Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Naisen pitää antaa miehen olla mies"

Vierailija
07.09.2023 |

Mitä tuo konkreettisesti tarkottaa? No, jokaiselle miehelle varmaan eri asioita, mutta voisiko miehet avata tätä jotenkin. Naisena ajattelen miehen olevan joka tapauksessa mies riippumatta siitä, miten hänet kohtaan ja miten toimin suhteessa.

Kommentit (986)

Vierailija
701/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähes kaikissa eläinryhmissä uros on se vahva osapuoli joka tarjoaa perheelleen turvaa ja ruokaa, joka mahdollistaa perheen turvallisen elon ja myös jälkeläisten siittämisen. "

Höpsistä. Isolla osalla eläimistä uros osallistuu vain siittämiseen ja jättää sen jälkeen naaraan huolehtimaan jälkeläisistä ihan yksin.

Toki poikkeuksiakin on mutta ei eläinmaailmassa ole mikään sääntö että uros olisi joku perheen tuki ja turva.

Vierailija
702/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miltä se mies nykyään turvaa? Ei miltään, en liiku piireissä joissa tarvitaan suojelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miltä se mies nykyään turvaa? Ei miltään, en liiku piireissä joissa tarvitaan suojelua.

Näin. Kun valtion päämiehet turvaa poliisi, niin lähinnä narkkipiirit on niitä joissa on akuutti väkivallan uhka. Ellei liiku niissä piireissä, ei tarvitse turvata. Ei esim. meidän 15 vuotisena aikana ole koskaan tarvinnut miehen tapella mun vuoksi (tai mistään syystä), kun ei liikuta paskapiireissä.

Vierailija
704/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies eikä minua kiinnosta potkupallo, lätkä eikä penkkiurheilu. Kuntoilen toki ja kondis on ikäisekseni kova. Minua ei kiinnosta ratin pyörittely, vaimoni ajaa pääasiassa autoa työmatkoihinsa ja muutenkin. Hän vie sen myös huoltoon, renkaatkin vaihtaa itse, jos huvittaa. Kotona työnjako menee tilanteen mukaan, vaimo useammin käy kaupassa ja kokkailee. Pölkkäröin aika ajoin. Kaikki isot päätökset on mietitty yhdessä. Mitään ehdotonta roolijakoa ei ole ollut. On tehty niin kuin huvittaa. Hyvin on pärjätty yli 40 vuotta yhdessä. 

Kiva lukea välillä tällaista tekstiä, jossa ei haukuta vaimoa eikä haukuta miestä, vaan tullaan toimeen sovussa. Tämmöiseen suhteeseen mäkin pyrin. 👍

Hienoa! Maailmassa on (ehkä) todistetusti yksi järkevä (sinkku, oletettavasti) ihminen lisäkseni. Yleensä kun tavoite (naisilla useimmiten) on alkaa heti muuttamaan toista johonkin kuviteltuun muottiin sopivaksi.

Vierailija
705/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tuosta tulee mieleen naisten yleinen oletus, että mies on jonkinlainen vara-nainen. Hoitaa lapsia, imuroi, siivoaa, tekee ruokaa.

Voin aivan hyvin tehdä noita silloin tällöin, mutta sisimmässäni en ole kotivaimo, enkä nainen, vaikka kuinka kovasti niin haluttaisiin.

Oletan, että nainen tekee suuremman osan tuollaisista kodinhoitoon liittyvistä töistä. Vastapainoksi hoidan asioita, joita naiset eivät mielellään tee - kuten autojen tai talojen remontteja.

Voin myös vaihtaa osia, mutta toistaiseksi ei ole näkynyt naista, joka haluaisi olla mies.

Varmaan mies tosiaan mieluummin huoltaa autoa kerran vuodessa kuin tiskaa joka päivä. Tuossa tekstissä on jo oletuksena, että kodinhoidolliset työt kuuluisivat jotenkin erityisesti naisille. Koska niihin ei kuitenkaan tarvita naisen sukuelimiä, ne eivät ole mitenkään erityisesti naisen töitä ja kuulvat

Perheelläni on omakotitalo ja ympäri vuoden asuttava kesämökki. Noihin menee kaikki vapaa-aika ja ylikin. Olen esimerkiksi remontoinut taloja jokaisena kesälomani päivänä.  Kotitöihin menee meillä ehkä tunti tai kaksi päivässä. Remontteihin menee helposti 10 tuntia päivässä.

Ei ole naisia näkynyt työntouhussa ulkona.

Itse ajattelen, että kodinhoidolliset työt ja etenkin lastenhoito kuuluvat pääosin naiselle. Jos ei kelpaa, ei voi mitään. Elelen mieluummin yksin tällöin.

Vierailija
706/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lähes kaikissa eläinryhmissä uros on se vahva osapuoli joka tarjoaa perheelleen turvaa ja ruokaa, joka mahdollistaa perheen turvallisen elon ja myös jälkeläisten siittämisen. "

Höpsistä. Isolla osalla eläimistä uros osallistuu vain siittämiseen ja jättää sen jälkeen naaraan huolehtimaan jälkeläisistä ihan yksin.

Toki poikkeuksiakin on mutta ei eläinmaailmassa ole mikään sääntö että uros olisi joku perheen tuki ja turva.

Selvä. Sittenhän ei ole aihetta valitukseen, kun ihmiskunta noudattaa luonnon lakia ja toimii niinkuin on säädetty.

Vierailija
707/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies saa olla mies. Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Hän tekee pitkiä päiviä ja taloudellisesti antaa perheeseen enemmän. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.

Ei ongelmaa, seksi sujuu ja elämä on hyvää. En myöskään ole nalkuttava vaimo, molemmat saa omaa tilaa tarpeen tullen.

Mies osallistuu vapaapäivinä kodinhoitoon ja lasten hoitoon.

Arvostan miehen loogista ja suoraviivaista ajattelutapaa, itse rönsyilen monesti. Molemmat saamme toisiltamme ja koen, että nainen ja mies täydentää toisiaan, näin siis meillä.

Kivä, että näin teillä. Toivottavasti et yleistä suoraviivaista ja loogista ajattelutapaa miehiseksi ja rönsyilevää naiselliseksi.

Vierailija
708/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten pitää antaa miesten olla omia itsejään. Te miehet olette toksisia ja hengenvaarallisia toisiannekin kohtaan. 

Vierailija
709/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä. Sittenhän ei ole aihetta valitukseen, kun ihmiskunta noudattaa luonnon lakia ja toimii niinkuin on säädetty.

"Säädetty". Noin ei kyllä ole säädetty missään. Ei edes konservatiivien usein väärin ja tarkoitushakuisesti  siteeraamissa uskonnollisissa dogmeissa.

Vierailija
710/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei muuta tee kuin tuottaa spermaa, miehet vois alistaa vain siihen ja lopettaa, kun ilmenee geenivirheitä. Käytöshäiriöiset ja vajaat jo pikkulapsina.

Ei luontokaan surkeimpia uroksia elätä. Ne ajetaan laumasta pois kuolemaan.

Vierailija
711/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministi ei tähän ehkä suostu . Minä itse arvostan sitä että mieheni kantaa painavat tavarat ja kassit pyytämättä ja korjaa ja remontoi sekä tekee asiat mitkä minulle vaikeita kuten uuden puhelimen käyttöönotto tai modeemin asennus . Itse parsin mielelläni miehen sukkia ja nappeja , siivoan ja teen ruokaa , laadin kauppalistat ym mitkä osaan hyvin ja näistä ei minulle vaivaa .

Sama juttu, häärään taas itse sitten keittiössä ja siivoan enemmän kuin mies. Hoidan myös yhteiset raha-asiat, järjestely sopii meille hyvin.

Vierailija
712/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei muuta tee kuin tuottaa spermaa, miehet vois alistaa vain siihen ja lopettaa, kun ilmenee geenivirheitä. Käytöshäiriöiset ja vajaat jo pikkulapsina.

Ei luontokaan surkeimpia uroksia elätä. Ne ajetaan laumasta pois kuolemaan.

Mulla on sulle hyvä vinkki, hanki mies joka ei halua lapsia. NiitäKIN on nykyään paljon.

Vierailija
713/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feministi ei tähän ehkä suostu . Minä itse arvostan sitä että mieheni kantaa painavat tavarat ja kassit pyytämättä ja korjaa ja remontoi sekä tekee asiat mitkä minulle vaikeita kuten uuden puhelimen käyttöönotto tai modeemin asennus . Itse parsin mielelläni miehen sukkia ja nappeja , siivoan ja teen ruokaa , laadin kauppalistat ym mitkä osaan hyvin ja näistä ei minulle vaivaa .

"tekee asiat mitkä minulle vaikeita kuten uuden puhelimen käyttöönotto tai modeemin asennus"

Siis oletko jotenkin vajaa? Kuka aikuinen ei osaa näitä?? Ja mitä asentamista noissa edes on, nehän asentaa ihan itse itsensä kun laitat töpselin seinään ja virrat päälle. Ääliö. On ok että antaa puolison auttaa, mutta ei ole ok olla tyhmä.

Vierailija
714/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jostain kumman syystä naisia vetää puoleensa miehet, jotka tulevat macho-kulttuureista lähi-idästä tai afrikasta, koska tasa-arvoinen eurooppalainen mies ei vain saa hormoneja hyrräämään. 

Vierailija
715/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"tekee asiat mitkä minulle vaikeita kuten uuden puhelimen käyttöönotto tai modeemin asennus"

Siis oletko jotenkin vajaa? Kuka aikuinen ei osaa näitä?? Ja mitä asentamista noissa edes on, nehän asentaa ihan itse itsensä kun laitat töpselin seinään ja virrat päälle. Ääliö. On ok että antaa puolison auttaa, mutta ei ole ok olla tyhmä.

Komppaan sen verran, että nämä "en ymmärrä mitään teknisistä laitteista"-naiset pistävät ongelman XX-geenien piikkiin. Melkoinen karhunpalvelus muille naisille! Kannattaa muistaa, että niin naisista kuin miehistäkin 50%:lla on keskimääräistä matalampi ÄO. 

Vierailija
716/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies saa olla mies. Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Hän tekee pitkiä päiviä ja taloudellisesti antaa perheeseen enemmän. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.

Ei ongelmaa, seksi sujuu ja elämä on hyvää. En myöskään ole nalkuttava vaimo, molemmat saa omaa tilaa tarpeen tullen.

Mies osallistuu vapaapäivinä kodinhoitoon ja lasten hoitoon.

Arvostan miehen loogista ja suoraviivaista ajattelutapaa, itse rönsyilen monesti. Molemmat saamme toisiltamme ja koen, että nainen ja mies täydentää toisiaan, näin siis meillä.

Osallistutko sinä vapaapäivinäsi nikkarointiin, autoon (?), lamppuihin (?), kassien kantamiseen?

Ainakin osallistuu kassien tyhjentämiseen koska seksi sujuu.

Vierailija
717/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan sen verran, että nämä "en ymmärrä mitään teknisistä laitteista"-

Työpaikalla yksi nainen joka heittäytyy heti täysin jälkeenjääneeksi kun yksikin mies paikalla. Ei osaa vaikka patteria vaihtaa aulan television kaukosäätimeen vaan pyytää mieheltä apua. Jos vain naisia paikalla mikä tahansa onnistuu mainiosti. 

Vierailija
718/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vissiin nuo tarkottaa ettei mies saisi tehä ruokaa tai siivota. Emmie tiiä, teen huushollihommia ja oon aina tehny, ketä muu ne tekisi.

Samoin teki isäni.

Mitä lie se miehuus näille tarkoittaa. Mie poimin marjojaki ja sienestän. Kai mie oon marjanpoimija enkä mies ollenkaan. 😂

Mikä helvetin "ketä muu"?

Vierailija
719/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan sen verran, että nämä "en ymmärrä mitään teknisistä laitteista"-

Mun siskon mies ei tajua mitään tietokoneista ja sisko taas on aika pätevä niissä, huolehtii sitten niiden molempien läppäreistä ja niiden vioista yms. Että ei ne miehetkään aina osaa.

Vierailija
720/986 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjiä sanoja, joita käytetään oman mielipiteen/tekemisten perusteluna silloin, kun ei osata tai haluta sanoittaa omia ajatuksia tarkemmin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän