"Naisen pitää antaa miehen olla mies"
Mitä tuo konkreettisesti tarkottaa? No, jokaiselle miehelle varmaan eri asioita, mutta voisiko miehet avata tätä jotenkin. Naisena ajattelen miehen olevan joka tapauksessa mies riippumatta siitä, miten hänet kohtaan ja miten toimin suhteessa.
Kommentit (986)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mies saa olla mies. Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Hän tekee pitkiä päiviä ja taloudellisesti antaa perheeseen enemmän. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.
Ei ongelmaa, seksi sujuu ja elämä on hyvää. En myöskään ole nalkuttava vaimo, molemmat saa omaa tilaa tarpeen tullen.
Mies osallistuu vapaapäivinä kodinhoitoon ja lasten hoitoon.
Arvostan miehen loogista ja suoraviivaista ajattelutapaa, itse rönsyilen monesti. Molemmat saamme toisiltamme ja koen, että nainen ja mies täydentää toisiaan, näin siis meillä.Tarkoittaako "olla mies" sitä, ettei tee kotitöitä ja hoida lapsia ja käy töissä? Huhhuh.
Jos naisesta tulee perheen suorittaja, kaiken ylläpitäjä, nainen luopuu omasta naiseudestaan, eikä miehellä ei ole mitään tilaa olla mies.
Totta, mutta ei kukaan voi yksin tuollaiseen rooliin päätyä, kyllä se perheen kaiken ylläpitäjän rooliin päätyminen vaatii sen, että toinen mieluusti sen vallan luovuttaa pois itseltään. Jostain syystä miehet halutaan nähdä jotenkin vajaakykyisinä, että he vaan tekee niinkuin nainen sanoo, ja miehuuskin vaatii sen että nainen erikseen sen mahdollisuuden heille antaa. Melko sairas ajattelutapa eikö?
Hyvin usein juuri näillä toimilla työntää miehen pois luotaan, joko vain henkisesti tai myös fyysisesti. Nainen saattaa ottaa hartioilleen kaikki miehenkin ongelmat ja haluaa ratkaista nekin. Säteileekö nainen silloin rakkautta ja hyväksyntää, vai oliko mies täysin itsestäänselvä, että hän on siinä?
Ja mies ilomielin luovuttaa kaikki ongelmansa naisen hoidettavaksi ja jättäytyy passiiviseksi lapaseksi. Naisen vika tietenkin.
Kyse onkin nyt siitä onko se miehelle ongelma jonka nainen ottaa hoitaakseen?
Edelleen, kukaan ei voi päätyä perheen päsmärin ja kaikenhoitajan rooliin, ellei perheen toinen aikuinen sitä hänelle luovuta. Monelle se voi toki olla jo jostain lapsuudesta opittu malli, että äiti hoitaa ja äitiä pitää totella, eikä siksi osata muunlaisia rooleja ottaa.
Parisuhteessa on tapana ottaa toisen tahto huomioon. Jos se toinen haluaa tehdä jotain, hänen on annettava tehdä niin kuin parhaaksi näkee. Siitähän me ollaan yritetty eroon ettei miehet määrittele mitä naisten tulee tehdä.
Parisuhteessa on myös tapana tehdä osansa, eikä jättää kaiken tekemistä toiselle.
Tapana on myös että ihminen on itse vastuussa itsestään.
Parisuhteessa jos ollaan niin myös se toinen otetaan huomioon. Ja jos puhutaan perheestä niin kyllä aikuiset on vastuussa koko perheestä, ei vain itsestään. Tämä "olen vastuussa vain itsestäni"-ajatusmalli ei sovi pitkään parisuhteeseen, mutta on toki kovin trendikkään nykyaikainen.
Missä on sanottu vain? Älä vääristele. Ihminen on vastuussa itse omasta hyvinvoinnistaan. Huomioon ottaminen ja vastuun kantaminen itsestä on eri asioita. Parisuhteessa ei ole oikeaa tapaa tehdä asioita. Jos ei miellytä, sitten vaihdetaan. Et sinä voi määritellä sitä miten muiden tulee toimia parisuhteessa. Voit ainoastaan määritellä miten sinä toimit. Voit määritellä myös sen kenen kanssa sinä alat parisuhteeseen, mutta toisen tekemisiä et voi päättää. Voit aina erota.
Miksi naisilla on kova tapa määritellä muita ihmisiä ja muiden tapoja elää oikeiksi ja vääriksi?
Tämä ajatusmaailma on juuri sitä lapsellisuutta ja sitä miten valitettavasti osa nykymiehistä ja naisista kokee asian. Todella egoistisesti ja minäkeskeisestä eikä haluta ottaa vastuuta toisista, perheestä ja yhteiskunnasta, koska vain omalla navalla on väliä. Kuitenkin parisuhteessa ja perheessä tulee ottaa yhteinen etu ensisijalla huomioon ja se on juuri sitä aikuisuutta ja mieheyttä ja naiseutta.
Vierailija kirjoitti:
Kai tää on jokin versio "pojat on poikia" - asenteesta.
Ai Juhani jätti sinut yksin selviämään vauvan ja taaperon kanssa viikoksi kun painui poikien kanssa ryyppyreissulle? No, miehet on miehiä. Juhani pelasi koko viikonlopun videopelejä ja juoksevat asiat jäi hoitamatta? No, miehet on miehiä. Juhani jahtasi työpaikan kesäharjoittelijaa ja lähetti tälle munankuvia selkäsi takana?
Miehet on miehiä.
Tätä se juuri tarkoittaa, miehet eivät yleensä ottaen ole taaperoiden hoivatätejä. Ainakaan itse en ole.
Nykyään luullaan, että miehet ovat epäonnistuneita. b-luokan naisia. Niin ei ole. Katsokaa Ukrainasta keitä miehet ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministi ei tähän ehkä suostu . Minä itse arvostan sitä että mieheni kantaa painavat tavarat ja kassit pyytämättä ja korjaa ja remontoi sekä tekee asiat mitkä minulle vaikeita kuten uuden puhelimen käyttöönotto tai modeemin asennus . Itse parsin mielelläni miehen sukkia ja nappeja , siivoan ja teen ruokaa , laadin kauppalistat ym mitkä osaan hyvin ja näistä ei minulle vaivaa .
Miten se mies olisi vähemmän mies jos hän ompelisi napin?
Miten se on naisen arvoa alentavaa jos nainen hieroisi miehen jalkoja kun tämä tulee töistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että tässä miehenä olo määritellään taas hyvin ahtaan sukupuolistereotypian kautta.
Minä annan mieheni olla juuri sellainen mies kuin hän on. Minun miesystävälläni on peukalo keskellä kämmentä, eikä hän osaa mitään perinteisiä miesten töitä. Hän on täysi "kaupunkilaispoika", eikä hänessä ole rahtuakaan erähenkisyyttä. Sen sijaan hän on tarkka ulkonäöstään, hänellä on tarkat ihon- ja hiustenhoitorutiinit, sekä harkittu tyyli ja vaatteet aina viimeisen päälle. Hänestä puuttuu kaikki juro "äijämäisyys" ja vastaavasti hän on herkkä ja keskusteleva.
Minusta olisi aina tärkeää kun sanonaat jotain tällaista "naisen tulee antaa miehen olla mies" avata myös sitä mitä sillä miehenä olemisella tarkoitetaan. Tarkoitetaanko tässä sitä, että miehen on saatava olla rauhassa oman sukupuolensa stereotypia vai kenties sitä, että mies saa olla oma itsensä?
Kun tilanne yhteiskunnassa on vakaa, niin kyllähän tuon kaltaisille miehille on tilaa eikä asiassa ole mitään ongelmaa.
Mutta mitäs sitten, kun olosuhteet muuttuu? Mitäs sitten kun p*ska osuu tuulettimeen kunnolla, esim. vaikka joudutte taloudellisiin vaikeuksiin tai vaikkapa itänaapuri tuleekin meille kutsumatta kylään? Mitä tapahtuu sitten, kun mieheltä oikeasti vaadittaisiin voimaa edistää esim. teidän turvallisuuteen liittyviä asioita? Siinä vaiheessa nimittäin ei auta itkevä ja herkkä mies, joka päivät pitkät peilaa itseään ja sovittelee muotivaatteita. Siinä vaiheessa auttaa mies, joka on perinteisellä tavalla maskuliinen, eli tekee sen mitä _pitää_ tehdä, eikä mieti miltä tämä minusta nyt mahtaa tuntua.
Miksi just miehen pitäisi olla se, joka on vahva kriisitilanteessa? Kuvitteletko nyt että naiset ois jotenkin avuttomia jos hätätilanne iskee, ei muuten ole. Kautta historian naiset on ottaneet ohjat tarvittaessa ja selvinneet vaikka mistä jos on ollut pakko.
Oikeasti naisillahan ohjat on perheissäkin, ja suvuissa. Pyörisikö mikään ilman äitejä, siskoja, mummoja, tätejä.. Eipä juuri. Ja miehetkin tietävät tämän.
Näin se vain menee.
Joidenkin miesten ajatusmaailma on vielä siltä ajalta, kun naisen ei ollut sopivaa käydä töissä, vaan hoitaa taloutta kotona.
Unohtuu, että silloin mies toi palkkatilin kotiin ja rahat olivat yhteisiä. Monessa vanhassa talossa, kuten tässä jossa asun, on vielä piian huone, eli kotona oli vielä apuväkeä.
Nyt naisen pitäisi käydä töissä, hoitaa lapset, hoitaa mies ja urheilla, eli olla super-ihminen.
Superihmisen rinnalla kotona hoidettava mies ei vaikuta miehekkäältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministi ei tähän ehkä suostu . Minä itse arvostan sitä että mieheni kantaa painavat tavarat ja kassit pyytämättä ja korjaa ja remontoi sekä tekee asiat mitkä minulle vaikeita kuten uuden puhelimen käyttöönotto tai modeemin asennus . Itse parsin mielelläni miehen sukkia ja nappeja , siivoan ja teen ruokaa , laadin kauppalistat ym mitkä osaan hyvin ja näistä ei minulle vaivaa .
Miten se mies olisi vähemmän mies jos hän ompelisi napin?
Miten se on naisen arvoa alentavaa jos nainen hieroisi miehen jalkoja kun tämä tulee töistä?
Molemminpuolisuus on usein merkki tasa-arvosta ja reiluudesta.
Vierailija kirjoitti:
Naisen pitää antaa miehelle seksiä ja naisen pitää totella miestä, naisen pitää myös pitää mies tyytyväisenä.
Miehen tehtävä on asettaa naiselle rajat ja mies tuo turvaa sekä vakautta naiselle.
Heko heko. Rajoja asetaan lapsille, ei aikuisille.
Mitä muuten tapahtuu ellei se Venäjä nyt hyökkääkään kun ollaan Natossa, saako mies vaan vapaamatkustaa koko elämän?
Vierailija kirjoitti:
Naisen pitää antaa miehelle seksiä ja naisen pitää totella miestä, naisen pitää myös pitää mies tyytyväisenä.
Miehen tehtävä on asettaa naiselle rajat ja mies tuo turvaa sekä vakautta naiselle.
Näin luonto on tarkoittanut asioden olevan mutta me ihmiset keksimme oman ideologiamme ja kukaan ei voi enää hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mies saa olla mies. Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Hän tekee pitkiä päiviä ja taloudellisesti antaa perheeseen enemmän. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.
Ei ongelmaa, seksi sujuu ja elämä on hyvää. En myöskään ole nalkuttava vaimo, molemmat saa omaa tilaa tarpeen tullen.
Arvostan miehen loogista ja suoraviivaista ajattelutapaa, itse rönsyilen monesti. Molemmat saamme toisiltamme ja koen, että nainen ja mies täydentää toisiaan, näin siis meillä.Tarkoittaako "olla mies" sitä, ettei tee kotitöitä ja hoida lapsia ja käy töissä? Huhhuh.
Jos naisesta tulee perheen suorittaja, kaiken ylläpitäjä, nainen luopuu omasta naiseudestaan, eikä miehellä ei ole mitään tilaa olla mies.
Totta, mutta ei kukaan voi yksin tuollaiseen rooliin päätyä, kyllä se perheen kaiken ylläpitäjän rooliin päätyminen vaatii sen, että toinen mieluusti sen vallan luovuttaa pois itseltään. Jostain syystä miehet halutaan nähdä jotenkin vajaakykyisinä, että he vaan tekee niinkuin nainen sanoo, ja miehuuskin vaatii sen että nainen erikseen sen mahdollisuuden heille antaa. Melko sairas ajattelutapa eikö?
Hyvin usein juuri näillä toimilla työntää miehen pois luotaan, joko vain henkisesti tai myös fyysisesti. Nainen saattaa ottaa hartioilleen kaikki miehenkin ongelmat ja haluaa ratkaista nekin. Säteileekö nainen silloin rakkautta ja hyväksyntää, vai oliko mies täysin itsestäänselvä, että hän on siinä?
Ja mies ilomielin luovuttaa kaikki ongelmansa naisen hoidettavaksi ja jättäytyy passiiviseksi lapaseksi. Naisen vika tietenkin.
Edelleen, kukaan ei voi päätyä perheen päsmärin ja kaikenhoitajan rooliin, ellei perheen toinen aikuinen sitä hänelle luovuta. Monelle se voi toki olla jo jostain lapsuudesta opittu malli, että äiti hoitaa ja äitiä pitää totella, eikä siksi osata muunlaisia rooleja ottaa.
Parisuhteessa on tapana ottaa toisen tahto huomioon. Jos se toinen haluaa tehdä jotain, hänen on annettava tehdä niin kuin parhaaksi näkee. Siitähän me ollaan yritetty eroon ettei miehet määrittele mitä naisten tulee tehdä.
Parisuhteessa on myös tapana tehdä osansa, eikä jättää kaiken tekemistä toiselle.
Entä kun tulee lapsia, yhäkö mies on vastuussa vain itsestään? Nämä miehet menee onneksi nykyään aika äkkiä kiertoon.
Mikä saa niin fiksun naisen edes perustamaan sen perheen miehen kanssa, joka ei ole kykenevä tasavertaiseen parisuhteeseen? Kyllä se mies muuttuu kun tulee niitä lapsia?
Niin. Jotkut miehet muuttuvat normaaleista itsekkäiksi ja lapsellisiksi mulkuiksi lapsia saatuaan. Sitä ei voi ennustaa.
Toi on niin totta. Ja myös miehet, jotka ennen lapsia tekivät kotitöitä ja lupasivat ummet ja lammet siitä, miten jäävät hoitamaan lasta kotiin jne. Etukäteen ei vaan tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen tehtävä on asettaa naiselle rajat ja mies tuo turvaa sekä vakautta naiselle.Näin luonto on tarkoittanut asioden olevan mutta me ihmiset keksimme oman ideologiamme ja kukaan ei voi enää hyvin.
Palliperustetta ei olekaan juuri kuulunut sitten 50-luvun. Kuinkas naisrintamalla menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen tehtävä on asettaa naiselle rajat ja mies tuo turvaa sekä vakautta naiselle.Näin luonto on tarkoittanut asioden olevan mutta me ihmiset keksimme oman ideologiamme ja kukaan ei voi enää hyvin.
Tule jo pois sieltä luolamiesajalta. Nykysotakin on jotakin lennokin ohjaamista etänä, ei mitään painia.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin miesten ajatusmaailma on vielä siltä ajalta, kun naisen ei ollut sopivaa käydä töissä, vaan hoitaa taloutta kotona.
Unohtuu, että silloin mies toi palkkatilin kotiin ja rahat olivat yhteisiä. Monessa vanhassa talossa, kuten tässä jossa asun, on vielä piian huone, eli kotona oli vielä apuväkeä.
Nyt naisen pitäisi käydä töissä, hoitaa lapset, hoitaa mies ja urheilla, eli olla super-ihminen.
Naisilla on kertomus siitä, miten naiset ovat "vasta" viimeisen sadan vuoden aikana hiljalleen tulleet miesten rinnalle työelämään, ja koska tämä ei aina ole sujunut ongelmitta, on kyseessä miesten sisäsyntyinen vihamielisyys ja vallanhalu naisia kohtaan.
Hysteerifeministejen luoma ja ylläpitämä salaliittoteoria, jonka mukaan miehet systemaattisesti sortavat naisia ja vaikeuttavat naisten täysvaltaista osallistumista yhteiskunnan toimintaan on täysin absurdi. Suomessa naisten osuus työntekijöistä on kasvanut huimasti sotien jälkeen. Koulutuksen, etenkin korkeakoulutuksen, osalta naiset ovat jo ohittaneet miehet. Suomessa on merkittävissä ja vaikutusvaltaisissa asemissa olevia naisia niin yritysmaailmassa, yliopistoissa kuin politiikassa. Nämä faktat osoittavat, että naisilla on tasavertainen mahdollisuus toimia vaativissa tehtävissä, yksilöllisten kykyjensä ja ominaisuuksiensa puitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko joku mies linjoilla valottamassa asiaa?
Meinaatko että jokainen mies tietää mitä joku tarkoittaa sanomalla jotain, jos sanojakin on mies?
Vierailija kirjoitti:
Katsotaanpa, miten suomalaiset miehet tähän naisten sortamiseen pystyisivät. Tilastoissa miehet ovat kaikilla sosioekonomisilla ja henkisillä mittareilla mitattuina naisia huonommassa asemassa. Syrjäytymisriski miehen kohdalla on paljon suurempi kuin naisen. Alkoholismi, riski kuolla väkivaltaisesti tai oman käden kautta kaikissa näissä miehet ovat yliedustettuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa jos ollaan niin myös se toinen otetaan huomioon. Ja jos puhutaan perheestä niin kyllä aikuiset on vastuussa koko perheestä, ei vain itsestään. Tämä "olen vastuussa vain itsestäni"-ajatusmalli ei sovi pitkään parisuhteeseen, mutta on toki kovin trendikkään nykyaikainen.
Missä on sanottu vain? Älä vääristele. Ihminen on vastuussa itse omasta hyvinvoinnistaan. Huomioon ottaminen ja vastuun kantaminen itsestä on eri asioita. Parisuhteessa ei ole oikeaa tapaa tehdä asioita. Jos ei miellytä, sitten vaihdetaan. Et sinä voi määritellä sitä miten muiden tulee toimia parisuhteessa. Voit ainoastaan määritellä miten sinä toimit. Voit määritellä myös sen kenen kanssa sinä alat parisuhteeseen, mutta toisen tekemisiä et voi päättää. Voit aina erota.
Miksi naisilla on kova tapa määritellä muita ihmisiä ja muiden tapoja elää oikeiksi ja vääriksi?
Tyypillinen jätetty, huono mies. Perheessä se oma napa ei vaan voi olla se tärkein.
Et voisi olla enempää väärässä. 15 vuotta takana ja edelleen ollaan toistemme tukena ja kasvatamme lapsia yhdessä. En silti ala määrittelemään muiden henkilökohtaisia asioita, koska minulla ei ole siihen oikeutta. Aikuisuus on sitä että ottaa vastuun omista päätöksistään ja se kumppaninvalinta on yksi suurimmista ja tärkeimmistä päätöksistä. Jos joku syyttelee kumppaniaan joksikin, niin samalla syyttää itseään. Sen sijaan että keksit päästäsi väittämiä minusta, keksi väittämiä itsestäsi, sekin antaa sinulle enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että tässä miehenä olo määritellään taas hyvin ahtaan sukupuolistereotypian kautta.
Minä annan mieheni olla juuri sellainen mies kuin hän on. Minun miesystävälläni on peukalo keskellä kämmentä, eikä hän osaa mitään perinteisiä miesten töitä. Hän on täysi "kaupunkilaispoika", eikä hänessä ole rahtuakaan erähenkisyyttä. Sen sijaan hän on tarkka ulkonäöstään, hänellä on tarkat ihon- ja hiustenhoitorutiinit, sekä harkittu tyyli ja vaatteet aina viimeisen päälle. Hänestä puuttuu kaikki juro "äijämäisyys" ja vastaavasti hän on herkkä ja keskusteleva.
Minusta olisi aina tärkeää kun sanonaat jotain tällaista "naisen tulee antaa miehen olla mies" avata myös sitä mitä sillä miehenä olemisella tarkoitetaan. Tarkoitetaanko tässä sitä, että miehen on saatava olla rauhassa oman sukupuolensa stereotypia vai kenties sitä, että mies saa olla oma itsensä?
Kun tilanne yhteiskunnassa on vakaa, niin kyllähän tuon kaltaisille miehille on tilaa eikä asiassa ole mitään ongelmaa.
Mutta mitäs sitten, kun olosuhteet muuttuu? Mitäs sitten kun p*ska osuu tuulettimeen kunnolla, esim. vaikka joudutte taloudellisiin vaikeuksiin tai vaikkapa itänaapuri tuleekin meille kutsumatta kylään? Mitä tapahtuu sitten, kun mieheltä oikeasti vaadittaisiin voimaa edistää esim. teidän turvallisuuteen liittyviä asioita? Siinä vaiheessa nimittäin ei auta itkevä ja herkkä mies, joka päivät pitkät peilaa itseään ja sovittelee muotivaatteita. Siinä vaiheessa auttaa mies, joka on perinteisellä tavalla maskuliinen, eli tekee sen mitä _pitää_ tehdä, eikä mieti miltä tämä minusta nyt mahtaa tuntua.
Totta, kyllä maskuliinisuuttakin tarvitaan. En ymmärrä sitä tässä nykyajassa, että maskuliinisuudesta on tehty vain paha asia.
Kyllä minun tulee välillä miehiä ikävä, enkä tarkota seksuaalisesti, perheessäni ja lähellä on vain naisia, välillä tulee ikävä miesten seuraa. Miesten naamoja ja ääntä, maskuliinisuutta. Isääni, joka on jo kuollut. Pappoja. Ne oli hyviä, herkkiä, mutta maskuliinisia tavallisia miehiä. Kun on ympärillä vain naisia, kyllä sen huomaa että alkaa kaivata toisenlaisiakin ääniä ja mies-hahmoja. 😊
Molempia saisi olla aina paikalla jos on enemmän ihmisiä koolla, sekä naisia että miehiä, pysyisi sopiva balanssi.
Propaganda on ollut tehokasta ja miehistä on vihdoinkin tehty nysviä, joista ei ole enää mihinkään. Naiset ovat hyvin tyytymättömiä.
Itselläni on periaatteessa nykyaikainen parisuhde, mutta miehenä olen hiukan ovelastikin välillä pitänyt huolen, että sanon kaikkeen viimeisen sanan ja tuon turvaa perheeseen. Olen se, joka viime kädessä hoitaa vaikeat asiat kuntoon. Kyselen puolisoni mielipiteet ja keskustelen päätöksistä, mutta tarkasti ottaen tasa-arvoa ei ole vaikka se siltä päällisin puolin näyttääkin.
Nainen on ollut tyytyväinen 35 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on kertomus siitä, miten naiset ovat "vasta" viimeisen sadan vuoden aikana hiljalleen tulleet miesten rinnalle työelämään, ja koska tämä ei aina ole sujunut ongelmitta, on kyseessä miesten sisäsyntyinen vihamielisyys ja vallanhalu naisia kohtaan.
Hysteerifeministejen luoma ja ylläpitämä salaliittoteoria, jonka mukaan miehet systemaattisesti sortavat naisia ja vaikeuttavat naisten täysvaltaista osallistumista yhteiskunnan toimintaan on täysin absurdi. Suomessa naisten osuus työntekijöistä on kasvanut huimasti sotien jälkeen. Koulutuksen, etenkin korkeakoulutuksen, osalta naiset ovat jo ohittaneet miehet. Suomessa on merkittävissä ja vaikutusvaltaisissa asemissa olevia naisia niin yritysmaailmassa, yliopistoissa kuin politiikassa. Nämä faktat osoittavat, että naisilla on tasavertainen mahdollisuus toimia vaativissa tehtävissä, yksilöllisten kykyjensä ja ominaisuuksiensa puitteissa.
Ongelma on se, että kotielämässä mies ja isä on usein edelleen vapaamatkustaja tavalla, joka ei ikinä olisi työssäkäyvälle naiselle mahdollista. Kaksinkertainen työ ei ollut feministien tavoite vaan sekä työelämän että hoivan tasainen jakautuminen. Ei ole toteutunut. Ei ihme että naiset on välillä väsyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi feministi kyseli miksi naisia ei ole kasvuyritysten johdossa yhtä paljon kuin miehiä ja samalla kielsi vetoamasta siihen mitä miehet ovat tehneet päästäkseen kyseiseen asemaan.
Ps. Ne miehet on itse vastuussa käytöksestään. Sitä kannattaa muuttaa parempaan suuntaan, jos haluaa avioliiton ja perheen pysyvän kasassa.