"Naisen pitää antaa miehen olla mies"
Mitä tuo konkreettisesti tarkottaa? No, jokaiselle miehelle varmaan eri asioita, mutta voisiko miehet avata tätä jotenkin. Naisena ajattelen miehen olevan joka tapauksessa mies riippumatta siitä, miten hänet kohtaan ja miten toimin suhteessa.
Kommentit (986)
Vierailija kirjoitti:
Minun mies saa olla mies. Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Hän tekee pitkiä päiviä ja taloudellisesti antaa perheeseen enemmän. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.
Ei ongelmaa, seksi sujuu ja elämä on hyvää. En myöskään ole nalkuttava vaimo, molemmat saa omaa tilaa tarpeen tullen.
Mies osallistuu vapaapäivinä kodinhoitoon ja lasten hoitoon.
Arvostan miehen loogista ja suoraviivaista ajattelutapaa, itse rönsyilen monesti. Molemmat saamme toisiltamme ja koen, että nainen ja mies täydentää toisiaan, näin siis meillä.
Samaa mieltä, kyllä tekee myös kotona paljon. Ehdin siivota ja ruokaa tehdä, elämä sujuu ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mies ei voi olla mies, ellei nainen anna hänen olla mies? Melkoinen vellihousu on sitten.
Tästäkin voimme kiittää feminismiä. Kun joka tuutista koko elämän toitotetaan, että naiset ovat samalla tavalla ajattelevia ja toimivia ihmisiä, joille pitää puhua kauniisti ja loogisesti, onko sitten ihme, kun hyvää tarkoittava mies (vellihousu) niin tekee?
Miesten pitäisi unohtaa feminismin valheet ja ymmärtää, että nainen on keskimäärin kiukutteleva neuroottinen epälooginen otus, ja toimia sen mukaisesti. Eli laittaa hänet ruotuun, vellihousuilematta. Molemmilla on sen jälkeen mukavampaa. Kaikki miehet eivät tosin jaksaisi jatkuvaa draamaa, miehet arvostavat rauhaa elämässään.
Eläköön feminismi! Tällaiset ihmist pitävät sen elossa.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaista, turha naisen muuttaa miestä. Antakaa miehen olla mies. Kauheaa jos mies on vain hiiri. Alkaa naisistumaan suomalainen yhteiskunta.
Eiköhän mies saa olla vaikka hiiri. Mitä se sit ikinä tarkoittaa.
Tarkoitatko ap sellaista espanjalaistyylistä kotivaimoutta? Nainen on kotona, hoitaa kodin ja lapset, tekee ruuan. On kaunis, pukeutuu naisellisesti ja käyttäytyy naisellisesti?
Tuo vaatii sen, että naisen ei tarvitse tehdä miehen töitä. Suomessa naiset joutuvat tekemään kaikenlaisia hommia. Työn ohella kotona odottaa toinen työ: kotityöt. Päivän päätteeksi naiset ovat rättiväsyneitä. Minusta Suomessa naisilla on liikaa työtä.
"Onko tässä sinun kuvailemassa tapauksessa se tyypillinen tilanne että nainen ei mistään maksa mitään vaan mies maksaa yksin ne talot ja mökit ja rekee kaiken työn niiden eteen ja eron sattuessa naiselle LAHJOITETAAN puolet kun nainen ei niistä ole koskaan mitään maksanut eikä mitään niiden eteen tehmyt?"
Aika harvoin on niin, et nainen ei ole töitä tehnyt ja osuuttaan ansainnut.
Mutta ilman avioehtoa ositus tehdään noin.
Eri
"Nainen ei maksa mistään mitään"??????
Oiko se nainen maksanut sunkin ruokasi ja käynyt aina kaupassa? Onko se nainen maksanut vauvan ja taaperon vaatteet ja ruuat?
Mä luulen, että meilläkin mies voisi väittää, että hän on maksanut kaiken ja minulle LAHJOITETAAN puolet, mutta mies ei huomaa, että minä olen käytännössä elättänyt miehen viimeiset 30 vuotta ja maksanut hänen(kin) lasten ruuat, vaatteet, harrastukset, kuskaamiset kouluun/harrastuksiin, päivähoitomaksut ym
Miehen ei ole tarvinnut laittaa päivittäis menoihin sentin hyrrään.
maksoin myös talon laajennuksesta lähes saman summan, kuin mitä aikoinaan mies maksoi koko talosta, mutta miehen mielestä se ei ole mitään:D Talo on yksin miehen nimissä.
Mies ei olis sitä ikinä yksin pystynyt maksamaan, jos en minä olisi kustantanut hänen elämistään. Ruokaa, vaatteita, hygieniatuotteita jne.
Johan sen Matti Nykänen ties. "mies kun on lomalla, niin naiset on hiljaa!" "ei tarvii jäkättää joka oluesta!"
Vierailija kirjoitti:
Johan sen Matti Nykänen ties. "mies kun on lomalla, niin naiset on hiljaa!" "ei tarvii jäkättää joka oluesta!"
Alkoholistin puheita. Aika surullista.
Vierailija kirjoitti:
"Onko tässä sinun kuvailemassa tapauksessa se tyypillinen tilanne että nainen ei mistään maksa mitään vaan mies maksaa yksin ne talot ja mökit ja rekee kaiken työn niiden eteen ja eron sattuessa naiselle LAHJOITETAAN puolet kun nainen ei niistä ole koskaan mitään maksanut eikä mitään niiden eteen tehmyt?"
Eri
Miehet ei pidä sitä minään, että nainen kantaa, synnyttää ja hoitaa tämän jälkeläisiä samalla mahdollistaen tienaamisen miehelle.
Miehet eivät vaan osaa arvostaa sitä naisen panosta, vaan pitävät sitä itsestäänselvyytenä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko ap sellaista espanjalaistyylistä kotivaimoutta? Nainen on kotona, hoitaa kodin ja lapset, tekee ruuan. On kaunis, pukeutuu naisellisesti ja käyttäytyy naisellisesti?
Tuo vaatii sen, että naisen ei tarvitse tehdä miehen töitä. Suomessa naiset joutuvat tekemään kaikenlaisia hommia. Työn ohella kotona odottaa toinen työ: kotityöt. Päivän päätteeksi naiset ovat rättiväsyneitä. Minusta Suomessa naisilla on liikaa työtä.
Entäs jos en halua tuota espanjalaistyylistä kotivaimoutta? Miksi mies silti väkisin kärkkyy suhteeseen kanssani, vaikka olen tehnyt selväksi jokaiselle yrittäneelle, etten ole koitorouvatyyppiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Miehet ei pidä sitä minään, että nainen kantaa, synnyttää ja hoitaa tämän jälkeläisiä samalla mahdollistaen tienaamisen miehelle.
Miehet eivät vaan osaa arvostaa sitä naisen panosta, vaan pitävät sitä itsestäänselvyytenä.
Tämän takia on oikein, että yhdessä kartutettu omaisuus jaetaan puoliksi eron tullessa. Vaikka nainen olis ollut kotona. Hän on luultavasti hoitanut kodin, lapset, kotityöt jne. Työtä se on. Välillä tuntuu melkein helpommalta käydä vain töissä. Kotona on sata rönsyilevää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos en halua tuota espanjalaistyylistä kotivaimoutta? Miksi mies silti väkisin kärkkyy suhteeseen kanssani, vaikka olen tehnyt selväksi jokaiselle yrittäneelle, etten ole koitorouvatyyppiä?
Sitten pitää vain uskoa. Moni nainen tykkää käydä töissä ja luoda uraa. Siitä tulee vapauden tunne ja voimaantunut olo. Kotona oleminen on hiukan sellaista nyhjöttämistä. Ihminen muuttuu tylsäksi helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Tämän takia on oikein, että yhdessä kartutettu omaisuus jaetaan puoliksi
Siksi mä käyn mielummin töissä. Ei tuu mitään epäselvyyksiä tosta omaisuudesta yms.
Ehkä voisin tehdä toisen lapsen, jos mies suostuisi perinteiseen naisen rooliin ja mä saisin jatkaa töissä. Mutta niin siinä kumminkin kävis, et mä joutuisin jäämään kotiin, vaikka mies mitä lupaisikin. Sana helinää.
Minä tein yksin lapsen ja olen ollut kotiäitinä kohta kymmenen vuotta. Omilla rahoillani. Ei ole epäselvyyttä sitten mistään.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein yksin lapsen ja olen ollut kotiäitinä kohta kymmenen vuotta. Omilla rahoillani. Ei ole epäselvyyttä sitten mistään.
Pukeudun omaksi iloksi korkokenkiin ja meikkaan muuten vain, kun olen kotona. Tänään kokkailin nieriää kanttarellikastikkeessa lapselle. Elämä on hyvää. Aikaakin on runsaasti. Ei tarvitse huolehtia mahdollisen kerrytetyn omaisuuden jaosta eron tullessa. Kun omaisuutta ei ole kertynyt.
Naisista oli töissä Suomessa 2023 (20 - 64-v.) 78 %, miehistä 77,9 %. Kun otetaan huomioon, että naisia on perhevapailla enemmän kuin miehiä, naisia on huomattavasti enemmän töissä kuin miehiä. Sellainenkin asia tilastoista näkyy, että perheellisten naisten työllisyysluku on sinkkuja suurempi. Kouluikäisten lasten äideistä töissä on 89 %. Joten missä mahtavat luurata ne naiset, mitkä eivät maksa mistään perheessä mitään ja jotka eivät siellä kotona tee mitään? Naiset kuitenkin tilastojen mukaan tekevät edelleen kotitöistä suurimman osan.
Voi toki olla, että naisen palkka menee kokonaisuudessaan perheen juokseviin menoihin; ruokaan, lapsiin, vastikkeeseen, kaikkeen mahdolliseen muuhun päivittäiseen ja miehen enemmän asunnon maksamiseen. Tuollaisissa tilanteissa voi ilmetä toki katkeruutta kun se ainoastaan asuntoa maksanut ei saakaan pitää sitä asuntoa vain itsellään. Avoliitossahan tuollainen vedätys tietysti onnistuu.
Jos taas toinen osapuoli vaikkapa säästää rahansa osakkeisiin tai vastaavaan maksamattajuuri asuntoa, nekin rahat lasketaan tietysti avioliitosta erotessa yhteen ja niistä maksetaan tarvittaessa tasinkoa.
Vierailija kirjoitti:
"Nainen ei maksa mistään mitään"??????
Oiko se nainen maksanut sunkin ruokasi ja käynyt aina kaupassa? Onko se nainen maksanut vauvan ja taaperon vaatteet ja ruuat?
Mä luulen, että meilläkin mies voisi väittää, että hän on maksanut kaiken ja minulle LAHJOITETAAN puolet, mutta mies ei huomaa, että minä olen käytännössä elättänyt miehen viimeiset 30 vuotta ja maksanut hänen(kin) lasten ruuat, vaatteet, harrastukset, kuskaamiset kouluun/harrastuksiin, päivähoitomaksut ym
Miehen ei ole tarvinnut laittaa päivittäis menoihin sentin hyrrään.
maksoin myös talon laajennuksesta lähes saman summan, kuin mitä aikoinaan mies maksoi koko talosta, mutta miehen mielestä se ei ole mitään:D Talo on yksin miehen nimissä.
Mies ei olis sitä ikinä yksin pystynyt maksamaan, jos en minä olisi kustantanut hänen elämistään. Ruokaa, vaatteita, hygieniatuotteita jne.
Väitän jopa, että sinun kertomasi tarina on aika tyypillinen tarina nyky Suomesta.
Onhan tuosta ollut täällä vauvallakin juttua monessa ketjussa. Yksi jo vähän vanhempi herrahenkilö joka oli asunut avoliitossa, oikein ylpeili miten oli saanut maksettua itselleen hienon asunnon pääkaupunkiseudulla kun avovaimo maksoi kaikki muut hänen ja lapsiensa kulut pitkään. Eron tullessa kun kyseessä oli avoliitto, mies sai pitää kämppänsä ja avovaimo lähti tyhjin käsin. Ikinä ei saisi vastaavaan järjestelyyn suostua. Jos avoliitossa on asunto vain toisen nimissä, silloin siltä asunnon omistajaltakin pitää saada oma osuus arjen pyörittämiseen. Ihan sama onko kyseessä mies tai nainen. Tai asunnon pitää olla molempien nimissä.
Otetaanpa tuosta miten naiset AINA kuppaa erossa miehiä pieni kevennys.
Erosin vuonna miekka ja kirves. Omaisuus ositettiin ja maksoin exän ulos talostamme. Velkaa minulla oli korviin asti. Lapsia oli kolme. Exällä oli minua huomattavasti parempi palkka. Lapset olivat molemmilla n. 50/50, minä olin lähivanhempi. En pyytänyt exältä elareita koska lapset olivat myös isällään paljon. Tiedän, että olisin halutessani elarit häneltä saanut ja kuvittelin olevani varsin kiltti ex kun en niitä pyytänyt.
Kului muutama vuosi ja löysin uuden miehen, joka oli jopa varsin hyvätuloinen. Minun palkkani oli entisellään ja lapset minulla edelleen lähilapsia. Mitäpä teki exäni? Alkoi pyydellä ITSELLEEN elareita kun uusi heilani, myöhemmin mieheni, oli hyvätuloinen. Pikkuisen exältä meni ohi, ettei Suomessa exille ylipäätään makseta elareita ja toiseksi, ettei uusi puoliso ole Suomessa myöskään entisen elämäni lapsista elatusvelvollinen.
Ei tuo kuvio silloin naurattanut, mutta nyt naurattaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa naisen pitää olla sekä mies että nainen.
Pitää tienata talouden rahat, tehdä koti-ja puutarhatyöt, hoitaa lapset ja vaihtaa talvirenkaat. Parisuhteessa. Ei jää aikaa olla nainen. Ei enää edes huvita olla nainen.
Minua taas naisena ei huvita enää olla parisuhteessa. Tulee noiden em. töiden lisäksi lisää töitä.
Onko tässä sinun kuvailemassa tapauksessa se tyypillinen tilanne että nainen ei mistään maksa mitään vaan mies maksaa yksin ne talot ja mökit ja rekee kaiken työn niiden eteen ja eron sattuessa naiselle LAHJOITETAAN puolet kun nainen ei niistä ole koskaan mitään maksanut eikä mitään niiden eteen tehmyt?