Voiko olla muistisairaus? Olin jättänyt auton epähuomiossa kaupan pihalle ja kävellyt kotiin.
Ikää 52 v.
Ihmettelimme missä auto on ja mies meinasi ilmoittaa sen varastetuksi, kun yhtäkkiä muistin.
Lähdin kaupasta kotiin jalkaisin, vaikka tulin autolla suoraan töistä.
Käy yleensä kaupassa kävellen, kun matkaa vain 500m.
En tiedä mikä minuun tuli. Vanhasta tottumuksesta lähdin kävelemään ja unohdin koko auton.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Minä taas unohdin koiran kaupan pihaan puoleksi päiväksi.
Onneksi oli vielä sielä.
En huomannut koko asiaa, kun oli kiire ryypiskelemään.
Ihmettilin vain, että koira on piiloutunut ja jätin ruuat kuppiin.
Ilalla vasta huomasin, että puuttuu, kun tulin kotiin.
No siis ei tossa mitään sen kummempaa käynyt. Viivyin kauppareissun jälkeen kotona pari minuuttia, kun laitoin koiralle ruuat ja jätin iltajuomat kotiin. Sitten suunnistik baariin.
Ei tossa ajassa ehdi huomata koiran puuttumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oli vielä sielä.
Ilalla vasta huomasin, että puuttuu, kun tulin kotiin.No siis ei tossa mitään sen kummempaa käynyt. Viivyin kauppareissun jälkeen kotona pari minuuttia, kun laitoin koiralle ruuat ja jätin iltajuomat kotiin. Sitten suunnistik baariin.
Myy se koira. Saat alkoholia silläkin rahalla.
Ei ongelmaa kun osasit kävellä kotiin.
Normaalilta kuulostaa. Mulla tapahtuu vastaavaa harva se päivä, etenkin nyt kun aloitin uudet työt. Työssä oltava skarppi ja tulee koko ajan paljon uutta opittavaa niin vapaa-ajalla sekoilen menemään. Viimeksi tulin kotiin (asun 6. kerroksessa). Painoin ensin vitosta, en mitenkään vahingossa sohaissut sivuun vaan painoin vaan jostain syystä vitosta. Sitten hätääntyneenä painoin kolmosta. Joo, hyvin meni.
N43
Jännää, ettei nyt kenenkään mielestä ole muistisairautta kun unohtaa tulleensa autolla kauppaan, mutta tässä äskettäin joku kertoi uunista jotakin ottaessa jättäneensä uunikintaat vai mitkä lie olivatkin, ilmeisesti uuniluukulle/uuniin ja alkoivat siellä käryämään. Miehensä oli sitten hokenut, että on huolissaan ym ja kirjoittaja siitä täällä kertoili, niin liki kaikki meinasi, ettei ole normaalia, vaan mars lääkäriin😂.
Jos joka ikisestä unohduksesta pitäisi lääkärille mennä, niin eipä taitaisi potilaina muita ollakkaan kuin "muistisairaita".
Toki en tässä kohtaa luota lääkäreihinkään. Nimittäin kun äidilläni epäiltiin muistisairautta, niin lääkäri sanoi laittavansa lähetteen eteenpäin tarkempiin tutkimuksiin. Aikaa ei sitten kuulunut ja aloin kyselemään perään, niin selvisi, että lääkäri oli unohtanut laittaa lähetteen. Kysyinkin hoitajalta, että kelläs tämä muistisairaus nyt onkaan. Asia olisi naurattanut, mutta äitini diagnoosi siirtyi sitten lopulta yli 8kk eteenpäin tuon unohduksen takia.
Kummallista, ettei ap huomannut kantavansa ostoksia käsissään kotiin palatessaan. Vai ostiko hän mitään?
Tuollainen on täysin ymmärrettävää, jos on tottunut toimimaan tilanteessa eri tavalla, kuten sinä tässä (eli yleensä kävelet).
En olisi yhtään huolissani.
Ihan normaalia olla tapojensa orja. Mä vein yleensä roskat illalla kun oon kotona. Yks aamu oli sitten sellainen roskis, joka oli pakko viedä jo aamulla. Vein sen ja tulin takaisin kotiin. Aloin siinä miettiä, miks olen kotona enkä matkalla pysäkille.
Vierailija kirjoitti:
Kummallista, ettei ap huomannut kantavansa ostoksia käsissään kotiin palatessaan. Vai ostiko hän mitään?
No jos hän on kerran tottunut käymään tuossa kaupassa kävellen, niin hän on myös tottunut kantamaan ostoskassia kädessään samalla kun kävelee.
Tuo tuntuisi oudolta vain, jos on tottunut aina käymään siellä autolla.
Siis eikö kaikille saata sattua tuon tyyppisiä unohduksia, varsinkin jos on ajatuksissaan? Tässäkin tapauksessa kun se kaupasta kotiin kävely olisi rutiinia ja autolla ajaminen harvinaisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oli vielä sielä.
Ilalla vasta huomasin, että puuttuu, kun tulin kotiin.
Ei ole kyllä koiralla hyvin asiat.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin kyllä, mutta sekin on niin tavallista, ettei hälyt soinnu.
Ap-
Vierailija kirjoitti:
Jännää, ettei nyt kenenkään mielestä ole muistisairautta kun unohtaa tulleensa autolla kauppaan, mutta tässä äskettäin joku kertoi uunista jotakin ottaessa jättäneensä uunikintaat vai mitkä lie olivatkin, ilmeisesti uuniluukulle/uuniin ja alkoivat siellä käryämään. Miehensä oli sitten hokenut, että on huolissaan ym ja kirjoittaja siitä täällä kertoili, niin liki kaikki meinasi, ettei ole normaalia, vaan mars lääkäriin😂.
Jos joka ikisestä unohduksesta pitäisi lääkärille mennä, niin eipä taitaisi potilaina muita ollakkaan kuin "muistisairaita".
Toki en tässä kohtaa luota lääkäreihinkään. Nimittäin kun äidilläni epäiltiin muistisairautta, niin lääkäri sanoi laittavansa lähetteen eteenpäin tarkempiin tutkimuksiin. Aikaa ei sitten kuulunut ja aloin kyselemään perään, niin selvisi, että lääkäri oli unohtanut laittaa lähetteen. Kysyinkin hoitajalta, että kelläs tämä muistisairaus nyt onkaan. Asia olisi naurattanut, mutta äitini diagnoosi siirtyi sitten lopulta yli 8kk eteenpäin tuon unohduksen takia.
Ei nuo ole verrannollisia. Kukaan ei normaalisti jätä uunikintaita uuniin. Mutta jos ei käy autolla normaalisti kaupassa, niin sitä voi automaattisesti lähteä kävellen kotiin, kun tekee niin aina normaalisti.
Täytyy myöntää, että jonkun kerran on meinannut mennä marketin parkkihalliin, missä auto on 98% käyntikerroista, sen kerran kun on poikkeuksellisesti jättänytkin sen marketin pihaparkkipaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Monen kuukauden jonot niihin on muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oli vielä sielä.
Ilalla vasta huomasin, että puuttuu, kun tulin kotiin.No siis ei tossa mitään sen kummempaa käynyt. Viivyin kauppareissun jälkeen kotona pari minuuttia, kun laitoin koiralle ruuat ja jätin iltajuomat kotiin. Sitten suunnistik baariin.
En ikinä lähde kotoa sanomatta koiralle heipat ja annan aina pienen makupalan myös.
On käynyt mullekin. Etenkin kun kauppakeskus on kävelymatkan päässä ja usein kävelee, niin helposti unohtaa tullensa autolla.
Ja yks päivä ajoin kauppakeskukseen, tilasin hampurilaisen lapselle ja aikuisille sushia menin käymään kaupassa. Kotona vasta muistin sen hampparin. Ajoin takaisin.
Olen aktiivi-ikäinen ihminen ja teen tarkkavaista toimistotyötä. Ei ole olut ongelmaa asioiden hallinnassa noin muuten.
Uusissa autoissa on kännykkäliittymä jolla voi panna auton tööttäämään, tai vilkuttamaan valoja ja lisäksi se näyttää auton sijainnin kartalta. En ole vielä tarvinnut...Mutta ei noita turhaan kehitetä ja laiteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oli vielä sielä.
Ilalla vasta huomasin, että puuttuu, kun tulin kotiin.Miehelle kävi kerran sama juttu. Oli kävelyllä ja poikkesi kaupassa. Unohti ottaa koiran mukaan. Huomasi vähän matkaa käveltyään😄
Niin nämä oli sun mielestä sama asia? Jaha.
Mä olen nätisti maksanut ja sitten tyyytyväisenä lähtenyt meneen.
Kaupan täti on huudellut perään, että ostokset jäi.
Tätä on sattunut jo aika nuorena ja useamman kerran. Ilmeisesti joku muu ajatus tärkeämpi kuin tuleva nälkä.
Minulle on käynyt ihan samoin 😁. Johtui siitä, että yleensä käyn kaupassa kävellen. Tottumuksesta kävelin taas kotiin ja auto jäi.
Miehelle kävi kerran sama juttu. Oli kävelyllä ja poikkesi kaupassa. Unohti ottaa koiran mukaan. Huomasi vähän matkaa käveltyään😄