"Naisen pitää antaa miehen olla mies"
Mitä tuo konkreettisesti tarkottaa? No, jokaiselle miehelle varmaan eri asioita, mutta voisiko miehet avata tätä jotenkin. Naisena ajattelen miehen olevan joka tapauksessa mies riippumatta siitä, miten hänet kohtaan ja miten toimin suhteessa.
Kommentit (986)
Vierailija kirjoitti:
Miesten pitää antaa miesten olla omia itsejään. Te miehet olette toksisia ja hengenvaarallisia toisiannekin kohtaan.
Jos joku tässä tuli selväksi niin se että sulla ei ole miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miltä se mies nykyään turvaa? Ei miltään, en liiku piireissä joissa tarvitaan suojelua.
Ei tarvii liikkuakaan vaan ne "piirit" voivat liikkua yöllä teidän kulmilla murto puuhissa. Aina huvittaa kun naiset sanoo näin mutta entäs sitten kun tulee se tosi tilanne? Joku sekopää riehuu vaikka puukon kanssa kaupassa. Harva nainen menisi taltuttamaan, todennäköisesti ei kukaan.
Jollei kuulu ammattiin niin turhaa sitä on miestenkään mennä puukkosankarin kanssa painimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miltä se mies nykyään turvaa? Ei miltään, en liiku piireissä joissa tarvitaan suojelua.
Ei tarvii liikkuakaan vaan ne "piirit" voivat liikkua yöllä teidän kulmilla murto puuhissa. Aina huvittaa kun naiset sanoo näin mutta entäs sitten kun tulee se tosi tilanne? Joku sekopää riehuu vaikka puukon kanssa kaupassa. Harva nainen menisi taltuttamaan, todennäköisesti ei kukaan.
Jollei kuulu ammattiin niin turhaa sitä on miestenkään mennä puukkosankarin kanssa painimaan.
Niin no pakkohan se jonkun se rohkea olla. Poliisilla kestää sen vartin vähintään niin siinä ajassa kerkiää tulla monta uhria jos kukaan ei tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Lähes kaikissa eläinryhmissä uros on se vahva osapuoli joka tarjoaa perheelleen turvaa ja ruokaa, joka mahdollistaa perheen turvallisen elon ja myös jälkeläisten siittämisen. "
Höpsistä. Isolla osalla eläimistä uros osallistuu vain siittämiseen ja jättää sen jälkeen naaraan huolehtimaan jälkeläisistä ihan yksin.
Toki poikkeuksiakin on mutta ei eläinmaailmassa ole mikään sääntö että uros olisi joku perheen tuki ja turva.
Selvä. Sittenhän ei ole aihetta valitukseen, kun ihmiskunta noudattaa luonnon lakia ja toimii niinkuin on säädetty.
"Säädetty". Noin ei kyllä ole säädetty missään. Ei edes konservatiivien usein väärin ja tarkoitushakuisesti siteeraamissa uskonnollisissa dogmeissa.
Okei, asiaintila on tällainen sattumalta, jos sitä ei ole kukaan suunnitellut. Kelle aiot valittaa?
Tuosta saa käsityksen että miehet on alemman lajin olioita.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta saa käsityksen että miehet on alemman lajin olioita.
Jos ovat, mitä väliä ? Jos itse olet ylemmän lajin olio, nauti olostasi ja asemastasi.
Vierailija kirjoitti:
Feministi ei tähän ehkä suostu . Minä itse arvostan sitä että mieheni kantaa painavat tavarat ja kassit pyytämättä ja korjaa ja remontoi sekä tekee asiat mitkä minulle vaikeita kuten uuden puhelimen käyttöönotto tai modeemin asennus . Itse parsin mielelläni miehen sukkia ja nappeja , siivoan ja teen ruokaa , laadin kauppalistat ym mitkä osaan hyvin ja näistä ei minulle vaivaa .
Ai saatana 🤣🤣🤣 kuka sua ohjaa suojatyöpaikassa?
Tuo koskee vain heikkoluonteisia miehiä. Oikea, kunnon miehisellä itsetunnolla varustettu mies ei koe alemmuutta, jos nainen on itsenäinen ja pärjäävä.
Miehet ei ole mitenkään kiinnostuneita olemaan miehiä silloin kun pitää hoitaa jokin asia, kantaa taloudellista vastuuta tai kantaa edes ne kauppakassit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministi ei tähän ehkä suostu . Minä itse arvostan sitä että mieheni kantaa painavat tavarat ja kassit pyytämättä ja korjaa ja remontoi sekä tekee asiat mitkä minulle vaikeita kuten uuden puhelimen käyttöönotto tai modeemin asennus . Itse parsin mielelläni miehen sukkia ja nappeja , siivoan ja teen ruokaa , laadin kauppalistat ym mitkä osaan hyvin ja näistä ei minulle vaivaa .
"tekee asiat mitkä minulle vaikeita kuten uuden puhelimen käyttöönotto tai modeemin asennus"
Siis oletko jotenkin vajaa? Kuka aikuinen ei osaa näitä?? Ja mitä asentamista noissa edes on, nehän asentaa ihan itse itsensä kun laitat töpselin seinään ja virrat päälle. Ääliö. On ok että antaa puolison auttaa, mutta ei ole ok olla tyhmä.
Ei ole vaikeaa olla ystävällinen tai edes asiallinen. Ei ole vaikeaa olla nimittelemättä. Et tiedä vaikka olisi kyse vanhemmasta ihmisestä. Käyttäydyt tosi rumasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen pitää antaa miehelle seksiä ja naisen pitää totella miestä, naisen pitää myös pitää mies tyytyväisenä.
Miehen tehtävä on asettaa naiselle rajat ja mies tuo turvaa sekä vakautta naiselle.Näin luonto on tarkoittanut asioden olevan mutta me ihmiset keksimme oman ideologiamme ja kukaan ei voi enää hyvin.
Tule jo pois sieltä luolamiesajalta. Nykysotakin on jotakin lennokin ohjaamista etänä, ei mitään painia.
Niiden lennokkien jälkeen tulevat ihan fyysiset miehittäjät. Aika paljon tätä ennen pitäisi saada kansallinen yhteishenki toimimaan, että voisimme estää sen. Jos emme luota toisiimme ja osaa tehdä yhteistyötä edes perustasolla (perhe), tukehdumme itsekkyyteemme kahtiajakautuneena kansakuntana. Edes vasemmisto-oikeisto ristiriita ei iske niin syvälle kansamme ytimeen kuin intersektionaalinen feminismi ja sen vastakohta.
Naiset joutuvat painimaan miehittäjän kanssa siinä vaiheessa ja häviävät painin. Sen jälkeen tänne ei lapsia synny. Sofi Oksanen on puhunut ääneen asioista, jotka mainitaan selonteoissa samalla viivalla kuin ryöstely..
Katsokaa Ukrainaan. Siellä ei kukaan pärjää yksin, ei miehet eikä naiset. Heidän on pitänyt oppia perusasiat uudestaan. Rintamalla taistelee sekä miehiä että naisia läheistensä puolesta. En usko, että nokittelu ja viimeisen sanan sanominen on siellä enää tärkeää. Hekin luulivat, että sota ei tule uudestaan heidän maaperälleen. On turha kuvitella, että pääsisimme Naton tai USAN selän taakse piiloon ja voisimme jatkaa toisillemme lällättelyä. Me olemme unohtaneet perusasiat. Suomi tarvitsee herätyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut miehen suusta tämmöisen että naisen ei pitäisi mennä sekaantumaan miesten töihin.
Kypsymätön mies noin latelee
Tässä juuri meni minun mummi, 77v, ulos raivaussahan kanssa. Entinen farmari. Hyvin näyttää hommat etenevän "miesten töissä." Taidot tulee kun yrittää ja tekkee. Ei ole nähtävästi sukupuolesta tai edes iästä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministi ei tähän ehkä suostu . Minä itse arvostan sitä että mieheni kantaa painavat tavarat ja kassit pyytämättä ja korjaa ja remontoi sekä tekee asiat mitkä minulle vaikeita kuten uuden puhelimen käyttöönotto tai modeemin asennus . Itse parsin mielelläni miehen sukkia ja nappeja , siivoan ja teen ruokaa , laadin kauppalistat ym mitkä osaan hyvin ja näistä ei qminulle vaivaa .
Halveksitko kaikkia suorittavan työn tekijöitä? Vai pelkästään niitä, jotka haluavat tehdä jotain toisen hyväksi? Vai onko kyse siitä, että nainen tekee miehelleen? Lyön vetoa, että hänen miehensä tekee kerrottujen asioiden lisäksi lähes kaiken, mitä vaimo pyytää, rakkaudesta ja kunnioituksesta vaimoaan kohtaan. Sellaisen miehen sukkia parsii mielellään ja hänen vaimonsa ei tarvitse valittaa palstoilla miehestään. He ovat onnellisia ja tyytyväisiä elämäänsä. Ja sinä pilkkaat sitä?
Vierailija kirjoitti:
Taas tullaan tähän, että ei ymmärretä ihmisenkin olevan eläin ja eläimet toimivat tiettyjen mallien mukaan. Lähes kaikissa eläinryhmissä uros on se vahva osapuoli joka tarjoaa perheelleen turvaa ja ruokaa, joka mahdollistaa perheen turvallisen elon ja myös jälkeläisten siittämisen. Tältä pohjalta me ihmisetkin tulemme.
Nyky-yhteiskunta on muuttanut tätä dynamiikkaa monin tavoin, mutta perimmiltään ihmisen vaistot ovat kuin eläimillä. Tästä syystä myös ihmiset lisääntyvät vähemmän kehittyneimmissä yhteiskunnissa (esim. Afrikka vs Eurooppa). Mies ei ole naiselle enää se turvaaja ja perheen elättäjä, jolloin naiset myös synnyttävät huomattavasti vähemmän. Lisäksi fyysinen vetovoima miehiin vähenee sitä myötä mitä yhtäläisemmäksi miehet ja naiset muuttuvat, koska fyysikan laki sen määrää että vastakohdat vetävät toisiaan puoleensa. Tästä johtuen myös ihmiset hoitavat fyysisiä tarpeitaankin nykyään useammin yksin k
Taitaa olla virhekäsitys tuo, että uros on lähes aina turvaa ja ruokaa tuova yksilö. Nisäkkäistä esim. leiijonanaaraat metsästävät ja pitävät huolta poikasista. Urokset nähdään uhkana poikasille. Joissakin eläinryhmissä hallitsee myös matriarkka, esim. hyeenanaaraat ovat isompia ja dominoivimpia kuin urokset.
Kun mennään nisäkkäiden ulkopuolelle, asiat menevät vielä mielenkiintoisemmaksi. Sukupuolet saattavat vaihtua tai määräytyä ulkopuolisten tekijöiden avulla (kastemadot, meduusat), ja uros saatetaan syödä parittelun jälkeen. Naaraiden elinikä on usein myös pidempi poikasten vuoksi, uroksien elämäntehtävä on siittää naaras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kokknaisuus kirjoitti:
Taisi olla fittenkin 70 luvulla paremmin kun roolijaot oli selvät ja naiset tyytyväisiä
Jos ne naiset olisi olleet 70- luvulla tyytyväisiä elämäänsä, niin he olisi kertoneet meille tyttärilleen, että.ei kannata opiskella vaan mennä nuorena naimisiin ja tehdä paljon lapsia. En tunne ketään, kenelle äiti olisi sanonut noin.
Ei kenellekään opeteta sitäkään että kannattaa syödä liikaa niin lihoo ylipainoiseksi, mutta silti yli puolet ihmisistä tekee niin.
Naiset halusivat enemmän, ja kuvittelivat voivansa syödä ja säästää kakun samaan aikaan. Huom. enemmän. Ei "tasa-arvoa". Naiset haluavat tasa-arvoa kun se on heille edullista, ja herrasmiessääntöjä silloin kun näin
Artikkelissa mainittiin isona onnettomuuden tuojana stressi, joka johtuu mm. kotitöiden kasautumisesta enemmän naisille, sekä jatkuvan (negatiivisen) informaation sisäistäminen esimerkiksi älylaitteesta. Keho tai mieli ei ehdi palautua. En usko, että naisten autonomian vieminen tai ahtaampi naiskäsitys ainakaan parantaisi tilannetta. Minullakin on mummo 80+, joka voivottelee yhä sitä, ettei ikinä päässyt opiskelemaan vaan joutui nuorena jo kotiäidiksi. Asiat ovat kokonaisuudessaan mennyt parempaan päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tää on jokin versio "pojat on poikia" - asenteesta.
Ai Juhani jätti sinut yksin selviämään vauvan ja taaperon kanssa viikoksi kun painui poikien kanssa ryyppyreissulle? No, miehet on miehiä. Juhani pelasi koko viikonlopun videopelejä ja juoksevat asiat jäi hoitamatta? No, miehet on miehiä. Juhani jahtasi työpaikan kesäharjoittelijaa ja lähetti tälle munankuvia selkäsi takana?
Miehet on miehiä.
Näin onlyfans aikoina en paljoa naisena puhuisi tuollaisia.
Suurin osa naisista ei tee seksityötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Feministi ei tähän ehkä suostu . Minä itse arvostan sitä että mieheni kantaa painavat tavarat ja kassit pyytämättä ja korjaa ja remontoi sekä tekee asiat mitkä minulle vaikeita kuten uuden puhelimen käyttöönotto tai modeemin asennus . Itse parsin mielelläni miehen sukkia ja nappeja , siivoan ja teen ruokaa , laadin kauppalistat ym mitkä osaan hyvin ja näistä ei qminulle vaivaa .
Halveksitko kaikkia suorittavan työn tekijöitä? Vai pelkästään niitä, jotka haluavat tehdä jotain toisen hyväksi? Vai onko kyse siitä, että nainen tekee miehelleen? Lyön vetoa, että hänen miehensä tekee kerrottujen asioiden lisäksi lähes kaiken, mitä vaimo pyytää, rakkaudesta ja kunnioituksesta vaimoaan kohtaan. Sellaisen miehen sukkia parsii mielellään j
Etkö sinät tiedä mitä tarkoittaa sana suojatyöpaikka?
eri
Vierailija kirjoitti:
Teet mieluusti siis kaiken, minkä voi tehdä paikallaa seisten, tai istuen XD
Miesten piti kai tähän vastata.
Ensimmäisenä olen pahoillani siitä, että suurimman osan kokemus miehistä vaikuttaa olevan jotenkin todella kamala.
Ajattelen eri tavalla kuin vaimoni. Meillä on eri harrastukset, eri tyyli puhua, eri kokemus työn roolista elämässä, eri rakkaudenkieli ja eri tapoja päästellä höyryjä. En ole ehkä se hiljaisin, juroin ja perinteisin "mies", mutta huomaan kyllä joka päivä eroja jokapäiväisissä ja vähän isommissakin jutuissa.
Annan vaimoni olla nainen. Tarkoittaa, että hänen pitää päästä puhumaan asioista, enkä saa pyrkiä korjaamaan kaikkea, vaan kuuntelen ja ymmärrän. Hän nauttii välillä ravintolaillallisesta, koruista, kukista ja esimerkiksi jalkahieronnasta. Hän haluaa hoitaa ruokaostosten suunnittelun, ja siivoaa enemmän kuin minä, koska samalla hoitaa kotona pientä vauvaamme.
Osallistun siivoamiseen vapaapäivinä enemmän, ja järjestän kaksi iltaa viikossa vaimolle "vapaaillan" ja annan toisen päivän viikonlopusta. Tällöin hänen ei tarvitse huolehtia muksusta, vaan voi mennä ja harrastaa, tehdä omia asioitaan.
Sama tietysti toisinpäin, parina iltana ja yhtenä päivänä viikonlopusta voin tehdä omia juttujani.
Ehkä käsitän tämän niin, että vaikka vaimo ei ymmärtäisikään, miksi on pakko nikkaroida tai kuluttaa kolme tuntia kuntosalilla vapaapäivänä, hän ymmärtää että mun aivot toimii niin. Mun ei ole pakko avautua aina kun harmittaa, ja saan purkaa stressiäni tekemällä vaikka töitä. Ymmärrämme myös esimerkiksi erilaisen seksuaalisen vietin, ja vältämme ajattelemasta kumpaakaan asiassa pahalla tavalla ("toi vaan aina haluu" ja "miks toi ei haluu"). Kukaan ei tietenkään väkisinmakaa ketään suhteessa, mutta ymmärrämme erilaisuutemme.
Eli molemmat hoidamme yhteisistä asioista, ja eri verran ihan käytännöllisyyden vuoksi. Mutta ymmärrämme että ajattelemme asioista eri tavalla, ja emme pyri latistamaan toista siitä syystä. Mä oon suoraviivaisempi ja nopeampi, vaimo monimuotoisempi ja ajattelevaisempi. Annamme myös toiselle tilaa rentoutua tavoilla, jotka ovat hänelle omanlaisiansa, ja jos haluamme tehdä jotain kivaa toiselle, pyrimme tekemään sen niin kuin uskomme sen toisen osapuolen haluavan.
Vähän sekavaa, mutta näin ymmärrän "miehet miehiä" ja "naiset naisia".
Puolisoni tykkää laittaa ruokaa, isäni kyllä yritti alkuaikoina ohjeistaa hänelle ettei ruoanlaitto kuulu miehille.
Onneksi ei uskonut.