Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Naisen pitää antaa miehen olla mies"

Vierailija
07.09.2023 |

Mitä tuo konkreettisesti tarkottaa? No, jokaiselle miehelle varmaan eri asioita, mutta voisiko miehet avata tätä jotenkin. Naisena ajattelen miehen olevan joka tapauksessa mies riippumatta siitä, miten hänet kohtaan ja miten toimin suhteessa.

Kommentit (986)

Vierailija
401/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies saa olla mies. Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Hän tekee pitkiä päiviä ja taloudellisesti antaa perheeseen enemmän. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.

Ei ongelmaa, seksi sujuu ja elämä on hyvää. En myöskään ole nalkuttava vaimo, molemmat saa omaa tilaa tarpeen tullen.

Mies osallistuu vapaapäivinä kodinhoitoon ja lasten hoitoon.

Arvostan miehen loogista ja suoraviivaista ajattelutapaa, itse rönsyilen monesti. Molemmat saamme toisiltamme ja koen, että nainen ja mies täydentää toisiaan, näin siis meillä.

Miehen tekstiä.

Kyllä ihan naiseksi itseni koen. Tämä kirjoitus on haluttu käsittää täysin kärjistetysti. Minä ja mieheni teemme asioita, jotka sujuvat paremmin kummaltakin, luonnollisesti. Mieheni on myös hellä ja osaa keskustella.

Halusin tuoda kirjoituksessa esiin, että perinteiset roolit voivat joskus toimia ilman sen enempää alistamista tai tunne-elämän sulkeutuneisuutta. Tämä elämä sopii meille, toisille sitten ei. Miksi on väärin naisena, jos on tyytyväinen vaimon ja äidin rooliin? Jos ei tavoittele akateemista uraa ja taloudellista vaurautta?

Koska olet p a kun miehesi lähtee, avuton ja ilman tuloja. Ellei mies lähde, hän hyödyntää sitä että olet hänestä riippuvainen.

Toi on niin nähty. Kenenkään, siis toistan KENENKÄÄN ei pidä rakentaa elämää sen varaan, että joku muu elättää eikä osaa tehdä muuta kun hyvin sukupuolittuneita töitä.

Miksi olisin p a? Käyn töissä ja minulla on säästöjä? Omaisuutta on meillä myös, jotka ovat molempien. Kirjoitin, että tuo taloudellisesti enemmän tuloja ja mies panostaa uraansa ja päivät on usein pitkiä.

Vierailija
402/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että tää on miesvihaketju

Ketjussa ei ole yhtään sen enempää miesvihaa kuin naisvihaa. Miehet ja naiset suhtautuvat tasa-arvoisesti toisiinsa yhtä vihamielisesti.

90% naisvihasta tulee toisilta naisilta ja kukaan ei ole niin saatanallisen syyllistävä kuin toinen äiti toiselle eli sanoisin että nausvihaa on enemmän kun naiset harrastavat sitä räikeämmin myös toisiaan kohtaan.

Toisaalta kyllähän miehetkin osaa olla tosi kauheita toisilleen. Jos joku ei istu siihen tiettyyn muottiin niin miehet on ekana irvailemassa homppelista tai jotain vastaavaa.

Netin some kanavista tutkitusti toksisin on Twitter ja siellä on käyttäjäkunta 70-80% miehiä. En muista tarkkaan lukua mutta yli puolet joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vinkuminen kotitöistä tulisi lopettaa. On selvää että naisen homma on hoitaa koti ja muksut. Ei se emäntä ennenkään maatalossa motkottanut kotitöistä (paikkojen luuttuamisesta yms.) isännälle. Emäntä tiesi paikkansa eikä nokkinut perheen sisäistä hierarkiaa kaikenmaailman tasa-arvomotkotuksilla.

Niinpä. Ennen molemmat teki parhaan kykynsä ja työpanoksensa mukaan hommia perheen eteen, työnjako oli tietynlainen käytännön syistä. Nykyajan perheessä kun molemmat käy kodin ulkopuolella töissä, joten on aivan selvää että myös kotona tekee hommia molemmat yhtä lailla. Tää ois ollut aivan selvää niille entisajan ihmisille, jotka uurasti kaikin voimin pitääkseen perheen ravinnossa ja lämpimänä, ei siellä kukaan halunnut lusmuta.

Vierailija
404/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mies saa olla mies. Pääosa kotitöistä, ruuanlaitosta ja lasten hoidosta on minun. Hän tekee pitkiä päiviä ja taloudellisesti antaa perheeseen enemmän. Miehen vastuulla nikkaroinnit, auto, lamput, kassien kanto ym. Minä puolestaan teen asioita mitkä sujuu minulta paremmin, kodinhoito, kukat, vaatehuolto, sisustus, ruokasuunnittelu.

Ei ongelmaa, seksi sujuu ja elämä on hyvää. En myöskään ole nalkuttava vaimo, molemmat saa omaa tilaa tarpeen tullen.

Mies osallistuu vapaapäivinä kodinhoitoon ja lasten hoitoon.

Arvostan miehen loogista ja suoraviivaista ajattelutapaa, itse rönsyilen monesti. Molemmat saamme toisiltamme ja koen, että nainen ja mies täydentää toisiaan, näin siis meillä.

Miehen tekstiä.

Kyllä ihan naiseksi itseni koen. Tämä kirjoitus on haluttu käsittää täysin kärjistetysti. Minä ja mieheni teemme asioita, jotka sujuvat paremmin kummaltakin, luonnollisesti. Mieheni on myös hellä ja osaa keskustella.

Halusin tuoda kirjoituksessa esiin, että perinteiset roolit voivat joskus toimia ilman sen enempää alistamista tai tunne-elämän sulkeutuneisuutta. Tämä elämä sopii meille, toisille sitten ei. Miksi on väärin naisena, jos on tyytyväinen vaimon ja äidin rooliin? Jos ei tavoittele akateemista uraa ja taloudellista vaurautta?

Koska olet p a kun miehesi lähtee, avuton ja ilman tuloja. Ellei mies lähde, hän hyödyntää sitä että olet hänestä riippuvainen.

Toi on niin nähty. Kenenkään, siis toistan KENENKÄÄN ei pidä rakentaa elämää sen varaan, että joku muu elättää eikä osaa tehdä muuta kun hyvin sukupuolittuneita töitä.

Ja sitten jos sinulle käy tosi  hyvä tsägä ja kuolet ennen miestäsi ja miehesi on muutenkin ihan poikkeuksellinen enkeli, niin entä se malli minkä opetat lapsillesi? Mitä jos heille ei löydykään täydellistä miestä (oletusarvo), opetatko heidät yhtä avuttomiksi?

Olemme opettaneet, että vanhemmat kunnioittavat toisiaan. Kodissamme asuu rauha ja rakkaus. Ajattelemme lastemme parasta ihan kuin muutkin vanhemmat. En näe miten olen avuton? Yhtä tomerasti minä kotia pyöritän kuin mieheni. Meillä on vaan erilaiset roolit siinä ja tämä sopii meille.

Vierailija
405/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu kun parisuhteessa mieheltä ei onnistu kukkien kastelu eikä naiselta lampun vaihtaminen, mutta yksin asuvat tekevät kaikki vääränkin sukupuolen hommat ihan sujuvasti 🤔

Vierailija
406/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten sekin, että mitä se miehenä olo on- useimmiten  typerä, pinnallinen, mielivaltainen lista ominaisuuksia.

(itselläni oli joskus pinkki fillari miehenä - arvatkaapa tuliko kommenttia!)

Mä haluan avobemarin. Aika nopeaan karkaa huulilta vitsi peniksen jatkeesta.

Nainen miehenä on statuksen nousu, mies naisena statuksen lasku. Siksi sodan viihdytysjoukoissa ja vielä 80-luvun suomalaisessa tv-viihteessä naurettiin miehille, jotka pukeutuivat naisiksi.

Ja 2023 - vuonna pinkki fillari idetifioi miehen naiseksi. Olis kai pitänyt kirjoittaa fillarin kylkeen "Elviksen cadillac" (se sai olla pinkki käymättä sukupuoli-identiteetin kimppuun)

Vierailija
407/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa ei ole yhtään sen enempää miesvihaa kuin naisvihaa. Miehet ja naiset suhtautuvat tasa-arvoisesti toisiinsa yhtä vihamielisesti.

90% naisvihasta tulee toisilta naisilta ja kukaan ei ole niin saatanallisen syyllistävä kuin toinen äiti toiselle eli sanoisin että nausvihaa on enemmän kun naiset harrastavat sitä räikeämmin myös toisiaan kohtaan.

Toisaalta kyllähän miehetkin osaa olla tosi kauheita toisilleen. Jos joku ei istu siihen tiettyyn muottiin niin miehet on ekana irvailemassa homppelista tai jotain vastaavaa.

Netin some kanavista tutkitusti toksisin on Twitter ja siellä on käyttäjäkunta 70-80% miehiä. En muista tarkkaan lukua mutta yli puolet joka tapauksessa.

Vaikea uskoa että mikään ylittäisi facebookia. Ihan sama mitä joku kirjoittaa niin aina on lauma sekopäitä kimpussa.

Vierailija
408/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa että mikään ylittäisi facebookia. Ihan sama mitä joku kirjoittaa niin aina on lauma sekopäitä kimpussa.

Kyllä Twitter on pahempi. Se on pelkkä itsensäpönkitys-riitelyalusta niille, joilla on iso ego ja ovat omasta mielestään aina oikeassa.

Vierailija
409/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä jo märitelty mitä on olla mies? Tunnen monia täysin erilaisia ja eri tavoin käyttäytyviä miehiä, niin mikähän nyt sitten on se määritelmän mies? Ja miten nainen edes voi estää miestä olemasta mies, paitsi jos miehen määritelmä on väkivaltainen päällepäsmäri, joka oman mieheni mukaan taas on ns. totaalinen idiootti eikä ole miestä nähnytkään ja tämän miehisyyden esti poliisi ja sittemmin oma mieheni eikä suinkaan nainen. Määrittely tuli esiin hänen siskonsa ex miehestä.

Vierailija
410/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu kun parisuhteessa mieheltä ei onnistu kukkien kastelu eikä naiselta lampun vaihtaminen, mutta yksin asuvat tekevät kaikki vääränkin sukupuolen hommat ihan sujuvasti 🤔

Tosielämässä useimmilta sujuu parisuhteessakin ne "väärän sukupuolen" hommat, eikä työnjako parisuhteessa likimainkaan aina tai edes useimmiten ole se "perinteinen". Useimmat tietämäni naiset esim tykkää tehdä lumitöitä ja leikata nurtsia, osaa vaihtaa lampun ja käyttää auton katsastuksessa jne. Ja miehet osaa laittaa ruokaa ja käyttää monimutkaisia teknisiä laitteita kuten pyykinpesukone, astianpesukone ja pölynimuri. Ei ihmiset oikeasti ole niin avuttomia kuin miltä se joskus näitten palstajuttujen perusteella vaikuttaa.

Vierailija
411/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä luulekaan, että esimerkiksi silittäisin vaatteita, korkeintaan venytän sukat pyykkinarulle niitä laittaessani. Käytän muutenkin lähes pelkästään itsestäänsiliäviä vaatteita. Tiskejä varten on tiskikone.  Tietyt työt jaan kahteen kategoriaan: miesten työt ja naisten työt. Miehet esimerkiksi huoltavat autoja, vaihtavat renkaita, leikkaavat nurmikon, vaihtavat lampu(n/t) ja hoitavat kaikki voimaa vaativat jutut. Mies myös tuo ison osan rahasta yhteiseen talouteen, lastenhoito ja siivous kuuluvat naiselle. Kotiäiti on arvostettava "ammatti", jos kotiäitiyttä voi sellaiseksi sanoa. 

Sinkku ja lapseton olen, mutta kenenkään ei tarvitse kommentoida esim. "eipä yllätä" -sanoilla. Nuorena oli paljon vientiä naisten kanssa ja ne riettaat ajat oli mukava elää.  Saanpa siis nykyisin olla aina alasti kotona jos mua huvittaa, pelata Pleikkarilla (se paras pelilaite) milloin mieli tekee, syödä sitä mitä haluan ja siivota, kun siltä tuntuu, mutta en ikinä siivoa enempää kuin muutaman minuutin päivässä – se riittää.

eipä yllätä

Vierailija
412/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän tarkoittaa sitä ettei nainen yritä määräillä ja ohjailla sitä miestä vaan ymmärtää että kyllä aikuinen mies päättää itse asioistaan ja yhteisistä asioista päätetään yhdessä.

Nimenomaan aikuinen mies. Kun mies on aikuinen, ei ongelmaa ole.

Juuri ikuisesti keskenkasvuiset aiheuttavat ongelmia ja yrittävät tehdä vaimosta kaikesta huolehtivan äidin itselleen. Kasvakaa aikuisiksi kos pystytte.

Vierailija
413/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanakirjasta Suomi-Palstauli-Suomi, kappale 1:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisin p a? Käyn töissä ja minulla on säästöjä? Omaisuutta on meillä myös, jotka ovat molempien. Kirjoitin, että tuo taloudellisesti enemmän tuloja ja mies panostaa uraansa ja päivät on usein pitkiä.

Suomennos: - Naisella tulee olla omaisuutta ja säästöjä, joita minä käytän, mikäli varakkaan naisen saan.

Ihan oikeasti, tyrit koko homman tuolla "lihava ja ruma vaimo ei uskalla erota, koska komea mieheni saa jonkun toisen" -kommentilla. Tuo on omaa haavemaailmaasi, jossa olisit saanut nujerrettua naisen itsetunnon täysin.

Vierailija
414/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tää on jokin versio "pojat on poikia" - asenteesta.

Ai Juhani jätti sinut yksin selviämään vauvan ja taaperon kanssa viikoksi kun painui poikien kanssa ryyppyreissulle? No, miehet on miehiä. Juhani pelasi koko viikonlopun videopelejä ja juoksevat asiat jäi hoitamatta? No, miehet on miehiä. Juhani jahtasi työpaikan kesäharjoittelijaa ja lähetti tälle munankuvia selkäsi takana?

Miehet on miehiä.

Boys will be boys

vs.

Boys will be held accountable for their fucking actions

Vierailija
415/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonto ei tarkoittanut koskaan miestä johtamaan!! Tämä on patriarkaatin valhe jota meille on uskoteltu. Mies tarvitsee kontrollia ja käskyjä. Tämän älyää jokainen jolla on vähintään normaali äo.

Luonto nyt ei muutenkaan koskaan ole tarkoittanut mitään mihinkään, koska ei ole mikään ajatteleva, älyllinen olento. 

Vierailija
416/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonto ei tarkoittanut koskaan miestä johtamaan!! Tämä on patriarkaatin valhe jota meille on uskoteltu. Mies tarvitsee kontrollia ja käskyjä. Tämän älyää jokainen jolla on vähintään normaali äo.

Luonto nyt ei muutenkaan koskaan ole tarkoittanut mitään mihinkään, koska ei ole mikään ajatteleva, älyllinen olento. 

Luonto suunnittelee: "Seuraavaksi muovaan evoluutiolla pienemmän ja kesymmän kissaeläimen, että näillä karvattomilla apinoilla on jotain seurattavaa sitten kun olen saanut ne kehitettyä sille asteelle, että osaavat rakentaa internetin ja katsoa kissavideoita. Ja nämä dinosaurukset... ne minä kehitän täräyttääkseni ne sukupuuttoon ja liiskatakseni ne vuosimiljoonien aikana öljyksi, jotta ne samaiset karvattomat apinat voivat päristellä peltipurkeillaan menemään pitkin ja poikin planeetan pintaa."

Vierailija
417/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinä et ole älykäs ajatteleva olento jos noin mietit.

Vierailija
418/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonto suunnittelee: "Seuraavaksi muovaan evoluutiolla pienemmän ja kesymmän kissaeläimen, että näillä karvattomilla apinoilla on jotain seurattavaa sitten kun olen saanut ne kehitettyä sille asteelle, että osaavat rakentaa internetin ja katsoa kissavideoita. Ja nämä dinosaurukset... ne minä kehitän täräyttääkseni ne sukupuuttoon ja liiskatakseni ne vuosimiljoonien aikana öljyksi, jotta ne samaiset karvattomat apinat voivat päristellä peltipurkeillaan menemään pitkin ja poikin planeetan pintaa."

Ihmiskunta on jalostanut kissan. Kissat eivät ole vain putkahtaneet jostakin.

Vierailija
419/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveisin: luonnosta erkaantunut egoansa kuunteleva biologiaa ymmärtämätön mies olio.

Vierailija
420/986 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta mies saa toteuttaa kulkuri viettiään ja pilata libidonsa, jos niikseen tulee. Tuleeko toi näkymään vakituisessa parisuhteessa? Ehdottomasti. Ex-kulkurin mieli vilkuttaa jatkuvasti vasemmalle ja oikealle. Kotona ei ota eteen. Lapset saatetaan joutua laittamaan alulle klinikan avustamana.

Sanoin tän siksi, koska kuulen tismalleen samoilta miehiltä halusta sitoutua konservatiiviseen kotirouvaan. Tunnen tosielämän puolelta ilohuoneissa ravaavan miehen. Ei kykene toimimaan ilotalojen ulkopuolella. Naisviha puskee väkisin silmille. Kovasti tuntuisi toivovan omaa perhettä, mutta aivot otti näemmä liikaa osumaa ilohuoneissa.