Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Naisen pitää antaa miehen olla mies"

Vierailija
07.09.2023 |

Mitä tuo konkreettisesti tarkottaa? No, jokaiselle miehelle varmaan eri asioita, mutta voisiko miehet avata tätä jotenkin. Naisena ajattelen miehen olevan joka tapauksessa mies riippumatta siitä, miten hänet kohtaan ja miten toimin suhteessa.

Kommentit (986)

Vierailija
901/986 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioero ei todellakaan ole tasapuolinen.  Nainen vie kaiken erossa. Yleensä saa lasten huoltajuuden, sitten äiti ja lapset saavat jäädä etusijalla asumaan perheen kotiin, mies joutuu lähtemään kodista ja maksamaan oosituksessa puolet vaimolle. Eli käytännössä ottaa lisää velkaa ja antaa rahat vaimolle.  Lasten tapaamisesta tehdään sopimus ja mies näkee lapsia silloin kun äidille sopii, muutaman kerran kuukaudessa jos edes sitä. Mies lähtee putkikassin kanssa jossa on vaatteet ja uuden lainan sopimuspaperit.

Miehelle ei jää erossa yhtään mitään.

Osituksessa kannattaa käyttää lakimiestä. Jälkikäteen on turha vinkua.

Vierailija
902/986 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläistä naisia vain ei ole Suomessa.  Meetoo ja miesviha näkyy kaikessa. Miesten polkeminen suhteessa, tasa-arvossa ja jopa ryöstäminen avioerossa.  Avioero pitää saada täysin  tasapuoliseksi , nyt taas joku feministi takertuu tähän ja sanoo että se on tasapuolinen.  Ei millään muotoa, nainen vie lapset, asunnon ja miehelle jää velat maksettavaksi.

Feminismi meni ihan äärilaitaan edellisen hallituksen aikana. Liikenne merkit ammattinimikkeet vaihdettiin. Kaikkeen älyttömyyteen haadkattiin rahaa sukupuoli edellä, virkoihin palkataan sukupuoli kiintiön perusteella, ei osaamisen.  Mies on suorastaan hylkiö ja alistetaan kaikessa.

.Sitten ihmetellään miksi avioerot yleistyy ja lapsia ei synny. 

Kuka on katkera? Kukaan ei estä miestä olemasta mies ja avioehdot on olemassa. Molemmilla on usein omat urat, jotta just asiat menis noin tasan ja sen eteen just ollaan tehty töitä. Mikä tässä ottaa miesten egolle? Uhriudut ja haukut naisia.

Miehistä on tullut feminiinisiä uikuttajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/986 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on jo se, että ei häväise toista.

Vierailija
904/986 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että ei tarvitse lähteä kaikkiin naisen kotkotuksiin, on järki päässä niin asioissa kuin raha-asioissa. Ei tarvitse käydä taidenäyttelyissä tai konserteissa jos ei kiinnosta. Omat kaverit ja harrastukset saa jäädä

Vierailija
905/986 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin kunnon suihinotto tai pikapano riittää.

Vierailija
906/986 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kommentoi yksittäistapausta.

Vierailija
907/986 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläistä naisia vain ei ole Suomessa.  Meetoo ja miesviha näkyy kaikessa. Miesten polkeminen suhteessa, tasa-arvossa ja jopa ryöstäminen avioerossa.  Avioero pitää saada täysin  tasapuoliseksi , nyt taas joku feministi takertuu tähän ja sanoo että se on tasapuolinen.  Ei millään muotoa, nainen vie lapset, asunnon ja miehelle jää velat maksettavaksi.

Feminismi meni ihan äärilaitaan edellisen hallituksen aikana. Liikenne merkit ammattinimikkeet vaihdettiin. Kaikkeen älyttömyyteen haadkattiin rahaa sukupuoli edellä, virkoihin palkataan sukupuoli kiintiön perusteella, ei osaamisen.  Mies on suorastaan hylkiö ja alistetaan kaikessa.

Sellanen naisvihaaja täällä tänään.

Sanopas, miten siinä avioerossa saa miehen ryöstettyä? Me kun emme elä jenkkilässä, missä noin ehkä voisi käydä. Suomessa laki on hyvin yksoikoinen tämän asian suhteen. Tasinkoa voidaan maksaa eron tullessa, tarkoittaa avioeroa ja kuolemaa. Tämä valhe siis oiottu nyt!

Miten liikennemerkkien kuvastot tai ammattinimikkeiden päivittäminen polkee miehiä? Mitähän te miehet tässä menetitte? Onko teidän miehuus oikeasti noin hauras, et se vaatii mieskuvat kaikkiin liikennemerkkeihin ja miesnimet naistenkin ammattinimikkeihin?

Missä ammateissa on sukupuolikiintiöt?

Vierailija
908/986 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioero ei todellakaan ole tasapuolinen.  Nainen vie kaiken erossa. Yleensä saa lasten huoltajuuden, sitten äiti ja lapset saavat jäädä etusijalla asumaan perheen kotiin, mies joutuu lähtemään kodista ja maksamaan oosituksessa puolet vaimolle. Eli käytännössä ottaa lisää velkaa ja antaa rahat vaimolle.  Lasten tapaamisesta tehdään sopimus ja mies näkee lapsia silloin kun äidille sopii, muutaman kerran kuukaudessa jos edes sitä. Mies lähtee putkikassin kanssa jossa on vaatteet ja uuden lainan sopimuspaperit.

Juu ei mene noin. Riippuu, kuka asunnon todellisuudessa omistaa. Jos molemmat, menee lainatki puokki. Ja aina voi vaatia yhteishuoltajuutta. Ihan arkipäivää nykyään.

Vierailija
909/986 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ole mies, mutta ikäni olen ihmetellyt vanhempieni touhuja. Äiti päättää kaikesta ja ei ota apua vastaan ja sitten valittaa ettei saa apua ja ei tuo ukko mitään osaa tehdä. Ja sitten taas isä käyttäytyy kuin pieni lapsi, joka suunnilleen pelokkaan oloisesti kerjää äidiltä kiitosta mutta ei tietenkään sitä saa kun ei tee mitään. Ja siis syy miksi ei tee mitään on se, että joskus jos on jotain tehnyt, äiti on todennut, että ihan väärin teit. Ja on muuten yleistä tuo dynamiikka mulla on monta saman ikästä kaveriakin joilla tää aivan sama. Joten, mä ajattelen sen niin, että se kumppani pitäisi ottaa saman arvoisena ja antaa sen joskus tehdäkin jotain ja sitten jos nyt sattuu, että tekee "väärin", eli erilailla kun mitä itse tekisi, niin antaisi tehdä kunhan tulee tehdyksi. Että ei vahingossa sitten alkaisi itse tekemään kaikkea ja ihmettelisi, että miksei tuo tee mitään ja täysi passattava lapsi koko ukko. 

"...että se kumppani pitäisi ottaa saman arvoisena ja antaa sen joskus tehdäkin jotain ja sitten jos nyt sattuu, että tekee "väärin", eli erilailla kun mitä itse tekisi, niin antaisi tehdä kunhan tulee tehdyksi. Että ei vahingossa sitten alkaisi itse tekemään kaikkea ja ihmettelisi, että miksei tuo tee mitään ja täysi passattava lapsi koko ukko."

No nyt kyllä on oma asenteesi jo aivan vinksahtanut. "Antaa sen tehdä". Eli kuten lapsi, saa joskus tehdä.

Voi olla, että on ärsyttäviä naisia, jotka komentelevat miehiään. Mut on minusta todella ärsyttävää, jos mies sit tähän kaikkeen suostuu. Ei meillä ainakaan. Kumpikaan ei komenna toista, kumpikaan ei kommentoi toisen epäonnistumisia jne. Kyllä ärsyttäis, jos mieheni alkais käyttäytyy kuin lapsi ja odottaa minun hyväksyntää kaikelle tekemiselleen.

Vierailija
910/986 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministi ei tähän ehkä suostu . Minä itse arvostan sitä että mieheni kantaa painavat tavarat ja kassit pyytämättä ja korjaa ja remontoi sekä tekee asiat mitkä minulle vaikeita kuten uuden puhelimen käyttöönotto tai modeemin asennus . Itse parsin mielelläni miehen sukkia ja nappeja , siivoan ja teen ruokaa , laadin kauppalistat ym mitkä osaan hyvin ja näistä ei minulle vaivaa .

Feministi pitää huolen, että mies arvostaa yhtälailla sinun osuuttasai, ei meillä ole mitään työnjakoa vastaan.

eli mies hoitaa omat hommansa ja 90% naisen tehtävistä. Hyvä työnjako!

Vähän sama kun parisuhteessa on yhteiset rahat ja naisen rahat.

Keksit päästäsi asioita ja sit haukut niiden perusteella naisia. Sellaista se on, kun ei ole mitään todellista valitettavaa.

Vierailija
911/986 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on aika hyvä:

Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, rempat, grillaus, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, siivous, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.

Seksi sujuu ja elämä on hyvää. En myöskään ole nalkuttava vaimo, molemmat saa omaa tilaa tarpeen tullen.

Mies osallistuu vapaapäivinä kodinhoitoon ja lasten hoitoon.

Olen nyt kuunnellut äidin nalkutusta 30- vuotta siitä, kuinka isäpuoleni ei osallistu mihinkään kotiin liittyviin asioihin, enkä ymmärrä sitä yhtään. Eihän äitinikään osallistu noihin "miesten töihin" mitenkään. Elämä on yhtä nalkuttamista. Ja uskon, että aika moni nainen nalkuttaa vaikka mistä. Ihmettellään sitten, miksi miehet ei ole onnellisia ja lähtevät pettämään ym.

Vierailija
912/986 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on katkera? Kukaan ei estä miestä olemasta mies ja avioehdot on olemassa. Molemmilla on usein omat urat, jotta just asiat menis noin tas

Feminiininen uikuttaja on väärä ilmaisu. Pelkkä uikuttaja riittää. Onneksi eivät kaikki miehet sentään. Jostain syystä tänne palstalle ovat kerääntyneet.

Vierailija
913/986 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on aika hyvä:

Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, rempat, grillaus, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, siivous, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.

Seksi sujuu ja elämä on hyvää. En myöskään ole nalkuttava vaimo, molemmat saa omaa tilaa tarpeen tullen.

Mies osallistuu vapaapäivinä kodinhoitoon ja lasten hoitoon.

Olen nyt kuunnellut äidin nalkutusta 30- vuotta siitä, kuinka isäpuoleni ei osallistu mihinkään kotiin liittyviin asioihin, enkä ymmärrä sitä yhtään. Eihän äitinikään osallistu noihin "miesten töihin" mitenkään. Elämä on yhtä nalkuttamista. Ja uskon, että aika moni nainen nalkuttaa vaikka mistä. Ihmettellään sitten, miksi miehet ei ole onnellisia ja lähtevät pettämään ym.

Paitsi että avioerot ovat yleensä naisten aloitteesta. 

Vierailija
914/986 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "antaa olla" mies? Jos mies ajattelee, että naiselta on tähän saatava lupa, hän ei ole aikuinen mies.

Vierailija
915/986 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osituksessa kannattaa käyttää lakimiestä. Jälkikäteen on turha vinkua.

Ja siis kannattaa myös ottaa vastuuta niistä lapsista avioliiton aikana ja suojata omaisuus avioehdolla. Omassa lähipiirissäni on avioeroaalto. Viidessä tapauksessa talo on mennyt myyntiin, kahdessa mies on jäänyt asumaan taloon ja nainen muuttanut pois ja kahdessa talo jäänyt naiselle. Kaikissa paitsi yhdessä on yhteishuoltajuus ja lapset asuvat 50-50. Yhdessä tapauksessa lapset ovat isällään.

Se kenelle talo on jäänyt on määräytynyt maksajan/tulojen mukaan. 

Jos minulle ja miehelleni tulis ero, niin ostaisin mieheni osuuden asunnoista. Ulkoapäin näyttäisi tietenkin siltä, että olen vienyt mieheni talon ja autot tietty. Vaikka ne ovat aina olleet pääosin omaisuuttani. Yleiset oletukset vain ohjaavat nämä miehen omaisuudeksi.

Vierailija
916/986 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa on puitu aika vähän sitä ongelmaa, että suomalainen mies ei todellakaan anna naisen olla nainen. Nainen on suomalaiselle miehelle monessa suhteessa resurssi, hyödyke. En lähde tässä tätä tämän enempää avaamaan, sillä kaikki kulttuuriamme tuntevat tietävät, mitä tällä tarkoitan. T. Kaisa 65 v, 43 vuotta naimisissa, kolme lasta, akateeminen

Vierailija
917/986 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellsuudessa nainen tykkää kovasta kurista. Nainen ei oikeasti halua tehdä päätöksiä mistään. Nämä asiat kun pitää mielessä pärjää naisten kanssa hyvin. Nainen joka kuritta kasvaa hakee eroa-vanha sanonta pohjanmaalta.

Vierailija
918/986 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on katkera? Kukaan ei estä miestä olemasta mies ja avioehdot on olemassa. Molemmilla on usein omat urat, jotta just asiat menis noin tas

Miehet FEMINIINISIÄ uikuttajia? Kyllä ne on ihan maskuliinisia uikuttajia. Eipä taas jatketa tätä iänikuista sisäistettyä naisvihaa, jossa negatiiviset piirteet on aina naistyypillisiä.

Vierailija
919/986 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä annan tähän jotain ajatusta sitten kun löydän ensimmäisen seurustelusuhteeni.

M44

Vierailija
920/986 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan että miehen ei pitäis olla kuin iso lapsi, taapero skaalattuna isompaan kokoon. Jotku miehet tapaavat syyttää naisia omasta jättiläis-taaperoilustaan, ja väittävät sitten ettei heidän ole annettu olla muuta kuin iso köllöttävä ja pulloa imevä vauveli. Jos tämmöisen syytöksen saa iso-taaperolta, kannattaa mieluiten vaan taputtaa päähän häntä ja sanoa että olet iso poika jo, ja nyt saat pärjätä aivan yksin tästä eteenpäin. Heihei!

Tämä. Vika on aina naisessa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi