Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää noi työvoimakoulutukset, joissa pitää olla työpaikka valmiina!

Vierailija
03.10.2025 |

En kai mä nyt hakisi työvoimakoulutukseen, jos löytäisin työpaikkoja tuosta vaan. Ja todella vaikea on etukäteen tietää olisiko työpaikka edes sellainen, jossa koulutuksen sisällön voi oikeasti suorittaa. En tiedä mistä nuo koulutuksen järjestäjät ansaitsevat palkkionsa, kun eivät edes etsi työpaikkoja koulutettaville.. Ihan naurettavaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin sama kokemus itsellä ja tämän takia koulutuspaikka jäi saamatta. Ennen ei ollut tällaista, vaan koulutuksen järjestäjä etsi potentiaalisia firmoja ja sitten niissä käytiin haastattelussa.

Vierailija
2/16 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Turha koulutus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyt aivan sairaaksi...

Vierailija
4/16 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset koulutukseen jonka ainoa tarkoitus on auttaa sinua löytämään työpaikka ainoastaan jos löydät itse ensin työpaikan joka on edellytyksenä ohjelmaan pääsylle.

1970-luvulla ihmiset olisivat nauraneet pissat housuissa tälle Monthy Pythonin sketsille mutta tänään se on haudanvakavaa todellisuutta.

Vierailija
5/16 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on ihan vaan sen "koulutus"firman rahantekoa varten. 

"koulutus" on sitä, että mene ilmaiseksi töihin 3 kk ja merkkaa työttömyystoimistoon, että olet koulutuksessa.

3 päivää sen 3kk aikana on opetusta, jossa joku hörhö höpisee jotain itsestäänselvää ja turhaa.

Vierailija
6/16 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole enää eikä tule olemaan työpaikkoja kaikille halukkaille 

Vierailija
7/16 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tuo nerokas systeemi. "hanki työpaikka ja mene sinne töihin". 

siitä kouluttaja saa rahaa eikä työtön uskalla valittaa surkeasta "koulutuksesta", koska muuten tulee karenssi.

Vierailija
8/16 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääset koulutukseen jonka ainoa tarkoitus on auttaa sinua löytämään työpaikka ainoastaan jos löydät itse ensin työpaikan joka on edellytyksenä ohjelmaan pääsylle.

1970-luvulla ihmiset olisivat nauraneet pissat housuissa tälle Monthy Pythonin sketsille mutta tänään se on haudanvakavaa todellisuutta.

ja karenssia pukkaa, jos ei työpaikka löydy

Vierailija
9/16 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole niitä vapaita työpaikkoja jonne työnantajat tarttis työntekijöitä. Näähän oli niitä typokursseja jossa työnhakija pääsi työpaikalle kurssin ajaksi. Kurssi siis toimi sisäänajona työtehtävään. Usein työnhakijat hyviä joista työnantajat sitten myös palkkasivat työntekijäksi firmaan. 

Vierailija
10/16 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kun ilmoituksessa korostetaan, että opi alaa x, sinulla ei tarvitse olla alan kokemusta vaan kiinnostus työllistyä alalle x riittää. Haastattelussa sitten jankataan vain onko minulla aikaisempaa kokemusta tai koulutusta alasta x siihen sävyyn, että kokemusta pitäisi olla.

Vierailija
11/16 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko rekrykoulutuksista ? Vai täydennyskoulutuksista ? 

Vierailija
12/16 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itse työpaikka, jossa opettelet työtehtäviä itsenäisesti 6 kk ja tästä ajasta yhteensä 15 päivää joku höpisee Teamsissa "opetusta". Koulutuksen jälkeen olet taas lähtöpisteessä, mutta tuhlannut samalla loputkin ansiosidonnaisen päivät ja tehnyt taloudellista tappiota maksamalla matkakulut ja työpaikkalounaat (9 euroa päivässä ei riitä yhtään mihinkään).

Vierailija
13/16 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa se tämäkin TE-toimiston löytää työpaikkoja, vetävät sen välistä jollekin toiselle ja jäät nuolemaan näppejäsi. Sama juttu kun olet te-toimiston kurssilla jossa pitää lähetellä työhakemuksia..etsit firmoja ja jos löydät sellaisen mistä te-toimisto ei ole vielä tietoinen kirjaavat sen heti tietoihinsa.

Jos joku firma lupaileekin työtä/harjoittelua ei firman nimeä kannata kertoa te-toimistolle ennen kuin nimet on paperissa.

Vierailija
14/16 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ne on ihan vaan sen "koulutus"firman rahantekoa varten. 

"koulutus" on sitä, että mene ilmaiseksi töihin 3 kk ja merkkaa työttömyystoimistoon, että olet koulutuksessa.

3 päivää sen 3kk aikana on opetusta, jossa joku hörhö höpisee jotain itsestäänselvää ja turhaa.

Kun kyselin työttömänä ollessani ihan puhelimessa kouluttajalta että miten ihmeessä saan muka työpaikan jossa vaaditaan juuri niitä tietoja ja taitoja joita opetetaan vasta 6kk koulutusjakson aikana niin tämä vastasi ihan suoraan että tottakai minun pitää "osata jo nää hommat että mikään firma palkkaa sua niitä tekemään'

Koko koulutus oli täyttä huijausta jonka ainoa tarkoitus oli tarjota veronmaksajien piikkiin ihan ammattitaitoinen ja kokenut työntekijä jolle olisi muuten pitänyt maksa työstä täysi palkka.

Koulutus siis tuhosi työpaikkoja kun firmat välttävät tarpeen palkata työhön joku oikealla työsopimuksella ja palkalla.

Vierailija
15/16 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki itse työpaikka, jossa opettelet työtehtäviä itsenäisesti 6 kk ja tästä ajasta yhteensä 15 päivää joku höpisee Teamsissa "opetusta". Koulutuksen jälkeen olet taas lähtöpisteessä, mutta tuhlannut samalla loputkin ansiosidonnaisen päivät ja tehnyt taloudellista tappiota maksamalla matkakulut ja työpaikkalounaat (9 euroa päivässä ei riitä yhtään mihinkään).

Tämä. Mä hain johonkin taloushallinnon tällaiseen koulutukseen ja melko absurdilta kuulosti. Vielä olisi itse pitänyt hankkia paikkakin. Ihan pölhöä toimintaa. No en päässyt (onneksi) tälle ansiosidonnaisen törsäys ilmaistyövoima "koulutukseen".

Vierailija
16/16 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yrityksille keino saada koulutettu työntekijä lähes ilmaiseksi töihin. 

Itsekin hain tuollaisiin koulutuksiin 5 kertaa enkä päässyt. Eli hakijoita oli paljon. Mulla on DI-koulutus jo pohjalla. Puoli vuotta olisi ollut minulle ilmaistyötä ja mut ottanut firma olisi maksanut "koulutuksen" järjestäjälle suoraan jotain. Tuo koulutus olisi ollut jokin  pikkulisätaito, kuten talojen energialaskenta (keksin itse, kun en enää muista)

Ei ole hyötyä työntekijälle. Firma saa suuren hyödyn. Samoin "koulutuksen" järjestäjä. 

En enää aio hakea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi