Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla muistisairaus? Olin jättänyt auton epähuomiossa kaupan pihalle ja kävellyt kotiin.

Vierailija
06.09.2023 |

Ikää 52 v.
Ihmettelimme missä auto on ja mies meinasi ilmoittaa sen varastetuksi, kun yhtäkkiä muistin.
Lähdin kaupasta kotiin jalkaisin, vaikka tulin autolla suoraan töistä.
Käy yleensä kaupassa kävellen, kun matkaa vain 500m.
En tiedä mikä minuun tuli. Vanhasta tottumuksesta lähdin kävelemään ja unohdin koko auton.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas unohdin lapsen kauppaan. Huomasin asian parkkipaikalla, onneksi lapsi oli siellä.

Vierailija
42/62 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas unohdin koiran kaupan pihaan puoleksi päiväksi.

Onneksi oli vielä sielä.

En huomannut koko asiaa, kun oli kiire ryypiskelemään.

Ihmettilin vain, että koira on piiloutunut ja jätin ruuat kuppiin.

Ilalla vasta huomasin, että puuttuu, kun tulin kotiin.

No siis ei tossa mitään sen kummempaa käynyt. Viivyin kauppareissun jälkeen kotona pari minuuttia, kun laitoin koiralle ruuat ja jätin iltajuomat kotiin. Sitten suunnistik baariin.

Ei tossa ajassa ehdi huomata koiran puuttumista.

Myöskään tuollaiset pikakääntymiset kotona ja tuntien katoamiset ei ole hyväksi koiralle. Tuo ei vain käy koiranomistajalle.

Yritä skarpata vähän. Jos on koira niin siitä huolehditaan.

Töissä käynti on ok, mutta jos poistut pitkiksi ajoiksi koira mukaan tai hoitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihan tottumuksesta tankkasin bensaa uuteen dieselautoon.. No onneksi älysin siinä tankatessa ja eiku hinausauto korjaamolle tankin puhdistukseen. 

Vierailija
44/62 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nätisti maksanut ja sitten tyyytyväisenä lähtenyt meneen.

Kaupan täti on huudellut perään, että ostokset jäi.

Tätä on sattunut jo aika nuorena ja useamman kerran. Ilmeisesti joku muu ajatus tärkeämpi kuin tuleva nälkä.

Tuo on tyypillistä pienen vauvan äidille. Samoin se, että hytkyttää ostoskärryäkin vähän edestakaisin kassajonossa sen kerran kun käy kaupassa yksin ilman vauvaa ja vaunuja.

Vierailija
45/62 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi tietysti olla, koska kaikki on mahdollista. Ei kuitenkaan todennäköistä, koska muistit kuitenkin, että jätit auton ja vielä senkin mihin sen unohdit ajatuksissasi.

Vierailija
46/62 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa mitään. Kun olin lapsi ysärillä, äitini unohti kerran hakea mut työpäivän jälkeen päiväkodista. Ihan järjissään on vieläkin.

Vierailija
47/62 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi oli vielä sielä.

No siis ei tossa mitään sen kummempaa käynyt. Viivyin kauppareissun jälkeen kotona pari minuuttia, kun laitoin koiralle ruuat ja jätin iltajuomat kotiin. Sitten suunnistik baariin.

Siis sulla voi olla koira kotona päivän ja sitten käyt vaan pari minuuttia siinä pyörähtämässä ja taas mennään? Aivan kuin koira olisi sulle jotain ilmaa? 

Vierailija
48/62 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistisairautta ei ole se, että unohtaa auton tai pyörän, vaan se ettei muista miten niitä käytetään

Tai jos usein unohtaa maksaa laskun, lääkäriaika tai sovittu tapaaminen unohtuvat usein. Olen kuullut, että joku ei osannut avata kotiovea avaimella, mutta siinä oli kai pitkälle edennyt sairaus.

Vierailija
49/62 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on sattunut jo aika nuorena ja useamman kerran. Ilmeisesti joku muu ajatus tärkeämpi kuin tuleva nälkä.

Minulla tapahtunut sama juttu. Kaupan täti lohdutteli, etten ole ainoa, joka unohtaa ostoksensa!

Vierailija
50/62 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi oli vielä sielä.

Miehelle kävi kerran sama juttu. Oli kävelyllä ja poikkesi kaupassa. Unohti ottaa koiran mukaan. Huomasi vähän matkaa käveltyään😄

Niin nämä oli sun mielestä sama asia? Jaha.

Kyllä, koira unohtui kaupan pihaan molemmilla.

Vierailija
51/62 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista, ettei ap huomannut kantavansa ostoksia käsissään kotiin palatessaan. Vai ostiko hän mitään?

Kyllä hän varmaan sen huomasi. :D

Vierailija
52/62 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilin 5 km:n matkan kaupungin keskustaan. Tulin kotiin bussilla. Tästä on aikaa 15 v. Olen nyt yli 50 v ja ihan järjissäni. Silloin olisin huolissani, jos kodin löytäminen olisi hankalaa. Äidilläni alkoi olla hankaluuksia löytää kotiin, lähenteli silloin jo 80 v.

Vierailija
53/62 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jättänyt polkupyörän lähikaupan pihaan, kun käyn sielä yleensä kävellen.

Ikää oli 31 tuolloin eikä ole muistiongelmia.

Ihan samaa ihmettelin kotona, että kuka on pöllinyt pyöräni.

Kuvio oli sama vain pyörä tilalla.

Lähdin kotoa pyörällä, koska jalka oli kipeä.

Siltikään en muistanut koko pyörää kotiin palatessa. Tästä aikaa 15 vuotta.

Mulla sama, paitsi olin 20-vuotias ja meni monta viikkoa ennen kuin muistin :D Nyt ikää on jo 47 vuotta eikä tapaus ole toistunut.

Ja hei, isäni unohti isoveljeni ostoskärryihin :D :D :D Huomasi vasta kotona. Hän oli silloin alle 30-vuotias ja nyt lähes 80 v, eikä vieläkään muistisairautta.

Vierailija
54/62 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tapahtunut sama juttu. Kaupan täti lohdutteli, etten ole ainoa, joka unohtaa ostoksensa!

Näin on käynyt minullekin. Huvittavan tapauksesta tekee se, että olin kaupassa siskoni kanssa, joka maksoi omat ostoksensa minun jälkeeni. Maksettuamme jatkoimme juttelua ja kävelimme ulos kaupasta.

Jonkin ajan kuluttua muistin ja huudahdin, että ne meidän tavarat. Mentiin takaisin kauppaan, jossa tavarat odotti kassan pakkaamina pusseissa. :D

Vierailija
55/62 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi oli vielä sielä.

Myöskään tuollaiset pikakääntymiset kotona ja tuntien katoamiset ei ole hyväksi koiralle. Tuo ei vain käy koiranomistajalle.

Yritä skarpata vähän. Jos on koira niin siitä huolehditaan.

Töissä käynti on ok, mutta jos poistut pitkiksi ajoiksi koira mukaan tai hoitaja.

Mitä siinä saarnaat. Kirjoittaja oli unohtanut koiran yhden kerran. Ei hän jatkuvasti niin tehnyt.

Vierailija
56/62 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas unohdin lapsen kauppaan. Huomasin asian parkkipaikalla, onneksi lapsi oli siellä.

Mä ehdin ajaa kotiin saakka ennen kuin huomasin. Kiireellä takasi. Siellä istui tyttö tyytyväisenä kärryssä ihmisvilinää katellen. Vaimo ei kiitelly kun kuuli asiasta.

Tästä on jo vuosia. Ei oo dementia pahentunu, jos eikyyllä parantunutkaan. Onissa ajatuksissani en kuule enkä nää mitään. Todellinen hajamieli.

Vierailija
57/62 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia kuitenkin palautui mieleesi. Ainakin Alzheimerin tunnusmerkki on, että unohdettu asia on kadonnut kokonaan muistista. Ei palaudu mieleen, vaikka joku muistuttaisi.

Vierailija
58/62 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa mitään. Kun olin lapsi ysärillä, äitini unohti kerran hakea mut työpäivän jälkeen päiväkodista. Ihan järjissään on vieläkin.

Työkaveri myöhästyi kerran töistä. Oli ollut ajoissa työpaikan parkkipaikalla, kun huomasi, että lapsi istui takapenkillä vaikka hänet olisi pitänyt viedä päiväkotiin.

Vierailija
59/62 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta yleensä kävelet kotiin kaupasta niin tuossa on todennäköisesti tapahtunut automaatio. Olet siis toiminut automaattisesti vanhan kaavan mukaan. Ajattele jotkut nuoret vanhemmat on unohtaneet muksunsa johonkin hetkeksi ja sitten muistaneet, ja äkkiä kiireellä takaisin.

Jos et ole huomannut mitään muuta outoa niin en huolestuisi vain tuon takia.

Vierailija
60/62 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Sukupuolelta mainitsematon vanhempani on jättänyt autonsa monta kertaa kaupan pihaan ja kävellyt kantamusten kanssa kotiin. Yhä on järjissään ja näistä unohteluista on parikymmentä vuotta.Minä olen vienyt roskapussit kauppaan. Muistini on jopa testattu ja se on hieman keskivertoa parempi. Sinulla on vain liikaa asioita hoidettavana ja työmuisti ylikuormittunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi