"Naisen pitää antaa miehen olla mies"
Mitä tuo konkreettisesti tarkottaa? No, jokaiselle miehelle varmaan eri asioita, mutta voisiko miehet avata tätä jotenkin. Naisena ajattelen miehen olevan joka tapauksessa mies riippumatta siitä, miten hänet kohtaan ja miten toimin suhteessa.
Kommentit (986)
Anna jokaisen miehen olla mies juuri sillä tavalla kuin hän itse haluaa. Jos se tapa on sellainen mistä itse en pidä niin emme ole parisuhteessa, kavereita, tuttavia, tekemisissä ollenkaan ja niin pois päin.
En usko että minukaan tapa olla minä häiritsee ketään.
Vierailija kirjoitti:
Miehen tulee pitää nainen naisena, tämä on toinen tärkeä totuus joka unohtuu helposti telaketjufeminismin täyttämässä maailmassa.
Mitä? En tiennytkään että suomimies tykkää naisellisista naisista.
minun puolesta jos haluaa ahtaa itsensä miesmuottiin niin siitä vain. Itseäni ei sellainen kiinnosta vaikka mies olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mies saa olla mies. Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Hän tekee pitkiä päiviä ja taloudellisesti antaa perheeseen enemmän. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.
Ei ongelmaa, seksi sujuu ja elämä on hyvää. En myöskään ole nalkuttava vaimo, molemmat saa omaa tilaa tarpeen tullen.
Mies osallistuu vapaapäivinä kodinhoitoon ja lasten hoitoon.
Arvostan miehen loogista ja suoraviivaista ajattelutapaa, itse rönsyilen monesti. Molemmat saamme toisiltamme ja koen, että nainen ja mies täydentää toisiaan, näin siis meillä.Kuulostaa oikein terveeltä parisuhteesta. Toivotan vilpittömästi onnea ja jatkossakin mukavaa yhteistä tulevaisuutta sinulle ja sinun miehellesi.
Kiitän paljon. Jokainen tavallaan.
Mies on mies kun se osaa huolehtia itsestään ja muista. Minkään koneen käyttäminen tai tietyn tehtävän tekeminen ei tee kenestäkään enempää tai vähempää miestä. Puhtaasti miesten töitä ovat vain ne, joiden suorittamiseen tarvitaan penistä ja/tai kiveksiä, ja puhtaasti naisten töitä ovat vain ne, joiden suorittamiseen tarvitaan vulvaa tai kohtua. Kaiken muun voi mies ja nainen parisuhteessa jakaa haluamallaan tavalla, eikä kukaan ole sen perusteella yhtään enempää tai vähempää mitään sukupuolta.
Ensi ajatukseni on, että voin antaakin, mutta toivottavasti se pysyy jossain muualla, ettei tule minua häiritsemään. Eli, siellä jossain saa toki tehdä niitä miehisiä juttujaan siis, kunhan säästää minut siltä. Eri kiinnostuksen aiheet.
Vierailija kirjoitti:
minun puolesta jos haluaa ahtaa itsensä miesmuottiin niin siitä vain. Itseäni ei sellainen kiinnosta vaikka mies olenkin.
Suurin osa miehistä ei "ahtaudu" mihinkään muottiin, vaan on juuri sellaisia kuin ovat, useimmiten aika perinteisiä miestyyppejä. No
Sinäkin olet ihan luonnostasi se, mikä olet.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut miehen suusta tämmöisen että naisen ei pitäisi mennä sekaantumaan miesten töihin.
Kenenkään ei pitäisi "sekaantua" toisten töihin. Ei ole sukupuolittunut asia.
Positiivinen uteliaisuus ja kiinnostus on useimmiten ok. Sekaantumisella tarkoitettaneen tässä epäkunnioittavaa eli yleiskriittistä, epäileväistä tai terrierimäistä suhtautumista toisen tekemisiin. Tällaista on syytä välttää viimeiseen asti, ERITYISESTI jos sekaantuja
a) ei tiedä asiasta mitään tai on selkeällä takamatkalla kokemuksen ja osaamisen suhteen
b) on itse pyytänyt tekemään ko. työsuoritteen
Jos ei halua tai pysty tekemään itse, kannattaa antaa kaikki tarvittavat ohjeet ja huomiot tehtävänannossa. Mutta joutavia työnjohtajia, sparraajia, kriitikoita, valittajia tai viisastelijoita eli sekaantujia ei kukaan kaipaa työmaalle.
Vierailija kirjoitti:
Mies on mies kun se osaa huolehtia itsestään ja muista. Minkään koneen käyttäminen tai tietyn tehtävän tekeminen ei tee kenestäkään enempää tai vähempää miestä. Puhtaasti miesten töitä ovat vain ne, joiden suorittamiseen tarvitaan penistä ja/tai kiveksiä, ja puhtaasti naisten töitä ovat vain ne, joiden suorittamiseen tarvitaan vulvaa tai kohtua. Kaiken muun voi mies ja nainen parisuhteessa jakaa haluamallaan tavalla, eikä kukaan ole sen perusteella yhtään enempää tai vähempää mitään sukupuolta.
Valitettavasti naiset ovat sekä fyysisesti että älyllisesti heikompia kuin miehet,joten luonnollisesti myös tehtävät yleensä valikoituvat näiden ominaisuuksien mukaan.
En kiellä,etteivätkö naiset jollakin tasolla oppisi myös miesten perinteisesti tekemiä suoritteita auttavasti tekemään,mutta se on lähinnä voimavarojen tuhlausta koska mies suoriutuu tehtävästä paremmin ja lyhyemmässä ajassa.
Nykytiedon valossa katsottuna toki on olemassa niin naisia kuin miehiäkin,jotka ovat syntyneet väärään vartaloon,mutta he ovat poikkeustapauksia.
Jos asioita tarkastelee kokonaisvaltaisesti,niin miehet kykenevät helposti suoriutumaan täysin myös niin sanotuista naisten tehtävistä.
Ainoat poikkeukset ovat synnytys ja imettäminen.
Sekin tilanne on jo muuttumassa uuden voke kulttuurin myötä jolla naista pyritään tekemään tarpeettomaksi myös sillä osa-alueella.
Vierailija kirjoitti:
Ihana
OttoVille kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti naiset ovat sekä fyysisesti että älyllisesti heikompia kuin miehet,joten luonnollisesti myös tehtävät yleensä valikoituvat näiden ominaisuuksien mukaan.
En kiellä,etteivätkö naiset jollakin tasolla oppisi myös miesten perinteisesti tekemiä suoritteita auttavasti tekemään,mutta se on lähinnä voimavarojen tuhlausta koska mies suoriutuu tehtävästä paremmin ja lyhyemmässä ajassa.
Nykytiedon valossa katsottuna toki on olemassa niin naisia kuin miehiäkin,jotka ovat syntyneet väärään vartaloon,mutta he ovat poikkeustapauksia.
Jos asioita tarkastelee kokonaisvaltaisesti,niin miehet kykenevät helposti suoriutumaan täysin myös niin sanotuista naisten tehtävistä.
Sekin tilanne on jo muuttumassa uuden voke kulttuurin myötä jolla naista pyritään tekemään tarpeettomaksi myös sillä osa-alueella.
Unohdit mainita mitä ne tehtävät on joista naiset ei suoriudu. Nyt viestisi vaikuttaa siltä että vain miehet ei pysty kaikkeen kun ne mihin he ei pysty vain mainittiin.
OttoVille kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuulostaa niin hauskalta, kun tosielämän miehet eivät löydä voita jääkaapista. Se on varmaan se ylivertainen saalistajankatse.
Jos miehenä olo tarkoittaa väkivaltaisuutta naisia kohtaan, niin olkaa mieluummin inhimillisiä ihmisiä ja antakaa muiden elää rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Feministi ei tähän ehkä suostu . Minä itse arvostan sitä että mieheni kantaa painavat tavarat ja kassit pyytämättä ja korjaa ja remontoi sekä tekee asiat mitkä minulle vaikeita kuten uuden puhelimen käyttöönotto tai modeemin asennus . Itse parsin mielelläni miehen sukkia ja nappeja , siivoan ja teen ruokaa , laadin kauppalistat ym mitkä osaan hyvin ja näistä ei minulle vaivaa .
Kyllä on mennyt sinulla yhdeksän vuotinen peruskoulu hukkaan, jos et osaa edes asentaa puhelinta.
OttoVille kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oikeastaan miehet on jo tehty lähes tarpeettomiksi, heitä tarvitaan ainoastaan sperman tuottajina, ei siis enää edes varsinaiseen siittämiseen. Ja naiset nykyään selviävät ihan mistä vaan kiitos vaikkapa erilaisten apuvälineiden joilla nostellaan painaviakin tavaroita.
Miten se nainen antaa naisen olla mies, jos on mennyt naimisiin naisen kanssa. Mitä saivartelua, onneksi on olemassa vielä terveitä tyttöjä ja poikia, naisia ja miehiä joilla on arvot kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos vaimo käskee, sinun on pakko. Niskoittelu olisi henkistä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
OttoVille kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oikeastaan miehet on jo tehty lähes tarpeettomiksi, heitä tarvitaan ainoastaan sperman tuottajina, ei siis enää edes varsinaiseen siittämiseen. Ja naiset nykyään selviävät ihan mistä vaan kiitos vaikkapa erilaisten apuvälineiden joilla nostellaan painaviakin tavaroita.
Mutta jos sota syttyy, tarvitaan tykinruokaa. Jos naiset hoitavat kansainvälisen politiikan, sotia on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Feministi ei tähän ehkä suostu . Minä itse arvostan sitä että mieheni kantaa painavat tavarat ja kassit pyytämättä ja korjaa ja remontoi sekä tekee asiat mitkä minulle vaikeita kuten uuden puhelimen käyttöönotto tai modeemin asennus . Itse parsin mielelläni miehen sukkia ja nappeja , siivoan ja teen ruokaa , laadin kauppalistat ym mitkä osaan hyvin ja näistä ei minulle vaivaa .
Noilla asioilla ei ole mitään tekemistä minkään sortin feminismillä.
Miksi nainen ei suostuisi siihen, että mies kantaa painavat tavarat tai miksi feministi ei tekisi ruokaa. Ei feministikään pyhällä hengellä elä. ja siinä samalla sitä ruokaa tekee miehelle ja lapsillekin.
Minä teen ruuat koko perheelle, mutta ei mies kyllä kanna painavia tavaroita koskaan, eikä kauppakasseja, vaikka ne painaisi 50kg. kerrn pyysin, mutta ei kuulema ehtinyt, kun oli niin kiire jotkin öljypönttöä katsomaan :D
Meillä mies käyttää edelleen jotakin muuta, kuin älypuhelinta ja luulen, että kun saan hänet joskus vaihtamaan älypuhelimeen, täytyy minun hänelle sen käyttö opettaa. Remontitkin joudun usein tekemään, ainakin tapetoinnit, miehellä ei oikein tahdo pinna kestää tapetointia.
Ja kyllä hän silti ihan mies on. Kyllä miehiäkin on joka lähtöön ja vaikka ne ei kanna painavia asioita, eivät osaa käyttää älypuhelinta niin kyllä ne silti miehiä on.
Itse en viitsi parsia miehen sukkia(en ole tiennyt, että joku vielä sellaistakin tekee,) mutta saatan kyllä kutoa miehelle uudet sukat, jos entiset on rikki.
Ps pakko kyllä myöntää, että vähän korpeaa, kun mies lähtee autosta tyhjin käsin ja minä raahaan viisi painavaa kappakassia sisälle, eihän siinä ihmisellä oikein tapoja ole, mutta saapahan olla sellainen mies kuin haluaa.
Kuulostaa oikein terveeltä parisuhteesta. Toivotan vilpittömästi onnea ja jatkossakin mukavaa yhteistä tulevaisuutta sinulle ja sinun miehellesi.