Kasvissyöjät, proteiinipitoisia ruokavinkkejä, jotka eivät ala kaasuttamaan vatsassa!
Söin kidneypapuja, ovat tosi herkullisia, mutta koko illan on mahassa kuplinut ja pieren hirveän hajuisia pieruja. Sama homma kaikkien papujen ja linssien kanssa. Mitä muuta voisi syödä?
Kommentit (106)
Mä syön usein proteiinipitoisia lisukkeita. Esim. jos syön kasviskeiton, niin otan lisäksi ruisleipää minkä päällä on hummusta ja laitan keiton sekaan raejuustoa.
Eihän niitä hyviä oikeasti ole kasviksissa, ikävä tosiasia.
Vierailija kirjoitti:
Siksi täysvegaaneja kehonrakentajia ei ole olemassa! (paitsi että on)
Kuitua on kasveissa,ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs estäisi, mutta silti niitä helposti sulavia proteiineja ei vaan ole, tietysti on valmistuotteita mutta kallista tai työlästä tehdä itse. Tai latele esimerkkejä jos tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs estäisi, mutta silti niitä helposti sulavia proteiineja ei vaan ole, tietysti on valmistuotteita mutta kallista tai työlästä tehdä itse. Tai latele esimerkkejä jos tiedät.
No mä en ole ikinä syönyt lihaa, eikä mun elimistölle kyllä ruokavalioni proteiinit ole mitenkään huonosti sulavia. Viljat ja kaltaiset (eli kvinoat jne.), pavut, linssit, kikherneet, herneet, siemenet ja pähkinät. Ihan normaalia normaalisti sulavaa ravintoa.
Eikö nämä sitten sekasyöjille ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roinaajia kaikki tyynni, lisäksi käyttävät (ei-vegaanisia) proteiinijauheita. Toki somessa voi kuka tahansa väittää mitä tahansa, jotta saa seuraajia ja tilauksia.
Ne pitää ensin huuhdella hyvin, muuten ne on tuskallisia ruuansulatukselle ja syntyy kaasua. Sitten kypsentää.
Ei sellaisia ole. Liha on ihmiselle kaikkein luontaisinta ravintoa. Osta luomua ja riistaa, jos haluat parantaa maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne pitää ensin huuhdella hyvin, muuten ne on tuskallisia ruuansulatukselle ja syntyy kaasua. Sitten kypsentää.
Palkokasvit ovat tosiaan myrkyllisiä ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roinaajia kaikki tyynni, lisäksi käyttävät (ei-vegaanisia) proteiinijauheita. Toki somessa voi kuka tahansa väittää mitä tahansa, jotta saa seuraajia ja tilauksia.
Vegaanisia proteiinijauheita on myynnissä lähi prismassakin. Asutko jossain Kuusamon takametsissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä en ole ikinä syönyt lihaa, eikä mun elimistölle kyllä ruokavalioni proteiinit ole mitenkään huonosti sulavia. Viljat ja kaltaiset (eli kvinoat jne.), pavut, linssit, kikherneet, herneet, siemenet ja pähkinät. Ihan normaalia normaalisti sulavaa ravintoa.
Ap kyseli juuri sitä että miten voisi lisätä ja itsekin mieluusti kuulisin, en uskalla edes kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos aikaisemmin ruokavaliossa on ollut vähän kasviksia ja vähän kuituja, niin niiden lisääminen ruokavalioon pitää tehdä hitaasti. Papujen kanssa sama juttu, vähitelleen mukaan ruokavalioon.
Suolistoon muodostuu terve mikrobikanta ajan kanssa, hyvät mikrobit tykkäävät kasvisten kuiduista, mutta se ei tapahdu yhdessä päivässä. Lihapitoisen ruuan kanssa toimineet mikrobit aiheuttavat niitä kaasvuvaivoja, kun eivät osaa toimia kasvisten kanssa - ja tämä on ihan tosi. Ihan samalla tavalla ihminen, joka ei ole lihaa ja lihaperäisiä tuotteita syönyt, saa vatsavaivoja jos niitä syö yht'äkkiä.
(tosin yleensä ihmisillä on edes jotain kasviksia ruokavaliossaan, joten muutos kasvisruuan lisäämisessä ei ole kovin radikaali edes suolistoflooran näkökulmasta, mutta päinvastaisessa tilanteessa voi olla, että ruokavaliossa ei ole ollut mitään eläinperäisiä syömisiä - ja siksi ei kannattaisikaan salaa syöttää vegaanille lihaa tms, koska he voivat todella pahasti sairastua tästä. Kun suoli menee "solmuun" se on vakava asia.)
Normaali ihminen todellakin syö sen verran kasviksia, ettei tuosta ole kyse.
Palkokasvit ovat tunnetusti ihmiselle huonosti sopiva ruoka-aine.
Tofu, natto ja tempe ovat perinteisiä tapoja valmistaa soijapavuista vähän paremmin hyödynnettävää ravintoa. suosittelen niitä, kananmunia, maitotuotteita ja (järvi-)kalaa, ei tarvitse kiduttaa suolistoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä, mutta ovat päätoimisia ortorektikkoja eli heillä menee koko elämä sen ruoan etsimiseen ja sovittamiseen itselleen sopivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö sinä vegakki vaan vehnäjauhoja ja toitotta miten saat hyvää valkuaista😆🤣
Eihän niitä hyviä oikeasti ole kasviksissa, ikävä tosiasia
Jopa puolella vegaaneista on lihaskato.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaanisia proteiinijauheita on myynnissä lähi prismassakin. Asutko jossain Kuusamon takametsissä?
Niiden biosaatavuus on surkea, lisäksi tutkimusten mukaan 75 % niistä sisältää raskasmetalleja ja myrkkyjä. Mutta toisaalta vegaanit ovat itsetuhoisia, joten ehkä tämä on heille vain plussaa.
👧🏻: Ettekö TE TAJUA että maitotuotteiden käyttäminen on RAISKAAMISTA!!!!!!🤣😫
Jos aikaisemmin ruokavaliossa on ollut vähän kasviksia ja vähän kuituja, niin niiden lisääminen ruokavalioon pitää tehdä hitaasti. Papujen kanssa sama juttu, vähitelleen mukaan ruokavalioon.
Suolistoon muodostuu terve mikrobikanta ajan kanssa, hyvät mikrobit tykkäävät kasvisten kuiduista, mutta se ei tapahdu yhdessä päivässä. Lihapitoisen ruuan kanssa toimineet mikrobit aiheuttavat niitä kaasvuvaivoja, kun eivät osaa toimia kasvisten kanssa - ja tämä on ihan tosi. Ihan samalla tavalla ihminen, joka ei ole lihaa ja lihaperäisiä tuotteita syönyt, saa vatsavaivoja jos niitä syö yht'äkkiä.
(tosin yleensä ihmisillä on edes jotain kasviksia ruokavaliossaan, joten muutos kasvisruuan lisäämisessä ei ole kovin radikaali edes suolistoflooran näkökulmasta, mutta päinvastaisessa tilanteessa voi olla, että ruokavaliossa ei ole ollut mitään eläinperäisiä syömisiä - ja siksi ei kannattaisikaan salaa syöttää vegaanille lihaa tms, koska he voivat todella pahasti sairastua tästä. Kun suoli menee "solmuun" se on vakava asia.)