"Naisen pitää antaa miehen olla mies"
Mitä tuo konkreettisesti tarkottaa? No, jokaiselle miehelle varmaan eri asioita, mutta voisiko miehet avata tätä jotenkin. Naisena ajattelen miehen olevan joka tapauksessa mies riippumatta siitä, miten hänet kohtaan ja miten toimin suhteessa.
Kommentit (986)
Vierailija kirjoitti:
Sanakirjasta Suomi-Palstauli-Suomi, kappale 1:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisin p a? Käyn töissä ja minulla on säästöjä? Omaisuutta on meillä myös, jotka ovat molempien. Kirjoitin, että tuo taloudellisesti enemmän tuloja ja mies panostaa uraansa ja päivät on usein pitkiä.
Suomennos: - Naisella tulee olla omaisuutta ja säästöjä, joita minä käytän, mikäli varakkaan naisen saan.
Ihan oikeasti, tyrit koko homman tuolla "lihava ja ruma vaimo ei uskalla erota, koska komea mieheni saa jonkun toisen" -kommentilla. Tuo on omaa haavemaailmaasi, jossa olisit saanut nujerrettua naisen itsetunnon täysin.
En ole lihava enkä ruma, enkä halua erota.
Nähtävästi joillekin on mahdotonta hyväksyä erilaista maailmankuvaa ja ajatusmaailmaa sukupuolirooleista.
Tai ts. että vanhanaikainen ajattelutapa voi olla toimivin. Mutta kukin tyylillään ja itselleen sopivimmalla tavalla.
Miehen tulee pitää nainen naisena, tämä on toinen tärkeä totuus joka unohtuu helposti telaketjufeminismin täyttämässä maailmassa.
Antakaa miehen olla ihminen, jos häneltä sujuu kotityöt paremmin kuin hyllyjen kasaaminen, sehän on hyvä, molemmat tekee mitä osaa ja loput teetetään asiantuntijoilla.
Vierailija kirjoitti:
Minun mies saa olla mies. Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Hän tekee pitkiä päiviä ja taloudellisesti antaa perheeseen enemmän. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.
Ei ongelmaa, seksi sujuu ja elämä on hyvää. En myöskään ole nalkuttava vaimo, molemmat saa omaa tilaa tarpeen tullen.
Mies osallistuu vapaapäivinä kodinhoitoon ja lasten hoitoon.
Arvostan miehen loogista ja suoraviivaista ajattelutapaa, itse rönsyilen monesti. Molemmat saamme toisiltamme ja koen, että nainen ja mies täydentää toisiaan, näin siis meillä.
No tuo istuu teille, mutta mitä tekemistä sillä on sitten sen kanssa, että mies saa olla mies? Mitäs jos sillä vaimolla on vaativat työ (ja jopa tienaa enemmän kuin mies). Minä ymmärrän toki tuon jaottelun, että enemmän voimaa tekevät kotityöt, koska niiden tekeminen voi olla naisen voimille liikaa. Ja ymmärrän hyvin senkin, että koska minä olen koulussa enemmän opetellut ompelua yms. käsitöitä, niin en odota, että mies ne tekisi kun sujuu minulta näppärämmin. Mutta meillä minä teen sitä pitkää työpäivää, joten minusta naisten töitä ei ole ruoanlaitto, pyykit, silittäminen, siivoaminen, lastenhoito yms. vaan ne ovat kotitöitä, jotka jaetaan sen mukaan kummalla on enemmän aikaa siihen. Ja minä olen naisena ns. teknisellä alalla töissä, olen erittäin looginen yms. Mies meillä se enemmän rönsyilevä luonne, ei tahdo pysyä hommat aikataulussa ja jää jopa tekemättä loppuun saakka, mutta ihan täysi mies hän on silti minunkin silmissäni. Minä mm. hoidan nettiliittymät, reittimet, ja muun tietokoneisiin liittyvät asiat meillä (no olen alalla töissä, joten osaan ne todellakin paremmin).
Itse olen asunut yksin 15 vuotta ja seurustelustakin on 6 vuotta. En ole tarvinnut miestä mihinkään, kun ei ole lapsiakaan. Kumppanin voisin ottaa, mutta en sellaista joka haluaa korostaa sukupuolirooliaan. Edelleenkin vaihdan kyllä lamput ja renkaat ynnä muut, että niillä ei voi kukaan kuitata puolia kotitöistä. Renkaiden vaihtamiseen menee muuten noin 2 tuntia vuodessa ilman väännintä ja hallitunkkia. Miettikää oikeasti miten pieniä hommia ne on millä jotkut miehet ratsastaa koko vuoden. Joku nainen edellä kirjoitti että mies asentaa modeemin tai ottaa kännykän käyttöön kun ei häneltä onnistu. Kyllä on naista kusetettu työnjaossa aika rankasti. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanakirjasta Suomi-Palstauli-Suomi, kappale 1:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisin p a? Käyn töissä ja minulla on säästöjä? Omaisuutta on meillä myös, jotka ovat molempien. Kirjoitin, että tuo taloudellisesti enemmän tuloja ja mies panostaa uraansa ja päivät on usein pitkiä.
Suomennos: - Naisella tulee olla omaisuutta ja säästöjä, joita minä käytän, mikäli varakkaan naisen saan.
Ihan oikeasti, tyrit koko homman tuolla "lihava ja ruma vaimo ei uskalla erota, koska komea mieheni saa jonkun toisen" -kommentilla. Tuo on omaa haavemaailmaasi, jossa olisit saanut nujerrettua naisen itsetunnon täysin.
En ole lihava enkä ruma, enkä halua erota.
Nähtävästi joillekin on mahdotonta hyväksyä erilaista maailmankuvaa ja ajatusmaailmaa sukupuolirooleista.
Tai ts. että vanhanaikainen ajattelutapa voi olla toimivin. Mutta kukin tyylillään ja itselleen sopivimmalla tavalla.
Kuitenkin noin vastasit omaan viestiisi, kun siitä kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan että miehen ei pitäis olla kuin iso lapsi, taapero skaalattuna isompaan kokoon. Jotku miehet tapaavat syyttää naisia omasta jättiläis-taaperoilustaan, ja väittävät sitten ettei heidän ole annettu olla muuta kuin iso köllöttävä ja pulloa imevä vauveli. Jos tämmöisen syytöksen saa iso-taaperolta, kannattaa mieluiten vaan taputtaa päähän häntä ja sanoa että olet iso poika jo, ja nyt saat pärjätä aivan yksin tästä eteenpäin. Heihei!
Päivän naurut, kiitos! :D
Vierailija kirjoitti:
Se vinkuminen kotitöistä tulisi lopettaa. On selvää että naisen homma on hoitaa koti ja muksut. Ei se emäntä ennenkään maatalossa motkottanut kotitöistä (paikkojen luuttuamisesta yms.) isännälle. Emäntä tiesi paikkansa eikä nokkinut perheen sisäistä hierarkiaa kaikenmaailman tasa-arvomotkotuksilla.
Nykyään naiset on töissä. Maatiaismiehet makaa työttöminä kortistossa, niin teet sinäkin, eikä sulla mitään naista edes ole.
Tässä ei varmaan marginaaliryhmältä mitään kysytty, vaan valtavirralta.
"sulle tärkein oli kaakeloitu paskahuussi sä voit beibi pitää ne kaikki kuusi", Itse en halua asua puhtaanvalkoisessa steriilissä kodissa. "parempi paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti".
Vierailija kirjoitti:
Naisen pitää antaa miehelle seksiä ja naisen pitää totella miestä, naisen pitää myös pitää mies tyytyväisenä.
Miehen tehtävä on asettaa naiselle rajat ja mies tuo turvaa sekä vakautta naiselle.
Sinusta ei ole sitten mieheksi. Nainen rakastelee erittäin mielellään sellaisen miehen kanssa, joka ei raiskaa vaan tyydyttää naisensa. Sensijaan tyydyttämätön nainen menettää mielenkiintonsa seksiin.
Miehen tehtävä on kasvaa aikuiseksi ja hoitaa osansa perheen elättämisestä kaikkineen, myös kotitöineen, koska mitään saatanan halonhakkuuta ei tarvita vuoden ympäri, mutta lapsista, ruuista ja kodista on huolehdittava joka ikinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että tässä miehenä olo määritellään taas hyvin ahtaan sukupuolistereotypian kautta.
Minä annan mieheni olla juuri sellainen mies kuin hän on. Minun miesystävälläni on peukalo keskellä kämmentä, eikä hän osaa mitään perinteisiä miesten töitä. Hän on täysi "kaupunkilaispoika", eikä hänessä ole rahtuakaan erähenkisyyttä. Sen sijaan hän on tarkka ulkonäöstään, hänellä on tarkat ihon- ja hiustenhoitorutiinit, sekä harkittu tyyli ja vaatteet aina viimeisen päälle. Hänestä puuttuu kaikki juro "äijämäisyys" ja vastaavasti hän on herkkä ja keskusteleva.
Minusta olisi aina tärkeää kun sanonaat jotain tällaista "naisen tulee antaa miehen olla mies" avata myös sitä mitä sillä miehenä olemisella tarkoitetaan. Tarkoitetaanko tässä sitä, että miehen on saatava olla rauhassa oman sukupuolensa stereotypia vai kenties sitä, että mies saa olla oma itsensä?
Ot, mutta onpa kamala mies. En voisi katsella miestä tarkkoilla ihonhoitorutiineilla. Onko ihan hetero?
Olipa moukkamainen kommentti.
Sitten on. En vaan voisi tuntea vetoa mieheen, jolla on enemmän niitä kauneudenhoitojuttuja kuin minulla. Olisi liian feminiininen kaikkine kasvonaamioineen.
Sulla on ihan täysi oikeus olla tuntematta vetoa tuon tyyppiseen mieheen. Sulla ei kuitenkaan ole oikeutta väheksyä kyseistä miestä, tai pitää häntä jotenkin arvottomampana miehenä noiden preferenssien takia. Se, että nainen näkee ns. naisten jutuista kiinnostuneen miehen negatiivisessa valossa kertoo siitä, että nainen arvottaa naisten jutut vähempiarvoiseksi kuin miesten jutut. Eli perintaisesti naisellisista asioista kiinnostuneet ovat jotenkin huonompia ja vähempiarvoisia kuin perinteisesti miehekkäistä asioista kiinnostuneet. Tämä on juuri sitä sisäistettyä naisvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä luulekaan, että esimerkiksi silittäisin vaatteita, korkeintaan venytän sukat pyykkinarulle niitä laittaessani. Käytän muutenkin lähes pelkästään itsestäänsiliäviä vaatteita. Tiskejä varten on tiskikone. Tietyt työt jaan kahteen kategoriaan: miesten työt ja naisten työt. Miehet esimerkiksi huoltavat autoja, vaihtavat renkaita, leikkaavat nurmikon, vaihtavat lampu(n/t) ja hoitavat kaikki voimaa vaativat jutut. Mies myös tuo ison osan rahasta yhteiseen talouteen, lastenhoito ja siivous kuuluvat naiselle. Kotiäiti on arvostettava "ammatti", jos kotiäitiyttä voi sellaiseksi sanoa.
Sinkku ja lapseton olen, mutta kenenkään ei tarvitse kommentoida esim. "eipä yllätä" -sanoilla. Nuorena oli paljon vientiä naisten kanssa ja ne riettaat ajat oli mukava elää. Saanpa siis nykyisin olla aina alasti kotona jos mua huvittaa, pelata Pleikkarilla (se paras pelilaite) milloin mieli tekee, syödä sitä mitä haluan ja siivota, kun siltä tuntuu, mutta en ikinä siivoa enempää kuin muutaman minuutin päivässä – se riittää.
eipä yllätä
Idiootti. Nainen ei myöskään koskaan kuulu johtotehtäviin, ei millään tasolla. Se jäi aiemmin sanomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mies saa olla mies. Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Hän tekee pitkiä päiviä ja taloudellisesti antaa perheeseen enemmän. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.
Ei ongelmaa, seksi sujuu ja elämä on hyvää. En myöskään ole nalkuttava vaimo, molemmat saa omaa tilaa tarpeen tullen.
Arvostan miehen loogista ja suoraviivaista ajattelutapaa, itse rönsyilen monesti. Molemmat saamme toisiltamme ja koen, että nainen ja mies täydentää toisiaan, näin siis meillä.No tuo istuu teille, mutta mitä tekemistä sillä on sitten sen kanssa, että mies saa olla mies? Mitäs jos sillä vaimolla on vaativat työ (ja jopa tienaa enemmän kuin mies). Minä ymmärrän toki tuon jaottelun, että enemmän voimaa tekevät kotityöt, koska niiden tekeminen voi olla naisen voimille liikaa. Ja ymmärrän hyvin senkin, että koska minä olen koulussa enemmän opetellut ompelua yms. käsitöitä, niin en odota, että mies ne tekisi kun sujuu minulta näppärämmin. Mutta meillä minä teen sitä pitkää työpäivää, joten minusta naisten töitä ei ole ruoanlaitto, pyykit, silittäminen, siivoaminen, lastenhoito yms. vaan ne ovat kotitöitä, jotka jaetaan sen mukaan kummalla on enemmän aikaa siihen. Ja minä olen naisena ns. teknisellä alalla töissä, olen erittäin looginen yms. Mies meillä se enemmän rönsyilevä luonne, ei tahdo pysyä hommat aikataulussa ja jää jopa tekemättä loppuun saakka, mutta ihan täysi mies hän on silti minunkin silmissäni. Minä mm. hoidan nettiliittymät, reittimet, ja muun tietokoneisiin liittyvät asiat meillä (no olen alalla töissä, joten osaan ne todellakin paremmin).
Juuri se on ollut hyvän seksielämän perusta meillä, mies saa olla mies. Päättää asioista ilman arvostelua, olla myös seksuaalisesti se ottavampi puoli. Tämä sopii minulle, sillä maskuliinisuuden koen erittäin kiihottavana. En syttyisi kasvovoiteilla läträävästä lattoiden moppaajasta, joka lajittelisi pyykkejä värikoodien mukaan.
Minulle mies saa olla mies, kun ei joudu peittelemään omaa maskuliinisuuttaan. Ystäviä minulla on, joiden kanssa kahvitella, haluan, että juuri se miksi olen miehen kanssa yhdessä ei katoa tiskivuorien alle, intohimo. Mutta niin kuin sanottu, kukin tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
"sulle tärkein oli kaakeloitu paskahuussi sä voit beibi pitää ne kaikki kuusi", Itse en halua asua puhtaanvalkoisessa steriilissä kodissa. "parempi paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti".
Mitä sitten Mikki vingut? Tai Eduardo? Pysykää omalla tontillanne. Ykskään teistä runkkaajista ei tule saamaan. Sontikaa vaikka mun puolesta kadulle.
En ymmärrä tällaista. Tällä hetkellä meillä minä (nainen) käyn töissä, maksan kaikki laskut, ja mies on kotona työttömänä pienillä tuilla. Ostaa hän toki ruokaa ja on nyt syksyllä käynyt poimimassa marjoja pakastimeen, ja kalojakin onkii ja tekee kotona kaikenlaista. Mutta ei se minusta tee hänestä yhtään vähemmän miestä, vaikka ei kävisikään töissä ja toisi rahaa taloon. Kyllä hän kävisi, mutta kun ei noita töitä nyt oikein ole.
Negatiiviset vibat tulee jos joku nostaa nimenoman sukupuolen määrittäväksi tekijäksi koska silloin yleensä tausta-ajatus sanojalla on se, että sukupuolen mukaan määräytyy osaamiset ja erityistaidot, ja sanojaa ärsyttää jos häneltä odotetaan joskus jotain muutakin. Eniten olen törmännyt sellaisiin miehisyyden määritelmiin että mies hankkii rahat, käy töissä, huoltaa auton ja veneen ja siinäpä se. Oman perheen kanssa ei vietetä aikaa eikä osallistuta arkeen ihan sillä oikeutuksella että on nostanut itsensä perheen elättäjäksi (vaikka vaimo ois ihan yhtälailla töissä) ja on tärkeetä olla 12 h töissä. Muuta ei ole oikeus odottaa. No kesällä voi grillata. Miehisyyteen ei kuulu myöskään tunteista puhuminen tai pikkulapsista huolehtiminen. Naisen pitää olla kiitollinen että mies käy töissä ja "elättää". Koska miehen miehisyys on siitä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä luulekaan, että esimerkiksi silittäisin vaatteita, korkeintaan venytän sukat pyykkinarulle niitä laittaessani. Käytän muutenkin lähes pelkästään itsestäänsiliäviä vaatteita. Tiskejä varten on tiskikone. Tietyt työt jaan kahteen kategoriaan: miesten työt ja naisten työt. Miehet esimerkiksi huoltavat autoja, vaihtavat renkaita, leikkaavat nurmikon, vaihtavat lampu(n/t) ja hoitavat kaikki voimaa vaativat jutut. Mies myös tuo ison osan rahasta yhteiseen talouteen, lastenhoito ja siivous kuuluvat naiselle. Kotiäiti on arvostettava "ammatti", jos kotiäitiyttä voi sellaiseksi sanoa.
Sinkku ja lapseton olen, mutta kenenkään ei tarvitse kommentoida esim. "eipä yllätä" -sanoilla. Nuorena oli paljon vientiä naisten kanssa ja ne riettaat ajat oli mukava elää. Saanpa siis nykyisin olla aina alasti kotona jos mua huvittaa, pelata Pleikkarilla (se paras pelilaite) milloin mieli tekee, syödä sitä mitä haluan ja siivota, kun siltä tuntuu, mutta en ikinä siivoa enempää kuin muutaman minuutin päivässä – se riittää.
eipä yllätä
Idiootti. Nainen ei myöskään koskaan kuulu johtotehtäviin, ei millään tasolla. Se jäi aiemmin sanomatta.
Sinähän sen määrität mitä kukakin tekee. Eikun et muuten määritäkään.
Vierailija kirjoitti:
Negatiiviset vibat tulee jos joku nostaa nimenoman sukupuolen määrittäväksi tekijäksi koska silloin yleensä tausta-ajatus sanojalla on se, että sukupuolen mukaan määräytyy osaamiset ja erityistaidot, ja sanojaa ärsyttää jos häneltä odotetaan joskus jotain muutakin. Eniten olen törmännyt sellaisiin miehisyyden määritelmiin että mies hankkii rahat, käy töissä, huoltaa auton ja veneen ja siinäpä se. Oman perheen kanssa ei vietetä aikaa eikä osallistuta arkeen ihan sillä oikeutuksella että on nostanut itsensä perheen elättäjäksi (vaikka vaimo ois ihan yhtälailla töissä) ja on tärkeetä olla 12 h töissä. Muuta ei ole oikeus odottaa. No kesällä voi grillata. Miehisyyteen ei kuulu myöskään tunteista puhuminen tai pikkulapsista huolehtiminen. Naisen pitää olla kiitollinen että mies käy töissä ja "elättää". Koska miehen miehisyys on siitä kiinni.
Minä voin naisena todeta, että ei ole masentavampaa kuin tuollainen parisuhde. Jonkun jörön ukonmöllikän kanssa, josta ei ole hyötyä, iloa, seuraa, apua tai paljon muutakaan positiivista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan miehen loogista ja suoraviivaista ajattelutapaa, itse rönsyilen monesti. Molemmat saamme toisiltamme ja koen, että nainen ja mies täydentää toisiaan, näin siis meillä.No tuo istuu teille, mutta mitä tekemistä sillä on sitten sen kanssa, että mies saa olla mies? Mitäs jos sillä vaimolla on vaativat työ (ja jopa tienaa enemmän kuin mies). Minä ymmärrän toki tuon jaottelun, että enemmän voimaa tekevät kotityöt, koska niiden tekeminen voi olla naisen voimille liikaa. Ja ymmärrän hyvin senkin, että koska minä olen koulussa enemmän opetellut ompelua yms. käsitöitä, niin en odota, että mies ne tekisi kun sujuu minulta näppärämmin. Mutta meillä minä teen sitä pitkää työpäivää, joten minusta naisten töitä ei ole ruoanlaitto, pyykit, silittäminen, siivoaminen, lastenhoito yms. vaan ne ovat kotitöitä, jotka jaetaan sen mukaan kummalla on enemmän aikaa siihen. Ja minä olen naisena ns. teknisellä alalla töissä, olen erittäin looginen yms. Mies meillä se enemmän rönsyilevä luonne, ei tahdo pysyä hommat aikataulussa ja jää jopa tekemättä loppuun saakka, mutta ihan täysi mies hän on silti minunkin silmissäni. Minä mm. hoidan nettiliittymät, reittimet, ja muun tietokoneisiin liittyvät asiat meillä (no olen alalla töissä, joten osaan ne todellakin paremmin).
Juuri se on ollut hyvän seksielämän perusta meillä, mies saa olla mies. Päättää asioista ilman arvostelua, olla myös seksuaalisesti se ottavampi puoli. Tämä sopii minulle, sillä maskuliinisuuden koen erittäin kiihottavana. En syttyisi kasvovoiteilla läträävästä lattoiden moppaajasta, joka lajittelisi pyykkejä värikoodien mukaan.
Minulle mies saa olla mies, kun ei joudu peittelemään omaa maskuliinisuuttaan. Ystäviä minulla on, joiden kanssa kahvitella, haluan, että juuri se miksi olen miehen kanssa yhdessä ei katoa tiskivuorien alle, intohimo. Mutta niin kuin sanottu, kukin tavallaan.
No pidä hauskaa niitä pyykkejä lajitellessasi. Musta toi kuulostaa kauhealta.
Tuo on faktaa jonka jokainen voi opiskella aivotutkimuksista. Miehet eivät ole tarkoitettu johtamaan. Se että teillä on fyysinen ylivoima ei tarkoita että olisitte johtajia. Näin ei tapahdu missään muussa eliölajissakaan.