Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Naisen pitää antaa miehen olla mies"

Vierailija
07.09.2023 |

Mitä tuo konkreettisesti tarkottaa? No, jokaiselle miehelle varmaan eri asioita, mutta voisiko miehet avata tätä jotenkin. Naisena ajattelen miehen olevan joka tapauksessa mies riippumatta siitä, miten hänet kohtaan ja miten toimin suhteessa.

Kommentit (986)

Vierailija
741/986 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen pitää antaa pissata seisaaltaan ja kaivaa muniaan. 

Vierailija
742/986 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen tulee tehdä aloitteet ja naisen tulee olla vastaanottavainen. Naisen tehtävä on tietää minkä miehen aloitteisiin haluaa sopeutua. Miehen tehtävä on tehdä oikeita aloitteita, jotta nainen on onnellinen. Tämä on maskuliinisuuden ja feminiinisyyden perusta. 

Tämä nainen on onnellinen ollessaan passiivinen ja antaessaan muiden määräillä, on kyllä joku miesten illuusio 1800-luvulta.

Miehillä omat illuusionsa ja naisilla omansa. Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että olisi parempi, jos miehet olisivat aktiivisempia ja naiset passiivisempia, suhteessa toisiinsa, parisuhteessa. Eniten kritiikkiä tulee täälläkin siitä, että miehet eivät tee tarpeeksi ja naiset tekevät liikaa. 

Minusta naisen prioriteettilistalla pitäisi olla todella korkealla se, millaisen miehen aloitteisiin _alunperinkään_ suostuu. Liian paljon on nyt ollut uutisissa pahoja asioita. Sen lisäksi että koko ajan tulee eroja.

Kyllä, miehen tehtävä parisuhteessa on tehdä aloitteita, jotka tekevät naisen onnelliseksi. Ei se tarkoita, ettei nainen voisi tai saisi tehdä aloitteita. Miksi rakastamansa miehen aloitteisiin ei haluaisi olla vastaanottavainen? Ei se tarkoita minuutensa kieltämistä.

Minusta on erittäin nurinkurista, jos naiset tekevät koko ajan aloitteita (metatyö, pakollisen tasajaon ylläpito millilleen yms.), joista mies miettii, mihin haluaa sopeutua ja sitoutua. Parempi olisi, että mies tekee mitä nainen pyytää, kohtuulliset asiat.

En tiedä miksi nurinkurisuus on nykyään normi. Suurin osa ei sopeudu siihen sukupuolestaan riippumatta. Yhä useampi mies ja nainen ei sovellu parisuhteeseen, mitä se ikinä yksilötasolla tarkoittaakin. Se saattaa hyvinkin johtua siitä, että miehen ja naisen roolit on käännetty keinotekoisesti ympäri. En tarkoita kotityöjakoa ja puhe on normaaleista ihmisistä, ei pers.häiriöisistä tai väkivaltaisista.

Jokaisella on oma roolinsa parisuhteessa ja perheessä. Onnellisessa ja toimivassa suhteessa molemmat muokkaavat "roolisuoritustaan" mukautumaan toisen suoritukseen ja tarpeeseen, jotta siitä tulisi yhtenäinen ja yhteinen. Eikö tämä ole tavoite? Joku kirjoitti minusta hyvin kuninkaasta ja kuningattaresta. Kuningatar ei ole alistettu, hänhän on kuninkaansa kunnia. Kuka kunniaansa talloisi ja alistaisi? Vain hölmö, joka ei ole kuningattarensa arvoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/986 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin se, ettei nainen yritä talloa miestä tossun alle. Määräileviä Justiinojakin on.

Totta kai asian toinen puoli on sitten se, et miehen tulee olla Mies ihan omasta tahdostaankin, eli kantaa oma vastuunsa. Olla sinut itsensä, tunteidensa, tarpeidensa suhteen, ja kommunikoida kuten aikuinen kommunikoi.

Vierailija
744/986 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen tulee tehdä aloitteet ja naisen tulee olla vastaanottavainen. Naisen tehtävä on tietää minkä miehen aloitteisiin haluaa sopeutua. Miehen tehtävä on tehdä oikeita aloitteita, jotta nainen on onnellinen. Tämä on maskuliinisuuden ja feminiinisyyden perusta. 

Tämä nainen on onnellinen ollessaan passiivinen ja antaessaan muiden määräillä, on kyllä joku miesten illuusio 1800-luvulta.

Miehillä omat illuusionsa ja naisilla omansa. Kyllä minäkin olen sitä mieltä, että olisi parempi, jos miehet olisivat aktiivisempia ja naiset passiivisempia, suhteessa toisiinsa, parisuhteessa. Eniten kritiikkiä tulee täälläkin siitä, että miehet eivät tee tarpeeksi ja naiset tekevät liikaa. 

Minusta naisen prioriteettilistalla pitäisi olla todella korkealla se, millaisen miehen alo

Mitä tarkoitat tuolla, että roolit on käännetty keinotekoisesti ympäri?

Vierailija
745/986 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mitä tarkoitat tuolla, että roolit on käännetty keinotekoisesti ympäri?

Miksi kysyt? Haluaisitko esittää siitä jonkinlaisen tulkinnan siinä kontekstissa, jossa kirjoitin sen? Minulle sopii.

Vierailija
746/986 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten piti kai tähän vastata.

Ensimmäisenä olen pahoillani siitä, että suurimman osan kokemus miehistä vaikuttaa olevan jotenkin todella kamala.

Ajattelen eri tavalla kuin vaimoni. Meillä on eri harrastukset, eri tyyli puhua, eri kokemus työn roolista elämässä, eri rakkaudenkieli ja eri tapoja päästellä höyryjä. En ole ehkä se hiljaisin, juroin ja perinteisin "mies", mutta huomaan kyllä joka päivä eroja jokapäiväisissä ja vähän isommissakin jutuissa.

Annan vaimoni olla nainen. Tarkoittaa, että hänen pitää päästä puhumaan asioista, enkä saa pyrkiä korjaamaan kaikkea, vaan kuuntelen ja ymmärrän. Hän nauttii välillä ravintolaillallisesta, koruista, kukista ja esimerkiksi jalkahieronnasta. Hän haluaa hoitaa ruokaostosten suunnittelun, ja siivoaa enemmän kuin minä, koska samalla hoitaa kotona pientä vauvaamme.

Osallistun siivoamiseen vapaapäivinä enemmän, ja järjestän kaksi iltaa viikossa vaimo

Kuulostaa upealta!

Vierailija
747/986 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tullaan tähän, että ei ymmärretä ihmisenkin olevan eläin ja eläimet toimivat tiettyjen mallien mukaan. Lähes kaikissa eläinryhmissä uros on se vahva osapuoli joka tarjoaa perheelleen turvaa ja ruokaa, joka mahdollistaa perheen turvallisen elon ja myös jälkeläisten siittämisen. Tältä pohjalta me ihmisetkin tulemme.

Nyky-yhteiskunta on muuttanut tätä dynamiikkaa monin tavoin, mutta perimmiltään ihmisen vaistot ovat kuin eläimillä. Tästä syystä myös ihmiset lisääntyvät vähemmän kehittyneimmissä yhteiskunnissa (esim. Afrikka vs Eurooppa). Mies ei ole naiselle enää se turvaaja ja perheen elättäjä, jolloin naiset myös synnyttävät huomattavasti vähemmän. Lisäksi fyysinen vetovoima miehiin vähenee sitä myötä mitä yhtäläisemmäksi miehet ja naiset muuttuvat, koska fyysikan laki sen määrää että vastakohdat vetävät toisiaan puoleensa. Tästä johtuen myös ihmiset hoitavat fyysisiä tarpeitaankin nykyään useammin yksin k

Lähes kaikissa eläinryhmissä? Kerrotko edes muutaman. 

Vierailija
748/986 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen pitää antaa pissata seisaaltaan ja kaivaa muniaan. 

Herrasmies pissaa istualtaan

Vierailija
749/986 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies saa olla mies. Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Hän tekee pitkiä päiviä ja taloudellisesti antaa perheeseen enemmän. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.

Ei ongelmaa, seksi sujuu ja elämä on hyvää. En myöskään ole nalkuttava vaimo, molemmat saa omaa tilaa tarpeen tullen.

Mies osallistuu vapaapäivinä kodinhoitoon ja lasten hoitoon.

Arvostan miehen loogista ja suoraviivaista ajattelutapaa, itse rönsyilen monesti. Molemmat saamme toisiltamme ja koen, että nainen ja mies täydentää toisiaan, näin siis meillä.

Eihän tuossa mitään vikaa ole. Paitsi se, että eron tullen on sitten ihan tumput suorana. Tuo että heittäytyy toisen varaan vaatii ihan pomminkestävän parisuhteen. JA minä väitän, ettei sellaisia juurikaan ole olemassa. Mikään ei takaa, etteikö toinen ihastuisi kuolettavasti ja jättäisi perhettä. Ei yhtään mikään.

Vierailija
750/986 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tää on jokin versio "pojat on poikia" - asenteesta.

Ai Juhani jätti sinut yksin selviämään vauvan ja taaperon kanssa viikoksi kun painui poikien kanssa ryyppyreissulle? No, miehet on miehiä. Juhani pelasi koko viikonlopun videopelejä ja juoksevat asiat jäi hoitamatta? No, miehet on miehiä. Juhani jahtasi työpaikan kesäharjoittelijaa ja lähetti tälle munankuvia selkäsi takana?

Miehet on miehiä.

Näin onlyfans aikoina en paljoa naisena puhuisi tuollaisia.

Suurin osa naisista ei tee seksityötä. 

Mistä näille miehille on tullut käsitys, et naiset yleisesti olis onlyfanssissa? Miehethän siellä hengailee! Asiakkaina. Toiset naiset ovat ymmärtäneet rahastaa näitä miehiä. Mut aika harvat kuitenkin.

Vierailija
751/986 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Mitä tarkoitat tuolla, että roolit on käännetty keinotekoisesti ympäri?

Miksi kysyt? Haluaisitko esittää siitä jonkinlaisen tulkinnan siinä kontekstissa, jossa kirjoitin sen? Minulle sopii.

Kysyin siksi, että sanoit näin, mutta et kertonut mitä sillä tarkoitat, koska se ei itsestään avautunut minulle.

Vierailija
752/986 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Kysyin siksi, että sanoit näin, mutta et kertonut mitä sillä tarkoitat, koska se ei itsestään avautunut minulle.

Ajattelen, että mies ja nainen ovat ensisijaisesti ihmisiä, keskenään erilaisia, ja parisuhteessa heidän on tarkoitus liittyä yhteen ja täydentää toisiaan. Keskimääräisellä naisella ja miehellä on samat tarpeet, sama arvo ja sama inhimillisyys, sama mahdollisuus hyvään ja pahaan.

Km mies ja nainen ajattelevat, kokevat tunteita ja tekevät asioita eri tavalla. Erilainen rakkauden kieli, erilaiset elintärkeät painotukset omille tarpeille. Km mies ei ole niin hoivaava kuin km nainen. Hän on vähintään yhtä herkkä, mutta ei samalla tavalla kiinni tunteissaan kuin km nainen. Mies voi sivuuttaa tunteensa, jos hänen tarpeensa - emotionaaliset, henkiset, maskuliiniset..- eivät täyty. Seksuaaliset tarpeet ovat tärkeä osa miehuutta. Lapset tulevat usein naisen kautta. Km nainen ajattelee usein ensisijaisesti lasten kautta. Km miehelle on vaimossaan tärkeintä, että vaimo hyväksyy hänet sellaisena kuin hän on, kunnioittaa häntä ja hänen tarpeitaan (mm. erilainen tapa purkaa ja ladata akkujaan), ei ole riidanhaluinen ja hymyilee. Kotityöt ja hoivaaminen ei ole tärkeysjärjestyksessä kärkipäässä, eikä se, että nainen hoitaisi ja huoltaisi hänen tunteitaan hänen puolestaan. Oma tila on tärkeä. Mm. 740 ilmaisee hyvin, ja moni muu mies ketjussa. Oma käsitykseni on, että nainen saa lopulta "kaikki" vain silloin kun antaa itse kaiken. Jos km mies kokee, että nainen ei kunnioita eikä arvosta, mies haalistuu suhteessa, ei puhu eikä osallistu. Hän kertoo sen sanallisesti myös "sinulle ei riitä mikään, et ole mihinkään tyytyväinen". 

Km nainen on monisyisempi. Putkiaivo ja tippaleipäaivo kuvaavat loistavasti. En mene tähän enempää. Paitsi että km nainen tyrmistyy miehen kannasta, koska kokee tekevänsä kaikki. Tekeekin yleensä, mutta ne miehen elintärkeät asiat ovat eri kuin naisen. Jos miehen rooli kääntyy päinvastaiseksi, seuraukset ovat naiselle emotionaalisesti huonot, hän ei saa mm. kumppanuutta, turvaa, huolenpitoa ja rakkautta. Pahimmillaan se on fyysisesti vaarallista ja peruuttamatonta, jos mies on sellainen, jonka "aloitteisiin" naisen ei olisi ollut hyvä alunperinkään haluta vastata (hyvä ilmaisu, ei minun). 

Äärifeminismi ja miesten vastaava liike kääntää helposti sukupuoliroolit yli, ympäri, koska ne vetoavat itsekkyyteen. Helposti tapahtuu niin, että kumpikin haluaa vain ottaa eikä antaa. Jos antaa, ei välitä siitä tarvitseeko tai haluaako toinen annettua, antaminen tapahtuu omilla ehdoilla. Molemmilta. Kunnioitan perinteistä parisuhdekäsitystä arvoineen, siitä huolimatta että moni mies ja moni nainen ymmärtää sen täysin väärin. Pääpointti siinä ei ole miesten työt eikä naisten työt, eikä se tarkoita sitä, että nainen olisi sorretussa asemassa. Jos näin on, silloin mies on ymmärtänyt jotain pahasti väärin. Jos nainen katsoo olevansa miestä ylempänä, nainen on ymmärtänyt jotakin pahasti väärin. Se ei tarkoita sitä, ettei olisi yksilöllistä vaihtelua keskimääräisestä. Se ei tarkoita sitä, että ei saisi olla "perinteisestä poikkeavia" vahvuuksia ja mielenkkinnon kohteita.

Vierailija
753/986 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdannut aikuisia miehiä, joille miehisyyden malli ja tavoite on ollut olla ylpeillen lapsi naisen huomassa. 

Vierailija
754/986 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiktokissa miehet sanoo ettei naiset siedä samalla tavoin mitä ennen. Miesten mielestä naisen pitää mielummin lääkitä itseään kuin lähteä suhteesta. Kuulemma johtaminen tarkoittaa sitä ettet pistä naisena hirveästi vastaan. (Kannattaa oikeasti harkita sinkkuna pysymistä..)

Vierailija
755/986 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministi ei tähän ehkä suostu . Minä itse arvostan sitä että mieheni kantaa painavat tavarat ja kassit pyytämättä ja korjaa ja remontoi sekä tekee asiat mitkä minulle vaikeita kuten uuden puhelimen käyttöönotto tai modeemin asennus . Itse parsin mielelläni miehen sukkia ja nappeja , siivoan ja teen ruokaa , laadin kauppalistat ym mitkä osaan hyvin ja näistä ei minulle vaivaa .

Uuden puhelimen käyttöönotto? Pitäähän sinun asettaa omat salasanat (tai sormenjälki- tai kasvotunnistus) ja osata käyttää sitä puhelinta. Kauppakassit ja painavat tavarat ymmärrän, jos vahvempi ne aina kantelee. Puhelimen tai modeemin käyttöönottoon riittää, että osaa lukea ja seurata ohjeita, ei tarvii olla munia tai lihaksia. 

Vierailija
756/986 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tulevat usein naisen kautta. Km nainen ajattelee usein ensisijaisesti lasten kautta. Km miehelle on vaimossaan tärkeintä, että vaimo hyväksyy hänet sellaisena kuin hän on, kunnioittaa häntä ja hänen tarpeitaan (mm. erilainen tapa purkaa ja ladata akkujaan), ei ole riidanhaluinen ja hymyilee.

Tuossapa mies niin hyvin kertoi, että perheellisen naisen pitää unohtaa itsensä kokonaan ja olla olemassa vain muita varten. Ei ihme, että nuoria naisia ei parisuhde ja lapset kauheasti kiinnosta. En minäkään haluaisi tuollaista parisuhdetta.

Vierailija
757/986 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiktokissa miehet sanoo ettei naiset siedä samalla tavoin mitä ennen. Miesten mielestä naisen pitää mielummin lääkitä itseään kuin lähteä suhteesta. Kuulemma johtaminen tarkoittaa sitä ettet pistä naisena hirveästi vastaan. (Kannattaa oikeasti harkita sinkkuna pysymistä..)

Vai niin ne TikTokin miehet sanoo? No jos puhuva pää kiinalaisessa vakoiluohjelmassa sanoo noin, niin sittenhän se on noin.

Vierailija
758/986 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus siitä että mun pitäisi "antaa miehen olla mies", ei oikein toimi minun tapauksessani. Ei tuota asemaa voi antaa, vaan se pitää ottaa itse. 

Vierailija
759/986 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kuuluu pelätä miestä, eikä tämä tarkoita mitään fyysistä väkivaltaa eikä hengistäkään, vaan kun nainen ei enää pelkää miestä, menettää hän vähitellen kauneutensa ja hurmaamistaitonsa, ja pakottaa näin myös miehet " naisiksi" , jolloin syntyy ikään kuin tyhjä tila.

Vierailija
760/986 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten kuuluu pelätä miestä, eikä tämä tarkoita mitään fyysistä väkivaltaa eikä hengistäkään, vaan kun nainen ei enää pelkää miestä, menettää hän vähitellen kauneutensa ja hurmaamistaitonsa, ja pakottaa näin myös miehet " naisiksi" , jolloin syntyy ikään kuin tyhjä tila.

Kotona ei kenenkään pidä pelätä ketään. Jos joku perheenjäsen pelkää toista, pitää asumisjärjestelyt muuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi