Piia Ristikankareen katoamistapauksen tutkinnassa käänne
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a585ec6e-ffac-4027-9bc6-89a1458a97fe
Kotitaloon siis tehty uusia etsintöjä.
Kyllä se Piian isä on elänyt aivan kauhean elämän. Sen nuorin lapsiaan kuoli nuorena päihteisiin .
Kommentit (2604)
Kalastaja oli Piian katoamista seuraavana aamuna nähnyt erikoisen näköisen veneen, josta kaksi miestä oli molskauttanut jotakin painavaa veteen. Vene oli molemmista päistä terävän kapea ja keskeltä poikkeuksellisen pullea. Taisi olla mehiläismallinen, en saanut ihan selvää podcastista. Kalastajan nähdessään toinen miehistä oli kironnut "kalastaja, perkele!" ja miehet olivat lähteneet veneineen. Kalastaja ei ollut sen jälkeen koskaan nähnyt samaa venettä.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että isä on syyllinen
Kukapa ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva katsoa pitkästä aikaa tästä aiheesta hyvä dokkari tai kuunnella kattava podcast. Vinkatkaa. viimeksi katsonut aiheesta dokumentin vuosia sitten, jospa olisi jotain lisää. Voi, kunpa Piia löytyisi.
http://areena.yle.fi/podcastit/1-50640985 No kuuntele ihmeessä tämä tuorein ja ehkä jopa mielenkiintoisin, jos et ole vielä kuunnellut.
En ole. Kiitos, pitääkin alkaa heti kuunteleen:)
Vierailija kirjoitti:
Kalastaja oli Piian katoamista seuraavana aamuna nähnyt erikoisen näköisen veneen, josta kaksi miestä oli molskauttanut jotakin painavaa veteen. Vene oli molemmista päistä terävän kapea ja keskeltä poikkeuksellisen pullea. Taisi olla mehiläismallinen, en saanut ihan selvää podcastista. Kalastajan nähdessään toinen miehistä oli kironnut "kalastaja, perkele!" ja miehet olivat lähteneet veneineen. Kalastaja ei ollut sen jälkeen koskaan nähnyt samaa venettä.
Ja oli löytänyt verkoilla ollessaan palan nailonsukkahousuista ja naisten kengänpohjan. Ja tietysti, kuten tähän caseen kuuluu: ilmoitti poliisille vasta vuosia myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en vieläkään oikein ymmärrä, miten susikoira Rex liittyy tähän juttuun.
Tom on Borås liittyy tähän susikoira Roi asiaan. Netistä löytyy useamman vuodenkin takaa asiasta vihjailua. M1nfosta, ja tämänkin palstan aiemmista ketjuista. Itse olen ainakin kiinnostunut tästä yksityiskohdasta.
Vierailija kirjoitti:
Tutkinnanjohtaja vuonna 2016 sanoi, että mikäli tuo painava möykky oli Piia, niin ruumis löydetään varmasti ennemmin tai myöhemmin. Jauhosaaren edustalla oli isot etsinnät aikoinaan, mutta sieltä ei löytynyt mitään. Kalastaja oli heittänyt verkoilla löytämänsä sukkahousun palan ja kengänpohjan roskikseen.
Se sieppari yritti vierittää syyn Piasta sen toisen niskaan !!! Siksi kirjoitti sen kirjeen! Se ite teki ne samat karmeudet pu ssi päähän uhkas P uhkoo silmät ja vei mökillekin, mut päästi meneen kun ei uskaltanu toistaa tekosta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en vieläkään oikein ymmärrä, miten susikoira Rex liittyy tähän juttuun.
Suhteellisen outo sattuma, että koiran luuranko löytyy juuri paikasta, mistä poliisi on oletettavasti etsinyt Piian ruumista tai jälkiä siitä. Ja Heikki ei tiedä, mikä koira se on.
Vielä oudompaa on että tässä ketjussa koirasta oli vihje päivää ennen kuin lehdissä koiran löytymisestä kerrottiin.
(20.11.1959)
YK:n lapsen oikeuksien julistus annettiin
Vierailija kirjoitti:
Se sieppari yritti vierittää syyn Piasta sen toisen niskaan !!! Siksi kirjoitti sen kirjeen! Se ite teki ne samat karmeudet pu ssi päähän uhkas P uhkoo silmät ja vei mökillekin, mut päästi meneen kun ei uskaltanu toistaa tekosta!
Mitä ihmettä selität? Meneekö vähän lujaa?
Eihän kukaan nähnyt Iineksenkään liftaavan se vaan siepattiin eikä kukaan huomannu katosi vaan kuin Pia! ! Ihan tottunein ottein!
Ei hemmetti! Sinne meni. Paikassa on vahvat virtaukset neljään eri suuntaan ja ruumis voi päätyä ihan mihin tahansa. Heikki itse kertoi tästä Viimeinen johtolanka -podcastissa. Heikki oli itse kertonut vihjeen poliisille saatuaan kuulla kalastajan tunteneelta tuttavaltaan venetapauksesta. Silti Heikki sanoi podcastissa, että sitten se kalastaja näki MEIDÄT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oli löytänyt verkoilla ollessaan palan nailonsukkahousuista ja naisten kengänpohjan. Ja tietysti, kuten tähän caseen kuuluu: ilmoitti poliisille vasta vuosia myöhemmin.
Kukaan muu ei noin outoa kirjettä lähettäs kuin just tollanen sieppaaja! Jut tommoset tekee noita juttuja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja muuten joku kertoi että oli noihin aikoihin tavannut hautausmaalla varsin oudosti käyttäytyviä limasia setiä. Jospa Pia lapioitiin jonkun muun hautaan alle tai päälle? Se joka oli ukot nähnyt oli saanut epätavallisen voimakkaan epäilyttävän ja vastenmielisen pelottavan tunteen!
Eikös joku rikollinen joskus sanonut että jos haluaa täysin varman kätköpaikan ruumiille niin etsii paikan missä on kaivettuna valmis hauta tulevaa hautausta varten ja hautaa oman tuotoksensa vaivihkaa sen pohjan alle.
Eli hautausmaalle haudattu?
"Ristikankare ei usko, että tapaus enää ratkeaa. - Olen yli 80-vuotias. Tässä on täytynyt asennoitua niin, että Piiaa ei löydy, mutta minä menen sinne, missä Piia on."
Vierailija kirjoitti:
Ei hemmetti! Sinne meni. Paikassa on vahvat virtaukset neljään eri suuntaan ja ruumis voi päätyä ihan mihin tahansa. Heikki itse kertoi tästä Viimeinen johtolanka -podcastissa. Heikki oli itse kertonut vihjeen poliisille saatuaan kuulla kalastajan tunteneelta tuttavaltaan venetapauksesta. Silti Heikki sanoi podcastissa, että sitten se kalastaja näki MEIDÄT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siteerasi ilmeisesti tämän kalastajan sanomisia? Tai mitä kalastaja oli kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä löydä uutista junan alle jääneestä naisesta, joka menetti jalkansa.
Tämä kyllä kiinnostaisi, että onko tämäkään juttu totta? Onko täällä ketään paikkakuntalaisia linjoilla? Ihmisiä, jotka ovat voineet tuntea tuon Sirpan?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tom on Borås" on siis henkilö, joka näki 7.10.88 keskiyöllä, kuinka tajuttoman oloista tyttöä nostettiin valkoiseen Volvoon Piikkiössä. Hän lähetti kirjeenä tämän näkemänsä poliisi-TV:lle. Kirje on päivätty 20.11.88.
Auto on jäljitetty ja tiedetään, että ko. autoon liittyy henkilö, joka taas liittyy seksuaalirikoksiin 80-luvun lopulla. Mutta todisteita juuri Piiasta ei autosta kuitenkaan löytynyt.
Luultavasti on siis joko kämmätty tässä auton tutkinnassa tai sitten on auto pesty niin hyvin, ettei mitään enää löytynyt. Auton osuutta Piian tapaukseen ei ole poliisikaan silti poissulkenut, vaikkei mitään löytynytkään.
Auto ja perheen ulkopuoliset tekijät tähän keissiin minun mielestäni varmasti liittyvät.
Uskon, että perhe, kaikista ongelmistaan tai outouksistaan huolimatta, on syytön.
Piia katosi Piikkiössä 7.10. ja samana yönä Boråsista oleva Tom näkee Piikkiössä tämmöistä touhua tehtävän. Tomia ei ole koskaan löydetty, mutta varma on, että jos hän on nähnyt tämmöistä ja poliisikin on tietoinen, että auto liittyy seksuaalirikoksiin, joita on tehty 80-luvun lopulla, ei voi kaikki olla jotain sattumaa, vaan Piiaa on siinä Tomin havainnossa kannettu Volvoon.
Ja vaaleilla Volvoilla ökyilivät silloin rikkaat nousukkaat ja Ruotsista tuleet jne. Se oli statusta silloin! Eli rahaa on tehnyt jotenkin äijä.
Asiasta kukkaruukkuun Paatero on oikeistolainen. Kok? Niinkuin jehovatkin vaikka esittävätkin neutraalia. Ei ne kommareita ole ainakaan.
Tuo 80-luku on omaa nuoruuttani myös. Silloin ajeli Varsinais-Suomen naapuriläänissä myös eräs epämääräinen nuori mies valkoisella Volvolla, mutta se oli sellainen vanhanmallinen Volvo Amazon.
Tuota Piikkiössä nähtyä Volvoa ei ole paremmin kuvailtu, mikä on sen ikä. Ei siis välttämättä ole mikään ökyauto lainkaan. Voi olla tuollainen vanhakin. Voi olla vaikka sama pelottava tyyppikin kysymyksessä, jonka kyydissä itse olin 80-luvulla - kukas sen sitten tietäisi! Itse en muista tyypin nimeä. Mutta pois hänen kyydistään halusin mitä pikimmin. Sen muistan.
Liftasimme tämän Volvo Amazon-tyypin kyytiin kaverini kanssa. Hänelläkin oli joku kaveri mukana. Juottivat meille pullollisen raakaa kirkasta viinaa ja päädyimme Säkylään, jossa kaverin käytös meni sellaiseksi, että hyppäsin autosta ulos, kun olimme parkeissa keskustassa.
Täällä joku puhui Yläneestä jotain. Herran jestas, samoja seutuja Säkylä, Yläne, Piikkiö.... voiko tämä olla sama kaveri? Onkohan voinut syyllistyä joskus seksuaalirikoksiin...? En ihmettelisi. Oli epämiellyttävä ja karmaiseva tyyppi. Mitäänsanomattoman näköinen, eikä mitenkään ystävällinen. Noihin aikoihin joku parikymppinen.
Siitä sitten ilmoitusta tekemään.
Noilla kriteereillä ei ketään vielä tunnisteta ja tuomita. Epämiellyttävästä käytöksestä ei ketään saada selliin istumaan. Mutta itse uskon, että jos tuo Volvo osoittautuu juuri Amazoniksi ja tyyppi on nyt yli 5-kymppinen, niin sama tyyppi voi hyvinkin olla, joka on kruisaillut noilla seuduilla eri menomestoissa tuohon maailmanaikaan tekosia tekemässä.
Ja se tunne siitä siepparistahan oli kaikilla ekan ettei toi ekaa kertaa oo pappia kyydissä ehei, sen suunnitelmallisuus laittaa pussikin päähän ja viedä tyttö oli ihan karmaiseva!! Jos ei saanu naisia kuin väkisin?
Tämä tyyppi ei pistänyt tyttöä kylmäksi ja palautti lopulta tytön kotinsa lähistölle. Ei se tyyppi ollut muutenkaan mikään ruudinkeksijä. Ennemmin tulee tunne, että oli ensimmäistä kertaa asialla, vaikka ikää olikin jo.
Tapaukseen liittyi vieras auto, ainakin kaksi miestä, huumaaminen ja vene?
Entä miten tähän yhtälöön sopii asuntovaunu, autotalli, betonivalu ja koiran raato?
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä löydä uutista junan alle jääneestä naisesta, joka menetti jalkansa.
Tämä kyllä kiinnostaisi, että onko tämäkään juttu totta? Onko täällä ketään paikkakuntalaisia linjoilla? Ihmisiä, jotka ovat voineet tuntea tuon Sirpan?
Joku teinityttö oli pelleilyt menettänyt jalat junan alle. Sitten miehiä.
Luulen että isä on syyllinen