Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup: Sanokaa rehellisesti olisitteko onnellisia tällaisessa suhteessa?

Vierailija
07.09.2023 |

Haluaisin nyt kyllä rehellisiä mielipiteitä siitä, olenko vain keski-iän kriisin kourissa houraileva kiittämätön nainen vai onko avioliitossani oikeasti ongelmia.

Eli, olen 46-vuotias nainen. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 20-vuotiaasta asti. Meillä on lukioikäiset lapset (2 kpl). Parisuhteessamme ei ole suuria ongelmia ja mieheni on periaatteessa oikein hyvä mies. Hän on erinomainen isä, on kiltti minulle, ei ryyppää, ei ole uskoton, pitää minua hyvänä päivittäin, antaa palautetta viehätysvoimastani jne. Myös seksielämämme on erinomaista.

Sitten ongelmat:

1. Mieheni on ikäisekseen suoraan sanoen aika onneton ns. käytännön asioissa. Ei osaa tehdä mitään teknisiä asioita eikä ole niistä myöskään kiinnostunut. Laskut on aina maksamatta, veroilmoituksista puhumattakaan. Pihanurmikko voi kasvaa puolimetriseksi ennen kuin hän sitä edes noteeraa. Vaikka hän on erinomainen isä, hän ei valehtelematta koskaan ole luultavasti lukenut lastemme Wilma-viestejä. Näin ollen ns. metatyö eli vastuu asioista on käytännössä aina minulla. Jos minulla ei ole hommat hanskassa, kaikki asiat jää tekemättä.

2. Mieheni ei ole lainkaan kiinnostunut ruuanlaitosta/ruuasta, vaan voisi syödä vaikka samaa ruokaa joka päivä, jotta vaivaa sen tekemiseksi ei tarvitsisi vain nähdä. Itselle sen sijaan ruuanlaitto yhdessä olisi ihanaa tekemistä.

3. Mieheni on töistä niin väsynyt, että hän nukkuu päiväunet JOKA PÄIVÄ, jotta jaksaa illan pysyä hereillä. En oikein osaa itsekään sanoa, miksi tämä on alkanut ärsyttää hirvittävän paljon.

4. Mieheni on intohimoinen viiniharrastaja ja käyttää kaikki rahansa omiin reissuihinsa ja asettaa ne meidän yhteisten reissujen edelle. Itselleni olisi suuri unelma käydä mieheni kanssa kaupunkilomilla, mutta jos haluan niille, on minun ne itse maksettava kokonaan meille molemmille.

5. Mieheni ei kaipaa mitää "extraa" juuri koskaan parisuhteessa eikä näin ollen sitä käytännössä koskaan itse järjestäkään. Jos haluan hotelliin hänen kanssa, on se itse varattava. Jos haluan elokuviin hänen kanssa, on liput hankittava itse. Toki hän mielellään viettää aikaa kanssani (sali, koiran ulkoilutus), mutta muuten ei mitään extraa.

No, nyt tuli jo paljon juttuja, mutta toivottavasti joku jaksoi lukea ja ennen kaikkea jaksaa sanoa mielipiteensä. Kiitos! Rehellisesti sanoen itse haaveilen usein toisenlaisesta kumppanista ja samalla tunnen syyllisyyttä siitä ettei tämä riitä - mikään kun ei tosiaan ole pahasti pielessä ja paljon on hyvää.

Gallup: Sanokaa rehellisesti olisitteko onnellisia tällaisessa suhteessa?

Vaihtoehdot

Kommentit (285)

Vierailija
41/285 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se pihanurmikko on puolimetrinen ja pyydät/käsket miestäsi leikkaamaan sen, ryhtyykö hän työhön?

Tarvitaanko nurmikon leikkaamiseen kikkeliä, vai miksi AP ei voisi itse tehdä sitä?

AP:n aika menee lasten wilma-viestien ja muun metatyön hoitamisessa. Sellaisissa tehtävissä, joihin mies ei näköjään pysty, joten tehköön osansa hoitamalla jotain missä onnistuu. Aloittaja varmasti itsekin osaisi nurmikon leikata, mutta ei hänen sentään kaikkea tarvitse tehdä.

Siis kuinka monta viestiä päivässä niiden lähes täysi-ikäisten lukiolaisten opettajat sitten lähettelevät mammoille?

Vierailija
42/285 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että sinua ihan periaatteesta ärsyttää kaikki, mitä miehesi tekee. En näe tulevaisuutta suhteellanne.

Minusta tämä on todella vaarallinen oppi. Ihminen voi kasvattaa itseään ja vaikuttaa ärtymiseensä todella paljon niin halutessaan. Ja kuten joku totesi, se voi olla hormonaalistakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/285 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni hyvin samanlainen mies kuin AP:lla, mutta lisäisin vielä yhden: koska miehellä itsellään on niin kalliit harrastukset, hän ei ikimaailmassa ole valmis sijoittamaan rahaa yhteisiin asioihin (esim. asunnon remontointi), koska ne hänen mielestään ovat rahan hukkaamista. Tämä loukkaa minua paljon, koska se olisi itselle tärkeää.

Vierailija
44/285 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikea ottaa kantaa kumpaakaan suuntaan. Sitä paitsi meidän mielipiteiden ei tulisi tuossa painaa. Itse yrittäisin keskustella miehen kanssa suhteen epäkohdista. Vaikuttaa siltä, että hänellä on omassa elämässään joitain ongelmia. Miksi laskut jää maksamatta? Miksi täytyy nukkua päivällä?

Vierailija
45/285 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska minulla on mies, joka on sekä kiltti, mukava ja luotettava ym. että sen lisäksi hoitaa ja järjestää oma-aloitteisesti kodin ja lasten asioita tasavertaisesti kanssani, niin täytyy sanoa etten jaksaisi katsella ap:n miehen kaltaista tyyppiä hetkeäkään.

Minulle on tärkeää että elämänkumppani on ns. aikuinen joka osaa hoitaa vaikkapa raha-asiat luotettavasti sekä ymmärtää mitä pitää tehdä jotta elämä ja arki sujuu mahdollisimman helposti ja mukavasti.

Raha-asiat ja arki ovat molempien vastuulla.

Osaavampi hoitaa ne, ja muista hommista sovitaan yhdessä, jos kerran yhdessä ollaankin.

Jos toinen ei ottaisi mitään vastuuta mistään eikä olisi tarpeeksi varaa palkata ulkopuolista apua, lähtisin menemään ja viettämään upeaa itsenäistä elämää.

Vierailija
46/285 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa puolesta enkä vastaan, mutta kerron yhden asian, jonka olen elämässäni oppinut ja jota mielelläni välitän muillekin: älä KOSKAAN rakenna omaa onneasi vain toisen varaan. Jos se onni kumpuaa ihan sinusta itsestä ja jos voit itsesi tehdä onnelliseksi (tai edes tyytyväiseksi) olet aika onnekkassa asemassa.

Vierailija
47/285 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se pihanurmikko on puolimetrinen ja pyydät/käsket miestäsi leikkaamaan sen, ryhtyykö hän työhön?

Tarvitaanko nurmikon leikkaamiseen kikkeliä, vai miksi AP ei voisi itse tehdä sitä?

Samaa ihmettelin. Oletko ap joku hienohelma vai minsi et aja itse nurmikkoa? Osta kunnon masiina ja aja itse. Tai robotti, sillä se on ratkaistu. Ja ne lukiolaisetkaan eivät ole enää vauvoja, hekin kykenevät siihen puuhaan varmasti.

Robottinurmi osaa muuten olla todella nätti.  Mutta mä mietin ensimmäiseksi sitä, onko miehen sydän kunnossa. Mitä te ajattelette, jos talossa on terveitä nuoria ja päivänokoset joka päivä tarvitseva isä laitetaan leikkaamaan ruohoa, vaikka tämä kaiken lisäksi ilmeisesti ei hommasta edes järin pidä. Miltäs sitten tuntuu, jos mies saa sydänkohtauksen tapellessaan  pitkästä nurmesta suuttuneen leikkurin kanssa? 

Vierailija
48/285 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on ollut varmasti alusta asti huono käytännön taitoja vaativissa jutuussa, joten itsepä valitsit sellaisen miehen. Sama juttu ruoka-asioissa.

Miehen kannattaa miettiä ruokavalionsa kuitenkin kuntoon, mennä kattaviin labratesteihin, myös d- vitamiini ja mittauttaa samalla testosteroniarvonsa. Liikunta ei ole ikinä pahaksi, pitäisi vain löytyä mukava tapa harrastaa sitä.

Kukaan järkevä ihminen ei halua mennä ikinä jonnekin rupuiseen hotelliin yöksi ja maksaa siitä paskasta vielä rahaakin, jos omassa sängyssä nukkuu paremmin. On siis ihan järjetöntä käskyttää miestä sellaiseen ja vinkua kun toista ei nappaa...

Miksi et mene mukaan viinijuttuihin? Niinpä...

Sanoisin, että sinulla on nyt ongelmia, ei miehellä. Sinulla on kuitenkin joku ikäkriisi, mutta et halua muuttaa kuitenkaan itseäsi, vaan haluaisit, että toinen muuttuu. Minä muuttaisin sinuna ajattelutapaani ja olisin mielummin onnellinen niistä hyvistä asioista kuin räkyttäisin muutamista huonoista, jotka ovat olleet olemassa jo 26 vuotta ja joita et pysty muuttamaan.

N49

Miksi apn pitäisi mennä mukaan miehen viinijuttuihin, jos ne eivät kiinnosta. Apna keksisin itselleni oman vastaavan harrastuksen ja alkaisin laittaa kaikki rahani siihen.

Vierailija
49/285 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan vaihtoehto ei ole sopiva vastaamiseen. Joo, ärsyttäisi, mutta ei nuo ole sellaisia asioita joiden takia eroaisin. Täydellisiä ihmisiä tulee vastaan aika harvoin.

Yrittäisin fiksata noita. Joku parisuhdeterapeutti kehiin että mies ymmärtää että olet oikeasti tosissaan ja haluat muutosta.

Vierailija
50/285 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes puolet on vastannut, että "moni peruasia parisuhteessasi on vinksallaan". En ole ap, mutta olisin hyvin kiinnostunut kuulemaan, mitkä PERUSasiat ap:n suhteessa on pielessä. Kertokaa!

No ainakin se, että vastuu asioista on toisella ja toisella ei tunnu olemaan alkeellisiakaan kansalaistaitoja. Minä en suostuisi elämään tuollaisen ihmisen kanssa. 

Vierailija
51/285 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelin. Oletko ap joku hienohelma vai minsi et aja itse nurmikkoa? Osta kunnon masiina ja aja itse. Tai robotti, sillä se on ratkaistu. Ja ne lukiolaisetkaan eivät ole enää vauvoja, hekin kykenevät siihen puuhaan varmasti.

Robottinurmi osaa muuten olla todella nätti.  Mutta mä mietin ensimmäiseksi sitä, onko miehen sydän kunnossa. Mitä te ajattelette, jos talossa on terveitä nuoria ja päivänokoset joka päivä tarvitseva isä laitetaan leikkaamaan ruohoa, vaikka tämä kaiken lisäksi ilmeisesti ei hommasta edes järin pidä. Miltäs sitten tuntuu, jos mies saa sydänkohtauksen tapellessaan  pitkästä nurmesta suuttuneen leikkurin kanssa? 

Päikkäreitä nukkuu tuttavapiirissäni vain ylipainoiset. Terveys kuntoon niin ei tarvi päikkäreitä.

Vierailija
52/285 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Hän tekee kaiken mukisematta, kun työnjohtaja eli minä kerron, mitä on tehtävä. Mutta tämä ei poista sitä vastuu-ongelmaa. Omasta mielestä se vastuun kantaminen on raskaampaa kuin itse tekeminen.

Tämä on se ikuinen ongelma. Kun nurmikko on tietyn pituinen, naista harmittaa ja hän sanoo miestä vastuuttomaksi. Miestä ei harmita kuin naisen käytös, nurmikko on ihan hyvä. Lanseeratkaa luomipiha.

Vierailija
53/285 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päikkäreitä nukkuu tuttavapiirissäni vain ylipainoiset. Terveys kuntoon niin ei tarvi päikkäreitä.

Mitenkäs minulla, kun olen 184 cm ja 67 kg ja silti nukun joka päivä?

Vierailija
54/285 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Hän tekee kaiken mukisematta, kun työnjohtaja eli minä kerron, mitä on tehtävä. Mutta tämä ei poista sitä vastuu-ongelmaa. Omasta mielestä se vastuun kantaminen on raskaampaa kuin itse tekeminen.

Tämä on se ikuinen ongelma. Kun nurmikko on tietyn pituinen, naista harmittaa ja hän sanoo miestä vastuuttomaksi. Miestä ei harmita kuin naisen käytös, nurmikko on ihan hyvä. Lanseeratkaa luomipiha.

Yleensä kun naisella on se ruokapuoli hoidettavana, siihen lisäkdi pyykit ym. kotityöt niin ei siinä vaan ehdi sitä nurmikkoakin. Itse tykkäsin nurmikon leikkaamisesta kun asuin omakotitalossa joskus aikoinaan. Mutta yksi ihminen ehtii vain yhden ihmisen hommat ja jos toinen vetää päikkäreitä sillä aikaa kun toinen yrittää selvitä arjesta, niin pistäähän se vatuttamaan.

Vierailija
55/285 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni hyvin samanlainen mies kuin AP:lla, mutta lisäisin vielä yhden: koska miehellä itsellään on niin kalliit harrastukset, hän ei ikimaailmassa ole valmis sijoittamaan rahaa yhteisiin asioihin (esim. asunnon remontointi), koska ne hänen mielestään ovat rahan hukkaamista. Tämä loukkaa minua paljon, koska se olisi itselle tärkeää.

Miksi se olisi hänen mielestään rahan hukkaamista? Minusta on aika ikävää, jos noin isossa asiassa sinä puolestasi päätät nähdä asian puhtaasti valtakysymyksenä. 

Onko remontti todella tarpeen, parantaako se asunnon myyntiarvoa aidosti vai onko kysymys siitä, että haluat muodikkaat pinnat, jotka jäävät 10 vuoden sisään vanhanaikaisiksi ja olet muutenkin kyllästynyt niiden vikoihin ja ne pitäisi taas uusia? 

Voitaisiinko lähteä kokeilun vuoksi ajatuksesta, että mies aidosti kokee, että remontti ei ole perusteltu? Silloinhan se ei ole yhteinen asia. 

Vierailija
56/285 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs minulla, kun olen 184 cm ja 67 kg ja silti nukun joka päivä?

Todennäköisesti tulet lihomaan.

Vierailija
57/285 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minulla on mies, joka on sekä kiltti, mukava ja luotettava ym. että sen lisäksi hoitaa ja järjestää oma-aloitteisesti kodin ja lasten asioita tasavertaisesti kanssani, niin täytyy sanoa etten jaksaisi katsella ap:n miehen kaltaista tyyppiä hetkeäkään.

Minulle on tärkeää että elämänkumppani on ns. aikuinen joka osaa hoitaa vaikkapa raha-asiat luotettavasti sekä ymmärtää mitä pitää tehdä jotta elämä ja arki sujuu mahdollisimman helposti ja mukavasti.

Täällä toinen täysin samaa mieltä. Otan mieluummin vaikka impotentin ja alkoholisoituneen, mutta vastuullisen aikuisen miehen kuin AP:n kuvaaman mieslapsen.  

Alkoholisoitunut harvemmin on vastuullinen, vaan useimmin juuri se "mieslapsi".

Impotenssiin löytyy usein apu, paitsi juuri niillä alkoholisteilla, joilla kännin himo on se himotuin himo..

Vierailija
58/285 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioita, joita oma mieheni (44 v) ei mm. tiedä: 

-mikä on sähkösopimus ja mistä sellaisen saa

-mitä tarkoittaa yhtiövastike

-onko lapsillamme sairausvakuutuksia

-paljonko meillä menee asumiseen kuukaudessa

-oma veroprosenttinsa ja paljonko hän tienaa kuukaudessa

Nämä ihan vaan sivuhuomatuksena. Että on niitä muitakin vastaavia miehiä.

Häh? Toi viimeinen kohta. Kai on allekirjoittanut työsopimuksensa kuitenkin itse? Ja lukenut sen ennen allekirjoittamista?

Vierailija
59/285 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi määrätä, milloin toinen aikuinen ihminen saa nukkua? Sekö on sitä metatyötä, jota sinun on ihan pakko tehdä?

Vierailija
60/285 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ERINOMAINEN kommentti - siis teoriassa. Käytännön aikuisten elämässä vaan on valitettavasti niin, että 99,99% tapauksista joutuu tekemään kompromisseja jonkun asian suhteen. Omasta mielestäni (nämäkin toki jokaisen itsensä arvotettava) AP:n mies kuulostaa kumppanilta, jonka puutteet olisi itse valmis mielelläni sietämään saadakseni kuvattuja asioita. Suhteesta lähtö pitäisin erittäin suurena riskinä, koska siinä tosiaan on se 99,99% prosentin todennäköisyys, että seuraavakin on tavalla tai toisella "maanantaikappale".

Olen eri mieltä. Oma mies on kuten AP:n mies, mutta lisäksi on hän on erittäin jämäkän vastuullinen ja osaa myös ns. "miesten työt". Tämä on juuri se, miksi hän tuo minulle turvaa ja koen hänet miehekkäänä. Vastuuton lapsellinen boheemi olisi minulle kauhistus.