Kasvissyöjät, proteiinipitoisia ruokavinkkejä, jotka eivät ala kaasuttamaan vatsassa!
Söin kidneypapuja, ovat tosi herkullisia, mutta koko illan on mahassa kuplinut ja pieren hirveän hajuisia pieruja. Sama homma kaikkien papujen ja linssien kanssa. Mitä muuta voisi syödä?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
👧🏻: Ettekö TE TAJUA että maitotuotteiden käyttäminen on RAISKAAMISTA!!!!!!🤣😫
Niinhän se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niitä hyviä oikeasti ole kasviksissa, ikävä tosiasia.
Siksi täysvegaaneja kehonrakentajia ei ole olemassa! (paitsi että on)
Roinaajia kaikki tyynni, lisäksi käyttävät (ei-vegaanisia) proteiinijauheita. Toki somessa voi kuka tahansa väittää mitä tahansa, jotta saa seuraajia ja tilauksia.
Yhtä lailla ne sekaanit roinaa. Nykyisin on myös vegaanisia protskujauheita.
En ole itse vegaani vaan kasvispainotteinen sekasyöjä, mutta faktat faktoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roinaajia kaikki tyynni, lisäksi käyttävät (ei-vegaanisia) proteiinijauheita. Toki somessa voi kuka tahansa väittää mitä tahansa, jotta saa seuraajia ja tilauksia.
Edelleen: biosaatavuus.
"Kyllä kasviksista saa tarpeeksi proteiinia!!!!!!!!!!!!!"
Jis ei ole tarkoitus olla vegaani vaan lisätä kasviksia, niin itse esim olen kodin herkkävatsaisen kanssa alkanut lisätä tomaattikeittoon linssejä. Ensimmäiseen kattilalliseen laitoin vain puoli desiä. Sitten desin. Kohta testaillaan meneekö tuhti peruslinssikeitto. Vihreitä linssejä en edes yritä, ne sulaa tosi huonosti verrattuna punaisiin.
Tuo mitä sanottiin bakteeristosta on totta: elimistön mikrobifloora mukautuu ajan kanssa siihen, mitä ravintoa syöt. Kuituja ja palkokasveja kannattaa siksi lisätä asteittain.
Jos et myöskään ole vegaani vaan haluat lisätä kasvisruokaa, niin kananmunat tai raejuusto ovat hyviä kasvisruoan lisäkkeinä. Ajattelua voisi muutenkin kääntää niinpäin, että kasvikset on ruoka jaeläinperäinen se lisuke.
Harva kevyttä työtä tekevä nainen tarvitsee valtaviamääriä proteiinia, eikä proteiini auta jos ei myös liiku.
Söin purkkipapuja ja laatta lensi, kunnon myrkytysoireet. Huomioikaa, että jotkut pavut on todella myrkyllisiä jos niitä ei ole valmistettu oikein. Muutenkin soijat, pavut sun muut on mahalle aika kovaa tavaraa.
Hauskaa muuten, että nyt syödään varmaan enemmän vegee ja vegaania kuin koskaan ennen mukaan lukien prosessoidut kaurajuomat, papupihvit sun muut. Ja justiinsa oli uutinen, että syöpiä on nyt 80% enemmän nuorilla kuin 90-luvulla. Jännä juttu, eikös vegen pitänyt estää syövät?
Leikatut varpaankynnet. Lasipurkkeihin. Kivaa ja terveellistä napsuteltavaa esim snäksinä tai raasteisiin tai smuutheihin tai vegekeittoihin: imee hyvin muita makuja ja antaa kypsyessään vähän purutuntumaa. Ihan kuin söisi ruokaa sen tavanomaisen pahvin sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Jis ei ole tarkoitus olla vegaani vaan lisätä kasviksia, niin itse esim olen kodin herkkävatsaisen kanssa alkanut lisätä tomaattikeittoon linssejä. Ensimmäiseen kattilalliseen laitoin vain puoli desiä. Sitten desin. Kohta testaillaan meneekö tuhti peruslinssikeitto. Vihreitä linssejä en edes yritä, ne sulaa tosi huonosti verrattuna punaisiin.
Tuo mitä sanottiin bakteeristosta on totta: elimistön mikrobifloora mukautuu ajan kanssa siihen, mitä ravintoa syöt. Kuituja ja palkokasveja kannattaa siksi lisätä asteittain.
Jos et myöskään ole vegaani vaan haluat lisätä kasvisruokaa, niin kananmunat tai raejuusto ovat hyviä kasvisruoan lisäkkeinä. Ajattelua voisi muutenkin kääntää niinpäin, että kasvikset on ruoka jaeläinperäinen se lisuke.
Harva kevyttä työtä tekevä nainen tarvitsee valtaviamääriä proteiinia, eikä proteiini auta jos ei myös liiku.
Kyllä proteiini auttaa, ylläpitää lihaksia ja muita kudoksia kuten hiuksia, kynsiä yms. Plus jos on loputtomalla laihdutuskuurilla, proteiini suojaa lihaksia edes vähän. Mutta toki, ihan sama mulle jos hankitte vielä kvasiorkorin ittellenne. Ennen se oli köyhyyttä, nykyään elintasohomma vissiin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs estäisi, mutta silti niitä helposti sulavia proteiineja ei vaan ole, tietysti on valmistuotteita mutta kallista tai työlästä tehdä itse. Tai latele esimerkkejä jos tiedät.
No mä en ole ikinä syönyt lihaa, eikä mun elimistölle kyllä ruokavalioni proteiinit ole mitenkään huonosti sulavia. Viljat ja kaltaiset (eli kvinoat jne.), pavut, linssit, kikherneet, herneet, siemenet ja pähkinät. Ihan normaalia normaalisti sulavaa ravintoa.
Eikö nämä sitten sekasyöjille ole?Syö sinä vegakki vaan vehnäjauhoja ja toitotta miten saat hyvää valkuaista😆🤣
No oon 42 vuotta tälleen pysynyt hengissä, ihan normaalisti kasvoin lapsenakin kasvisruokavaliolla. Mikä viestissäni sai sut päättelemään, että vehnäjauho ois jotenkin ruokavalioni valkuaispuolen perusta? Vehnän aminohappoprofiili ei oo kauhean monipuolinen. Toki harvemmin kellään länsimaissa on vajausta proteiinin saannissa tai sen laadussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs estäisi, mutta silti niitä helposti sulavia proteiineja ei vaan ole, tietysti on valmistuotteita mutta kallista tai työlästä tehdä itse. Tai latele esimerkkejä jos tiedät.
Sulavuuden ero ehkä 10% että huono peruste.Kypsentäminen riittää.
Vierailija kirjoitti:
Söin purkkipapuja ja laatta lensi, kunnon myrkytysoireet. Huomioikaa, että jotkut pavut on todella myrkyllisiä jos niitä ei ole valmistettu oikein. Muutenkin soijat, pavut sun muut on mahalle aika kovaa tavaraa.
Hauskaa muuten, että nyt syödään varmaan enemmän vegee ja vegaania kuin koskaan ennen mukaan lukien prosessoidut kaurajuomat, papupihvit sun muut. Ja justiinsa oli uutinen, että syöpiä on nyt 80% enemmän nuorilla kuin 90-luvulla. Jännä juttu, eikös vegen pitänyt estää syövät?
Eiköhän suurimman osan aikaa ihmiskunnan historiassa oo syöty enemmän vegeä kuin nyt. Lihaahan nyt syödään enemmän kuin koskaan ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen: biosaatavuus.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6723444/
Joo vegeproteiineilla on heikompi biosaatavuus, mutta sitä voi kompensoida syömällä enemmän ja yhdistämällä vegeproteiniinlähteitä.
Se, että joku proteiininlähde on tiettyyn tarkoitukseen parempi ei vielä tarkoita, että toinen vaihtoehto olisi toimimaton. Samanaikaisesti vegeprotsku on ylivoimainen jos tarkastellaan esim suolistosyövän ilmaantuvuutta.
Edelleenkin syön itse lihaa, mutta faktat faktoina.
Vierailija kirjoitti:
Terveen näköinen😆🤣
Vierailija kirjoitti:
Sulla nyt on aika reiluja puutteita historiantajussa... niin että nyt syötäisiin jotenkin vähemmän lihaa ja enemmän kasviksia kuin 1800-luvulla?
Noita prosessoitujakin syö muuten useimmin lihansyöjät, jotka testaa vegeversiota joka näyttää lihalta.
Vegaanien Omega-3:n saanti on TODELLA huonoa.
Sairaalaan tulee päivittäin vakavassa anemiassa olevia teinityttöjä. Syy: vegaanitrendi.