama kuin työttömänä. Kyse on periaatteesta, ei siitä mikä on kannattavaa. Mieluummin maksan laskuni ja vuokrani itse kuin yhteiskunta sen tekisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo juuri este, kun pitää olla tietty alue. Tässä maassa on paljon ihmisiä, joiden on pitänyt lähteä töihin muualle.
Kävele johonkin ravintolaan. Soita pohjoisen sesonkiravintoloihin. Hätää kärsimässä ovat, kun ei ole työntekijöitä.
Hieman huono se on lähteä kun on velkainen asunto muuttotappio alueella, jossa ei mahdollisia vuokralaisiakaan ole juuri tarjolla. Pitäisi siitä toisen paikkakunnan duunista sitten tienata sen verran, että saisi myös tämän nykyiseen kotikaupunkiin tyhjilleen jäävät kulut (n. 1000 €/kk) maksettua sekä myös sen uuden kotipaikan asunnon, sanotaan nyt vaikka 700-1000 €. Kun elämiseenkin pitäisi jäädä rahaa niin ollaan tilanteessa, jossa pitäisi saada 3000 €/kk netto.
Meinaatko että tuo tilanne tulevaisuudessa itsestään paranee, että siihen asti voi pyöritellä peukaloita. Itse nielisin tappiot ja myisin kämpän pois hinnalla millä hyvänsä. Toki voi myös kulkea naapurikaupunkiin töihin kuten itse teen ja tiedän useita, jotka kulkevat noin tunnin matkan töihin.
Kuten sanoin, muuttotappio alue, halukkaita vuokralaisia ei ole, eikä myöskään ostajia. Pitäisikö antaa ilmaiseksi jollekin? Töihin voi toki kulkea muuallekin ja olen täältäkin joskus kulkenut naapurikuntaan töihin. Mutta kun niitä ei ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaiseksi avustajaksi.
Isoja palveluntuottajia, joilla rekry koko ajan päällä ovat esim. Suomen Avustajapalvelut, Mehiläinen ja Onni-Hoiva.
Hohdokasta työtä tai isoa tilipussia avustajana ei toki pääse kokemaan, mutta koulutusta ei vaadita ja alalla on työvoimapula.
Jos sillä palkalla ei elä ja saman saa työttömänäkin. Ei helvetti kukaan halua käydä töissä työttömyyskorvauksen suuruisella palkalla tai saa siihen jonkun ripusen lisää mikä ei edes kata työssäkäymisen kuluja. Ei ole mikään ihme jos on työvoimapula.
Pienipalkkainen työ ei edes kerrytä eläkettä niin että saman eläkkeen saa kun ei olisi ollut töissä koskaan.
Esim. 40 vuotta raatanut jossain pienipalkkaisessa työssä niin ei eläke ole juurikaan isompi kun se joka ei ole tehnyt mitään muuta kun vedellyt peittoa korville aamulla kun muut ovat menneet töihin raatustamaan.
Todella moni käy töissä pienellä palkalla. Kuten sanottu, tuossa tilanteessa ei pitäisi edes olla vaihtoehtona elää sosiaalituilla, jos töitä olisi mahdollista saada ja työkykyä on riittävästi.
Jos taas pienipalkkainen työ ei houkuta, vaihtoehtona on aina kouluttautua alalle, jossa tarvitaan työvoimaa.
MILLÄ HEL VETIN RAHALLA TYÖTÖN UUDELLEENKOULUTTAUTUU, JOS TYÖKKÄRI EI MYÖNNÄ SIIHEN LUPAA??????
Mitä työkkäriltä lupia kyselet??? On olemassa opintotuki ja jos se ei riitä niin opiskelun ohella töitä saa. Se on satavarma että opiskelija saa töitä ennemmin kuin työtön
Olet idiootti. Se tuki on tietysti jo käytetty edelliseen koulutukseen.
Kouluasteen tutkintoihin saa käytännössä aina opintotukea. Korkeakouluopintojen suhteen toki eri tilanne.
Mä opiskelin aikoinaan just tekemällä keikkaa avustajana ja vuokrafirman kautta vartijana/aulaemäntänä. Olin käyttänyt opintotukeni aiemmin, joten oli vaan itse keksittävä keinot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo juuri este, kun pitää olla tietty alue. Tässä maassa on paljon ihmisiä, joiden on pitänyt lähteä töihin muualle.
Kävele johonkin ravintolaan. Soita pohjoisen sesonkiravintoloihin. Hätää kärsimässä ovat, kun ei ole työntekijöitä.
Hieman huono se on lähteä kun on velkainen asunto muuttotappio alueella, jossa ei mahdollisia vuokralaisiakaan ole juuri tarjolla. Pitäisi siitä toisen paikkakunnan duunista sitten tienata sen verran, että saisi myös tämän nykyiseen kotikaupunkiin tyhjilleen jäävät kulut (n. 1000 €/kk) maksettua sekä myös sen uuden kotipaikan asunnon, sanotaan nyt vaikka 700-1000 €. Kun elämiseenkin pitäisi jäädä rahaa niin ollaan tilanteessa, jossa pitäisi saada 3000 €/kk netto.
Meinaatko että tuo tilanne tulevaisuudessa itsestään paranee, että siihen asti voi pyöritellä peukaloita. Itse nielisin tappiot ja myisin kämpän pois hinnalla millä hyvänsä. Toki voi myös kulkea naapurikaupunkiin töihin kuten itse teen ja tiedän useita, jotka kulkevat noin tunnin matkan töihin.
Kuten sanoin, muuttotappio alue, halukkaita vuokralaisia ei ole, eikä myöskään ostajia. Pitäisikö antaa ilmaiseksi jollekin? Töihin voi toki kulkea muuallekin ja olen täältäkin joskus kulkenut naapurikuntaan töihin. Mutta kun niitä ei ole tarjolla.
Sitten pitää vaan antaa ilmaiseksi jollekin ja niellä tappionsa, kyllä. Itse oon tehnyt koko ikäni pienipalkkaista työtä ja asunut vuokralla, omistusasunto on haave, josta olen joutunut luopumaan. Mutta en kilju tuotakaan epäoikeudenmukaisuutta täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaiseksi avustajaksi.
Isoja palveluntuottajia, joilla rekry koko ajan päällä ovat esim. Suomen Avustajapalvelut, Mehiläinen ja Onni-Hoiva.
Hohdokasta työtä tai isoa tilipussia avustajana ei toki pääse kokemaan, mutta koulutusta ei vaadita ja alalla on työvoimapula.
Jos sillä palkalla ei elä ja saman saa työttömänäkin. Ei helvetti kukaan halua käydä töissä työttömyyskorvauksen suuruisella palkalla tai saa siihen jonkun ripusen lisää mikä ei edes kata työssäkäymisen kuluja. Ei ole mikään ihme jos on työvoimapula.
Pienipalkkainen työ ei edes kerrytä eläkettä niin että saman eläkkeen saa kun ei olisi ollut töissä koskaan.
Esim. 40 vuotta raatanut jossain pienipalkkaisessa työssä niin ei eläke ole juurikaan isompi kun se joka ei ole tehnyt mitään muuta kun vedellyt peittoa korville aamulla kun muut ovat menneet töihin raatustamaan.
Helvetti kun me työssäkäyvät nimenomaan käymme töissä myös niillä tukiensuuruisilla palkoilla!! Koska emme halua loisia!!
Siksi te tukiloiset niin suututattekin jatkuvalla kitinällänne ja vaatimuksillanne.
Pitää olla työpaikka, mihin voi vaan mennä, vieläpä just silloin, kun huvittaa. Mitään koulutusta ei tarvi olla ja mitää ei saisi vaatiakaan. Eikä rasittua. Palkkaa pitäisi tulla se 3000e ihan minimissään.
Se 3000e on oikeasti jo iso palkka! Verottomanakin.
Monella alalla käteen jää alle 2000e, mutta sehän ei teille kelpaa.Mistä työstä saa palkkaa alle 600e/kk?
No tokihan sitten esim. henkilökohtaisena avustajana tienaa paremmin. Eli mitä ulvotte, että työssäkäynti ei kannattaisi.
Työhaluttomilta ihmisiltä pitäisi vaan kylmästi katkaista kaikki tuet jonkun tietyn määräajan jälkeen. Työkyvyttömyys ja aito mahdottomuun työllistyä ovat sitten eri asia, mutta kun lukee näitä tässäkin ketjussa esitettyjä tekosyitä, niin selväksi tulee että monella kysymys on vain ja ainoastaan työhaluttomuudesta. Arvioidaan oma asema työmarkkinoilla aivan liian korkeaksi eikä olla valmiita vastaanottamaan niitä töitä, joita olisi mahdollista saada ja nopeastikin.
Sivusta. Tämä palsta ei todellakaan edusta läpileikkausta kaikista työttömistä. Muista se lukiessasi!! Suurin osa ottaa vastaan työn kuin työn ja kouluttautuu.
Työttömät eivät ole joku kumma ryhmä, joka syntyy teidän mielestä lusmuksi ja loisijaksi. Oletko todennut synnäriltä asti, ettei minun lapsesta kyllä ahkeraa työntekijää koskaan tule voi voi.
Ne, jotka eivät tosissaan halua koskaan työskennellä, ovat joko sairaita, mutta eivät ole vielä päässeet työkykyselvitykseen tai laiskoja, joita on myös työpaikoilla aina kahvia juomassa eivätkä vastaa puhelimeen eivätkä myöskään tee siellä töitä. Muut joutuvat tekemään ne heidän puolesta. Pomoille esitetään ja vakuutetaan olevansa tähtityöntekijöitä. Tämän olen itse huomannut joka työpaikalla 35 v. työuran aikana.
Vierailija kirjoitti:
Teen töitä niin että käteen jää suunnilleen sama kuin työttömänä. Kyse on periaatteesta, ei siitä mikä on kannattavaa. Mieluummin maksan laskuni ja vuokrani itse kuin yhteiskunta sen tekisi
Ai sait työttömänä liiton rahojen loputtua 580€ ja nyt töissä saman. Onnittelen, jos maksat asumisesi ja kaikki laskusi siitä sekä työmatkat ihan tyytyväisenä haluamatta järkevämmän palkan. Vielä kerran onnittelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sait työttömänä liiton rahojen loputtua 580€ ja nyt töissä saman. Onnittelen, jos maksat asumisesi ja kaikki laskusi siitä sekä työmatkat ihan tyytyväisenä haluamatta järkevämmän palkan. Vielä kerran onnittelut.
Kiitos
Muistakaa työttömien halveksijat, että vaikka itse todennäköisesti olette eläkkeellä, myös ahkeria työntekijöitä jää työttömiksi laman aikana. Osa ehkä työllistyy nopeasti ja osa ei koskaan todella ahkeran vuosien yrittämisen jälkeen eivät enää koskaan. Ikä on mielestäni suurin rajoittava tekijä. Mitä vanhempi sen huonommin työllistyy uudelleen vaikka seisoisi päällänsä pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat aika pihalla nykyajasta. En ole itse ollut vuosikymmeniin missään työpaikassa, jonne voi kävellä sisään (koska ovet lukossa) tai pitää olla tapaaminen sovittu työhönottajan kanssa, ja jos työpaikkoja ei ole tarjolla, tapaamisia ei saa.
Firmoihin sisään käveleminen työtä etsimään toimii vain todella harvoissa paikoissa edes työnhakumallina, saati sitten onnistuneen työpaikan saannin esimerkkinä.
Ja kun ihminen alkaa olla 55-vuotias, niin kyllä olet jo aika epätoivottu työmarkkinoilla. Ketään ei kiinnosta etkä saa mitään vastauksia mistään. (Ainoa poikkeus on jos olet jonkin alan erityisosaaja.)
Opiskelupaikkaa, jolla työllistyisi varmasti, voi tuon ikäisenä olla vaikeaa.
Joissakin Euroopan maissa on olemassa työpaikkoja, jotka saavat jotain verohelpotuksia yms., koska erikoistuvat palkkaamaan iäkkäämpiä ihmisiä. Suomessa tälläiselle olisi tarvetta, koska täällä syrjitään vähänkin vanhempia ihmisiä.
Mitenköhän homma alkaa sujua jos yli 40-vuotiaana alkaa olla vaikea saada töitä tulevaisuudessa, mutta eläkeikä on siirretty sinne 70-vuoteen asti? Ollaan 30 vuotta pitkäaikaistyöttöminä, koska ikäsyrjintää on?
Itse haen esimiestehtäviä, koska niistä on työkokemusta.
Satuin mainitsemaan TE-virkailijalle käyneeni Keilaniemessä mielenkiintoisessa seminaarissa.
TE-virkailija neuvoi, että olisi ollut fiksua mennä Keilaniemen firmoihin paikan päälle kysymään työtä 🤣🤣🤣!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitää vaan antaa ilmaiseksi jollekin ja niellä tappionsa, kyllä. Itse oon tehnyt koko ikäni pienipalkkaista työtä ja asunut vuokralla, omistusasunto on haave, josta olen joutunut luopumaan. Mutta en kilju tuotakaan epäoikeudenmukaisuutta täällä.
Pankki ei varmaan suostuisi panttina olevan asunnon antamiseen jollekin...
Tyttäreni, ilman minkään alan koulutusta (lukio pohjana) sai jo alaikäisenä valita työpaikkansa. Nyt viettäessä välivuotta haki neljää paikkaa haluttuaan vaihtaa työtä ja kolmeen pääsi. Tarjolla oli: pikaruokala, kahvila ja sairaalan siivoushommat. Viimeisin on vielä kohtuullisesti palkattu ja lököisä homma verrattuna vaikka hampparin paistamiseen. (monella nuorella kokemusta kaikista ja sanovat, että sairaalassa oli kevyttä, paljon luppoaikaa ja aina maksettiin kova korvaus, jos suostui vaihtamaan vuoroa)
Ei kuitenkaan halunnut sairaalaan, koska haluaa asiakaspalveluun. Nykyisestä saa 12,8 Euroa/h, työtunteja on niin paljon kuin jaksaa ottaa ja paljon tekee sunnuntaita tuplapalkalla. Palkka ei järin suuri ole, mutta täytyy muistaa, että on 18-vuotias ja tekee tämmöisiä sisäänheittoalan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni, ilman minkään alan koulutusta (lukio pohjana) sai jo alaikäisenä valita työpaikkansa. Nyt viettäessä välivuotta haki neljää paikkaa haluttuaan vaihtaa työtä ja kolmeen pääsi. Tarjolla oli: pikaruokala, kahvila ja sairaalan siivoushommat. Viimeisin on vielä kohtuullisesti palkattu ja lököisä homma verrattuna vaikka hampparin paistamiseen. (monella nuorella kokemusta kaikista ja sanovat, että sairaalassa oli kevyttä, paljon luppoaikaa ja aina maksettiin kova korvaus, jos suostui vaihtamaan vuoroa)
Ei kuitenkaan halunnut sairaalaan, koska haluaa asiakaspalveluun. Nykyisestä saa 12,8 Euroa/h, työtunteja on niin paljon kuin jaksaa ottaa ja paljon tekee sunnuntaita tuplapalkalla. Palkka ei järin suuri ole, mutta täytyy muistaa, että on 18-vuotias ja tekee tämmöisiä sisäänheittoalan töitä.
"Ei mitään koulutusta" No mitä sitten lukio on?
Vierailija kirjoitti:
Vaihda tyttäresi paikalle nelikymppinen vain peruskoulun käynyt ihminen, liekö töitä silloin on
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan miettinyt asioita siitä näkökulmasta, että kannattaako se töissä käyminen. Koen, että minulla on velvollisuus tehdä töitä, kun kerran haluan syödä ruokaa ja nukkua lämpimässä. Ehkä kyse on siitä, etten ole vasemmistolainen vaan sitoutumaton.
Noin minäkin ajattelin. Olen itse perusporvarillisista maanomistajapiireistä lähtöisin, joissa on tehty paljon työtä ja oltu siitä ylpeitä.
Edelleen arvostan työtä ja tavoitteellista toimintaa korkeakoulukoulutettuna yli kaiken.
Nyt kuitenkin 45-vuotiaana olenkin havainnut, etten saa työpaikkaa millään osaamisella tai motivaatiolla. Minulla on paras mahdollinen koulutus ja osaaminen, mutta työpaikkoihin en tule valituksi.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole täällä maalla pikaruokkapaikkoja, kahviloita ja sairaalaankiin on 100 km. Oliko muita ehdotuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda tyttäresi paikalle nelikymppinen vain peruskoulun käynyt ihminen, liekö töitä silloin on
No silloin tietysti kouluttaudutaan että töitä olisi
Kadun kulmilla viikonloppuna kassa raksuttaa. Sinne minihameessa ja sääriä esittelemään. Iltaisin ja yöllä sitten kassa kovasti käy.
Vierailija kirjoitti:
mille alalla olet ahkerasti kouluttautunut?
Idiootti kysymys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitset listan? Eikö yksi riittäisi?
Vapaita paikkojahan on kuulemma niin paljon että voi vain valita mihin menee töihin. Olisi kiva olla listaa josta valita itselle mieluisin ja sopivin.
En ole ap.
Ei ole. Tällainen tilanne oli viimeksi 80-luvun lopussa.
Valitettavasti valmista listaa työpaikoista sinulle Ap ei ole, itse se työpaikka pitää etsiä, mutta sanon, että unohda ne hakemusten täyttö ja jalkaudu hakemaan henkilökohtaisesti työpaikkaa, äläkä ole tiukkalinjainen työtehtävistä, tekevälle työtä löytyy on sanonta joka pitää paikkansa tänäänkin.