Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rivikutonen vs V8, kertokaa eroja.

Vierailija
06.09.2023 |

Kumpaakin käytetään superautoissa, miksi kuitenkin V8 on suositumpi? Lähinnä saksalaiset merkit käyttävät rivikutosta ja monet pitävät siitä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkittävin ero on, että V8:ssa on kahdeksan sylinteriä ja rivikutosessa kuusi. Jos vielä eroista haluaa jotain, niin toinen merkittävä ero on, miten ne sylinterit asemoitu. Toisessa V-asennosssa ja toisessa saman suuntaisesti.

Vierailija
2/13 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus luin että rivikuutonen on kaikkein tasaisimmin käyvä autonmoottori kaikista moottorityypeistä, ei edes joku V12 käy tasaisemmin. En muista enää perusteluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkittävin ero on, että V8:ssa on kahdeksan sylinteriä ja rivikutosessa kuusi. Jos vielä eroista haluaa jotain, niin toinen merkittävä ero on, miten ne sylinterit asemoitu. Toisessa V-asennosssa ja toisessa saman suuntaisesti.

Joo, mutta miten ne vaikuttavat moottorin luonteesen? V8 ilmeisesti on luontaisesti tärinätön, eikä moottoriin tarvita mitään erillisiä painoja vähentämään tärinää. Muuta en tiedä, kun ei tuollaisiin koneisiin ole varaa, joten haaveeksi häävät.

Vierailija
4/13 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivikuutonen on polttomoottorityypeistä kaikkein paras. Se vie kuitenkin paljon tilaa, joten kompromissina on luotu V-moottori.

Vierailija
5/13 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko se nykyään rivikutonen? Silloin kun minä harrastin autoja 80- ja 90- luvuilla niin sanottiin suora kutonen.

Vierailija
6/13 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkittävin ero on, että V8:ssa on kahdeksan sylinteriä ja rivikutosessa kuusi. Jos vielä eroista haluaa jotain, niin toinen merkittävä ero on, miten ne sylinterit asemoitu. Toisessa V-asennosssa ja toisessa saman suuntaisesti.

Joo, mutta miten ne vaikuttavat moottorin luonteesen? V8 ilmeisesti on luontaisesti tärinätön, eikä moottoriin tarvita mitään erillisiä painoja vähentämään tärinää. Muuta en tiedä, kun ei tuollaisiin koneisiin ole varaa, joten haaveeksi häävät.

Mitä autoa olet hankkimassa? Jos henkilöautoa, niin molemmat ovat nykypäivään auttamatta vanhentuneita. Henkilöauto liikkuu ihan tarpeeksi neloskoneella. Tai sitten ota jo modernisti sähköauto,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivikuutonen on polttomoottorityypeistä kaikkein paras. Se vie kuitenkin paljon tilaa, joten kompromissina on luotu V-moottori.

Miksi se on paras? Luulisi boxer-tyyppisen moottorin olevan paras, kun siinä sylinterit ovat vastakkain.

Vierailija
8/13 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanko se nykyään rivikutonen? Silloin kun minä harrastin autoja 80- ja 90- luvuilla niin sanottiin suora kutonen.

Rivi on aina suora! Ilmeisesti armeija on käymättä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivikuutonen on polttomoottorityypeistä kaikkein paras. Se vie kuitenkin paljon tilaa, joten kompromissina on luotu V-moottori.

Miksi se on paras? Luulisi boxer-tyyppisen moottorin olevan paras, kun siinä sylinterit ovat vastakkain.

Männät kuluvat bokserissa epätasaisesti kun ovat kyljellään.

Vierailija
10/13 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuusisylinterisen käynti on rakenteesta johtuen hyvin tasaista sekä värinätöntä ilman erillisiä tasapainotusakseleita. "

https://fi.wikipedia.org/wiki/Rivimoottori

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivikuutonen on polttomoottorityypeistä kaikkein paras. Se vie kuitenkin paljon tilaa, joten kompromissina on luotu V-moottori.

Miksi se on paras? Luulisi boxer-tyyppisen moottorin olevan paras, kun siinä sylinterit ovat vastakkain.

Männät kuluvat bokserissa epätasaisesti kun ovat kyljellään.

Kuluvatko pystymoottorin männät vastaavasti alareunoistaan?

Vierailija
12/13 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivikuutonen on polttomoottorityypeistä kaikkein paras. Se vie kuitenkin paljon tilaa, joten kompromissina on luotu V-moottori.

Miksi se on paras? Luulisi boxer-tyyppisen moottorin olevan paras, kun siinä sylinterit ovat vastakkain.

"Koska bokserimoottorissa vastakkain liikkuvat männät tasapainottavat toisensa, saadaan moottorin käynnistä tasainen ja värinätön. Koska rakenne on matala, on myös sen painopiste alhaalla, mikä on eduksi auton ajo-ominaisuuksille. Bokserimoottorin valmistuskustannukset ovat esimerkiksi rivimoottoreita korkeammat. "

https://fi.wikipedia.org/wiki/Bokserimoottori

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi